Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietitäänkö yhdessä tarjoilua ylioppilasjuhliin pienellä budjetilla?

Vierailija
13.01.2023 |

Käytössä taloyhtiön kerhohuone onneksi. Vieraita 15-20. Ajattelin tehdä kuivakakun, porkkanakakun ja täytekakun. Joku salaatti, mutta mikä olisi se ruoka salaatin kanssa?

Huh ja mikä lahja pojalle? Taas yksin koitan järjestää, mutta olen kai ainakin ajoissa.

Kommentit (293)

Vierailija
101/293 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pienen budjetin juhlat. Tarjottiin voileipäkakkua, täytekakkua, juustokakkua, pikkuleipiä ja konvehteja.

Jos olisi ollut pitkänmatkalaisia, niin olisin tehnyt jonkin keiton patongin ja levitteen kera.

Vierailija
102/293 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipöytä jossa hieman makeaa ja enemmän suolaista. Täytekakku ja keksit makeita. Ainakin kaksi uunipellillistä suolaista piirakkaa, toinen joku kala-tai liha- ja toinen kasvis. Varulta enemmänkin. Voit pakastaa, jos jää ylimääräistä. Mielestäni salaattia ei tarvita.

Tietysti muutakin juotavaa kuin kahvi.

Kysy vielä itse päivänsankarilta, toivooko jotain tiettyä tarjottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/293 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumana kevätpäivänä on yllättävä menekki ollut vanhanaikaisella hedelmäsalaatilla. Siihen joku vanilla tai kerma oheen.

Vierailija
104/293 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-juhlissa ei tarvita ruokaa tai salaatteja. Leivo, vaikka itse pieniä pizzoja, tee rieskarullia ja vaikka coctail-piiraita. Täytekakku on tärkeä ja senkin saat edullisimmin, kun itse leivot. Suklaata tai jotain kääreellisiå karkkeja isoon näyttävään kulhoon lisäksi.

Vierailija
105/293 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilu- hullu. Mitä tarjottavaksi häihin/hautajaisiin/rippijuhliin/ylioppilasjuhliin jne jne loputtomiin

Vierailija
106/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaisia peltipiirakoita esim fetapiirakka. Porkkanakakku on jo ns kuivakakku, jätä se toinen kuivakakku turhana pois. Ei erillistä lämmintä ruokaa, ei kukaan halua juhlissa mitään ruskeita kastikkeita!

Vierailija
107/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisikin järjestää vain cocktail/kahvitilaisuuden! Suvussa on totuttu, että kyseessä on pitopöytä. Toinen puoli suvusta tulee pitkän matkan päästä, jolloin lämmin ruoka on välttämättömyys. Tilat vain ovat sellaiseen kovin pienet meidän kodissa. Miten olette ratkaisseet tällaisen ongelman?

Jos on buffet-pöytä, niin ruokatarjoilu ei vaadi tilaa sen enempää kuin kahvitarjoilu. Lainaa jostain jakkaroita. Niitä vieraat voivat käyttää pikkupöytinä lautasille oman paikkansa edessä. Toinen vaihtoehto on miettiä menu sellaiseksi, että ruoat voi syödä pelkällä haarukalla. Tällöin syöminen onnistuu niin, että pitää lautasta toisessa kädessä.

Vierailija
108/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet karjalanpiirakat ovat käteviä. Löytyy edullisesti S-marketin pakastealtaasta.

Vierailija
109/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coleslaw on edullinen ja hyvä. Tee toinen salaatti vihersalaatti (osta pienilehtistä valmis salaattisekoitusta, se kestää paremmin) ja pilko esim. päärynää ja melonia siihen. Ei tomaatti/kurkkua, se on väsynyttä.  Sitten erillisiin kuppeihin teet marinoidut punasipulit ja oliivit ja vaikka fetajuuston.

Salaattien kanssa vaikka pari suolaista piirakkaa joista toinen on kasvis.  

Ei mitään kuivakakkuja, täytekakku ja vaikka porkkanakakku/juustokakku. Jotain keksejä. 

Vierailija
110/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tex mex buffé. Ei tule kalliiksi. 

Vierailija
111/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanakakku ja kuivakakku? Eikö ne ole sama asia?

Vierailija
112/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuohuviiniä on oltava lakkiaisissa, jos ei perheellä ole jotain erityistä terveydellistä tai vakaumuksellista syytä. 

Pitääkö sinulle näyttää lääkärin diagnoosi, uskonnollisen yhteisön laatima kirjallinen todistus kolmena kappaleena sinetin kera tai julkinen ilmoitus paikkakunnalla ilmestyneen sanomalehden etusivulla?

Vierailija
113/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Peltipiirakkaa kuten kinkkupiirakka tai broileripiirakka tai kumpaakin, on edullista ja ruokaisampaa

-piiraan kylkeen salaatti esim. Hedelmäinen salaatti, appelsiinit halpoja

Pakasteesta karjalanpiirakoita ja itse laittaa munavoit päälle

Itse leipoen pullaa/korvapuustia maistuu kahvin kanssa

Pikkuleipiä joissa vaikka marmeladisilmä, jos jaksaa tehdä

Kakku

Enempää en itse vieraana todellakaan tarvisi

Vierailija
114/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuori itse haluaa juhlissaan olevan? Mun mielestä tärkeintä. Omien juhlissa aina kaikki olleet sellaista mitä sankari on toivonut ja itse syö.

Esim rippijuhlissa yksi teini halusi karjalanpiirakoita ja munavoita, oli xtran vai rainbown edukkaita pieniä pakastepiirakoita ja teinin itsensä tekemä munavoi muun tarjoilun lisäksi ja kelpasivat tosi hyvin.

Vierailija
115/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli pienen budjetin juhlat. Tarjottiin voileipäkakkua, täytekakkua, juustokakkua, pikkuleipiä ja konvehteja.

Jos olisi ollut pitkänmatkalaisia, niin olisin tehnyt jonkin keiton patongin ja levitteen kera.

Minä järjestäisin tällaisen tarjoilun, vaikka ei ole tarkoitus olla mitenkään pienellä budjetilla. Tämä on minun käsitykseni perinteisestä lakkiaistarjoiluista, suurimmassa osassa, joissa olen käynyt on ollut vastaavaa. 

Vierailija
116/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuohuviiniä on oltava lakkiaisissa, jos ei perheellä ole jotain erityistä terveydellistä tai vakaumuksellista syytä. 

Pitääkö sinulle näyttää lääkärin diagnoosi, uskonnollisen yhteisön laatima kirjallinen todistus kolmena kappaleena sinetin kera tai julkinen ilmoitus paikkakunnalla ilmestyneen sanomalehden etusivulla?

Ei, arvaan kyllä kuohuviinin puuttuessa, että jokin häiriö perheessä on. 

Vierailija
117/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen salaatin kylkeen voi jotain broileria ja vaikka kalaa, voi vieraat itse valita kumpaa ottavat, lihan kanssa salaatti on jo ruokaa. Täytekakkuja pari ja jotain keksejä myös suolakekeksejä, ruisleipää ja sämpylöitä siihen jotain leikkelettä ja juustoa itse otettavaksi.

Vierailija
118/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhohuone on usein ikkunaton kolkko tila-ei sovi keväällä juhliin.  Pyydä ilmaiseksi esim.joltain seurakunnalta tila jos olet vähävarainen.  Osta kunnon tuotteet ja tarjottavat ja ehdottomasti kuohuvaa laseista-ei kertakäyttömukeista.  Mieluummin juhlat kuudelle ja vaikka ravintolassa kuin jotain ankeeta, ylioppilas on ansainnut kunnon juhlat.  

Kai teillä on myös lapsen isä, isovanhemmat ym.

Vierailija
119/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mä kaipaisin edelleen ne koivuja juhlatilaan. Olisko niitä saatavissa jostain? Tulisi upea juhlan tuoksu. Juhannuskoivut on vanha ilmiö. Ennen niitä käytettiin kaikissa juhlissa. Millään muulla et saa samanlaista näyttävyyttä.

Sitten vielä pitää huomioida vieraiden osaaminen kerhotilaan. Lähetätkö etukäteen ohjepiirustuksen, vai merkkaatko vieraille reitin? Vai onko nykyään kaikki kerrostalojen ulko-ovet kiinni?

Hei joo siitepölyaikaan koivuja sisälle, mikä voisi mennä pielee

Vierailija
120/293 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, jos pitäis parin kympin juhlat järjestää niin noita et niillä järkkää millään Halpoja reseptejä kiitos mäkin kaipaan. Ite järkkäilin aiemmin kunnon kekkereitä mut nykyinen elämäntilanne ei kertakaikkiaan salli. Silti haluaisi elää ja kutsua ihmisiä juhliin, syömään, jne. Uskon et meitä vähillä varoilla kituuttavia on moinen joukko nykymenolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän