Älyttömin idea ikinä: hiustenpesuvälin pidentäminen!
Nyt on pää aivan täynnä hilsettä ja hiukset jatkuvasti rasvalla kuorrutettu. Kuukausi kokeilua takana ja väli 2-3 pvää, aiemmin pesin joka päivä ilman ongelmia.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hielle haisevat eivät itse haista haisevansa hielle, hyh.
Jep. Epäilemättä osa heistäkin luulee olevansa ihan puhtaassa kuosissa. Jotkut saattavat jopa uskoa, että liika peseminen on pahasta.
Liika peseminen on pahasta. Sitä en ollenkaan ymmärrä kun osa pesee pienet lapsensakin saippualla ja shampoolla. Ihan järkyttävää.
Jos haiset hieltä, on syytä peseytyä.
Ja jos ei haise, niin ei tarvitse periaatteen vuoksi peseytyä joka päivä.
Harvemmin haistaa hienhajua missään, mutta sitäkin enemmän eltaantuneen talin löyhkää näissä "en hikoile, niin ei tarvii peseytyä" -ihmisissä.
Mä pesen hiukset useimmiten 2x viikossa, jos on tarve niin tietty pesen useammin.
Edes pesupäivänä mun hiukset ei oo likaiset. Mulla on kuiva iho ja kuiva päänahka. En tajua miten päänahka edes voi haista?? Kai jos se on luontaisesti sit rasvainen ja talinen.
Miks hiukset pitäisi pestä päivittäin, jollei hikoile? Itse pesen kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Miks hiukset pitäisi pestä päivittäin, jollei hikoile? Itse pesen kerran viikossa.
Jokainen terve ihminen erittää litran hikeä vuorokaudessa ja ihossa olevat talirauhaset erittävät talia ihon pinnalle. Pesetkö kasvosikin vain kerran viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen terve ihminen erittää litran hikeä vuorokaudessa ja ihossa olevat talirauhaset erittävät talia ihon pinnalle. Pesetkö kasvosikin vain kerran viikossa?
Niin tekee, sen kuuluukin tehdä niin. Miksi se pitäisi pestä pois? Kasvojakaan tarvitse pestä kuin vedellä, jos ne ei ole likaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän niitä kasvojakaan oikeasti tartteisi joka päivä pestä, jos eivät mene erityisen likaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hielle haisevat eivät itse haista haisevansa hielle, hyh.
Jep. Epäilemättä osa heistäkin luulee olevansa ihan puhtaassa kuosissa. Jotkut saattavat jopa uskoa, että liika peseminen on pahasta.
Liika peseminen on pahasta. Sitä en ollenkaan ymmärrä kun osa pesee pienet lapsensakin saippualla ja shampoolla. Ihan järkyttävää.
Jos haiset hieltä, on syytä peseytyä.
Ja jos ei haise, niin ei tarvitse periaatteen vuoksi peseytyä joka päivä.
Harvemmin haistaa hienhajua missään, mutta sitäkin enemmän eltaantuneen talin löyhkää näissä "en hikoile, niin ei tarvii peseytyä" -ihmisissä.
Niin, no mutta jos ei haise niin ei edelleenkään tarvitse pestä joka paikkaa päivittäin. Alapää pitää pestä tiuhempaan ja esim jalat ja ne kainalot ehkä, mut en kyllä usko että monikaan haisee jos peseytyy vaikka parin päivän välein. Kyllä ne haisevat ihmiset peseytyy paljon harvemmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peset siis ihosi luonnollisen suojan pois? Miksi? Ja sit laitat purkista rasvaa kun ihosi on kuiva? Fiksua kertakaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun kuljen töihin 20min bussimatkaa suuntaansa olen huomannut että monen päänuppi haisee. Se vähän eltaantunut talinhaju, ehkä ripaus röökinkatkua ja suihkuteltu reippaalla otteella tuoksuvaa kuivashampoota/hiuslakkaa päälle 🥴
Minä pesen tukkaa n. 3x viikossa, mutta en myöskään käytä mitään kuivashampoita tai lakkoja tai haise muutenkaan millekään hajusteelle (röökistä puhumattakaan). Kun ei läträä liikoja muotoilutuotteilla tai kemikaaleilla niin pysyy päänahka kunnossa harvemmallakin pesulla. Kuivashampoo aiheutti hilseongelmaa minullekin. Tunnistan kyllä tuon kuvailemasi tunkkaisen hajusteen hajun mikä joistain ihmisistä leviää pitkälle.
Mä en käytä ollenkaan muotoilutuotteita ja pakko pestä joka toinen päivä koska hiukset ovat jo todella rasvaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän niitä kasvojakaan oikeasti tartteisi joka päivä pestä, jos eivät mene erityisen likaiseksi.
Kasvoihin kertyy päivän aikana ilmansaasteita, pienhiukkasia, pölyä, kuollutta ihosolukkoa jne. Nekin ovat likaa vaikka eivät paljaalla silmällä näy. Meinaatko, että kasvot kaipaavat pesua vasta siinä vaiheessa, kun niissä on nokea tai mutaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aina mietityttää, että eivätkö harvoin tukkaa pesevät hikoile ollenkaan päästään
Tottakai hikoilevat, mutta silloin kun päänahka ei ole tukossa, se hiki ei rasvoita tai likaa hiuksia. Sama dödöissä. Hajusteilla kainalonsa tukkineilla hiki haisee ja tahraa, luonnollisessa tilassa ja puhtailla huokosilla ei. Olen käyttänyt viimeksi 6 vuotta sitten antiperspiranttia, suoladödöä käytän vain joskus urheillessa ja se riittää.
Tämä. Hiki on vettä
Siis mitä anteeksi, mutta oletpa tietämätön. Hiki ei ole vettä. Ja hiki haisee. Lisäksi haluaisin vielä sanoa että jokaisen teidän hikikainaloiset haistaa mutta kukaan ei kehtaa mitään sanoa. Eihän se hiki tottuneelle enää haise mutta voit olla varma että muut pysyttelevät kauempana teistä. Aloita vaikka tällä itsesi sivistäminen ja osta se dödö.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on esim. seborroinen ekseema niin ehdottomasti pesu joka päivä. Hiki ja rasva pahentaa punotusta ja hilseen kertymistä.
tämä, itselläni kyseinen vaiva. Ei todellakaan kannata venyttää pesuväliä yli 2 päivän eli siis joka toinen päivä pestävä tukka. Muuten on tiedossa ikävä kutinakierre eikä hiuksia meinaa oikeasti saada puhtaaksi. Toisilla on vain rasvoittuvampi päänahka.
Minä ainakin pesen pääasiassa kerran viikossa, hiukset on pitkät ja paksut, joten ne täytyy föönata kuivaksi ja yhtään tiheämpi pesu ja föönaaminen tekee todella hallaa hiuksille, vaikka kuinka käyttäisi suojaavia tuotteita. Hitaasti venyttämällä on tähän pesuväliin päästy, niin hiuspohjakin ehti tottua.
Vierailija kirjoitti:
Pahaan hilseongelmaan suosittelisin itse vierailua ihan päänahan oireisiin erikoistuneen lääkärin luona kampaajan sijaan.
Mutta aivan totta on, että kaikkien päänahalle eivät pitkät pesuvälit vain kertakaikkiaan sovi eikä siinä ole mitään väärää (niinkuin siinäkään jos pidempi pesuväli sopii).
Jos on paha hilse, niin Nizoral-shampoo apteekista. Ohje pakkauksessa ja varmaan löytyy netistäkin. Jos ei kaikkoa, niin yleislääkäri tai yksityinen iholääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvoihin kertyy päivän aikana ilmansaasteita, pienhiukkasia, pölyä, kuollutta ihosolukkoa jne. Nekin ovat likaa vaikka eivät paljaalla silmällä näy. Meinaatko, että kasvot kaipaavat pesua vasta siinä vaiheessa, kun niissä on nokea tai mutaa?
Meinaan, nimenomaan meinaan. Kaikki muu lähtee vedellä, aineita tarvitset vasta jos sulla on naamassa jotakin mikä pitää pestä pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pesen pääasiassa kerran viikossa, hiukset on pitkät ja paksut, joten ne täytyy föönata kuivaksi ja yhtään tiheämpi pesu ja föönaaminen tekee todella hallaa hiuksille, vaikka kuinka käyttäisi suojaavia tuotteita. Hitaasti venyttämällä on tähän pesuväliin päästy, niin hiuspohjakin ehti tottua.
Millä perusteella föönaaminen tekee hiuksille huonoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aina mietityttää, että eivätkö harvoin tukkaa pesevät hikoile ollenkaan päästään
Tottakai hikoilevat, mutta silloin kun päänahka ei ole tukossa, se hiki ei rasvoita tai likaa hiuksia. Sama dödöissä. Hajusteilla kainalonsa tukkineilla hiki haisee ja tahraa, luonnollisessa tilassa ja puhtailla huokosilla ei. Olen käyttänyt viimeksi 6 vuotta sitten antiperspiranttia, suoladödöä käytän vain joskus urheillessa ja se riittää.
Tämä. Hiki on vettä
Siis mitä anteeksi, mutta oletpa tietämätön. Hiki ei ole vettä. Ja hiki haisee. Lisäksi haluaisin vielä sanoa että jokaisen teidän hikikainaloiset haistaa mutta kukaan ei kehtaa mitään sanoa. Eihän se hiki tottuneelle enää haise mutta voit olla varma että muut pysyttelevät kauempana teistä. Aloita vaikka tällä itsesi sivistäminen ja osta se dödö.
Hiki on vettä ja hajutonta. Vasta ihon bakteerit saavat sen haisemaan. Kukahan on tietämätön? Mun hiki ei haise, en tarvitse dödöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella föönaaminen tekee hiuksille huonoa?
Siis kysytkö tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan, nimenomaan meinaan. Kaikki muu lähtee vedellä, aineita tarvitset vasta jos sulla on naamassa jotakin mikä pitää pestä pois.
Ei rasva ja kuollut ihosolukko lähde pelkällä vedellä. Jää vain ällöttävä kalvo naamaan.
Voi luoja kun se päänahka voi olla rasvainen monesta syystä.