45-55 -vuotiaat naiset, vieläkö löytyy treffiseuraa ja flirttiä elämään, jos sitä haluatte?
Tuli näistä muutamista eroketjuista mieleen, olen itse päälle kolmekymppinen nainen ja ajattelin olla avioliitossa vielä siihen saakka kunnes lapset ovat isompia.
Muuten tämä täysin ok, mutta pelkään ettei sitten enää 45-50 vuotiaana olisikaan mitään menekkiä missään, eikä ketään kiinnostunutta miestä?
Eli tuon ikäiset naiset, onko vielä vientiä, pääseekö pitämään hauskaa ja treffeille ja kenties parisuhteeseenkin?
Kommentit (572)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiskymppisethän eroaa valtoimenaan. Kyllä niitä vapaita treffailtavia piisaa!
5-kymppiset miehet eivät juurikaan etsi omanikäistään naisseuraa.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Ne kenestä omanikäiset naiset kiinnostuu saa nuorempiakin, loput ei saa edes vanhempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, oikeastiko on odotettavissa niin radikaali muutos kelpaamattomaksi tässä 8 vuoden sisällä?
Olen 42 v. ja kyllä olis vientiä. Viime viikonloppuna baarissa yks ikäiseni mies kävi kehumassa kuinka olen "tosi nätti nainen" (ei yrittänyt iskeä, hällä oli oma nainen mukana), yksi tarjosi tiskillä juoman, ja yks toinen pyysi puhelinnumeron ja käytiin treffeillä jo. Työpaikalla on flirttiä useammankin kanssa ja yks mies on muhun ihastunut, tunnusti pikkujouluissa.
Menopaussi ajoittuu tuolle ajalle ja tuo lienee aika radikaali muutos?
Keskimääräinen menopaussi-ikä on 51, ei siis vielä 10 vuoteen. Taidat olla mies?
Lähes kaikilla tuntemillani naisilla ulkonäkö on muuttunut radikaalisti +-40v tienoilla.
Naiset eivät itse tunnista tätä koska he katsovat ulkonäössään eri asioita kuin miehet. Miehet katsovat esimerkiksi todella paljon pepun ja keskivartalon suhdetta. Pepun pyöreys katoaa, ja vatsa alkaa pyöristyä melkein kaikilla. Myös reisistä katoavat muodot, suhteessa keskivartaloon ja käsivarsiin.
Minulla on edelleen pyöreä peppu ja muodokkaat reidet vaikka olen jo 57 v. Kenenkään ulkonäkö ei muutu radikaalisti pelkästään vaihdevuosien takia.
Naisista jotka olen tuntenut nuoresta saakka, 100% tapauksissa ulkonäkö on muuttunut radikaalisti. Osalla toki jo aikaisemmin. Tiimalasikroppaiset kaunottaret ja hoikat/sporttiset naiset ovat pitäneet pintansa pisimpään. Mutta nämäkin ovat muuttuneet, tiimalasit ovat nyt tasapaksumpia ja lattapeppuisia, hoikilta ja sporttisilta puuttuvat kurvit kokonaan.
Te naiset ette nähtävästi tätä itse näe.
Me ollaan koko elämämme yritetty laihduttaa niitä kurveja pois jos et tiennyt. Lihavalla on kurveja ja muotoja, jos haluaa olla hoikka niin sitä rasvaa ei ole. Kaikkea ei voi saada, pitää valita. Joko on lihava ja löytyy tissit ja pylly tai on laiha ja niitä ei ole.
Vaikka nuori nainen olisi laiha, häneltä löytyy useimmiten myös naisellista pyöreyttä, niitä kurveja. Jos taas 5-kymppinen nainen on laiha, hän on pelkkää jännettä, kun luontainen naisellinen pyöreys on jo kadonnut siinä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin 46 v leskeksi. Juuri kun lapset olivat lentäneet pesäst ja luulimme mieheni kanssa, että pääsemme elämään 'uutta nuoruutta'. Heti hautajaisten jälkeen tulivat ensimmäiset huomionosoitukset. Eivät olleet siinä vaiheessa tervetulleita. Surin aikani, 'potkiskelin syrjemmäksi' kiihkeimpiä kosijoita, kunnes ollessani 52 v elämääni tuli ja sydämeni valloitti ihana mies 38 v. Nyt olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja muutama kuukausi sitten pikkujoulun jälkeen mieheni valitti kun 'miehet kuolaa minua' ja hän ei pääse edes tanssimaan kanssani. Oikeasti pääsi kyllä, mutta oli ehkä hieman turhautunut, kun joutui odottamaan, että hoidin pois ns. velvollisuustanssit. Eli kyllä, meillä vanhemmilla naisilla on elämässä vientiä, flirttiä ja mahdollisuus parisuhteeseen.
Tässä kiinnitti huomioni tuo yllättävä miesten tekemä piiritysryntäys, kun puoliso kuoli.
Se tuntui kipeältä, kun yksikin pethetuttu olikin tietämättäni ollut "vesi kielellä" minuun päin ja sitten kaksi kuukautta puolison kuolemasta ehdotti että läheisyyttä vastaan turvaisi minun ja lasten elämää.
Vaikka ikää tulee, olen huomannut, että miehet katsovat vain ulkokuorta ja alkavat yrittää omakseen.
En ole enää löytänyt sellaista, joka sytyttäisi sydämen. Raitis, kunnollinen, epäitsekäs.. Liikaa vaadittu.
No, helpommalla pääsen. Huolehdin työni ja hoidan lapsenlapsiani sekä matkustelen.
Yksi nuori mies on sinnikäs. Ei olisi kärttyinen, vaivainen ikätoveri. Aika näyttää, pehmenenkö hänelle.Yllättyvtäkö naiset, että näitä miehiä on koko ajan ympärillä, jotka odottavat vuoroaan? Miehet ainakin ovat tietoisia siitä, että jos suhteessa tulee ongelmia, niin siellä aina lymyilee se toinen taustalla odottamassa. Tai useampikin.
Ei ole miehiä ympärillä jos et ole somessa etkä ota mitään kontaktia ITSE niihin arki elämässä. Ilman ainuttakaan miestä saa elää kun ei tyrkytä itseään missään eikä laita itseään esille.
Miten te some-ajan naiset markkinoitte itseänne netissä? Onko jatkuvasti uutta IG ja FB kuvaa ym?
No minä laitan kyllä usein luontokuvia Instagramiin ja Facebookiinkin joskus postailen kuvia, kun tykkään valokuvaamisesta. En ole kyllä huomannut kuvien lisäävän miesten kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Toki monet senikäiset miehet joutuvat tyytymään omanikäisiin naisiin. Mutta katsokaapa 5-kymppisiä tai sitä vanhempia julkkismiehiä - on melko harvinaista, jos vaimo tai tyttöystävä ei ole selvästi nuorempi. Olisi Saulikin varmaan saanut omanikäisensä eläkeläisnaisen halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
En sitten yleisesti puhu mutta muutamia sinkku naisia tunnen jolla perus ilme on mallia murha-mari. Ihan perus nättejä ja sopusuhtaisia mutta ilme ja olemus pois sulkeva. Vähän hymyä huuleen ja pilkettä silmään niin uskaltavat miehetkin lähestyä. Tuo ikä 45-55 on käsittääkseni juuri sellainen että ollaan jo toisella kieroksella sinkkuudessa. Tätäkään en halua yleistää...
Perusilme on kaikilla ihmisillä sellainen... Kenenkään naama ei peruslukemilla ole hymyilevä. Hymy on osa kommunikointia tai se on reaktio johonkin - sen vuoksi kenelläkään ei ole kestohymyä naamalla. Sellainen jatkuvasti hymyilevä ihminen voisi olla jopa karmivan näköinen - miettikää nyt. Hymy näyttää luontevalta ja hyvältä silloin, kun se tulee sellaisessa kohdin, mihin meidän kulttuurissa ja normaalissa kanssakäymisessä se on totuttu - mutta jos joku ihminen hymyilee itsekseen ilman mitään näkyvää syytä, se oikeasti näyttäisi pikemminkin luotaantyöntävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Toki monet senikäiset miehet joutuvat tyytymään omanikäisiin naisiin. Mutta katsokaapa 5-kymppisiä tai sitä vanhempia julkkismiehiä - on melko harvinaista, jos vaimo tai tyttöystävä ei ole selvästi nuorempi. Olisi Saulikin varmaan saanut omanikäisensä eläkeläisnaisen halutessaan.
Mitä julkkismiehiä? Veikkaanpa että suomalaisilla julkkismiehillä on pääsääntöisesti suunnilleen samanikäinen kumppani.
Tunnen 48 vuotiaan normaalirakenteisen, noin 165 pitkän pitkillä vaaleilla hiuksilla, tekoripsillä ja laitetuilla kulmakarvoilla varustetun naisen, joka ajattelee että kaikki miehet kuolaa hänen peräänsä ja muut naiset ovat hänelle kateellisia.
Miehet ovat usein hetkellisesti kiinnostuneita hänestä koska hän tarvitsee jatkuvasti hyväksyntää ja huuomiota ja hän tekee mitä vaan saadakseen sitä. Ja mikään ei riitä.
Perheellisestä ihmisestä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Aina sama esimerkki. Jos kerran on kovinkin yleistä, että suomalaisilla (julkkis)miehillä on huomattavasti nuorempi vaimo/tyttöystävä, niin luulisi, että keksisitte muitakin esimerkkejä kuin Saulin. Minä voisin lonkalta heittää vaikka kuinka monta julkkismiestä, joilla on samaa ikäluokkaa oleva puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52v enkä todellakaan kelpaa kenellekään.
(Olen ihan sopusuhtainen, en ole lihava enkä susiruma.)
Sama täällä.
Mutta mulla on monta kaveria jotka löytäneet tinderistä uuden kumppanin 45-52. Ovat olleet lihavia, susirumia, dokuja.
Kuka saa rahalla kuka suunnattoman egonsa päättäväisyydellään. Ja muutamat naiset uhreina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on 50_60 toiset nimenomaan haluaa samanikäisten seuraa toiset ei ollenkaa.
Sellaiset joilla lapsia vielä kotona ja vahvat sosiaaliset piirit ja kuviot haluavat samanikäisen konstellaatioon sopivan naisen, saman henkisen miel eronneen lapsellisen. Niin että se on eron jälkeen samesame but different. Kaikki jatkuu partnerit vaihtuu. Niin ettei balanssi horju ja pari-illalliset jatkuu.
Olen 47-vuotias nainen, ja huomiota sekä flirttiä tulee paljon kaikenikäisiltä, komeilta(kin) miehiltä, aina ihan parikymppisistä kuusikymppisiin.
Pidän itsestäni huolta henkisesti ja fyysisesti.
Hymyä, itsevarmuutta ja keskustelutaitoja arvostetaan aina!
No ei oikeastaan oo vientiä, ainakaan siihen asti että kukaan tulisi mitään kyselemään. Eilen kyllä joku turjake ehdotti prisman kassalla että vaihdetaan numeroita, tämä oli yllätys. Ei vaihdettu.
Tinderissä ja pannukakussa joskus ollut, siellä lähinnä tarjolla seksiä ja epäsopivia tyyppejä. En mene näihin enää.
Katseita saattaa saada kun yöhön laittautuneena lähtee mut ei sieltä kyllä ketään mukaan tule. Toisaalta, usko koko parisuhteeseen on mennyt, on niitä niin paljon kokeiltu ja aina vaan päättyneet. Ei taida enää ukkoa tähän huusholliin tulla. Oma tupa, oma lupa ja näin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nuori nainen olisi laiha, häneltä löytyy useimmiten myös naisellista pyöreyttä, niitä kurveja. Jos taas 5-kymppinen nainen on laiha, hän on pelkkää jännettä, kun luontainen naisellinen pyöreys on jo kadonnut siinä iässä.
Mulla muodot ei ole kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen 47-vuotias nainen, ja huomiota sekä flirttiä tulee paljon kaikenikäisiltä, komeilta(kin) miehiltä, aina ihan parikymppisistä kuusikymppisiin.
Pidän itsestäni huolta henkisesti ja fyysisesti.
Hymyä, itsevarmuutta ja keskustelutaitoja arvostetaan aina!
Kiva että saat huomionhakuisuudellesi vastinetta. Onko omaa perhettä/lapsia?
Mitä tarkoittaa että on pelkkää jännettä ? Kuulostaa kyllä sporttiselta eli kauniimmalta kuin kurvikas, joka taas kuulostaa pullerolta xD
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko lapsia, se karsii jo ison osan miehistä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko lapsia, se karsii jo ison osan miehistä pois?
52-vuotiaalla ne lapset ovat usein jo aikuisia.
eri
Itse suunnittelin tekeväni juuri noin, että lapset ensin isoksi ja sitten vasta eroan. Sitten menikin rakastumaan niin päättömästi, etten pystynyt enää jatkamaan puolisoni kanssa vaikkei tuo tunteiden kohde minua huolinutkaan. Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että vientiä olisi mutta miten tositarkoituksella, sitä en tiedä enkä tässä vaiheessa ole vielä valmis ottamaan selvää. Ehkä vielä joskus rakastun täysillä, ehkä en. Mitään ihan ok:ta ei kiinnosta ottaa. Ymmärrän, että näillä spekseillä on iso riski jäädä yksin, mutta sellaista se elämä on.
N42