Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älyttömin idea ikinä: hiustenpesuvälin pidentäminen!

Vierailija
13.01.2023 |

Nyt on pää aivan täynnä hilsettä ja hiukset jatkuvasti rasvalla kuorrutettu. Kuukausi kokeilua takana ja väli 2-3 pvää, aiemmin pesin joka päivä ilman ongelmia.

Kommentit (147)

121/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan rasittaa hiusta ja hiuspohjaa. Sori

Ja ylihygienisyys on todellinen ongelma. Taidat kuulua siihen porukkaan, joka huutelee luonnonsuojelua samalla kun löträät vedellä ja eläinten suojelua samalla kun huuhdot vesiin kemikaalia, koska koet olevasi likainen. Ei se mitään, apua neuroosiisi on saatavilla.

En huutele luonnonsuojelua enkä eläintensuojrlua, mitä ne tähän asiaan liittyvät?

Hiusten peseminen ei rasita luontoa eikä loukkaa eläinten oikeuksia yhtään mitenkään.

Nyt vähän valoja päälle.

🇺🇦🇮🇱

122/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluuhan siihen tuhottomasti aikaa varsinkin, jos on pitkät ja paksut hiukset. Kuivattelu vie helposti neljäkin tuntia.

Jos pitkä tukka koetaan noin vaivalloiseksi, niin sitten suosittelisin ihan lyhyttä tukkaa ja pesua joka päivä.

Itselläni on pitkät paksut hiukset enkä ole koskaan kokenut, että niitä pitäisi jotenkin kuivatella erikseen. Nehän kuivuu ihan itsekseen huoneen lämmössä ilman mitään toimenpiteitä.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä tällaisessa likaisuudesta ihmisiä viehättää. Miksi ihmeessä pitäisi olla tukka likaisena?

Ei tietenkään tarvitse olla likainen, mutta epätasapainon korjaaminen kannattaa aina. Jos ihmisellä likaantuu hiuspohja niin että joka päivä joutuu sen pesemään, hiuspohja on sairas.

No eikä ole sairas.

Mulla rasvoittuu ihan latvaan asti joten pakko pestä joka toinen päivä, mieluummin joka päivä.

No kyllä se kuule on. Rasvoittuminen johtuu usein talirauhasten liikatoiminnasta. Myös stressi ja hormonit sekä epäterveellinen ruokavalio voivat rasvoittaa.

Vierailija
124/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan rasittaa hiusta ja hiuspohjaa. Sori

Ja ylihygienisyys on todellinen ongelma. Taidat kuulua siihen porukkaan, joka huutelee luonnonsuojelua samalla kun löträät vedellä ja eläinten suojelua samalla kun huuhdot vesiin kemikaalia, koska koet olevasi likainen. Ei se mitään, apua neuroosiisi on saatavilla.

En huutele luonnonsuojelua enkä eläintensuojrlua, mitä ne tähän asiaan liittyvät?

Hiusten peseminen ei rasita luontoa eikä loukkaa eläinten oikeuksia yhtään mitenkään.

Nyt vähän valoja päälle.

Voi sua.

Vierailija
125/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä tällaisessa likaisuudesta ihmisiä viehättää. Miksi ihmeessä pitäisi olla tukka likaisena?

Ei tietenkään tarvitse olla likainen, mutta epätasapainon korjaaminen kannattaa aina. Jos ihmisellä likaantuu hiuspohja niin että joka päivä joutuu sen pesemään, hiuspohja on sairas.

No eikä ole sairas.

Mulla rasvoittuu ihan latvaan asti joten pakko pestä joka toinen päivä, mieluummin joka päivä.

No kyllä se kuule on. Rasvoittuminen johtuu usein talirauhasten liikatoiminnasta. Myös stressi ja hormonit sekä epäterveellinen ruokavalio voivat rasvoittaa.

Höpöhöpö. Ei mun päänahka ole rasvainen vaan hiukset.

126/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin voi mua?

EU:ssa ei testata eläimillä mitään kosmetiikkaa ja vedenpuhdistus on Suomessa huipputasoa.

Ymmärtäisin huolesi jos asuisimme jossain kehitysmaassa jossa jätevesi dumpataan mereen. Tai jos käyttäisimme eläimillä testattua kosmetiikkaa.

Mutta Suomessa voi huoletta pestä shampoilla tukan joka päivä eikä se rasita luontoa mitenkään. Ihmisillä on hassuja käsityksiä luonnonsuojelusta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
127/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on seborrea ja joudun pesemään päänahan joka päivä apteekista ostetulla shampoolla.

Jos en sitä tee, kärsin haisevasta ja kutiavasta päänahasta.

Kiusallinen vaiva, mutta onneksi löysin sopivan shampoon.

Vierailija
128/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No eikä ole sairas.

😂🤣

Vierailija
129/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No eikä ole sairas.

😂🤣

Mikäs noin naurattaa?

Vierailija
130/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65+, pitkät hiukseni pesen n. 1 - 1.5 vkon välein. Enkä todellakaan haise. Testautettukin on kavereilla ja tuttavilla . :)  Vaihtarien jälkeen hiuslaatu muuttui lähes täysin! Nuorempana jouduin pesemään 1 - 2 päivän välein ja hiukset sekä päänahka rasvoittuivat, hilsettä oli välillä rajusti jne. Vaihtarivuosina tilanne muuttui hiljalleen - ikävä kyllä hiukset myös hieman harvenivat - mutta muuten ne ovat paremmassa kunnossa kuin ikinä, samoin päänahka. Tuohon nykyiseen yhteen pesuun käytän kyllä hyvää shampoota ja hoitoainetta asianmukaisesti, puolikuiviin vielä latvoihin öljyä ja aamuisin suihkutettavaa öljy-tehoainesuihketta sihauksen.

Vierailija
131/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No eikä ole sairas.

😂🤣

Mikäs noin naurattaa?

Ne toi sun sepustus. Sun kannattaa nyt vähän tutustua siihen miten se hius rasvottuu. Se kun ei kerää ilmasta rasvaa.

Vierailija
132/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä nyt ihan pysähdyt miettimään tota väitettä, niin huomaat ettei se ole kauhean looginen. Meidän houkset vaurioituisi omasta painostaan aina uidessa, vesisateessa ja kylvyssä jne.

Hiuksiin kyllä kohdistuu lähtökohtaisesti monia erilaisia vaurioittavia tekijöitä (kemikaaliset vauriot, vapaat radikaalit, mekaaninen rasitus mm. hiuslenkeistä tai liian kireistä kampauksista jne.) ja pidemmän päälle riippuu hiusten kunnosta, käytetyistä tuotteista ja kutakin hiustyyppiä vaurioittavien asioiden minimoinnista kuinka paljon vauriot näkyvät ulkoisesti (läheltä tai kauempaa).

Vierailija
133/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No eikä ole sairas.

😂🤣

Mikäs noin naurattaa?

Ne toi sun sepustus. Sun kannattaa nyt vähän tutustua siihen miten se hius rasvottuu. Se kun ei kerää ilmasta rasvaa.

Ei mun päänahka ole rasvainen vaikka hiukset on.

Vierailija
134/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoja on erilaisia. Ärsyttää tuomitsijat ja pesuvälin harventamisesta jankkaajat, jotka pesevät itse tukkansa 1-2 x viikossa ilman ongelmia. Luulevat, että kaikki pystyvät siihen kun hekin kerta pystyivät. Olen koittanut harventaa pesuväliä ja vaihtaa shampoota, mutta ihoni vain on rasvoittuvaa sorttia ja jos sitä ei pese, seborroinen ekseemani (taliköhnä) pahenee. Korvantaustat mätänee, iho menee rikki ja valuu kudosnestettä. Ja se kutina ja kirvely

Ainut aika, jolloin pystyin pesemään hiukseni joka kolmas tai neljäs päivä oli isotretinoiinikuurin aikana jota söin akneen. Normaalisti on pakko pestä joka toinen päivä. Ja huomaa jo silloin tokana päivänä, ettei tukka ole kovin kivan näköinen kun rasvaisuus alkaa näkyä.

N29

Vierailija
135/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkärille. Eihän tuollainen ole normaalia millään tavalla. Päänahkasi ei voi nyt hyvin ja se pitää saada kuntoon.

Lääkäri sanoo että pese joka päivä. Ap:lla liene tali-ihottuma joka pysyy päivittäisellä pesulla kurissa.

Liiaan harvalla pesulla kertyy hilsettä, jetken päästä päänahka alkaa punoittamaan ja sitä sitten hoidetaan kortisonilla ja apteekin lääkeshampoilla.

Vierailija
136/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No eikä ole sairas.

Et tosiaan voi olla NOIN tyhmä?! Miten kuvittelet sen hiuksen rasvoittuvan ellei päänahan tuottavan talin takia? Tai sit sulla on rasvainen naama ja niska ja sun hiukset hieroituu niitä vasten ja rasvoittuu siten.

Vierailija
137/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No eikä ole sairas.

Hius on kuollutta solukkoa. Mistä se saa rasvaa? Hiuspohjasta?

Vierailija
138/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihoja on erilaisia. Ärsyttää tuomitsijat ja pesuvälin harventamisesta jankkaajat, jotka pesevät itse tukkansa 1-2 x viikossa ilman ongelmia. Luulevat, että kaikki pystyvät siihen kun hekin kerta pystyivät. Olen koittanut harventaa pesuväliä ja vaihtaa shampoota, mutta ihoni vain on rasvoittuvaa sorttia ja jos sitä ei pese, seborroinen ekseemani (taliköhnä) pahenee. Korvantaustat mätänee, iho menee rikki ja valuu kudosnestettä. Ja se kutina ja kirvely

Ainut aika, jolloin pystyin pesemään hiukseni joka kolmas tai neljäs päivä oli isotretinoiinikuurin aikana jota söin akneen. Normaalisti on pakko pestä joka toinen päivä. Ja huomaa jo silloin tokana päivänä, ettei tukka ole kovin kivan näköinen kun rasvaisuus alkaa näkyä.

N29

Keskustelupalstalla puhutaan yleisellä tasolla ja tyypillisimmistä tilanteista. Sama kun meuhkaisit siitä että ihmiset sanoo että saunasta kannattaa avata ikkuna saunomisen jälkeen kun sulla ei ole saunassa ikkunaa. Joo, on sairauksia ja on kaikenlaista, mutta normaali päänahkalla varustetun henkilön on oikeasti hyvä harventaa pesuväliä ja tsekata kemikaalikuormansa.

Vierailija
139/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkärille. Eihän tuollainen ole normaalia millään tavalla. Päänahkasi ei voi nyt hyvin ja se pitää saada kuntoon.

Lääkäri sanoo että pese joka päivä. Ap:lla liene tali-ihottuma joka pysyy päivittäisellä pesulla kurissa.

Liiaan harvalla pesulla kertyy hilsettä, jetken päästä päänahka alkaa punoittamaan ja sitä sitten hoidetaan kortisonilla ja apteekin lääkeshampoilla.

Tuskinpa. Eiköhän hän tietäisi jos näin olisi. Miksi hän olisi lähtenyt pesuväliä harventamaan tolla diagnoosilla?

Vierailija
140/147 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te tarkoitatte hiusten pesemisellä?

Onko se pesemistä, jos suihkun alla hieroo päänahkaa, mutta ei käytä shampoota? Vai onko vain shampoopesu pesemistä?