Nainen joutui eristyskoppiin Iso Omenassa koska halusi maksaa käteisellä
Aivan käsittämätöntä väkivaltaa Ison Omenan vartijoiden toimesta tässäkin tapauksessa. Tuossa kauppakeskuksessa en kyllä jatkossa asioi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e78b5e74-adc2-4f37-a99c-c9e42c5d7389
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, korona aikana oli vielä erikseen suositus käteisen käyttämätömydestä. Murhan tai pahoinpitelyn yrityksestä olisi tuo käteisen tuputtaja pitänyt tuomita. Rahoissa on varmasti korona virusta ja kiva olla päivä töissä jossain kopissa, missä on vieressä koronaviruksia kuhisevia rahoja!
Vuonna 2019 ei ollut koronaa, epidemia alkoi 2020.
Korona alkoi levitä jo vuoden 2019 puolella esimerkiksi Euroopassa mutta varsinainen pandemia alkoi vuonna 2020. Tutkimukset osoittavat koronaviruksen vasta-aineita on löytynyt verestä joiltakin italialaisilta lokakuun alussa 2019 ja infektio on saatu tätä aiemmin syyskuun puolella. Ks. https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-italy-timing-idUSKBN…
Vierailija kirjoitti:
Mummeli väärän rahan kanssa? Sehän se yksi mummuiläinen painoi kirjapainossaan väärää rahaa. Yksi mummu kasvatti mikkelissä kannabista. Emme me mummut ole pyhimyksiä. Moni liki mummuikäinen on kavaltanut työpaikaltaan.
Eli mielestäsi kaikkia mummoikäisiä voi kohdella huonosti? Tässä maassa isotkin rikolliset hyppivät vapaana, mutta väärällä rahalla maksanut mummo on niin paha ihminen, että lentää välittömästi putkaan? Eikä siinä ole mielestäsi mitään outoa??
Mitä jos joku kaatunut rullaluistelija on ollut sarjamurhaaja, niin viedäänkö kaikki kaatujat säilöön?
Tai vihreää kaulahuivia käyttänyt mies varasti aikaisemmin tikkarin, niin putkaan kaikki miehet, joilla on tikkari kourassa ja vihreä kaulahuivi kaulassa?
En naisena enkä ihmisenä ymmärrä miten kukaan joutuu vartijan kanssa riitoihin. Kerran minulta on kassi katsottu portilla, syynä oli kirjastokortti. Ei mimua viety mihinkään, en saanut raivokohtausta, mätisti puhuttiin toisillemme niin 2 vartijaa kuin minä.
Toisen kerran olin ottanut automaatista rahaa ja se oli sylkäissyt viiskymppisen. Sitten oli enää se lompakossa ja olisin tarvinnut bussirahan ( olin Helsingissä käymässä, ei älykännykkää eikä taimnut olla mobiililippujakaan) aseman K-kaupan tyttö laittoi sen tarkastuskoneeseen, kone ei huolinut, jotain pientä ostin rikkoakseni rahan. Maksoin sit pankkikortilla ja r-kioskilta ostin kahvin, raha kelpasi.
Ei tullut vartijoita eikä viety putkaan. Mutta en rähissyt kassallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko niin tyhmiä että uskotte kaiken mitä nyt suolletaan?
Tsiisus.
Ennen kerrottiin kalajuttuja, nyt sitten ostarikäyntitarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummeli väärän rahan kanssa? Sehän se yksi mummuiläinen painoi kirjapainossaan väärää rahaa. Yksi mummu kasvatti mikkelissä kannabista. Emme me mummut ole pyhimyksiä. Moni liki mummuikäinen on kavaltanut työpaikaltaan.
Eli mielestäsi kaikkia mummoikäisiä voi kohdella huonosti? Tässä maassa isotkin rikolliset hyppivät vapaana, mutta väärällä rahalla maksanut mummo on niin paha ihminen, että lentää välittömästi putkaan? Eikä siinä ole mielestäsi mitään outoa??
Mitä jos joku kaatunut rullaluistelija on ollut sarjamurhaaja, niin viedäänkö kaikki kaatujat säilöön?
Tai vihreää kaulahuivia käyttänyt mies varasti aikaisemmin tikkarin, niin putkaan kaikki miehet, joilla on tikkari kourassa ja vihreä kaulahuivi kaulassa?
Mummuna ymmärtäisin että poliisi tahtoo selvittää mistä väärän rahan olen saanut. En saisi raivokohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, korona aikana oli vielä erikseen suositus käteisen käyttämätömydestä. Murhan tai pahoinpitelyn yrityksestä olisi tuo käteisen tuputtaja pitänyt tuomita. Rahoissa on varmasti korona virusta ja kiva olla päivä töissä jossain kopissa, missä on vieressä koronaviruksia kuhisevia rahoja!
Vuonna 2019 ei ollut koronaa, epidemia alkoi 2020.
Korona alkoi levitä jo vuoden 2019 puolella esimerkiksi Euroopassa mutta varsinainen pandemia alkoi vuonna 2020. Tutkimukset osoittavat koronaviruksen vasta-aineita on löytynyt verestä joiltakin italialaisilta lokakuun alussa 2019 ja infektio on saatu tätä aiemmin syyskuun puolella. Ks. https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-italy-timing-idUSKBN…
Tämä parkkihallikeissi tapahtui keväällä 2019. Ei ollut koronaa rahoissa tuolloin.
En myöskään mene ko. Kauppakeskukseen. Vältän näitä paikkoja viimeiseen asti. Voisi perustaa sellaisen kauppakaveri systeemin, jossa käytäisiin kaupan sisällä aina kaksistaan tai isommalla porukalla. Kamera pitää olla käynnissä koko reissun ajan, sekä nauhoitus päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummuna ymmärtäisin että poliisi tahtoo selvittää mistä väärän rahan olen saanut. En saisi raivokohtauksia.
Se ei välttämättä ole väärennettyä rahaa, jos seteli kulunut ja yrityksessä vanhat ja huonot laitteet käytössä. Suurin syy on laitteissa, eikä rahassa. Ja laite saattaa hyväksyä sen vasta 10. yrittämällä.
Tampereella syyskuussa 2021 on tapahtunut myös rikos jossa vartija suuteli väkisin naisvartijaa tuollaisessa kopissa johon asiakkaatkin viedään. Taitaa monella olla rikollinen mieli ja sama tyyppi työskennellä vieläkin vartijana, oli saanut vain sakot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei välttämättä ole väärennettyä rahaa, jos seteli kulunut ja yrityksessä vanhat ja huonot laitteet käytössä. Suurin syy on laitteissa, eikä rahassa. Ja laite saattaa hyväksyä sen vasta 10. yrittämällä.
Joku siinä tilanteessa saattaisi ruveta raivoamaan kassalle niin että hänen olisi pakko kutsua vartijat. Niin paljon on omasta käyttäytymisestä kiinni. Toki kun olen selväjärkinen mummu en saanut hepulia kun itsekin olen noita tarkastuslaitteita käyttänyt.
Siis huonohermoiset , tietämättömät, "ettekö tiedä kuka olen" , kännissä tai huumeissa saavat niitä raivareita tilanteissa. Näin minä näen asian.
Katselin tänä vuonna espoolaisen miehen videota. Hän itse kertoi saaneensa raivarin s-kaupan kassalla kun kone ei hyväksynyt pankkikorttiaan. Poliisi siinäkin tarvittiin. Videon idea oli syyttää kauppaa huonosta asiakaspalvelusta kun kortilla joka aina ennen on käynyt ei voinut siellä maksaa.
Uhkaili tehdä ylös ketjun isolle johdolle asti valituksia ja vaatia hyvityksiä.
Pankkiautomaateilla ei koskaan kannata ottaa 50€ seteleitä, koska ne aina ovat kuluneita, eikä setelintarkastus hyväksy, vaan 20€ seteleitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan riippuu laitteesta. Kerran jossain yritin maksaa viiskymppisellä, mutta tarkistuslaite ei hyväksynyt seteliä. Oli ystävällinen kassa eikä hirveä kiire, kävi viereisessä putiikissa, olisko ollut R-kioski, ja siellä raha kelpasi.
Ennen oli pelottavat Grimmin sadut,
nyt lapsia ja aikuisia pelotellaan tarinoilla kauppakeskuskäynneistä.
Buahahahhahahahahah!
Vierailija kirjoitti:
Pankkiautomaateilla ei koskaan kannata ottaa 50€ seteleitä, koska ne aina ovat kuluneita, eikä setelintarkastus hyväksy, vaan 20€ seteleitä
Niissä ei voi valita. Tietysti kun muistaa ajatella ottaa vaikka 80 euron erissä.
S-kaupan automaatista, joka antaa kymppejäkin, otin hiljan 60 euroa. Tuli viiskymppinen ja kymppi.
Iso Omenassa tapahtuneesta tappamisesta on nyt kulunut jo toista viikkoa ja edelleen tämä mysteerimies ei ole tullut kertomaan, miten tuo nainen on häntä häirinnyt.
Kuulostaa vartijoiden keksityltä jutulta ja valitsivat uhrin sattumalta, kiltin näköisen naisen, jotta tappaminen ja muilutus olisi helpompaa. Ehkä nauttivat siitä ja saavat jotain keksejä. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Iso Omenassa tapahtuneesta tappamisesta on nyt kulunut jo toista viikkoa ja edelleen tämä mysteerimies ei ole tullut kertomaan, miten tuo nainen on häntä häirinnyt.
Kuulostaa vartijoiden keksityltä jutulta ja valitsivat uhrin sattumalta, kiltin näköisen naisen, jotta tappaminen ja muilutus olisi helpompaa. Ehkä nauttivat siitä ja saavat jotain keksejä. Sairasta.
On se tieto ollut esillä, että kyseisen miehen henkilöllisyys on poliisin tiedossa ja häntä tullaan jututtamaan "seuraavien päivien aikana". Häntä ei ollut sen suurempaa kiirettä haastatella?
Kummallista joustamattomuutta asiakaspalvelussa eteenkin kun käytäntö on juuri muuttunut. Onhan sitä milloin minkäkin teknisen vian takia saanut ilmaisen pysäköinnin. Itse vastaavanlaisessa asiakaspalvelutilanteissa olisin ottanut naiselta käteisen ja käyttänyt maksuun oman korttini
Hyvin on taas keksitty värikynällä tarinoita useita vuosia sitten tapahtuneeseen, veikkaanpa ettei ole aivan mennyt noin kuten nainen väittää. Miksi uutisessa mainitaan entinen kaupunginvaltuutettu ja puoluetoiminta, ettei vain ole taas koitettu "etsä tiiä että oon kaupunginvaltuutettu ja hankin teille potkut" - korttia väläytellä. Jotain puuttuu taas tästäkin vartijoita mollaavasta tarinasta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on taas keksitty värikynällä tarinoita useita vuosia sitten tapahtuneeseen, veikkaanpa ettei ole aivan mennyt noin kuten nainen väittää. Miksi uutisessa mainitaan entinen kaupunginvaltuutettu ja puoluetoiminta, ettei vain ole taas koitettu "etsä tiiä että oon kaupunginvaltuutettu ja hankin teille potkut" - korttia väläytellä. Jotain puuttuu taas tästäkin vartijoita mollaavasta tarinasta.
Onhan hänellä lääkärintodistus ruhjeista. Miten käsiksi käyminen on oikeutettu jostain suukopusta?
Olen ymmärtänyt että Iso Omenan turvallisuudesta vastaava henkilöstö pelaa yksityisellä somekanavalla jotain peliä jossa asiakkaisiin kohdistuvasta väkivallasta saa pisteitä väkivallan rajuuden mukaan. Esimerkiksi tämä selliin raahaaminen ja asiakkaan tappaminen tuovat tekijälle suuren pistemäärän. Naisasiakkaat valikoituvat tässä pelissä uhreiksi koska he ovat heikompia puolustautumaan ja tekevät harvemmin ilmoituksia väkivaltaisesta kohtelusta. Onko teillä tästä pelistä lisää tietoa?