Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietitäänkö yhdessä tarjoilua ylioppilasjuhliin pienellä budjetilla?

Vierailija
13.01.2023 |

Käytössä taloyhtiön kerhohuone onneksi. Vieraita 15-20. Ajattelin tehdä kuivakakun, porkkanakakun ja täytekakun. Joku salaatti, mutta mikä olisi se ruoka salaatin kanssa?

Huh ja mikä lahja pojalle? Taas yksin koitan järjestää, mutta olen kai ainakin ajoissa.

Kommentit (293)

Vierailija
141/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienellä budjetilla ei tehdä hyvää voileipäkakkua! Tuulihatut suolaisina tai makeina hyvä idea, mutta ei voi täyttää kovin paljon ennen tarjoilua.

Perus täytekakku edullinen ja hyvä. Peltipiirakat pieniksi paloiksi leikattuna. Coctailpiirakat ja porkkanamunavoi. Raparperinlehtijuoma. Raparperisosetta voi käyttää myös täytekakun väliin.

Juhlissa tarjotaan mitä tarjotaan, ei tarvitse saada päivän koko energiamäärää/ ravintoaineita!

Jääpaloja voisi tehdä, olisi kiva jos olisi kylmää vettä tarjolla kannussa. Lapsille samoin mehua.

Millaista on porkkanamunavoi? Ja miksi sitä porkkanaa tarvii siihen laittaa?

Vierailija
142/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku piirakka voisi olla edullinen tehdä?

Ennen tein usein kinkku-purjo-täytteellä mutta se oli ysärillä se. Oli helppo tehdä valmis suikaleista, kermaviilijuttu päälle. Aika varmaan on ajanut ohi eikä ole vegee. Mutta oli helppoa, ruokaisaa ja hyvää.

Erittäin hyvä edelleen, ottaa vain sen kinkun pois ja vaikka parsakaalta tilalle tai mitä vain kasvista.

kaali - kaalia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko salaattiainekset on sekoitettu? Pöytäliina silitetty, lautasliinat tärkätty ja taiteltu?

Onko liinat sävysävyyn ylioppilaan solmion kanssa?

Rusetin kanssa.

144/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kerrankin kiva ja asiallinen juttuketju. Luen vinkkejä innolla ja kiinnostuneena. Näitä ideoita voi hyödyntää muissakin juhlissa! Kiitos!

Vierailija
145/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tein usein kinkku-purjo-täytteellä mutta se oli ysärillä se. Oli helppo tehdä valmis suikaleista, kermaviilijuttu päälle. Aika varmaan on ajanut ohi eikä ole vegee. Mutta oli helppoa, ruokaisaa ja hyvää.

Miksi pakko olla vegee? Miksi ei juhlatarjoiluja maku edellä?

Vierailija
146/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa pieni budjetti? Onko se 100, 200 vai 300 euroa?

Vierailija
147/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet canapee tyyliset lehtitaikina- tai voitaikinaneliöt täytettyinä. Ne voi täyttää esim. Salaattijuustokuutioilla ja pinaatilla, oliiviviipaleilla, kinkulla ja ananaksella jne. Vain mielikuvitus on rajana täytteissä. Miksei voisi tehdä makeitakin versioita esim. Säiykepersikalla tai pakastemansikoilla ja mintulla. Täytteitä ei näihin kulu juuri yhtään ja ovat loistava pieni suolainen tai makea lisä pöytään. Lisäksi ovat juhlavia.

Vierailija
148/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin jos olisi sitä maailman perusperseintä kuohuviiniä Tosti Asti tms. tarjolla ja ehkä Pommacia alkoholittomille. Perus kreikkalaista salaattia salaattijuustoinen. Karjalanpiirakoita munavoilla. Rekrytoi joku sun vanhemmista suvun jäsenistä tekee voileipäkakkuja, koska mummot ja tädit hyvin usein handlaa nää. Mun perheessä mun +60v isä tekee niitä ja tykkää siitä :D

Vierailija
149/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisin jos olisi sitä maailman perusperseintä kuohuviiniä Tosti Asti tms. tarjolla ja ehkä Pommacia alkoholittomille. Perus kreikkalaista salaattia salaattijuustoinen. Karjalanpiirakoita munavoilla. Rekrytoi joku sun vanhemmista suvun jäsenistä tekee voileipäkakkuja, koska mummot ja tädit hyvin usein handlaa nää. Mun perheessä mun +60v isä tekee niitä ja tykkää siitä :D

+ perus Jaffa keksit ja Dominot. Mä oikeesti tykkään tämmösistä tarjottavista vaikka ne on todella todella rahvaat.

Vierailija
150/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet karjalanpiirakat on edullisia. Niihin perus munavoi ja sitten joku muu päällyste toiseksi.

Piimähyytelökakku on edullinen ja näyttävä juustokakun sijaan.

Lisäksi täytekakkua ja keksejä.

Vierailija
151/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä edelleen, ottaa vain sen kinkun pois ja vaikka parsakaalta tilalle tai mitä vain kasvista.

kaali - kaalia

Täällä ei kirjoiteta useinkaan kirjakielellä, kaalta on murretta.

Vierailija
152/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keksejä, vaan pikkuleipiä. Valmiinakin saa ruokakaupoista, eikä ole kalliita vaikka tilaisi leipomosta.

Vierailija
153/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munavoi on vähän haiseva kesällä. Itse tekisin suolaisen piirakan (ei tarvitse olla kalliit täytteet), yksinkertaisen salaatin, täytekakun, keksejä. Ehkä jokin makea yksinkertainen piirakka vielä. Juotavaksi kahvia, teetä, mehua kannuun.

Vierailija
154/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vinkkini kaikenlaisiin juhliin:

Laita vain sellaista tarjottavaa, mikä kuluu sinulla/perheessäsi, jos tarjottavia jää yli. Itse olen suosinut synttärijuhlissa tarjottavia, jotka käyvät hyvin seuraavan päivän ruoaksi. Monet tarjottavat suolaisista piirakoista porkkanakakkuihin säilyvät hyvin pari päivää tai loput voi laittaa pakkaseen. Sen sijaan välttäisin tarjottavia, joiden säilyvyys on huono/joita ei voi pakastaa/jotka eivät perheenjäsenille maistu. Ei kannata muiden takia laittaa tarjolle kinkkupiirakkaa, jos tietää, ettei sillä ole juhlien jälkeen menekkiä kotona.

Näin välttyy hävikiltä ja säästää, kun ei mene ruokaa roskiin.

Vierailija
155/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaa: lohi tai kinkku jos pitää olla ruokaa

Joku salaattikin käy

Tsi keitto

Vierailija
156/293 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain mahdollista, niin kysy "päivänsankarin" toiveita tarjoilun osalta.

Vierailija
157/293 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut monissa yo juhlissa ja aina kutsuttuna niin, että olen käynyt vain niissä juhlissa sinä päivänä.

Ruoka pitää nälän paljon paremmin, kuin pienet piperrykset ja on paljon halvempaa.

Onko teillä vieraat kävijöitä vai istumassa iltaa.

Jos jälkimmäinen, kinkkukiusaus, lihapullat ja kaalisalaatti.

Jälkkärinä täytekakku, pikkuleipiä niitä ylioppilaita, munffinsseja ja pakastekarjalanpiirakoita täytettyinä

Vierailija
158/293 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ylioppilasjuhlissa ei tarjota ruokaa eikä salaattia.

Meillä oli:

Voileipäkakku

Täytekakku

Karjalan piirakoita munavoilla

Voileipiä

Fazerin suklaa konvehteja

Kuohuviiniä saavuttaessa

Kahvia, teetä, Pommacia lapsille

Jos vieraat tulee nälkäisinä, voileipäkakku on äkkiä tuhottu

Vierailija
159/293 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap, ei mietitä

Vierailija
160/293 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuulahdus 1990-luvulta, kun pienellä budjetilla pidettiin kotibileitä.

Alun perin kuminaperunat, mutta varioida voi loputtomiin, Ja on gluteeniton.

Eli hankitaan pitkänomaisia litteitä perunoita, esim. Rosamundaa.

Halkaistaan kuorineen pituussuunnassa kahtia, jolloin saadaan ikään kuin "voileivät".

Nämä voidellaan öljyllä, ja laitetaan pinnalle suolaa ja osaan lisäksi kuminaa.

Uuni 200 astetta, ja siellä saavat perunanpuolikkaat olla, kunnes pinta saa vähän väriä/ruskeita täpliä.

Jäähtyneiden pottujen päälle muutamaa päällystettä, eli vaikka kermaviiliin sekoitettua tilliä ja katkarapuja, paria lajia tuorejuustoa, joku vegaanidippi jne.

Näitä piti meillä aina tehdä lisää taas uusi pellillinen ja taas uusi jne.

Maistuis varmaan sullekin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi