Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."
Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.
Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.
Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.
Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.
Kommentit (10574)
Tutkimuksia vaikeuttaa se, että edesmenneen naisen omaa kantaa asioihin ei voida enää kuulla. Mutta häirintäilmoituksen tehnyt mies ja turvallisuusalan työntekijät voivat selittää tapahtumia omaksi edukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vartijat tarrasi kiinni naiseen , se on ihan outo juttu?
Lue ajatuksella,
KOSKA NAINEN HÄIRIKÖI
viikkotolkulla miehiä.Lueppa itse ajatuksella: Ilmiantaja miestä saatettiin ulos, nainen käveli perässä ja sitten nainen otettiin kiinni, mikä siinä tilanteessa oli häriköintiä, kun ilmiantaja mies oli vartijan kanssa ja nainen yksin kävelemässä ilmeisesti hedän takanaan turvallisen etäisyyden päässä ja oli mitä ilmeisemmin itsekkin menossa ulos, mutta vartijat E S T I naisen ulos pääsyn ottamalla hänet kiinni, miksi naisen ulos lähtö estettiin, kun kerta hänet piti saada ulos kaupasta?? Ja nainen oli ihan itse vapaaehtoisesti SIINÄ VAIHEESSA menossa ulos.
Näin minäkin tulkitsen tapahtumat. Nainen oli kävelemässä rauhallisesti ulos, mutta vartijat/järjestyksenvalvojat kävi häneen kiinni ja pakottivat hänet maahan mahalleen ja raudoittivat. Nainen ei päässyt ulos vaan kuoli kivilaattialle.
Kyllä, luin jo ensimmäisistä uutisinneista jonkun silminnäkijän nähneen, että nainen vain käveli rauhallisesti ja vartijat kävivät kiinni.
Samoissa ensimmäisissä uutisoinneissa taas yksi silminnäkijä kertoi naisen riehuneen ennen kuin vartijat tulivat paikalle....
Niin, vain yksi silminnäkijä, kuinka ollakkaan, että niin suuressa ostoskeskuksessa vain yksi silminnäkijä näki olevinaan, että riehui, ohhoh. Uskoo ken tahtoo.
Kaikki varmaan ymmärtää sen, että jos vartijat pääsevät, kuin koira veräjästä, me emme ole enää turvassa.
Vartijat ansaitsevat kuoleman tuomion tekemästään henkirikoksesta.
Vartijoiden nimet ja kuvat nettiin niin kansan tuomio istuin aloittaa oikeudenmukaisen tuomion toimeen panon.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat ansaitsevat kuoleman tuomion tekemästään henkirikoksesta.
Jotain rotia hulluudellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vartijoiden nimet ja kuvat nettiin niin kansan tuomio istuin aloittaa oikeudenmukaisen tuomion toimeen panon.
Panon hyvinkin
Aika moni kuolema on turha, itseasiassa ne kaikki on.
Tai toisaalta onko sittenkään yksikään turha, jollei kukaan koskaan kuolisi niin voisi olla vähän täyttä täälä.
Joten voitteko ihan antaa olla, ei se herää enää vaikka kuin jankkaatte asiaa.
Jokainen kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ajatuksella,
KOSKA NAINEN HÄIRIKÖI
viikkotolkulla miehiä.Lueppa itse ajatuksella: Ilmiantaja miestä saatettiin ulos, nainen käveli perässä ja sitten nainen otettiin kiinni, mikä siinä tilanteessa oli häriköintiä, kun ilmiantaja mies oli vartijan kanssa ja nainen yksin kävelemässä ilmeisesti hedän takanaan turvallisen etäisyyden päässä ja oli mitä ilmeisemmin itsekkin menossa ulos, mutta vartijat E S T I naisen ulos pääsyn ottamalla hänet kiinni, miksi naisen ulos lähtö estettiin, kun kerta hänet piti saada ulos kaupasta?? Ja nainen oli ihan itse vapaaehtoisesti SIINÄ VAIHEESSA menossa ulos.
Näin minäkin tulkitsen tapahtumat. Nainen oli kävelemässä rauhallisesti ulos, mutta vartijat/järjestyksenvalvojat kävi häneen kiinni ja pakottivat hänet maahan mahalleen ja raudoittivat. Nainen ei päässyt ulos vaan kuoli kivilaattialle.
Noinhan se ei kyllä mennyt. Poliisin tiedotteiden perusteella häiriötilannetta saapui ensin selvitättämään yksi vartija, joka päätti saattaa häirityn miehen ulos. Nainen kuitenkin seurasi edelleen vartijan saattelemaa uhriaan kunnes kaksi vartijaa saapui estämään. Vartijat ja nainen keskustelivat lyhyesti jonka jälkeen vartijat alkoivat kuljettaa naista käsikynkässä ulos. Kiinniotto käynnistyi vasta joitakin minuutteja myöhemmin kun nainen alkoikin vastustella ulos saatteluaan. Tämä kaikki tieto löytyy poliisin tiedotteista, ei tarvitse alkaa tekemään omia harhaanjohtavia tulkintojaan.
Yksi vartija saatteli miestä ulos ja nainen seurasi jonkun matkan päässä heidän jäljessään. Minusta nainenkin oli menossa ulokäynnin suuntaa elikkä ulos kauppakeskuksesta, mutta kaksi vartijaa tuli häntä vastaan ja muutaman sanan jälkeen painoivat naisen maahan raskaissa varustuksissa ja raudoittivat kädet selän taakse. Kiinniotto päätyi hirvittävään tragediaan.
Sinusta hän oli menossa... Harmi kun sinun mielipiteesi on tässä aika se ja sama. Jokaisen mielestähän hän on voinut olla menossa miljoonaan eri paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ajatuksella,
KOSKA NAINEN HÄIRIKÖI
Kyllä, luin jo ensimmäisistä uutisinneista jonkun silminnäkijän nähneen, että nainen vain käveli rauhallisesti ja vartijat kävivät kiinni.
Samoissa ensimmäisissä uutisoinneissa taas yksi silminnäkijä kertoi naisen riehuneen ennen kuin vartijat tulivat paikalle....
Ei ollut riehunut, senhän jo tallenteetkin todistaa, niin että lopeta valehtelut, nainen ei ollut agressiivinen ei, riehut, yritti mennä ulos , mutta estettiin ja loppu oli ihan järkyttävä tragedia, joka ravistuttaa koko suomea.
Lopetappa itse valehtelu. Ei ravisuta kokoa suomea, koska ei ainakaan minua.
Hitto sama kun koko suomi leipoo, en helvetissä leivo. Mikä emävale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ajatuksella,
KOSKA NAINEN HÄIRIKÖI
Ei ollut riehunut, senhän jo tallenteetkin todistaa, niin että lopeta valehtelut, nainen ei ollut agressiivinen ei, riehut, yritti mennä ulos , mutta estettiin ja loppu oli ihan järkyttävä tragedia, joka ravistuttaa koko suomea.
Lopetappa itse valehtelu. Ei ravisuta kokoa suomea, koska ei ainakaan minua.
Hitto sama kun koko suomi leipoo, en helvetissä leivo. Mikä emävale.
Tapaus on havahduttanut monet päättäjäkin. Nuoren naisen kuolema yleisessä tilassa turvallisuusalan työntekijöiden käsissä on tapahtuma, jota ei saa tapahtua oikeusvaltiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ajatuksella,
KOSKA NAINEN HÄIRIKÖI
Niin, vain yksi silminnäkijä, kuinka ollakkaan, että niin suuressa ostoskeskuksessa vain yksi silminnäkijä näki olevinaan, että riehui, ohhoh. Uskoo ken tahtoo.
Järkyttävää, että jotkut syyllistävät edesmennyttä naista. Videoista näkee, että nainen kävelee rauhallisesti ja vartijat sanovat hänelle muutaman sanan ja sen jälkeen retuuttavat häntä pahannäköisesti ja panet maahan mahalleen raskaissa varustuksissa ja raudoittavat kädet. Naista painetaan minuuttitolkulla maahan. Nainen yrittää vaimeasti pyytää apua ja silminnäkijätkin huomauttavat liiallisesta voimankäytöstä. Vartijat/järjestyksenvalvojat jatkavat naisen maahan painamista eivätkä seuraa tämän elintoimintoja. Elvytys aloitetaan viiveellä ja tekohengitystä joutuu antamaan ulkopuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ajatuksella,
KOSKA NAINEN HÄIRIKÖI
Järkyttävää, että jotkut syyllistävät edesmennyttä naista. Videoista näkee, että nainen kävelee rauhallisesti ja vartijat sanovat hänelle muutaman sanan ja sen jälkeen retuuttavat häntä pahannäköisesti ja panet maahan mahalleen raskaissa varustuksissa ja raudoittavat kädet. Naista painetaan minuuttitolkulla maahan. Nainen yrittää vaimeasti pyytää apua ja silminnäkijätkin huomauttavat liiallisesta voimankäytöstä. Vartijat/järjestyksenvalvojat jatkavat naisen maahan painamista eivätkä seuraa tämän elintoimintoja. Elvytys aloitetaan viiveellä ja tekohengitystä joutuu antamaan ulkopuolinen.
Hyvä , että on videoita joista näkee , miten oikeasti on tapahtumat menneet.
Täällä joku/jotkut yrittävät vääristellä tätä tragediaa siinä kuitenkaan onnistumatta, koska videot ja valvontakamerat sekä silminäkijät. Viranomaisten päätöksiä odotellessa. Mitä kaupoissa asioinneista tulee, jos joudumme pelkäämään sitä, miten vartijat työnsä hoitavat.
"Nainen teki väärin ja kärsi seuraukset"
Lue tekstisi ja yritä ymmärtää se. Minun tietääkseni Suomessa ei ole kuolemanrangaistusta.
Vierailija kirjoitti:
Lue tekstisi ja yritä ymmärtää se. Minun tietääkseni Suomessa ei ole kuolemanrangaistusta.
Kuka on väittänyt.
Omalla tekemisellään aiheutti kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiset asian niin, että, aivan kuin mielestäsi naisen kuolema olisi ollut oikeutettua?
Tämä oli kuule todella järkyttävä tragedia, toivon, että päättäjätkin pohtisi mitä aisalle voisi tehdä, jotta nainen saisi oikeutta täällä maan päällä, vaikka ei olekkaan itse läsnä.
On ne vaan ihan liian herkkähipiäisiä nuo vartijat, ei paljoa tartte , kun turvaudutaan väkivaltaan, provosoidaan ja sitten oikein mielellään provosoidutaan väkivaltaiseksi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a142d753-9a62-43cf-b341-9b78aebe4bc7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiset asian niin, että, aivan kuin mielestäsi naisen kuolema olisi ollut oikeutettua?
Tämä oli kuule todella järkyttävä tragedia, toivon, että päättäjätkin pohtisi mitä aisalle voisi tehdä, jotta nainen saisi oikeutta täällä maan päällä, vaikka ei olekkaan itse läsnä.
Ystävällisen naisen kuolema on järkyttänyt minua syvästi. Toivottavasti tapahtumiin osallistuneet turvallisuusalan työntekijät tuomitaan tuntuviin rangaistuksiin.
Ihmeellisen hiljaista on ollut tästä asiasta. Toivon todellakin että asiaa ei lakaista maton alle.
Tuo nainen kuoli turhaan. Kuoleman aiheuttajat vastuuseen!