Nainen joutui eristyskoppiin Iso Omenassa koska halusi maksaa käteisellä
Aivan käsittämätöntä väkivaltaa Ison Omenan vartijoiden toimesta tässäkin tapauksessa. Tuossa kauppakeskuksessa en kyllä jatkossa asioi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e78b5e74-adc2-4f37-a99c-c9e42c5d7389
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja että poliisit pyytää syytöntä poistumaan toista kautta, etteivät vartijat kilahda. Siis onko poliiseilla ollut jo tieto, että käyttävät väkivaltaa vai mitä ihmettä??
Ja miksi auto ei voinut olla parkissa 10 minuuttia lisää? Mitä jos kaupasta olisi vain unohtanut jotakin ja kipaissut hakemassa? Vai onko joku lippu jo tulostettu ulos? Eikö silloin valvojan olisi pitänyt vain auttaa?
Voi hemmetti. Tästä eteenpäin pelottaa kaikki valvojat, vartijat ja jopa poliisi. Lääkäreitä onkin saanut jo pelätä pitkään.
Mua taas ahdistaa mennä töihin enää...
Pitääkö asiakkaille alkaa antaa kaikki periksi, ettei tule syytöksiä?
Jos joku ajaa mielestään "vähän vain" ylinopeutta, pitääkö poliisin antaa se anteeksi kiltisti ja asiakaspalvelun nimissä...
Jos asiakkaalla ei olekaan rahaa maksaa 100 euron ostostaan ja puuttuu se 5 euroa, pitääkö myyjän maksaa se omasta pussistaan?
Jos uimahallissa on uintiaika max 2h, pitääkö antaa kaikkien uida vaikka 3h tai kuinka kauan nyt kukakin haluaa?
Jos lyhytaikaiseen pysäköintiin tarkoitettuja vieraspaikkoja on yrityksen edessä vaikkapa vain 3kpl ja niissä pysäköintiaika max 2h, pitääkö alkaa antaa aamun ensimmäisten asiakkaiden olla siinä halutessaan vaikka koko päivä, jotta heille ei tule paha mieli eikä vieraslupalappujen kirjoittaja saa syytteitä?
Ihan sama jos päivän myöhemmät asiakkaat ei saa käyttää niitä paikkoja, kun ne on koko ajan muille varattu?
Sama, alkaa ahdistaa ja pahasti.
Alan kohta sittenkin tosissani toivoa niitä haalarikameroita vartijoille ja asiakaspalvelijoille, jotta voidaan nauhoittaa kaikki asiakkaiden kiukkukohtaukset ja tarvittaessa on sitten todisteet puolustusta varten!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä ihan absurdilta :D Mutta oli tuo vartijat hälyttänyt parkkihallin valvojakin todellinen pönttö :D
Onkohan tässä kuultu koko tarinaa?
Yleensä vartijaa tarvitaan kun "asiakas" alkaa perseillä.
Minulla ei ole ollut koskaan vaikeuksia kenenkään vartijan tai järjestysmiehen kanssa. En tosin ole perseillytkään.
Mätäkuun juttu. Naisen omaa mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä törkeää, että pysäköintiä ei voi maksaa käteisellä.
Tässä on kyllä yleisesti ottaen taas hassu ristiriita...
Ja korostan, että olen itse henkilökohtaisesti myös sitä mieltä, että käteinen pitäisi ehdottomasti säilyttää käypänä vaihtoehtona ihan joka paikassa. Olen myös kirjoitellut aika paljon mm. miten HSL:lle ei pysty käteisellä maksamaan ja pitäisi saada takaisin kuskille maksumahdollisuus tai vaikka erillinen rahastaja. Silloin tulee aina iso vastaväitevyöry, miten "mummut pitää saada pois tieltä kolikkojensa kanssa", "matkanteko hidastuu", "pitää varautua etukäteen", "sovellukset on nykyaikaa", "käteistä ei tarvita" jne.
Iso määrä argumentteja käteisen käyttöä vastaan.
Nyt sitten kun otetaan tällainen keissi "en saanut lisäaikaa pysäköinnille" ja "vartijat vei", niin kyllä on heti kova puolustelu ja kauhistelu, että kyllä nyt käteisen pitää käydä!
Koittakaa ihmiset päättää!
Käteisen poistoa on perusteltu työturvallisuudella. Aina joku narkki himoaa sitä paria kolikkoakin. Yhteiskunnan turvattomuus on taas huumemyönteisyyden ja ties minkä myönteisyyden tulos.Yksi asia johtaa toiseen.
Vierailija kirjoitti:
No tietääpä sitten olla käymättä Isossa Omenassa, jos siellä suunnalla joskus tulee käytyä. Varsinkin kun olen nainen. Siellä kun vartijat tuntuvat käyvän helposti käsiksi naisiin.
Perseile sitten muualla, kaikilla on Iso Omenessa sitten kivempaa ilman sinua
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä tämä nykyään on ja kun vaadin puhua esimehen kanssa, niin aletaan vain uhkailemaan vartijoilla.
Vaikka sairaskohtauksen saisin, niin silti ei saa asiallista palvelua.
Pitäisikö miettiä sitä omaa käytöstä myös ja tehdä jotain minäminäminä-asenteelle?
Ne oli entisaikoja ne jolloin "asiakas oli aina oikeassa" eikä itse asiassa koskaan alunperin ollut siitä kyse, että asiakas saisi tehdä mitä huvittaa ja käyttäytyä miten huvittaa...
Mitä sanoisit, jos esimies olisikin samaa mieltä?
Esim. meillä töissä esimies on nimenomaan kieltänyt, että ette saa antaa periksi pysäköintiajoissa.
Max 2h pysäköinti on max 2h pysäköinti.
Aiemmin itsekin joustin tarvittaessa noissa ajoissa asiakaspalvelun nimissä ja omaa järkeäni käyttäen, mutta enää en saa.
Vierailija kirjoitti:
Mätäkuun juttu. Naisen omaa mielikuvitusta.
Vuonna kuokka ja kirves. Välissä on ollut satoja kauppakeskuksia, satoja tuhansia asiakkaita ja tuhansia vartijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään, että jos nainen olisi asunut yksin, miten hän olisi päässyt tilanteesta pois. Jos kukaan ei olisi voinut tuoda maksukorttia. Olisi pitänyt soitella kaikille tuttaville, että tulisitko vapauttamaan minut pois parkkihallista?? Absurdia.
Minä taas mietin kuinka uskottavaa on että kukaan lähtee kauppakeskukseen ja mukana on vain käteistä, eikä mitään korttia ? Ei oikein mene läpi tämä selittely.
No mä oon tällainen ihminen. Multa saattaa jäädä aamulla lompsa kotiin. Käytän lompakkoa, jossa on pankkikortit, kelakortti ym. Mulla on kännykän kotelossa käteistä kaiken varalta. Käytännössä pari 20€ tai yksi 50€ seteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan koskaan pysähdy kuuntelemaan ja ymmärtämään mitä asiakas sanoo?! Ei tuota voi ymmärtää, ei normijärkeen käy tuollainen käytös vartijoilta. Äkkiä soveltuvuustestit noille öykkäreille. Miten hemmetissä kauppakeskuksen yrittäjät eivät puutu asiaan? Vartijathan vievät heiltä asiakkaat ja leivän suusta.
Voi oikeasti kysyä, miten matala ÄO parkkihallin valvojalla ja paikalle tulleilla vartijoilla on ollut. Täytyy olla matala. Itse en ole kohdannut onneksi samaa, mutta olen huomannut, että matalapalkka-aloilla työskentelee ihmisiä, jotka kilahtavat herkästi, jos asiat eivät mene ihan nappiin - siis jos tapahtuu jotain yllättävää. He eivät osaa toimia ja hermostuvat herkästi.
Aika moni isopalkkainen ja hyvässä ammatissakin oleva kilahtaa herkästi, jos asiat ei mene heidän pillin mukaan -tullut huomattua.
Olisiko aika kaikkien matalapalkka-alojen työntekijöiden jäädä vaikka alkuun ahdistuksesta sairaslomalle ja sitten voidaan jäädä kortistoon? Elättäkää te fiksut ja hienot ihmiset meidät. Älkää valittako, jos vessoja ei ole siivottu tai taksi ei tule... Ettekä saa ruokaa ravintolasta tilattua. Ettekä kaupastakaan ostettua.
Sitten jos joudutte uhkaavaan tilanteeseen, koittakaa juosta lujaa karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos se taas se sama lentoemo.
2019?
Naiset taitaa naiseutensa varjolla olevan kovia rähjäämään. Yrittävät niinko etuoikeutta, mua pitää kohdella toisin kun oon politiikkokin.
Itse en tuossakaan tilanteessa rähjäisi vaan hoitaisin aikuisesti tilanteen.Miten parkkihallista poistutaan autolla toista kautta kuin puomien kautta?
Naiset eivät rähjää. Nainen yritti selvittää tilanteen.
Jos ei voi käteisellä maksaa, niin kai se pitäisi ymmärtää, eikä lähteä vinkumaan erikoiskohtelua. Tuskin vartijat ovat sitä sääntöä laatineet. Ja tuskin on emäntä tyytynyt siihen, että sanotaan, ettei se nyt käy.
Kuvauksessa kiinnitti huomiota, että vammautuneet olkapäät kokivat lisää kovia - aivan turhaan. Osui ja upposi. Bussien nykivän liikkeen lisäksi saa siis päivittäin pelätä, ettei joudu vartijoiden mielivaltaisesti kiinniottamaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jopa siltä että naisiin kohdistetaan näitä mielivaltaisia toimia enemmän.
Varsinaiset hakkaamiset kohdistuvat lähes yksinomaan miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kerrottu vain naisen oma kertomus. Vartijat ja vartiointiliike eivät luonnollisesti voi, eivätkä haluakaan kommentoida mitään yksittäistä tapahtumaa. Kertomuksesta käy kuitenkin täysin selväksi, että nainen niskoitteli vartijoita vastaan kieltäytymällä käskettäessä poistumaan hallista. Millaista vastarintaa hän käytti, ei selviä lahtijutustakaan. Vartijoiden ja järjestysvallan käskyjä on aina ehdottomasti noudatettava, vaikka ne tuntuisivat kuinka hölmöiltä, ettei tosiaan joudu voimakeinoin poistettavaksi tai jopa säilöön. Tämän pitäisi olla kaikille järkeville kansalaisille itsestään selvä asia. Mutta kun ei ole edes lusikalla annettu järkeä niin eihän sitä voi kauhalla vaatia.
Tädeille pitää olla turvatieteen tohtori juttelemassa mukavia ja ripottamassa kukkasia uloskäyntiin. Tuollainen nuori kloppi, pyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietääpä sitten olla käymättä Isossa Omenassa, jos siellä suunnalla joskus tulee käytyä. Varsinkin kun olen nainen. Siellä kun vartijat tuntuvat käyvän helposti käsiksi naisiin.
Perseile sitten muualla, kaikilla on Iso Omenessa sitten kivempaa ilman sinua
Naiset tuo varmaan 80 % rahasta Isoon Omenaan. Siellä ei ole ihan hirveän montaa miesten liikettä.
Ei jumak...mutta onneksi tuo nainen on hengissä, eivätkä muiluttaneet ja tappaneet. Ja yhden parkkimaksun takia. Mikä niiden vartijoiden tilannetaju oikein on?
Iso Omena ei ole turvallinen tila naisille.
Vierailija kirjoitti:
Taaskaan vartijoiden näkökulmaa tapaukseen ei kuulla. Kaikki tuo voi olla vain tosi pinnallinen kuvaus tapahtuneesta ja oikeasti on tullut uhkailtua parkkivalvojaa ja vartijoita.
Kummasti tapahtumissa on aina mysteerielementti x vaikka varsinkin työtehtävissä olevat joutuvat toimimaan loogisesti.
Toimittaja oli kuitenkin nähnyt todistusaineistoa, lääkärinlausunnon ja poliisille tehdyn rikosilmoituksen.
Miten paljon teille vartijoiden puolustelijoille pitää olla todistusaineistoa, ruumis jätesäkissä.
Luulen nykyään kännyköiden laulavan Iso Omenassa, kun vartijat lähestyy 10m päässä. Ihan jo itsensä ja muiden asiakkaiden turvallisuuden vuoksi. Onneksi tilat on useammassa kerroksessa, helppo kuvata kuva- ja äänimateriaalia, muuten ei ilman mustelmia tai hengissä pysy.
Kauppakeskuksiin tarvitaan poliiseja suojelemaan asiakkaita vartijoilta.
Nainen viihtyy eristyskopussa. Arvostaa ja kiittää.