Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuokkavieraiden tuojat ärsyttää

Vierailija
17.12.2024 |

Mitä olette mieltä, onko ok, että jos on sopinut ystävän tai miesystävän kanssa, että mennään yhdessä johonkin, niin sitten ystävä/miesystävä onkin pyytänyt jonkun muun ihmisen mukaan? Miesystäväni voi pyytää vaikka pizzalle ja lähden ilomielin, ja sitten siellä onkin hänen veljensä perheineen, joiden seurasta en välitä. Minua ärsyttää tämä vaikka jopa tykkäisin näistä lisäihmisistä. Olen mielessäni kuvitellut jonkun tietyn porukan tai ihmisen, jonka kanssa olen, ja ehkä miettinyt mitä haluan puhua tai tehdä juuri tässä seurassa ja lisäihmisistä menee pasmat sekaisin. Tiedän että olen jotenkin sosiaalisesti jäykkä, mutta miten tämä on, onko kaikkien muiden mielestä ok tuoda sopimatta lisäporukkaa tapaamisiin?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kukaan tehnyt noin, mutta en tykkäisi yhtään. 

Vierailija
2/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki maatila, jossa pelto, joka pitää kääntää, niin kuokkavieraat on suorastaan toivottavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Missä sosioekonomisissa ympyröissä edes toimitaan noin?

Vierailija
4/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kolmijalalle varoitus ja jos ei mene perille, kullihupakko luiskaan :)

Vierailija
5/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa tilanteissa on otollinen mahdollisuus oppia pois siitä rajoittavasta sosiaalisesta jäykkyydestä. Ei siitä ole muuta kuin haittaa.

Vierailija
6/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme jos ei ole koskaan tapahtunut noin. Minulle tätä tapahtuu todella usein läheisissä ihmissuhteissa. En myöskään tiedä miten tästä voisi sanoa, tuntuu melkein mahdottomalta sanoa että en muuten halua nähdä sitä ja tätä tyyppiä. Joskus käy sitäkin, että kuokkavieraasta ilmoitetaan kyllä etukäteen, mutta jotenkin siihen tapaan että "ei varmaa haitaa...", "on varmaan ihan ok..." En osaa sanoa siihen, että no anteeksi vaan mutta ei käy.

Vierailija
7/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla suomalainen miesystävä? Odotas kun menet naimisiin, silloin niitä sun omia rajoja ei ole ollenkaan.

Vierailija
8/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi outoa ennen tapaamista laatia käsikirjoitus, harjoitella repliikit ja sitten esittää miesystävän kanssa yhteistä lounashetkeä.

Jos ei ole erikseen sovittu, että mennään kahdestaan, niin silloin mukana voi olla muitakin. Joku "lähdetkö pizzalle" ei tarkoita, että mennään kahdestaan.

Vierailija
9/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja. Ei ole omaa äksöniä ja sitten pitää tunkea muiden menoihin. 

Ap, elä ja opi. Jos miehelle ei ole aikuisen elämä vielä luontevaa, älä näe potentiaalia siellä missä sitä ei ole.

Vierailija
10/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku samaan aikaan pizzalle tuleva ja itse pizzansa maksava olisi kuokkavieras?

Kuokkavieras on "kutsumaton vieras" ja jos minä kutsun veljen perheineen mukaan, niin eivät he ole kutsumattomia.

Vierailija
11/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme jos ei ole koskaan tapahtunut noin. Minulle tätä tapahtuu todella usein läheisissä ihmissuhteissa. En myöskään tiedä miten tästä voisi sanoa, tuntuu melkein mahdottomalta sanoa että en muuten halua nähdä sitä ja tätä tyyppiä. Joskus käy sitäkin, että kuokkavieraasta ilmoitetaan kyllä etukäteen, mutta jotenkin siihen tapaan että "ei varmaa haitaa...", "on varmaan ihan ok..." En osaa sanoa siihen, että no anteeksi vaan mutta ei käy.

Joo, sukulaiset on vierailulle tullessaan aina joskus tuoneet kuokkavieraita mukanaan. 

Olipa kerran kokonainen perhekin mukana täysin ventovieraita ihmisiä, silloin jo vähän vítuttí.

Vierailija
12/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Missä sosioekonomisissa ympyröissä edes toimitaan noin?

Ne ihmiset, jotka tätä tekevät eniten minulle, ovat keskiluokkaisia, osa ylempää ja osa alempaa, koulutus ylioppilaita, maistereita ja tohtoreita, rahaa kaikilla keskivertoisen paljon tai vähän enemmän ja asuinpaikka on suuri kaupunki. Ystäväni, jotka tätä tekevät, eivät ole välttämättä keskenään täsmälleen samaa ympyrää. 

Vierailija
13/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään, että joku kaverini toisi kysymättä mukanaan jonkun, jos on sovittu että kaksin jonnekin mennään. Tuo kertoo kyllä kaverin tilannetajuttomuudesta, jos tuo mukanaan ylimääräisen tyypin.

Vierailija
14/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku samaan aikaan pizzalle tuleva ja itse pizzansa maksava olisi kuokkavieras?

Kuokkavieras on "kutsumaton vieras" ja jos minä kutsun veljen perheineen mukaan, niin eivät he ole kutsumattomia.

No jos menen miesystäväni kanssa, niin vaikka olemme jo olleet pitkään yhdessä, tunnen että ne ovat parisuhdetreffit. Jos mies kutsuu minulle kertomatta muita niin ne tyypit häiritsvät minua. Se että kuka jonkun pizzan läystäkkeen maksaa ei ole tässä se ongelma minulle, vaan se että odottamani mukava tapaaminen onkin joidenkin epäkiinnostavien ihmisten seurassa päkistelyä.

Vierailija
15/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo ystävät tuo mukanaan kuokkavieraita tai jos tuo, niin sinä olet se kuokkavieras. Sinulta kysytään tyyliin "tuletko mukaan syömään" ja sinä tulkitset, että menemme kahden. Ehei, siitä ei sanota sanaakaan, sinä vain luulet niin, koska toivot asian olevan noin.

Vierailija
16/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos menen miesystäväni kanssa, niin vaikka olemme jo olleet pitkään yhdessä, tunnen että ne ovat parisuhdetreffit. Jos mies kutsuu minulle kertomatta muita niin ne tyypit häiritsvät minua. Se että kuka jonkun pizzan läystäkkeen maksaa ei ole tässä se ongelma minulle, vaan se että odottamani mukava tapaaminen onkin joidenkin epäkiinnostavien ihmisten seurassa päkistelyä.

Eli kun tilanne ei vastaa odotuksiasi, niin katsot, että muut ovat kuokkavieraita, vaikka itse asiassa se miesystäväsi halusi ensisijaisesti syömään heidän kanssaan ja sinä olet mukana vain siksi, että kaverillakin on tyttöystävänsä.

Kaikesta voi näköjään nykyisin vetää herneitä nenään, jopa siitä, että luuli jotain eikä sitten sitä saanutkaan.

Vierailija
17/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleenkään, että joku kaverini toisi kysymättä mukanaan jonkun, jos on sovittu että kaksin jonnekin mennään. Tuo kertoo kyllä kaverin tilannetajuttomuudesta, jos tuo mukanaan ylimääräisen tyypin.

Jos joku pyytää minua johonkin eikä mainitse että on pyytämässä muitakin, niin oletan että muita ei ole tulossa. Mutta elääkö jotkut sellaisessa todellisuudessa, että jos ei ole selvästi sanottu, että keitä tulee, niin sitten voi pyytää ketä huvittaa. En ole koskaan ajatellut, että minunkaan pitäisi pyytää kavereita kahville siihen tyyliin, että "mennäänkö kahdestaan kahville". Minuahan ärsyttä sekin, että jos mukana on lapsia, joista ei ole etukäteen sanottu, mutta silloin nielen harmini, koska lasten kanssa tilanne on vähän eri. 

Vierailija
18/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että eräät sukulaiset toivat häihini kuokkavieraita! 

Oli siis todella pienet ja intiimit juhlat vain lähipiirille. Tätiäni en olisi kutsunut muuten, mutta kun asui ihan hääpaikan vieressä, niin oli vähän pakko. Hän sitten katsoikin aiheelliseksi tuoda koko sukunsa häihini! Oli siis hän ja hänen miehensä kutsuttuna, heidän kaksi lastenlastaan ylimääräisenä, SEKÄ joku meille täysin ventovieras pariskunta lapsineen, kas kun " He ovat meidän kesävieraita ja olisi ollut epäkohteliasta jättää heidät yksin kotiin! " 

Nuo vieraat olivat heillä viikon. Olisivat mainiosti pärjänneet pari tuntia keskenään ja samalla vahtineet niitä isäntäperheenkin lapsenlapsia. Olen vieläkin raivoissani, vaikka tapauksesta on jo pari vuotta! 

Vierailija
19/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

heiltä tuntuu samalta kun se ystävä/miesystävä tuo sinut mukaan

Vierailija
20/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun tilanne ei vastaa odotuksiasi, niin katsot, että muut ovat kuokkavieraita, vaikka itse asiassa se miesystäväsi halusi ensisijaisesti syömään heidän kanssaan ja sinä olet mukana vain siksi, että kaverillakin on tyttöystä

Mutta jos tilanne on näin, niin miksei kutsua esitetä tyyliin:Lähdetkö pizzalle minun, Pekan ja Pirkon kanssa? Itse asiassa jos kutsu esitettäisiin näin niin silloin ehkä haluaisinkin mennä. Haluan tietää keitä seurueeseen kuuluu. Tai jos sitä ei tiedetä etukäteen tarkasti, niin silloin minulle voisi sanoa: lähdetkö pizzalle minun ja (esim) meidän urheiluseuran tyyppien kanssa? En tajua miksei voi kertoa suoraan keitä on tulossa. Tulee mieleen että onko siinä tarkoituskin jotenkin sumuttaa? Vai eikö sitten joillekin ihmisille ole mitään väliä missä seurassa milloinkin on ja olettaa että sama muillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi