Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen joutui eristyskoppiin Iso Omenassa koska halusi maksaa käteisellä

Vierailija
14.01.2023 |

Aivan käsittämätöntä väkivaltaa Ison Omenan vartijoiden toimesta tässäkin tapauksessa. Tuossa kauppakeskuksessa en kyllä jatkossa asioi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e78b5e74-adc2-4f37-a99c-c9e42c5d7389

Kommentit (648)

Vierailija
461/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, korona aikana oli vielä erikseen suositus käteisen käyttämätömydestä. Murhan tai pahoinpitelyn yrityksestä olisi tuo käteisen tuputtaja pitänyt tuomita. Rahoissa on varmasti korona virusta ja kiva olla päivä töissä jossain kopissa, missä on vieressä koronaviruksia kuhisevia rahoja!

Vierailija
462/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei yrittänyt maksaa luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.citycon.com/fi/uutishuone/ison-omena-siirtyy-puomittomaan-p…

CITYCON OYJ        1.4.2019

"Kauppakeskus Ison Omenan pysäköinti uudistuu keskiviikosta 3.4. alkaen. Parkkihallin kaikilta sisään- ja uloskäynneiltä poistetaan puomit eli jatkossa omalla autolla saapuvat asiakkaat voivat ajaa entistäkin helpommin kauppakeskuksen pysäköintihalliin."

"2+2 ilmaisen tunnin etu säilyy – uusia maksutapoja käyttöön

Kaikki hallin asiakkaat saavat edelleen pysäköidä siellä kaksi tuntia ilman maksua. Tämän lisäksi Ison Omenan mobiiliapplikaation avulla rekisteröityneet kanta-asiakkaat saavat myös jatkossa kaksi lisätuntia ilmaista pysäköintiaikaa aivan kuten tähänkin asti. Uusi pysäköintijärjestelmä päivittyy automaattisesti Ison Omenan mobiiliapplikaatioon eli kanta-asiakkaiden ei tarvitse tehdä itse mitään muutoksia."

"Kolmas vaihtoehto on maksaa pysäköinnistä laskulla, joka lähetetään kotiin silloin, kun auton omistaja tai haltija ei ole valinnut ennen ulosajoa muita maksutapoja. Tässä maksutavassa pysäköintimaksuun lisätään viiden euron laskutuslisä, jolla katetaan laskuttamisen hallinnolliset kustannukset."

"Tietoa pysäköintiuudistuksesta ja maksutapojen monipuolistumisesta löytyy useista kauppakeskuksen omista viestintäkanavista ja pysäköintihallin maksuautomaattien yhteydestä. Ensimmäisten viikkojen ajan hallissa on myös paikan päällä henkilökuntaa neuvomassa asiakkaita."

----

"Hänellä oli viisi euroa käteisenä ja hän yritti maksaa, mutta silloinen parkkihallin valvoja ei hyväksynyt käteistä.

– Hän oli todella tiukkalinjainen, eikä antanut minun maksaa kuin vain kortilla."

Tuo "valvoja" oli ilmeisesti tätä henkilökuntaa, jotka avustivat uuden pysäköintimaksun haltuun ottamisessa, eikä mikään parkkihallin virallinen valvoja. Totta kai silloin ollaan tiukkoja, kun ei ole mitään käteismaksun mahdollisuutta. En tiedä onko kerrottu muita maksuvaihtoehtoja, mutta oletan että on. Vähän ehkä on värikynää tarinassa, mutta totta toinen puoli, mutta mikä?

Miettikääs mikä haloo siitä seuraisi, jos tämä pysäköinninvalvoja tai joku muu asiakaspalvelija alkaisi ottamaan näitä "voinks mä maksaa sit sulle käteisellä" -rahoja vastaan, jos tosiaan paikassa ei ole käteismaksuvaihtoehtoa?

Siitä tulisi sitten taas syytteet, kun oot ottanut pimeää rahaa vastaan ja jotkut kunnon petossyytteet. :D

Miettikää ennenkuin alatte valittaa asiakaspalvelutyöntekijöistä ja valittakaa sinne ylös niille firmoille, kuten sanottu monta kertaa!

Puhutaan kun firma on tutkinnassa mittavasta petoksesta.

No niin, sepä just. Siksi ei voida ottaa mitään käteismaksuja vastaan, jos ei se työhön kuulu!

Mieti edes vähän, jos osaat. Missään ei sanota, että kyseinen vartijaväkivallan uhri olisi tyrkyttänyt rahaa vartijalle - hänen tarkoituksensa oli maksaa pysäköintinsä valtakunnan laillisilla maksuvälineillä ja yrittää sitä varten saada selville, mikä taho olisi virallisesti oikeutettu ottamaan maksun vastaan.

Eri

Vierailija
464/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein, korona aikana oli vielä erikseen suositus käteisen käyttämätömydestä. Murhan tai pahoinpitelyn yrityksestä olisi tuo käteisen tuputtaja pitänyt tuomita. Rahoissa on varmasti korona virusta ja kiva olla päivä töissä jossain kopissa, missä on vieressä koronaviruksia kuhisevia rahoja!

Miksi ihmeessä sitten Suomen Pankki jo vuosia tiedottanut ainakin pari kertaa vuodessa, viimeiksi joulukuussa 2022, kuinka kansalaisilla pitäå olla kotona käteistä rahaa vähintäin 72h tarpeita varten, jos käteinen ei mihinkään käy.

Itse olen pitänyt jo 10v 100€ käteisvaroja ja tämä viranomaisten suosituksesta. Ja tämä aika luulisi vielä korostavan käteisvarojen tarvetta.

Muutama vuosi sitten, meinattiin jäädä ilman jouluruokia kun Meritan ja Op kortit eivät toimineet 2vrk. Onneksi mummilla oli käteistä rahaan ja saatiin ruuat ostettua.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-pankki-kehottaa-varautumaan-…

Vierailija
465/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.citycon.com/fi/uutishuone/ison-omena-siirtyy-puomittomaan-p…

CITYCON OYJ        1.4.2019

"Kauppakeskus Ison Omenan pysäköinti uudistuu keskiviikosta 3.4. alkaen. Parkkihallin kaikilta sisään- ja uloskäynneiltä poistetaan puomit eli jatkossa omalla autolla saapuvat asiakkaat voivat ajaa entistäkin helpommin kauppakeskuksen pysäköintihalliin."

"2+2 ilmaisen tunnin etu säilyy – uusia maksutapoja käyttöön

Kaikki hallin asiakkaat saavat edelleen pysäköidä siellä kaksi tuntia ilman maksua. Tämän lisäksi Ison Omenan mobiiliapplikaation avulla rekisteröityneet kanta-asiakkaat saavat myös jatkossa kaksi lisätuntia ilmaista pysäköintiaikaa aivan kuten tähänkin asti. Uusi pysäköintijärjestelmä päivittyy automaattisesti Ison Omenan mobiiliapplikaatioon eli kanta-asiakkaiden ei tarvitse tehdä itse mitään muutoksia."

"Kolmas vaihtoehto on maksaa pysäköinnistä laskulla, joka lähetetään kotiin silloin, kun auton omistaja tai haltija ei ole valinnut ennen ulosajoa muita maksutapoja. Tässä maksutavassa pysäköintimaksuun lisätään viiden euron laskutuslisä, jolla katetaan laskuttamisen hallinnolliset kustannukset."

"Tietoa pysäköintiuudistuksesta ja maksutapojen monipuolistumisesta löytyy useista kauppakeskuksen omista viestintäkanavista ja pysäköintihallin maksuautomaattien yhteydestä. Ensimmäisten viikkojen ajan hallissa on myös paikan päällä henkilökuntaa neuvomassa asiakkaita."

----

"Hänellä oli viisi euroa käteisenä ja hän yritti maksaa, mutta silloinen parkkihallin valvoja ei hyväksynyt käteistä.

– Hän oli todella tiukkalinjainen, eikä antanut minun maksaa kuin vain kortilla."

Tuo "valvoja" oli ilmeisesti tätä henkilökuntaa, jotka avustivat uuden pysäköintimaksun haltuun ottamisessa, eikä mikään parkkihallin virallinen valvoja. Totta kai silloin ollaan tiukkoja, kun ei ole mitään käteismaksun mahdollisuutta. En tiedä onko kerrottu muita maksuvaihtoehtoja, mutta oletan että on. Vähän ehkä on värikynää tarinassa, mutta totta toinen puoli, mutta mikä?

Miettikääs mikä haloo siitä seuraisi, jos tämä pysäköinninvalvoja tai joku muu asiakaspalvelija alkaisi ottamaan näitä "voinks mä maksaa sit sulle käteisellä" -rahoja vastaan, jos tosiaan paikassa ei ole käteismaksuvaihtoehtoa?

Siitä tulisi sitten taas syytteet, kun oot ottanut pimeää rahaa vastaan ja jotkut kunnon petossyytteet. :D

Miettikää ennenkuin alatte valittaa asiakaspalvelutyöntekijöistä ja valittakaa sinne ylös niille firmoille, kuten sanottu monta kertaa!

Puhutaan kun firma on tutkinnassa mittavasta petoksesta.

No niin, sepä just. Siksi ei voida ottaa mitään käteismaksuja vastaan, jos ei se työhön kuulu!

Petoksia, naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, asiakkaan tappaminen, ...

Onko Iso Omena rikollisten pyörittämä paikka?

Vierailija
466/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä Iso-Omenassa oikein tapahtuu?

Ehkä kauppakeskus pitäisi nimetä uudestaan Isoksi Ongelmaksi?

Oman havaintoni mukaan, vartijoiden kiinniotoet ovat kohdistuneet aina yksin kaupassa asioiviin naisiin. Miksi?

Onko yksin kaupassa asioiva nainen helppo kohde, eikä kukaan voi olla todistamassa tapahtumaa ja vartijoilla on suurempi todistusaineisto. Onko tämä jo systemaattista toimintaa?

Vartijoiden kiinniottamaksi on harvoin joutunut nainen, joka on seuruetta mukana, puoliso, yståvä tai joku muu.

Naisten kannattaisikin liikkua kauppakeskuksissa seurueessa, ihan jo oman turvallisuuden takia, jos on pakko, ainakin se hidastaisi vartijoiden kiinniottoa, muilutusta ja hidastaisi tappamista.

Vierailija
467/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asiakas saa apua jos henkilökunta käy tuolla Isossa Omenassa jostain syystä päälle ja alkaa väkivalloin raahaamaan johonkin koppiin? Dystooppinen paikka.

Vierailija
468/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena voin kertoa että ei saa apua.  Olen pari kertaa joutunut asunnon ostamisen yhteydessä huijauksen kohteeksi. Kukaan ei välitä.  Olen siis yksinäinen nainen-ei ollut miestä mukana.  Miehelle ei olisi näin tehty.  Ja jos kaikki väkivalta mikä naisiin kohdistuu heidän elämänsä aikana julkistettaisiin, se oli valtava luku. Ja kyllä, ihan meillä Suomessa. Tässä olisi biologeille selvittelyn paikka, miksi esim. jotkut hakeutuu vartiointi alalle tai poliisiksi.  Ei ihan kaikki.  

469/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon näitä tapauksia alkaakaan löytyä? Veikkaan, että paljon.

Niin sairasta. Tämä on Suomi!

Löytyy!

Securitas toimitti minut Lippulaivan putkaan pariksi tunniksi epäiltynä väärällä rahalla maksamisesta.

Sanoin, etten tiennyt setelin olevan väärennetty ja voimmeko tehdä niin, että annan yhteystietoni ja selvitän asian poliisin kanssa. Ei käynyt. Sitten tuli Musta Maija kauppakeskuksen ulkopuolelle, jossa minua seisotettiin tikkusuorana auton edessä puoli tuntia älyttömän kylmässä viimassa.

Kävin poliisilaitoksella antamassa lausuntoni ja tod. näk. joudun rosikseen. En ole tehnyt mitään väärää, olen rikoksen uhri itsekin.

Olen juuri eläkkeelle päässyt "mummeli" ilman rikosrekisteriä. Kysyinkin vartijalta, että miltä sinusta tuntuisi jos sinun äiti tai mummi pidätettäisiin näin brutaalisti?

Tämä on nyt vain näin. Miten niin vain näin? Yhteiskunnan varojahan tässä tuhlataan.

Jos jotain hauskaakin, tyttäreni kanssa naurettiin että olen jatkossa se rötösmummi :D

Vierailija
470/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kuinkahan paljon näitä tapauksia alkaakaan löytyä? Veikkaan, että paljon.

Niin sairasta. Tämä on Suomi!"

-

Löytyy!

Securitas toimitti minut Lippulaivan putkaan pariksi tunniksi epäiltynä väärällä rahalla maksamisesta.

Sanoin, etten tiennyt setelin olevan väärennetty ja voimmeko tehdä niin, että annan yhteystietoni ja selvitän asian poliisin kanssa. Ei käynyt.

Sitten tuli Musta Maija kauppakeskuksen ulkopuolelle, jossa minua seisotettiin tikkusuorana auton edessä puoli tuntia älyttömän kylmässä viimassa.

Kävin poliisilaitoksella antamassa lausuntoni ja tod. näk. joudun rosikseen.

En ole tehnyt mitään väärää, olen rikoksen uhri itsekin.

Olen juuri eläkkeelle päässyt "mummeli" ilman rikosrekisteriä.

Kysyinkin vartijalta, että miltä sinusta tuntuisi jos sinun äiti tai mummi pidätettäisiin näin brutaalisti?

Tämä on nyt vain näin.

Miten niin vain näin? Yhteiskunnan varojahan tässä tuhlataan. "

Siis ihan käsittämättömän luokatonta ja järkyttävää je ennen kaikkea huolestuttavaa kohtelua SUOMESSA vielä.

Vetää hiljaiseksi.

Vierailija
471/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostosreissulla Lippulaivan putkassa 2 tuntia Securitas-porukan taluttamana vielä?

Varma trauma.

Vierailija
472/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei yrittänyt maksaa luonnossa.

Onko Iso Omenan henkilökunta vaatinut naisasiakkailta seksiä? Kerro ihmeessä lisää. Ei tosin yllättäisi ketään.

Vierailija
473/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostosreissulla Lippulaivan putkassa 2 tuntia Securitas-porukan taluttamana vielä?

Varma trauma.

Onko myös lippulaivassa asiakkaita pahoinpidelty?

Vierailija
474/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Kuinkahan paljon näitä tapauksia alkaakaan löytyä? Veikkaan, että paljon.

Niin sairasta. Tämä on Suomi!"

-

Löytyy!

Sanoin, etten tiennyt setelin olevan väärennetty ja voimmeko tehdä niin, että annan yhteystietoni ja selvitän asian poliisin kanssa. Ei käynyt.

Sitten tuli Musta Maija kauppakeskuksen ulkopuolelle, jossa minua seisotettiin tikkusuorana auton edessä puoli tuntia älyttömän kylmässä viimassa.

Kävin poliisilaitoksella antamassa lausuntoni ja tod. näk. joudun rosikseen.

En ole tehnyt mitään väärää, olen rikoksen uhri itsekin.

Olen juuri eläkkeelle päässyt "mummeli" ilman rikosrekisteriä.

Kysyinkin vartijalta, että miltä sinusta tuntuisi jos sinun äiti tai mummi pidätettäisiin näin brutaalisti?

Tämä on nyt vain näin.

Miten niin vain näin? Yhteiskunnan varojahan tässä tuhlataan. "

Siis ihan käsittämättömän luokatonta ja järkyttävää je ennen kaikkea huolestuttavaa kohtelua SUOMESSA vielä.

Vetää hiljaiseksi.

Naisasiakkaat näyttää olevan kaikissa tapauksissa kauppakeskusten henkilökunnan kohteena.

Vierailija
475/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko niin tyhmiä että uskotte kaiken mitä nyt suolletaan?

Tsiisus.

Vierailija
476/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus.

Tämä kuullostaa enemmänkin jäävuoren huipulta. Naisilla ei ole foorumia missä näistä asioista kertoa. On hyvä että tapauksia on nyt tullut lisää ilmi.

Vierailija
477/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2019 ei ollut koronaa, epidemia alkoi 2020.

Vierailija
478/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtttu kun joku tappaisi nuo kaikki vartijakyrvät.

Vierailija
479/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli väärän rahan kanssa? Sehän se yksi mummuiläinen painoi kirjapainossaan väärää rahaa. Yksi mummu kasvatti mikkelissä kannabista. Emme me mummut ole pyhimyksiä. Moni liki mummuikäinen on kavaltanut työpaikaltaan.

Vierailija
480/648 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus.

Jos ihminen kertoo nimettömänä huonosta kohtelusta, hän valehtelee ja saa lokaa niskaan.

Jos ihminen kertoo kasvoillaan lehdessä/tv:ssä huonosta kohtelusta lääkärinlausunnoin, hän valehtelee ja saa lokaa niskaan.

Vieläkö ihmettelette, ettei kukaan uskalla puhua? Kertoa, mitä tapahtuu? Eihän kukaan uskoisi kuitenkaan...

Kun kuitenkin yksi täysin käsittämätön asia tapahtuu julkisesti, kaiken kansan nähden, uskaltavat muutkin puhua. Ja pitää uskaltaakin, sillä tavalla asiat ratkeavat.

Ketään ei pidä tuomita valehtehtelusta, ennen kuin asiat selvitetään. Muuten pahat asiat eivät koskaan pääse ihmisten tietoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan