Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen joutui eristyskoppiin Iso Omenassa koska halusi maksaa käteisellä

Vierailija
14.01.2023 |

Aivan käsittämätöntä väkivaltaa Ison Omenan vartijoiden toimesta tässäkin tapauksessa. Tuossa kauppakeskuksessa en kyllä jatkossa asioi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e78b5e74-adc2-4f37-a99c-c9e42c5d7389

Kommentit (648)

Vierailija
361/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun näen vartija niin haluaisin mennä hakkamaan sen näiden viime aikaisten tapahtumien jälkeen. Toivottavasti vartijat tulevat saamaan kunnon tuomion koska vain sillä tavalla voidaan saada alalla rehottava väkivaltafantasioiden toteuttaminen kuriin.

Vierailija
362/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso Omena ei ole turvallinen tila naisille.

Iso omena tappaa kaikki poikkeavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tee mieli enää mennä tuonne isoon omenaan. Siellä pesii näköjään ihan sairasta porukkaa.

Muutama vuosi sitten vielä ihan asiallinen paikka,  aikoihin ei ole tehnyt mieli astua sisään tonne, epämiellyttävä fiilis leijunut siellä jo pitkään ennen näitä pahimpia yilyöntejä mitä tullut julki, ja varmaan tulee lisääkin.

Legendaarinen mätä omena...

🤭

Vierailija
364/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisi tapahtunut, jos naisella ei olisi ollut kortille tuojaa tai jos ei olisi omistanut korttia ollenkaan.

Mitä tapahtuu, jos ajan parkkihalliin ja mulla ei ole korttia, vaan olen varautunut maksamaan rahalla?

Sitten pitää soittaa vaikka sinne parkkihallin asiakaspalveluun ja selittää tilanne, kyllä se asia ratkeaa. Puhelinnumero löytyy sieltä kyllä. Rauhallisena pysyminen auttaa. :)

Jos ei keksi itse mitä tehdä, voi mennä vaikka infosta kysymään.

Samanlailla meillä esim. ei muutamana kertana Triplan parkkihallin kamera tunnistanut rekkarikyltin yhtä numeroa oikein, vaikka oltiin maksettu eikä se puomi auennut ja ei päästy pois.

Ei sua kukaan vie minnekään. Nyt rauhoittukaa.

Luitko sä edes ton jutun? Jos luit, niin mihin nainen oli yrittänyt maksaa ja kuka soitti vartijat?

Vastasinkin sille, jota lainasin.

Itse jutusta taas, niin luulenpa, että nainen itse vetänyt jotkut isommat kilarit. Omassa työssäni paljon kohdannut näitä minäminä-asiakkaita.

Asiakkaspalvelijana sitten ymmärrät, että kilahdukset hoidetaan puhumalla.

Vierailija
365/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa noudattaa yhteisiä sääntöjä niin ei tule ongelmia.

Ihan samaa mieltä. Onneksi viimein on nostettu esille vartijoiden ylilyönnit, jotka täyttävät rikoksen tunnusmerkit. Kunhan vartijatkin saadaan noudattamaan Suomen lakia, moni ongelma poistuu.

Vierailija
366/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko lopettaa teeskentely että näin voisi käydä kelle tahansa?

Normaalilla, hyvin käyttäytyvällä ihmisellä ei ole pelkoa vartijankoppiin joutumisesta.

Vierailija
367/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisi tapahtunut, jos naisella ei olisi ollut kortille tuojaa tai jos ei olisi omistanut korttia ollenkaan.

Mitä tapahtuu, jos ajan parkkihalliin ja mulla ei ole korttia, vaan olen varautunut maksamaan rahalla?

Sitten pitää soittaa vaikka sinne parkkihallin asiakaspalveluun ja selittää tilanne, kyllä se asia ratkeaa. Puhelinnumero löytyy sieltä kyllä. Rauhallisena pysyminen auttaa. :)

Samanlailla meillä esim. ei muutamana kertana Triplan parkkihallin kamera tunnistanut rekkarikyltin yhtä numeroa oikein, vaikka oltiin maksettu eikä se puomi auennut ja ei päästy pois.

Luitko sä edes ton jutun? Jos luit, niin mihin nainen oli yrittänyt maksaa ja kuka soitti vartijat?

Hysteeriset miehet ei tunnetusti jaksa lukea juttuja vaan ryntäävät suu vaahdossa kommentoimaan, tyypillistä.

Vierailija
368/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jäi epäilys että, mitenkä asiat nyt sitten oikeasti tapahtui.

Ja se että piti väkisin taluttaa ulos, pistää miettimään, eikös poislähtö ollut sen naisen alkuperäinen tarkoituskin.

Tuossahan olis voinut mennä ulos odottaa että omainen tuo sen maksukortin, mennä takas maksamaan.

Ei takas enää, vaarallista.

Vierailija
369/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalilla, hyvin käyttäytyvällä ihmisellä ei ole pelkoa vartijankoppiin joutumisesta.

Niin minäkin luulin vielä viikko sitten.

Vierailija
370/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina meni käärmeen houkuttelemana hyvän ja pahan tiedon puun luo Ison Omenan kauppakeskukseen ja jakoi saamansa tiedon Aadamin (mysteerimies) kanssa. Rangaistukseksi kielletyn Ison Omenan kauppakeskuksen nimikkohedelmän syömisestä Jumala hylkäsi Eveliinan ja pyysi vartijoita karkoittamaan tämän Eedenin puutarhasta ( =kauppakeskus Iso-Omena) ja antoi vartijoille ohjeen olla varsin ilkeitä.

Vierailija
371/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on normaali vartijan mukaan? Ei tietoo.

Vierailija
372/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, etten enää asu Espoossa, niin en voi laittaa Omppua boikottiin. Te muut naiset, jotka asutte siellä, pistäkää boikotti pystyyn. Kauppakeskusta pitää kouluttaa sillä mikä tuntuu, eli kassavirtojen tyrehdytyksellä, kunnes tulee muutos asioihin. Voisivat esim palkata naisvartijoita ja antaa kenkää nykyisille sonneille.

Vierailija
373/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasinkin sille, jota lainasin.

Itse jutusta taas, niin luulenpa, että nainen itse vetänyt jotkut isommat kilarit. Omassa työssäni paljon kohdannut näitä minäminä-asiakkaita.

Kilarit pitää kestää ilman että raahataan väkivalloin koppiin tai tapetaan.

Jos et kestä suoraa suullista palautetta olet väärällä alalla.

Vierailija
374/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteismaksu on toiminut kaikkien niiden P-hallien kassoilla jossa minä olen asioinut. Käteisen vastaanottaminen on säädetty pankkilaissa. Iso-Omenalla on tässä ilmeisesti poikkeavat omat säännöt

Vierailija
375/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En poistuisi autosta naisena. Ovet lukkoon. Miehen tai poliisin voi soittaa paikalle selvittämään asia.

Poliisin. Et ole miehesi lapsi eikä hän ole isäsi. Näin niitä naisia alistavia kulttuureja luodaan kun tehdään keinotekoisia tilanteita missä aletaan vaatia miestä tai poikaa saattajaksi, jotta säästyt väkivallalta.

Vierailija
376/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteismaksu on toiminut kaikkien niiden P-hallien kassoilla jossa minä olen asioinut. Käteisen vastaanottaminen on säädetty pankkilaissa. Iso-Omenalla on tässä ilmeisesti poikkeavat omat säännöt

Älä vain sano tuota ääneen Issossa Omenassa. Sinut tapetaan siihen lattialle parissa minuutissa.

Vierailija
377/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En poistuisi autosta naisena. Ovet lukkoon. Miehen tai poliisin voi soittaa paikalle selvittämään asia.

Poliisin. Et ole miehesi lapsi eikä hän ole isäsi. Näin niitä naisia alistavia kulttuureja luodaan kun tehdään keinotekoisia tilanteita missä aletaan vaatia miestä tai poikaa saattajaksi, jotta säästyt väkivallalta.

Eipä pelastanut poliisi Eveliinaa.

Vierailija
378/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos se taas se sama lentoemo.

2019?

Naiset taitaa naiseutensa varjolla olevan kovia rähjäämään. Yrittävät niinko etuoikeutta, mua pitää kohdella toisin kun oon politiikkokin.

Itse en tuossakaan tilanteessa rähjäisi vaan hoitaisin aikuisesti tilanteen.

Miten parkkihallista poistutaan autolla toista kautta kuin puomien kautta?

Mikä ihmeen parkkihallin valvoja?

Asuin aikanaan tuon ostarin vieressä, lukemattomia kertoja tuolla pysäköinyt mutten kertaakaan ole mitään parkkivalvojaa siellä nähnyt.

tämä, ompussa vuosia asioineena en muista myöskään mitään valvojakoppia parkkihallissa. Lisäksi siellä oli silloin todella löysät pysäköintiajat( pitkä ilmaisosuus). Toi tarina kuulostaa kyllä nyt semmoiselta että unta on nähty tai toinen skenaario että tärkeä kaupunginvaltuutettu vetänyt vähän eiksä tiedä kuka mä olen settiä jo sille kuvitteelliselle valvojalle ja jatkanut samalla asenteella vartijoita kohtaan ja ilmeisesti se 10-15 min ylimääräinen pysäköintimaksu( olisi mennyt venaamaan autoon sitä puolisoa tms) oli täällä se dealbreaker. yks-kaks vain tartuttiin kiinni ja raahattiin koppiin :D c´mon. 

Itse en epäile tarinaa kun tietää kuinka vajaata sakkia miesvartijoissa riittää

Normaalit ihmiset ei yleensä joudu vartjoiden kanssa mihinkään tekemisiin.

Täytyy siis olla jo outo tyyppi joka vielä oikein rähinäotteluun joutuu heidän kanssaan.

Turhahan se on naisenkaan rähistä jos ei arkipäivän arkisista asioista, pysäköintimaksusta selviä. Vuonna 2019 kun kortit oli yleisiä, ja ostoksilla ollut.

Miten hän on ajokortin saanut jos ei osaa lukea ohjeitakaan?

Toivottavasti nyt espoon valtuustossa on henkilöitä jotka selviävät edes auton pysäköinnistä

Minä olen tavallistakin tavallisemman näköinen vaaleatukkainen perheenäiti ja minun kohdallani näitä vartijatapahtumia on tullut 2000-luvulla viisi kertaa. Käyn Isossa Omenassa pari kertaa vuodessa.

Yhdellä kertaa ostin korvakorut ja laitoin kuitin lompakkoon ja korvakorut laukkuuni kassalla. Eiköhän joku hälytin alkanut huutaa ja hupskeikkaa vartija otti minut kiinni. Ei ollut vaikeaa, koska jähmetyin paikoilleni. Siinä hän kävelytti minut kassalle ja halusi tutkia laukkuni. Hän löysi korvakorut ja esitin niiden kuitin. Sitten myyjä löysi korvakorurasian pohjasta hälyttimen, jota ei ollut poistanut ja naureskeli asialle.

Pyysin häntä ottamaan sen pois rasiasta tai antamaan tilalle hälyttämättömän rasian. Sain siitä kerätä tavarani takaisin laukkuuni ja korvakorurasian kuntoon. Huomautin kyllä, että olisi asiallista poistaa se hälytin kun asiakas on maksanut tuotteen. Minulle kaksikko ei kissaa sanonut ja jatkoin eteenpäin. Toista kertaa en ole siinä liikkeessä asioinut kun ei edes osata toivottaa hyvää tai edes parempaa päivänjatkoa.

Muut kerrat ovat näitä tapauksia kun luen tuoteselosteita tarkkaan ja vartija on suunnilleen vieressä ja saattaa kassalle saakka, kunnes maksan ruoat. Olen ihmetellyt käytäntöä siksi, että minä en ole ensinnäkään ostanut mitään kalliita merkkituotteita ja toiseksi olen ollut selvinpäin, minulla ei ole diagnooseja eikä lääkityksiä atopian ja heinänuha lisäksi. En usko, että antihistamiini ja allergianenäspray tekee minusta sekoilevan häirikön tai varkaan.

Samaan aikaan viereisellä hyllyllä jannut pistävät pikkutakin poveen kalleimpia laatulihoja ja se ei vartijoita kiinnosta. Se, että varastatko vaikka omenalörtsyn on selvästi huolestuttavampi asia.

Kyllä minäkin ihmettelen näiden sankareiden prioroteetteja. Kyllä minä tiedän, että varkaudet maksatetaan rehellisillä asiakkailla. Olen tiennyt pienestä pitäen.

Vierailija
379/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen vartijoita Vantaan Jumbossa nähnyt, niin he tuntuvat zoomaavan etenkin keski-ikäisiä naisia. Olen tavallinen vaaleatukkainen 50+ nainen, hyvin siististi pukeutuva, olen saanut vanhanaikaisen kasvatuksen käytöstapojen ja pukeutumisen suhteen, enkä lähde edes ostoksille nuhjuisena. Silti huomaan välillä, että nämä vartijapojat tuijottelevat jotenkin hyökkäävään tapaan, että ensireaktio on, mitä olen tehnyt väärin. Koen tämän hyvin kuvottavana.

Jatkossa taidan tehdä niin, että laitan kännykän sanelimen nauhoittamaan taskuun koko kauppareissun ajaksi. Se ei näy päällepäin eikä kuluta paljon akkua. Näin on jotain todistusaineistoa, jos vartijat päättävät lähestyä.

Vierailija
380/648 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taaskaan vartijoiden näkökulmaa tapaukseen ei kuulla. Kaikki tuo voi olla vain tosi pinnallinen kuvaus tapahtuneesta ja oikeasti on tullut uhkailtua parkkivalvojaa ja vartijoita.

Kummasti tapahtumissa on aina mysteerielementti x vaikka varsinkin työtehtävissä olevat joutuvat toimimaan loogisesti.

Kuinkas paljon sen kuolleen naisen näkökulmaa kuullaan nyt siellä mätä omenassa? Ai niin joo. Hänen on vähän vaikeampi se  nyt esittää kun nippu lihapäitä otti sen oikeuden pois. Siinä on mysteerielementti x

Kannan itsekin huolta siitä, että vartijat hälyttynyt mies voi puhua mitä vaan, kun toinen osapuoli kuollut. On varmasti jo puhunut.  Asun Iso omenan lähellä, mutta shoppailu ei innosta enää. Saisin varmaan paniikkikohtauksen kaiken lukemani jälkeen, jos näkisin vilauksenkaan vartijasta. Fyysisen vallankäytön mahdollisuus yhdistettynä tyhmyyteen on karmea yhdistelmä.

Oletpa hysteerinen. Eilen viimeksi kävin kaupassa ja tuli vartija vastaan, tervehdin niin kuin tervehdin myyjiäkin joita kaupassa liikkuu. Ei ollut ongelmia eikä viety mihinkään koppiin eikä mitään tapahtunut. Vaikka olen nainen ja vielä keski-ikäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan