Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen joutui eristyskoppiin Iso Omenassa koska halusi maksaa käteisellä

Vierailija
14.01.2023 |

Aivan käsittämätöntä väkivaltaa Ison Omenan vartijoiden toimesta tässäkin tapauksessa. Tuossa kauppakeskuksessa en kyllä jatkossa asioi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e78b5e74-adc2-4f37-a99c-c9e42c5d7389

Kommentit (648)

Vierailija
341/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen meni seuraavana päivänä lääkäriin. Iltalehti on nähnyt dokumentin lääkärikäynnistä. Myöhemmin nainen myös ilmoitti tapauksesta poliisille, mutta poliisi haastatteli vartijat ja totesi, ettei mitään kovaotteista ollut tapahtunut." Hyväveliverkosto poliisien ja vartijoiden välillä toimii. Poliisi olisi voinut tutkia kunnolla ja vaikka hankkia valvontakameranauhat tapahtuneesta, mutta päätti vain luottaa toverien sanaan. Taas.

Vierailija
342/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on PS välikysymys vartjoiden väkivallasta joka uhkaa ihan tavallisia tallaajia? Aika hiljasta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä jää ainoaksi tapaukseksi 2 viikkoa sitten mun kohdalla alkoi piippamaan hälytin ja myyjän kanssa sitä selvitettiin ja sanoi ettei epäile mua mut joutuu kutsumaan vartijan,vartija mitään sanomatta penkoi mun laukkua ja käänti ylösalaisin,piippauksen syyksi paljastui kuitti ja siinä sitten vartija ja myyjä keskenään et höh kuitti siis voi piipata,ei anteeksipyyntöä tai mitään. Tuo oli vielä lievää verrattuna siihen mitä muita juttuja kuullut.

Tarviiko lentokentän turvatarkastuksessa sun mielestä turvatarkastajien pyytää anteeks aina ku asiakkaalla ei ookaan pommia tai rynnäkkökivääriä laukussa

No mutta tottakai! :D

Itse mietin myös, että täytynee alkaa huomisesta alkaen toivottamaan asiakkaille aurinkoisen heihei:n ja ystävällisen hymyn lisäksi myös "kiitos asioinnista ja kiitos, että molemmat selvisimme hengissä, turvallista kotimatkaa!".

Ihan oikeasti, en tiedä kestänkö enää asiakaspalvelutyötä... Tuntuu, että saatan olla tulossa hulluksi tavallisten ihmisten takia...

Vierailija
344/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöistä tämä nykyään on ja kun vaadin puhua esimehen kanssa, niin aletaan vain uhkailemaan vartijoilla.

Vaikka sairaskohtauksen saisin, niin silti ei saa asiallista palvelua.

Pitäisikö miettiä sitä omaa käytöstä myös ja tehdä jotain minäminäminä-asenteelle?

Ne oli entisaikoja ne jolloin "asiakas oli aina oikeassa" eikä itse asiassa koskaan alunperin ollut siitä kyse, että asiakas saisi tehdä mitä huvittaa ja käyttäytyä miten huvittaa...

Mitä sanoisit, jos esimies olisikin samaa mieltä?

Esim. meillä töissä esimies on nimenomaan kieltänyt, että ette saa antaa periksi pysäköintiajoissa.

Max 2h pysäköinti on max 2h pysäköinti.

Aiemmin itsekin joustin tarvittaessa noissa ajoissa asiakaspalvelun nimissä ja omaa järkeäni käyttäen, mutta enää en saa.

Taidan mennä huomenna ruuvaamaan kaikki työpaikan pysäköintikyltit pois. Saatte asiakkaat pysäköidä ihan miten huvittaa! Jos esimies tai ylempi taho suuttuu, vetoan ahdistukseen ja työturvallisuuteen ja siihen, että asiakkaat ovat seonneet lopullisesti ja minäkin kohta.

Vierailija
345/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja että poliisit pyytää syytöntä poistumaan toista kautta, etteivät vartijat kilahda. Siis onko poliiseilla ollut jo tieto, että käyttävät väkivaltaa vai mitä ihmettä??

Ja miksi auto ei voinut olla parkissa 10 minuuttia lisää? Mitä jos kaupasta olisi vain unohtanut jotakin ja kipaissut hakemassa? Vai onko joku lippu jo tulostettu ulos? Eikö silloin valvojan olisi pitänyt vain auttaa?

Voi hemmetti. Tästä eteenpäin pelottaa kaikki valvojat, vartijat ja jopa poliisi. Lääkäreitä onkin saanut jo pelätä pitkään.

Kun ihminen saa valtaa toiseen ihmiseen.... suurin osa käyttää sitä väärin. Vallan mukana tulee vastuu ja kyllähän me naiset tiedetään minkäänlaisia " vastuunkantajia " miehet ovat, työssä ja vapaalla 😊.

Ja tämä vallan saa käyttöönsä suorittamalla viikon parin vartijointikurssin, josta osa etänä ja ainoa vaatimus on 18v ikä ja välttävä suomen kielen taito.

Ja näitä pikakursseja järjestävä vartijayrittäjät. Nykyään vaaditaan tunteja enemmän, jopa mopokorttiin.

Vartijan koulutus 80h

Securitas Oy

Kouluttaja

Securitas Oy

Vierailija
346/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nainen meni seuraavana päivänä lääkäriin. Iltalehti on nähnyt dokumentin lääkärikäynnistä. Myöhemmin nainen myös ilmoitti tapauksesta poliisille, mutta poliisi haastatteli vartijat ja totesi, ettei mitään kovaotteista ollut tapahtunut." Hyväveliverkosto poliisien ja vartijoiden välillä toimii. Poliisi olisi voinut tutkia kunnolla ja vaikka hankkia valvontakameranauhat tapahtuneesta, mutta päätti vain luottaa toverien sanaan. Taas.

Näissähän pitää tehdä sama kuin poliiseille, eli siirtää tutkimus puolueettomalle taholle. Vaikka toiseen kaupunkiin jos ei omasta kaupungista löydy.

Vierailija
347/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissähän pitää tehdä sama kuin poliiseille, eli siirtää tutkimus puolueettomalle taholle. Vaikka toiseen kaupunkiin jos ei omasta kaupungista löydy.

Tätihän kertoi poliisin olleen paikalla ja neuvonut luikkimaan salaa ulos. Eli pimiusit varmistivat ettei täti mene vielä riitaa haastamaan. Poliisit siis olivat paikalla, tehneet tehtäväraportin asiasta eli tädillä taisi vaan nöyryytys ja paha mieli olla suurin vamma.

Vierailija
348/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tee mieli enää mennä tuonne isoon omenaan. Siellä pesii näköjään ihan sairasta porukkaa.

Muutama vuosi sitten vielä ihan asiallinen paikka,  aikoihin ei ole tehnyt mieli astua sisään tonne, epämiellyttävä fiilis leijunut siellä jo pitkään ennen näitä pahimpia yilyöntejä mitä tullut julki, ja varmaan tulee lisääkin.

Legendaarinen mätä omena...

Vierailija
349/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisi tapahtunut, jos naisella ei olisi ollut kortille tuojaa tai jos ei olisi omistanut korttia ollenkaan.

Mitä tapahtuu, jos ajan parkkihalliin ja mulla ei ole korttia, vaan olen varautunut maksamaan rahalla?

Sitten pitää soittaa vaikka sinne parkkihallin asiakaspalveluun ja selittää tilanne, kyllä se asia ratkeaa. Puhelinnumero löytyy sieltä kyllä. Rauhallisena pysyminen auttaa. :)

Jos ei keksi itse mitä tehdä, voi mennä vaikka infosta kysymään.

Samanlailla meillä esim. ei muutamana kertana Triplan parkkihallin kamera tunnistanut rekkarikyltin yhtä numeroa oikein, vaikka oltiin maksettu eikä se puomi auennut ja ei päästy pois.

Ei sua kukaan vie minnekään. Nyt rauhoittukaa.

Vierailija
350/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Iso-Omenalla olla Iso-Ongelma tämä naisasiakkaisiin kohdistamansa  väkivalta.

Vierailija
351/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietääpä sitten olla käymättä Isossa Omenassa, jos siellä suunnalla joskus tulee käytyä. Varsinkin kun olen nainen. Siellä kun vartijat tuntuvat käyvän helposti käsiksi naisiin.

Perseile sitten muualla, kaikilla on Iso Omenessa sitten kivempaa ilman sinua

Naiset tuo varmaan 80 % rahasta Isoon Omenaan. Siellä ei ole ihan hirveän montaa miesten liikettä.

Minä en tuonne enää mene. Älä mene sinäkään.

Vierailija
352/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Nuoret kauniit naiset erityisen tervetulleita!

Vierailija
353/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika herkässä tuntuu olevan Isossa Omenassa. Nainen sentään jäi henkiin kertomaan tarinansa.

Selviytymistarina! Poliisitkin pelkäsivät järjestyksenvalvojia ja vartijoita Isossa Omenassa. Ketä varten heidät on sinne palkattu? Ei ainakaan maksavia asiakkaita, jotka asioivat Isossa Omenassa.

Vierailija
354/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppakeskuksiin tarvitaan poliiseja suojelemaan asiakkaita vartijoilta.

Mies mukaan ostoksille Isoon Omenaan. Hän on armeijan erikoisjoukoissa. Pärjää parille vartijanklopille kevyesti.

Vierailija
355/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisi tapahtunut, jos naisella ei olisi ollut kortille tuojaa tai jos ei olisi omistanut korttia ollenkaan.

Mitä tapahtuu, jos ajan parkkihalliin ja mulla ei ole korttia, vaan olen varautunut maksamaan rahalla?

Sitten pitää soittaa vaikka sinne parkkihallin asiakaspalveluun ja selittää tilanne, kyllä se asia ratkeaa. Puhelinnumero löytyy sieltä kyllä. Rauhallisena pysyminen auttaa. :)

Samanlailla meillä esim. ei muutamana kertana Triplan parkkihallin kamera tunnistanut rekkarikyltin yhtä numeroa oikein, vaikka oltiin maksettu eikä se puomi auennut ja ei päästy pois.

Luitko sä edes ton jutun? Jos luit, niin mihin nainen oli yrittänyt maksaa ja kuka soitti vartijat?

Vierailija
356/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En poistuisi autosta naisena. Ovet lukkoon. Miehen tai poliisin voi soittaa paikalle selvittämään asia.

Vierailija
357/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan appeja koko sydämmestäni. En halua pelata niiden kanssa. Kyllä täytyy olla mahdollisuus maksaa käteisellä.

En koskaan pysäköi mihinkään appipaikkaan.

Niin minäkin, mutta tiedättekö mitä?

Kiukutelkaa ja antakaa palautetta hallitukselle, kaupunkien johdolle, yritysten johdolle.

Älkää kiukutelko tavallisille työntekijöille, jotka tekee työtänsä niiden ohjeiden mukaan, mitkä ylempää on annettu. Hekin ovat yleensä samoilla linjoilla, ainakin itse ja olen myös hyvin paljon jatkuvasti välittänyt palautetta ylöspäin, että käteinen tarvitaan takaisin! Mutta en yksin riitä, jos olen ainoa palautteen antaja ja asiakkaiden palaute jää vain oksennukseksi minun tiskilleni.

Vierailija
358/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parkkihallin valvoja koki olonsa turvattomaksi. Kuulostaa todella uskottavalta että joku selittää että halusin vain maksaa käteisellä ja siitä hyvästä jouduin koppiin. Joku draamakuningatar on järjestänyt kohtauksen ja siksi vartija paikalle.

Ja tuollainen draamakohtaus ei olisi päätynyt nettiin, lehtiin ja joka paikkaan? Niin juuri.

Huomaatteko? Taas syytetään heti uhria. Ihan heti. Ei ihme, ettei kukaan uskalla puhua.

Homma toimii kun saadaan naiset vaikenemaan häpeän avulla. Annetaan ymmärtää, että he ovat poikkeuksia. Nyt mätäpaise pääsee purkautumaan kun pojat olivat liian raisuja yhtä naista kohtaan ja asia ylitti uutiskynnyksen.

Vierailija
359/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko sä edes ton jutun? Jos luit, niin mihin nainen oli yrittänyt maksaa ja kuka soitti vartijat?

Vastasinkin sille, jota lainasin.

Itse jutusta taas, niin luulenpa, että nainen itse vetänyt jotkut isommat kilarit. Omassa työssäni paljon kohdannut näitä minäminä-asiakkaita.

Vierailija
360/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä ihan absurdilta :D Mutta oli tuo vartijat hälyttänyt parkkihallin valvojakin todellinen pönttö :D

Hän nyt *unohti* kertoa että hän käyttäytyi kaikkea muuta kuin asiallisesti valvojaa kohtaan. Se valvoja ei voi käteistä ottaa vastaan kun käteiskassaa ei ole. Luulisi ex-valtuutetun tajuavan että kyse olisi ollut pimeänä maksamisesta jos olisi suostunut.

Käteinen on kai edelleenkin laillinen maksuväline, ja toimiva juuri tuollaisissa pikkumaksuissa?

Ja jos asiakas tuossa vähän hermostuu ihan laillisen maksutavan eväämisestä, niin ei se ole kyllä stevarien kutsumisen paikka.  Ja vielä vähemmän kopittamisen.

Ihme touhua. Mihin jäi se asiakaspalvelu käsitteenä?

Ja miksi poliisi näyttää suojaavan ja puolustelevan vartijoita, kun he töppäävät?

Kaikki yksityiskohdat eivät tulleet tietenkään selville, mutta ei käteismaksun pitäisi olla ongelma ja kriisin aiheuttaja.