Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että narsisti uskoo aidosti että kaikki vika on sinussa, hänen sanomiset ja tekemiset on oikeutettuja ja hän on loppujen lopuksi sinun uhri?

Vierailija
13.01.2023 |

He uskovat omaan tarinaansa eli he ovat harhaisia.

Onko kokemuksia?

Kommentit (191)

Vierailija
121/191 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi luen näitä narsisti keskusteluita, koska ne ovat ahdistavia. Ahdistavia, koska uskaltaako tässä nyt tutustua kenenkään kanssa? No onneksi jokaisella on kuitenkin oma auransa jota kannattaa kuunnella, vaikka moni itseään järki-ihmiseksi titulereva sitä huuhaa hömpäksi ilkkuukin. Jokainen joka on joskus oikeassa elämässä tavannut identtiset kaksoset voivat sen todistaa, että aura ei ole tyhjästä vedetty, koska aura on se joka auttaa tunnistamaan identtiset kaksoset toisistaan.

Itse näin identtiset kaksoset ensimmäisen rippileirillä, kun siellä oli isosina identtiset kaksoset. Ensinäkemä oli lievä "järkytys", koska se leiri alkoi sillä, että kaksi isosta pysäyttivät matkan varrella auton kysyen, että onko rippileirille tulossa. No siinä sitten pari sanaa vaihdettuaan piti mennä isosten suunnittelema rata läpi ja siinä radan viimeisellä kohdalla oli toinen niistä identtisistä kaksosista.

Ehkä vähän aiheen ohi, mutta tällainen identtisten kohtaaminen oli 

Vierailija
122/191 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kun jatkuvasti jauhetaan ja kun katsoo minkälainen persereikä tämä nykyinen maailma on, niin tuokin alkaa enemmän kuulostaa siunaukselta kuin miltään häiriöltä. 

Ehkäpä narsismi onkin ihmisen seuraava kehitysaskel. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/191 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä, yksilöistä on tuollaisia, mutta niin myös jotkut ihmisryhmät. Uskovat täysin olevansa itse 100% oikeuden ja hyvyyden puolella ja jos joku poikkeaa heidän määrittämästään mielipiteestä, niin ne muut ovat automaattisesti väärässä ja jopa pahoja.

Veikkaan, että sanoit tämän jostain ryhmästä käsin ja ajattelit toista ryhmää. Mutta katsopas omaa ryhmääsi, teette ihan samaa. 

Mulla tulee ylimmästä viestistä heti mieleen nämä, jotka tuo somessa koko ajan esiin miten ovat niin suvaitsevaisia kaikkia kohtaan. Suvaitaan maahan muuttajat, suvaitaan kaikenlaiset erilaiset seksuaalivähemmistöt jne. Sitten oikeassa elämässä ei suvaita vaikka liian vanhaa työkaveria, masentunutta tuttua, uskovaista naapuria jne.

eri

Miksi mulla tulee mieleen Sanna?

Vierailija
124/191 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille ei kannata kertoa mitään, ei yhtään mitään, itsestään. Ei edes pieniä asioita. Narsisti muistaa kaiken ja vääntää tyhjästäkin jonkin ikävän piikin.

Jos pystyy suhtautumaan narsistiin kuin pieneen kiukuttelevaan lapseen pärjää hyvin ja voi oikeastaan nauraa koko ihmiselle, sisäisesti, ei näkyvästi. Narsistit ovat surullisia hahmoja,mutta voivat olla pahimmillaan todella ikäviä, vaarallisia ja ilkeitä. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.

Olen alkanut puhua narsistille ihan puutaheinää elämästäni, sellaisia asioita, joita hän ei voi tarkistaa, jottei mustamaalaa myöhemmin. Yhtään tosiasiaa en enää kerro, koska hän likaa, tahraa ja repii kaiken palasiksi. Puhumattakaan en pärjää, koska on pakko tulla toimeen ja nähdä säännöllisesti. Toinen taktiikka on pysyä sää on kaunis tasolla tai puhua uutisista tai yleisistä asioista.

Vierailija
125/191 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä tunnistan narsistin, vetäydyn pikkuhiljaa takavasemmalle. En ala kenenkään aikuisen ilmaiseksi sylkykupiksi tai terapeutiksi. En saa mitään irti  narskun kanssa olemisesta. 

Vierailija
126/191 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkuille ei vastaan sanota eikä saa puolustautua, jos niin teet, tulee kolmas maailman s o t  a!

He ovatkin tuhojia. Hyvän mielen, onnellisuuden, terveyden, rauhan, elämän tuhojia. Ikäänkuin henkisiä ja fyysisiä termiittejä, että missä kulkevat, siellä on tuhon tuomittu. Niitä vajaavaisia on noin puolet meidän joukosta ja muualta tuodaan yhä lisää. Narsistit ihmisinä on alikehittyneitä, vajaavaisia, loukantuvia noin 3- 6 vuotiaan kehitysvaihessa ja sinne pysähtynyt. Alikehittynyt siis kaikessa. Siksi pakolla pitävät hyvänmainesen kulissia ylhällä ja leimavat toiset sellaisiksi kun itse ovat. Apinaaivot. Ja tämä ei ole loukkaus vaan täyttä totta niiden kannalta. Syorassa merkityksessä apinat, apinaaivot ja apinalle omainen käyttäytyminen. Seuraatka niitä, sitten huomaate itsekin. 

Vierailija
127/191 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kun jatkuvasti jauhetaan ja kun katsoo minkälainen persereikä tämä nykyinen maailma on, niin tuokin alkaa enemmän kuulostaa siunaukselta kuin miltään häiriöltä. 

Ehkäpä narsismi onkin ihmisen seuraava kehitysaskel. 

Sinne suuntaan ovaat menossa. Tappavat normaaleja ihmisiä ja lisääntyvät holttittomasti. Kohta onkin enää narsistit elikä apinaaivot. Ne keskenäänkin tappelevat. ÄÖ laskee koko ajan. Kohti viidakkoa ja apinoiden planeetta ollaan pikavauhtia menossa. Kaikki älyykkäät jäävät niiten tielle ja he hyökkävät joko kiusamalla, pakkopiikityksillä  tai suoraan tappamalla ja kimpuun hyökäämällä. Jotkut tekevät sitä mailmanlaajudesti, aiheuttaen sotia ja tappamalla miljoonia, toiset tekevät sitä hiljaisesti ja salakavalasti meidän perheissä, ystävinä, puolisona tai vanhemmana. Niitä on puolet meidän joukosta. Olkaa varovaisia. 

Vierailija
128/191 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut ovat ottaneet kaikki narsistin temput pelikirjaansa.

Narsistit rakastavat rahaa, valtaa ja seksia. Poliittikkassa eu ole ne vaan ainoat, ketkä narsisseja ovaat. Niillä narsisseillä koko maailmassa on pakkomiele tulla koko maailman hallitsijoiksi, mäörällä toisia, alistaa, nöyeyyttää ja hyväksijäyttöö niutä. Kaikki nykyiset maailmanhaallitsejat ivaat tämmöisiä. 1 ja 2 maailmansita, muut sodat,  jälkikasvun vähentäminen ja dna muuttamisen yritys pakkopiikityksillä. Alistaminen, vallan väärinkäyttö. Ainoastaan narsistien elikänapinaaivojen toimintaa. 

Vierailija
129/191 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos narsisti kokee olevansa uhri, eikö ole sitten niin, että monet tällä palstalla narsistin uhrina esiintyvät ovat itse narsisteja?

Ei. Ei se mene niin. 

Tämä palsta on lähtökohtaisesti täysin anonyymi, joten luulenpa ettei narsisti saisi täällä tarinoimisesta mitään. Eihän kukaan täällä tiedä kuka hän on eikä näe hänen kyynelten tahraamia koiranpennun silmiään. 

Vierailija
130/191 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä, yksilöistä on tuollaisia, mutta niin myös jotkut ihmisryhmät. Uskovat täysin olevansa itse 100% oikeuden ja hyvyyden puolella ja jos joku poikkeaa heidän määrittämästään mielipiteestä, niin ne muut ovat automaattisesti väärässä ja jopa pahoja.

Veikkaan, että sanoit tämän jostain ryhmästä käsin ja ajattelit toista ryhmää. Mutta katsopas omaa ryhmääsi, teette ihan samaa. 

Mulla tulee ylimmästä viestistä heti mieleen nämä, jotka tuo somessa koko ajan esiin miten ovat niin suvaitsevaisia kaikkia kohtaan. Suvaitaan maahan muuttajat, suvaitaan kaikenlaiset erilaiset seksuaalivähemmistöt jne. Sitten oikeassa elämässä ei suvaita vaikka liian vanhaa työkaveria, masentunutta tuttua, uskovaista naapuria jne.

eri

Itse olen toodenlaisten piirien kanssa ollut tekemisissä eli m-muut-kriit* porukoiden. Se on ihan uskomatonta kun siellä ei taas nähdä niitä oman porukan narsisteja tai manipuloituja ajatuksia. Oikeasti jokaisessa isommassa ryhmässä on näitä jotka hallitsevat sen ryhmän todellisuuskäsitystä. Ihmisten ei pitäisi liikaa uskoa kaikkea ja kyseenalaistaa välillä jopa omat näkökantansa.

Vierailija
131/191 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Itse olen toodenlaisten piirien kanssa ollut tekemisissä eli m-muut-kriit* porukoiden. Se on ihan uskomatonta kun siellä ei taas nähdä niitä oman porukan narsisteja tai manipuloituja ajatuksia. Oikeasti jokaisessa isommassa ryhmässä on näitä jotka hallitsevat sen ryhmän todellisuuskäsitystä. Ihmisten ei pitäisi liikaa uskoa kaikkea ja kyseenalaistaa välillä jopa omat näkökantansa.

Ihan kuin vasurina näkisit vian vain ja ainoastaan vastapuolessasi etkä omissa joukoissasi. Jännä miten tää toimii :D

Vierailija
132/191 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi luen näitä narsisti keskusteluita, koska ne ovat ahdistavia. Ahdistavia, koska uskaltaako tässä nyt tutustua kenenkään kanssa? No onneksi jokaisella on kuitenkin oma auransa jota kannattaa kuunnella, vaikka moni itseään järki-ihmiseksi titulereva sitä huuhaa hömpäksi ilkkuukin. Jokainen joka on joskus oikeassa elämässä tavannut identtiset kaksoset voivat sen todistaa, että aura ei ole tyhjästä vedetty, koska aura on se joka auttaa tunnistamaan identtiset kaksoset toisistaan.

Itse näin identtiset kaksoset ensimmäisen rippileirillä, kun siellä oli isosina identtiset kaksoset. Ensinäkemä oli lievä "järkytys", koska se leiri alkoi sillä, että kaksi isosta pysäyttivät matkan varrella auton kysyen, että onko rippileirille tulossa. No siinä sitten pari sanaa vaihdettuaan piti mennä isosten suunnittelema rata läpi ja siinä radan viimeisellä kohdalla oli toinen niistä identtisistä kaksosista.

Ehkä vä

Sori mutta en tajunnut tosta mitään.

Minkä matkan varrella?

Mikä ihmeen rata?

Matkan varrella joku rata?

Koko juttu kyllä niin omituisen epäselvästi kirjoitettu, että sama vaikka olisit jättänytkin väliin.

No näitähän täällä kyllä riittää.  Jätetään huomioimatta.

Vierailija
133/191 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit YRITTÄVÄT kovasti uskoa, että kaikki vika on sussa ja he ovat täydellisiä. Mutta oikeasti, siellä syvällä sisimmässään he tietävät, ettei näin ole. Jos eivät tietäisi, sun haukkuminen ja murtaminen kiinnostaisi heitä paljon vähemmän. Syvällä sisimmässään he ovat todella epävarmoja ja tietävät hyvin, että siihen todellakin on syytäkin.

Syvällä sisimmässään he myös tietävät käyttäytyvänsä väärin ja huonosti - koska tajuavat tehdä sen vain kahden kesken ja osaavat muiden nähden näytellä ihanaa ihmistä.

Mutta he eivät uskalla ajatella sitä, ja siksi kieltävät sen kokonaan. itsereflektio on heille ihan mahdotonta. Ja siksi mikään tai kukaan ei pysty sitä heille opettamaan eikä heitä pelastamaan.

Hyvin sanottu! Juuri tuo kaksinaamaisuus on minulle niin tuttua. Narsisti paljastaa tosi luonteensa vain kahden kesken. Narsisti syyttää sinua juuri siitä, mitä itse tekee. Projisoi, manipuloi. Kääntää kätevästi kaiken, mitä sinusta tietää, sinua vastaan. Voi jee. Muistaa vuosikymmenien takaisia juttuja, mutta vaan oman "muistinsa" mukaan. Siinä sitten ihmettelet, että vau, mistähän tämä putkahti ylös. Sitten muistat itse tapahtuman ja oi, kumma kyllä, olikin niin, että se huonosti käyttäytynyt olikin narsisti itse.

Narsistin omakuva on niin vääristynyt, koska muisti "reistailee". Narsisti jättää taakseen omat tekosensa, unohtaa ne aktiivisesti. Usein suorastaan valehtelee.  Sanoo "en muista", kun otat jonkun tapahtuman puheeksi. Tämän narsistin lähimäiset ovat yrittäneet saada narsistin terapiaan tai perheterapiaan. Ei onnistu.

Vierailija
134/191 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n aloitus:

Tiesitkö että narsisti uskoo aidosti että kaikki vika on sinussa, hänen sanomiset ja tekemiset on oikeutettuja ja hän on loppujen lopuksi sinun uhri?

Voin vastata, että tiedän. Narsisti näkee olevansa sinua/muita parempi. Narsisitilla on oma "totuutensa", mikä oikeuttaa  hänen sanomaan ja tekemään mitä haluaa. Saa nimitellä, haukkua, syytellä. Saa projisoida, manipuloida, valehdella. Narsisti uskoo, että kukaan ei näe hänen maskinsa taakse.

Jos narsisti vaikkapa ärjyy sinulle muitten kuullen ja on pakko myöntää tapahtunut, vika olikin yleensä sinussa (uhri/kohde). Vaihtoehtoisesti on joku ulkoinen syy, mikä aina oikeuttaa narsistin mm. aggressivisuuteen. Narsisti asuu omakuvansa kanssa jossain ihme planeetalla.

Vierailija
135/191 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä tunnistan narsistin, vetäydyn pikkuhiljaa takavasemmalle. En ala kenenkään aikuisen ilmaiseksi sylkykupiksi tai terapeutiksi. En saa mitään irti  narskun kanssa olemisesta.

Minulla narsisti on perheestä. Viime vuodet tämä ihminen heitti omat lokansa minun niskaani. Oli pakko vetäytyä pois. Hooveroi ja vieläkin yrittää päästä taas väleihin. En halua. Syy sama kuin Sinulla. En ole roskis enkä terapeutti. Mikään ei muutu, koska narsisti ei muutu.

Vierailija
136/191 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt narsistiin, tai siis ainakaan tiennyt törmääväni. Heitä on vain aika marginaalinen osa väestöstä, puolesta prosentista pariin prosenttiin.

Todennäköisesti olet, narsistia löytyy lukuisista koulusta ja oppilaitoksesta mm. rehtorin pallilta. Lääkäri ja sairaanhoitaja on ammattit joissa narsistit oikein lisääntyy. Lääkäri etenkin usein nauttii suomessa kyseenalaistamatonta arvostusta se on narsistille kunnon paratiisi ammattina. Taiteessa ja politiikassa useita narsisteja mitä enemmän julkisuutta ja ihailua siellä narsisteja. Poliiseissa on paljon narsistisia, poliisilla on valtaa mitä tavan pulliaisella ei ole ja narsistit tykkää saada valtaa ja oikeuksia mitä ei ole muilla. Asianajajat, heissäkin on narsisteja

Allekirjoitan kaiken yllä olevan! Narsisteja on varmaankin paljon enemmän kuin se 1%, jota mielellään hoetaan ("yksi psykiatri...."). Dr. Ramani Durwasulan arvio on muistaakseni jossain 15% huitteilla. Ei diagnosoituja. Niitä on tosi harvassa.

Noista ammateista: olen ollut pari kertaa tulkkaamassa notariaatissa, jossa vahvennetaan esim. asuntokaupat (asun Saksassa). Sen p_skempaa kohtelua olen harvoin saanut. Kohtelu nokanvartta pitkin ja päälle vielä pari tuhahdusta. Tosi vauhdilla lukee kauppakirjan läpi, en pysynyt kunnolla perässä käännöksen kanssa ja kun pyysin että voiskos vähän hidastaa, sain typerän kommentin vastaukseksi.

Palkkio on täällä 1,5% kauppahinnasta. Eli siitä, että notaarin sihteeri käy läpi kauppakirjan ja mister sen lukee ja allekirjoittaa, saa vaikkapa 400.000 euron asunnosta kuuden tonnin palkkion.

En tiedä, olivatko narsisteja, mutta omahyväisiä mlkkuja joka tapauksessa. Oikein maailman lahjoja ihmiskunnalle :-) Onneksi ei ole enää tullut tällaisia tulkkkauspyytöjä (toimeksiantaja oli kerran myyjä, kerran ostaja).

Vierailija
137/191 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat tietävinään mutta silti pitävät sitä narsistin ajatusmaailmaa ikäänkuin tahallisena, että heillä olisi muka mahdollisuus ajatella toisinkin. Ei vaan ole ilman vuosien ohjelmoinnin purkua mikä ei sekään välttämättä onnistu.

Vierailija
138/191 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Allekirjoitan kaiken yllä olevan! Narsisteja on varmaankin paljon enemmän kuin se 1%, jota mielellään hoetaan ("yksi psykiatri...."). Dr. Ramani Durwasulan arvio on muistaakseni jossain 15% huitteilla. Ei diagnosoituja. Niitä on tosi harvassa."

Olen myös nähnyt tuon ns. tohtorin videoita ja ihmettelen hänen avoimen halveksuvaa asennettaan narsisteja kohtaan. Ei vaikuta kauhean tohtorimaiselta jonka pitäisi ymmärtää että narsistikin on sen oman mielensä uhri. Mollaa vain narskuja kuin mikäkin av-mamma.

Vierailija
139/191 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä tunnistan narsistin, vetäydyn pikkuhiljaa takavasemmalle. En ala kenenkään aikuisen ilmaiseksi sylkykupiksi tai terapeutiksi. En saa mitään irti narskun kanssa olemisesta. 

Kokemukset ovat minulla samat. Minulla kysymyksessä perheenjäsen, ei siis parisuhde. Viestittely viime vuosina heilui laidasta laitaan. Oli niitä sandwich-viestejä: blabla-alku, sitten haukkuminen ja oman kurjuuden kuvaus, lopuksi sitten kaiken hyvän toivottelu tai "olet niin tärkeä". Mitä hittoa?  Ensin haukutaan päästä jalkoihin ja lopuksi sitten "olet tärkeä"?

Tällaista sairasta viestittely oli aina aivan yllättäen. Narsistilla oli taas joku väänne suolistossaan ja sain kaiken mahdollisen loan niskaani.

Nyt on välit poikki ja narsisti laittaa aikuisen lapsensakin "asialle". Tärkeä olin lokaämpärinä. Narsisti on tietysti kostonhaluinen ja kostotoimia on ollut minun paljastaminen. Haukkuu muitten läsnäollassa ja panettelee jopa sähköpostissa ulkopuoliselle ihmiselle. Teki mieli tehdä kunnianloukkaussyyte. Menisi vaan liikaa rahaa, aikaa ja hermoja.

Parasta on vetäytyä pois, jos vain pystyy.

Vierailija
140/191 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki poliitikot narsisteja? Vai vain osa heistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi