Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on elämäsi suurin virhe jonka olet tehnyt?

Vierailija
13.01.2023 |

Itselläni se että irtisanouduin 48 vuotiaana tyhjän päälle työpaikasta jossa minua kiusattiin ja rankasti. Olisi vaan pitänyt enemmän purra hammasta ja jatkaa.
Nyt on kaikki mennyttä. Työ, rahat, terveys ja kohta mies ja kotikin.

Kommentit (242)

Vierailija
181/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyminen.

Vierailija
182/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsojen käyttö, elin kun sumussa vuosikymmenet, parhaimmat vuodet elämästäni meni hukkaan. Nyt 4 vuotta ilman, ja elämä alkanut taas kiinnostaa mutta liian myöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vuonna 2009 luin lehdestä, että on esitelty Bitcoin-niminen kryptovaluutta, jota voi louhia tai ostaa. Minulla oli vain työläppäri, johon ei saanut asentaa louhintaohjelmaa, joten katsoin miten niitä voi ostaa. Päätin siis ostaa 100 eurolla ja pistää levyn kaappiin vähintään 10 vuodeksi. Sivusto näytti super-epäluotettavalta, joten en uskaltanutkaan ostaa. Sitä on tullut harmiteltua ehkä muutamankin kerran. Jos olisin ostanut, niin se levy olisi tallessa koskemattomana tällä hetkellä tavaroissa, jotka jätin vanhempieni luokse kun muutin muualle pian tuon jälkeen. En ole koskenut niihin kertaakaan.

No. Minä ostin erästä valuuttaa, meinasin ostaa vielä 50 kertaa suuremman määrän. Sitten päätin sijoittaa ne toiseen kohteeseen. Kuinka ollakaan toinen kohde on tuottanut 10 vuoden aikana -20 prosenttia. Tämä toinen tuotti 280-kertaisesti, mutta sijoitus oli niin pieni että sain vain tonneja voittoa. Nyt olisin miljonääri jos olisin vähän järkevämmin jakanut rahojani. Ja tämä oli jo toinen kerta kun missasin havaitsemani kohteen. Toinen jonka jätin investoimatta oli AMD. Muistan nämä lopun ikäni. Se mitä opin on se, että osaan löytää hyviä kohteita kun vaan luotan itseeni. Sinänsä olen ihan ok voitolla kokonaissijoituksissa kuitenkin, eli jotain 70000 euroa on plakkarissa.

T. Miljonääriksi kymmenen vuoden sisään

Vierailija
184/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vahingossa prosentti kun tarkoitin prosenttiyksikköä.

Vierailija
185/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että kerran olen äänestänyt persuja. Häpeän sitä syvästi loppuelämäni. Onneksi tältä alueelta ei mennyt yhtään heidän ehdokastaan läpi.

Vierailija
186/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilven poltto ja rikollisten seurassa eläminen liian kauan.

Vierailija
187/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmannen lapsen tekeminen. En olisi halunnut alunperinkään, mutta mies halusi.

Kolmas lapsi täälläkin kaduttaa. Mutta äiskä halus vielä yhden ja iskä halus edes yhden. Ja täällä ollaan...

No kukas sinä v.ttu sitte oot?

Vierailija
188/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin Vauva-palstan. 

Vierailija
189/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlasin 10 vuotta elämästäni sen pidättyväisen ja viurusilmäisen akan kanssa. Vaihtamalla parani ja valtavasti, edelleen yhdessä kymmenien vuosien jälkeen.

Vierailija
190/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero.

Sama

Vierailija
191/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero.

Vierailija
192/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä olen tehnyt monta. Yksi suurimmista oli se että nuorena otin miehen ihan vaan kun piti sellainen olla. Olin tyhmä ja lapsellinen. Hyvä puolikin toki oli eli lapset. Lapsia en kadu.

Vierailija
193/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että seurustelin huonon miehen kanssa. Itsetunnon rakentaminen uudelleen eron jälkeen ei ollut helppoa.

194/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut kokemastani kiusaamisesta koulutusjärjestelmässämme, kunnes tulin täysi-ikäiseksi. Olin salannut omat traumani ja vääryydet muilta.

Vierailija
195/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten harmittaa nuoruusaikojeni 80-luvun sukupuolittuneet ammatinvalinnat. Nyt niitä entisiä naisten ammatteja ei enää edes ole. Samoin harmittaa silloinen juuttuminen iankaikkisiin perhearvoihin eli tyttöjen odotettiin perustavan perheen. Siitäkään ei tullut mitään. Nuorena olisi voinut tähdätä korkeammalle.

Vierailija
196/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin virheeni oli aloittaa migreeninestolääkitys, koska kaverit neuvoivat tekemään niin "jottei kipu kroonistu". Lääke tuhosi terveyteni lopullisesti ja nyt olen paljon huonommassa jamassa kuin ennen lääkkeen aloitusta.

Jos nyt voisin mennä elämässäni takaisin mihin tahansa hetkeen nykyisillä tiedoillani, menisin tuohon hetkeen ennen lääkkeen aloitusta ja jättäisin koko lääkkeen ostamatta.

Vierailija
197/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vuonna 2009 luin lehdestä, että on esitelty Bitcoin-niminen kryptovaluutta, jota voi louhia tai ostaa. Minulla oli vain työläppäri, johon ei saanut asentaa louhintaohjelmaa, joten katsoin miten niitä voi ostaa. Päätin siis ostaa 100 eurolla ja pistää levyn kaappiin vähintään 10 vuodeksi. Sivusto näytti super-epäluotettavalta, joten en uskaltanutkaan ostaa. Sitä on tullut harmiteltua ehkä muutamankin kerran. Jos olisin ostanut, niin se levy olisi tallessa koskemattomana tällä hetkellä tavaroissa, jotka jätin vanhempieni luokse kun muutin muualle pian tuon jälkeen. En ole koskenut niihin kertaakaan.

No. Minä ostin erästä valuuttaa, meinasin ostaa vielä 50 kertaa suuremman määrän. Sitten päätin sijoittaa ne toiseen kohteeseen. Kuinka ollakaan toinen kohde on tuottanut 10 vuoden aikana -20 prosenttia. Tämä toinen tuotti 280-kertaisesti, mutta sijoitus oli niin pieni että

Mun virhe sijoittamisessa oli aloittaa juuri ennen IT-kuplan puhkeamista. Tuon kokemuksen jälkeen meni pitkään, ennen kuin halusin sijoittaa yhtään mihinkään.

Vierailija
198/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyminen kaduttaa eniten.

Vierailija
199/242 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lihomaan nuorena aikuisena.

Vierailija
200/242 |