Mietitäänkö yhdessä tarjoilua ylioppilasjuhliin pienellä budjetilla?
Käytössä taloyhtiön kerhohuone onneksi. Vieraita 15-20. Ajattelin tehdä kuivakakun, porkkanakakun ja täytekakun. Joku salaatti, mutta mikä olisi se ruoka salaatin kanssa?
Huh ja mikä lahja pojalle? Taas yksin koitan järjestää, mutta olen kai ainakin ajoissa.
Kommentit (293)
Tekisin ison kattilallisen borssikeittoa. Tosi hyvää ja halpa tehdä varsinkin jos käyttää lihan tilalla linssejä. Salaatin jättäisin pois, mutta leipää ja smetanaa tarjoaisin sen keiton kanssa. Kakkuja riittää mielestäni yhtä sorttia, mutta lisänä voisi olla jotain suolaista kuten vaikka tonnikalapiirakka. Lahjaksi antaisin rahaa niin saa itse käyttää sen miten käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehdyt kaurakeksit on hyviä ja halpoja. Ohjeita löytyy netistä. Itse tehdyt korvapuustit on myös aika halpoja. Meillä oli kuohuviinin tilalla lasilliset Pommacia. Syynä ei ollut raha vaan se, että monet tuli autolla ja toki oli myös lapsiperheitä. Pommacia saa halvalla.
SOKERIA
VOITA
VEHNÄJAUHOJA
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille rahkaa/jogurttia.
Nam.
Vierailija kirjoitti:
Jalostajan hernekeittoa ja Hokoonblöötä kylminä suoraan purkista ja paketista. KYLKEEN tursahdus Turun sinappia.
Omat lautaset ja lusikat mukaan.
Tuo tullessas ja vie mennessäs.
Pieni budjetti niin teetä, kahvii, kivennäisvesi. Keksejä, jäätelöö(tarjouksesta).
Kaikesta tarjottavasta saa juhlava esillepanolla.
oiskohan ne juhlat jo ollut ?
Tosin ois kiva tietää miten meni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vinkkini kaikenlaisiin juhliin:
Laita vain sellaista tarjottavaa, mikä kuluu sinulla/perheessäsi, jos tarjottavia jää yli. Itse olen suosinut synttärijuhlissa tarjottavia, jotka käyvät hyvin seuraavan päivän ruoaksi. Monet tarjottavat suolaisista piirakoista porkkanakakkuihin säilyvät hyvin pari päivää tai loput voi laittaa pakkaseen. Sen sijaan välttäisin tarjottavia, joiden säilyvyys on huono/joita ei voi pakastaa/jotka eivät perheenjäsenille maistu. Ei kannata muiden takia laittaa tarjolle kinkkupiirakkaa, jos tietää, ettei sillä ole juhlien jälkeen menekkiä kotona.
Näin välttyy hävikiltä ja säästää, kun ei mene ruokaa roskiin.
Tämä. Lisäisin myös sen, että allergisille ei tarvitse varata kymmentä eri sorttia. Jos joukossa on yksi gluteeniton, niin riittää, että hänelle on gluteeniton annos, kaikkea ei tarvitse valmistaa gluteenittomana. T
Allergiaruoista vinkki, kun olen sivusta seurannut:
Aika moni näkee hirveän vaivan yksittäisen erityisruokavaliolaisen takia, joka lopulta ei saavukaan juhliin. Siksi en satsaisi hurjasti rahaa/aikaa yksittäiseen erityisruokavalioon.
Minulla itselläni on useampi erikoinen allergia ja luksusta on, jos juhlissa on jotain minulle sopivaa. Ja jos muille on jälkiruokapöydässä kolmea eri kakkua, kahdenlaisia keksejä ja konvehteja, niin ei minulle tarvitse olla kuin yhtä sorttia jotakin makeaa.
Täällä jotkut irvailee, että on vanha ketju. On joo, mutta moni kaipaa myös tänä keväänä halpoja tarjoiluvinkkejä.
Juhlat kuin juhlat, suosi sesongin aineksia.
Ylioppilasjuhliin ei tarvita kymmentä sorttia tarjottavaa, vähempikin riittää. Ja oma kokemus on ollut, että suolaista menee aina enemmän kuin makeaa.
Popcornia ja Coop mehua, muuhun ei ole yh-äipällä ja niin edelleen
Kylmiä lihapullia jos vihaat lastasi
Joko poikasi on päässyt yli oppilaaksi?
Kysynpähän vaan, etten turhaan yrittäisi keksiä tarjous nakkeja ja peruna salaattia.