Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin WC-vainaja: Eikö kaupungin virastojen vessoja siivota edes kerran viikossa?

Vierailija
11.01.2023 |

Kuollut oli arvelujen mukaan ollut viraston ruokalan vessassa jopa viikon.

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vartijana muutama vuosi sitten eräässä Helsingin kaupungin vähän vastaavassa rakennuksessa ja kiersin aina illalla kerrokset mukaan lukien vessat. Kerran oli yksi vessa lukossa vaikka siellä ei pitänyt olla ketään. Avasin oven ulkopuolelta lopulta kun kukaan ei puheeseen vastannut. Pakkohan se on tarkistaa ettei nimenomaan joku ole saanut sairaskohtausta tai varas vaikka lymyile siellä. (vessa oli tyhjä ja lukko rikki)

Outoa ettei töissä, ravintolassa, siivouksessa tai vartioinnissa missään huomattu asiaa viikkoon.

Tuo nyt riippuu ihan siitä sopimuksesta, miten kattavat asiat on sovittu ja oliko siellä edes vartiointia tai oliko pelkkä piirivartiointi?

Olit ilmeisesti paikallisvartioinnissa eli tuon yhden kohteen vahtimestarina tai aulapalveluna?

Silloinkin tehdään mitä työnantaja on asiakkaan kanssa sopinut tai sitten työntekijän aktiivisuuden mukaan enemmän, mutta siitäkin voi tulla nykypäivänä sanomista itse asiassa, jos teet "liikaa" kuin mitä on sovittu.

Itsekin olen tällaisessa tehtävässä ja teemme ne mitä sovittu ja yleensä kyllä myös ekstraa, mutta se on tosiaan ns. oma-aloitteisuutta, jota ei oikeasti kuuluisi tehdä. Siitäkin olen joskus ollut "puhuttelussa", kun olen tehnyt "liian hyvin", uskokaa tai älkää.

Vierailija
102/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset työikäisten odottamattomat ja yllättävät äkkikuolemat ovat jostain syystä lisääntyneet huimasti. Sitä tässä vaan ihmettelen.

Näytä tilasto.

Katso nyt aluksi vaikka täältä:

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Exce…

Kerro nyt vielä omin sanoin, mitä tuo data sinun mielestäsi kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vartijana muutama vuosi sitten eräässä Helsingin kaupungin vähän vastaavassa rakennuksessa ja kiersin aina illalla kerrokset mukaan lukien vessat. Kerran oli yksi vessa lukossa vaikka siellä ei pitänyt olla ketään. Avasin oven ulkopuolelta lopulta kun kukaan ei puheeseen vastannut. Pakkohan se on tarkistaa ettei nimenomaan joku ole saanut sairaskohtausta tai varas vaikka lymyile siellä. (vessa oli tyhjä ja lukko rikki)

Outoa ettei töissä, ravintolassa, siivouksessa tai vartioinnissa missään huomattu asiaa viikkoon.

Tuo nyt riippuu ihan siitä sopimuksesta, miten kattavat asiat on sovittu ja oliko siellä edes vartiointia tai oliko pelkkä piirivartiointi?

Olit ilmeisesti paikallisvartioinnissa eli tuon yhden kohteen vahtimestarina tai aulapalveluna?

Silloinkin tehdään mitä työnantaja on asiakkaan kanssa sopinut tai sitten työntekijän aktiivisuuden mukaan enemmän, mutta siitäkin voi tulla nykypäivänä sanomista itse asiassa, jos teet "liikaa" kuin mitä on sovittu.

Itsekin olen tällaisessa tehtävässä ja teemme ne mitä sovittu ja yleensä kyllä myös ekstraa, mutta se on tosiaan ns. oma-aloitteisuutta, jota ei oikeasti kuuluisi tehdä. Siitäkin olen joskus ollut "puhuttelussa", kun olen tehnyt "liian hyvin", uskokaa tai älkää.

Jatkan vielä, mutta outoa tosiaan siis on, ettei ole huomattu ja tästäkin kaipaisi taas lisätietoa. Mitkä oli aukiolot, sopimukset, kenenkin vastuualueet jne. En lähtisi taas suoriltaan syyttelemään sinne sun tänne.

Kyllä meilläkin töissä olen erinäisiä kertoja huhuillut vessaan ja ruuvannut lukkoa auki. Ikinä ollut ketään, onneksi. Jotenkin joskus lumpsahtaa vaan lukko itestään lukkoon.

Tästä oppineena pitäisi nyt vain kaikkien tsempata ja pidetään toisistamme parempaa huolta.

Jos ei naapurin vanhusta näy tai ei verhot aukea aamuisin, menkää soittamaan ovikelloa jne.

Silleen meillä maalla tehtiin Tampereen kupeessa ennen vanhaan ja vieläkin.

Vierailija
104/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset työikäisten odottamattomat ja yllättävät äkkikuolemat ovat jostain syystä lisääntyneet huimasti. Sitä tässä vaan ihmettelen.

Näytä tilasto.

Katso nyt aluksi vaikka täältä:

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Exce…

https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/onko-koronakuolemia-paljon-…

Vierailija
105/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on saatu kyllä kansalaiset syyttelemään toisiaan ja eri ammattiryhmiä...

Samalla ei haluta nähdä ympärille, ottaa lappuja silmiltä ja kyseenalaistaa, miksi meillä tapahtuu näitä yhtäkkisiä outoja kuolemia?

Mitä suurimpaan osaan ihmisistä on viime vuosina tuikittu urakalla, toisiin enemmän ja toisiin vähemmän??

Nyt alkaa näkyä maailmanlaajuisesti ikävä "sato":

- nuoria kovakuntoisia pelaajia kuolee ennätysmäärä kesken urheiluottelun

- artisteja kuolee kesken konserttiesiintymisen

- lentäjät saa sairaskohtauksia -ihmettelen, ettei ole vielä isoja lentokoneita alkanut putoilemaan...

- kolareita ja auto-onnettomuuksia on enenevästi, "mystisistä" sairaskohtauksista johtuen

- vanhuksia kuolee ennätysmäärä vanhainkodeissa

- julkkiksia ja tavallisia ihmisiä kuolee moni nyt "supersyöpään" tai aortan repeämään (on ennenkin kuollut näin, mutta nyt lisääntyvästi?)

- kiinniotettuja kuolee ykskaks vartijoiden käsiin

- vessoista ja joulukuusien alta löytyy kuolleita

Mutta ei, jatketaan toistemme syyttelyä ja ei ajatella yhdessä sitä, mitä minä ajattelen.

Koskahan minä olen vain hullu ja seonnut...

Korona alkaa näkyä jälkijunassa. Niin uusi virus, ettei kukaan ole vielä tajunnut tämän johtuvan siitä. Ylikuolemat yhtäkkiä nousussa JOKAISESSA ikäluokassa. Mutta koronahan on vain nuhakuume, terveisin THL.

Vierailija
106/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota vessojen siivousta (tai siivoamattomuutta) myös, sillä jopa meidän peräkylän huoltsikassa vessat siivotaan 3x/pvä ja tämä näkyy siinä siivouslistassa.

Virasto ei ole huoltoasema. Virasto on ensisijaisesti työpaikka, eikä siellä ramppaa rekkakuskeja, lapsiperheitä, luokkaretkeläisiä tai bussilasteittain eläkeläisiä. 

Yleensä vessat siivotaan joka päivä,myös virastoissa.

Vierailija
107/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kyseessä ollut nimenomaan ravintolan wc? Jos lounasravintola on auki esim 7-15 niin luulisi siivouksen tapahtuvan sen ajan ulkopuolella myös tai henkilökunnan tarkastavan tilat sulkemisen aikaan. Jos vessat oli käytössä aukiolon ulkopuolellakin niin ymmärrän paremmin.

Vierailija
108/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koronahörhöt tunkee paskajuttujaan joka ikiseen asiaan?

Vierailija
109/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on saatu kyllä kansalaiset syyttelemään toisiaan ja eri ammattiryhmiä...

Samalla ei haluta nähdä ympärille, ottaa lappuja silmiltä ja kyseenalaistaa, miksi meillä tapahtuu näitä yhtäkkisiä outoja kuolemia?

Mitä suurimpaan osaan ihmisistä on viime vuosina tuikittu urakalla, toisiin enemmän ja toisiin vähemmän??

Nyt alkaa näkyä maailmanlaajuisesti ikävä "sato":

- nuoria kovakuntoisia pelaajia kuolee ennätysmäärä kesken urheiluottelun

- artisteja kuolee kesken konserttiesiintymisen

- lentäjät saa sairaskohtauksia -ihmettelen, ettei ole vielä isoja lentokoneita alkanut putoilemaan...

- kolareita ja auto-onnettomuuksia on enenevästi, "mystisistä" sairaskohtauksista johtuen

- vanhuksia kuolee ennätysmäärä vanhainkodeissa

- julkkiksia ja tavallisia ihmisiä kuolee moni nyt "supersyöpään" tai aortan repeämään (on ennenkin kuollut näin, mutta nyt lisääntyvästi?)

- kiinniotettuja kuolee ykskaks vartijoiden käsiin

- vessoista ja joulukuusien alta löytyy kuolleita

Mutta ei, jatketaan toistemme syyttelyä ja ei ajatella yhdessä sitä, mitä minä ajattelen.

Koskahan minä olen vain hullu ja seonnut...

Korona alkaa näkyä jälkijunassa. Niin uusi virus, ettei kukaan ole vielä tajunnut tämän johtuvan siitä. Ylikuolemat yhtäkkiä nousussa JOKAISESSA ikäluokassa. Mutta koronahan on vain nuhakuume, terveisin THL.

Oudosti esim. sellaisissa maissa, joissa rokotekattavuus on pieni, on myös kuolleisuus pieni...

Koronakin voi toki olla paha, mutta kyllä ne rokotteet on vähintään yhtä paha...

Niin kuin missä maassa?

Vierailija
110/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vain niin huono tuuri käynyt,että aina ovea nykinyt eri ihminen.

Tai aina vaan eri ihminen katsonut,että kappas,vessa varattu ja vaan kävelty ohi.

Siivoajakin mennyt ohi kun katsonut että varattu ja jatkanut matkaa.

Eihän tuolla välttis ole vartiointia.outoa kyllä.

Luulisi että ainakin vika työntekijä tarkaistaisi paikat.

Vierailija
111/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että ainakin vika työntekijä tarkaistaisi paikat.

:D

Vierailija
112/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virastoissa on paljon turhia työntekijöitä ja vähän töitä, kun viikkoon ei työnjohto huomaa työntekijän puuttumista. Yksityisellä puolella huomataan, jos työt ei etene

Vierailija
113/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota vessojen siivousta (tai siivoamattomuutta) myös, sillä jopa meidän peräkylän huoltsikassa vessat siivotaan 3x/pvä ja tämä näkyy siinä siivouslistassa.

Virasto ei ole huoltoasema. Virasto on ensisijaisesti työpaikka, eikä siellä ramppaa rekkakuskeja, lapsiperheitä, luokkaretkeläisiä tai bussilasteittain eläkeläisiä. 

Yleensä vessat siivotaan joka päivä,myös virastoissa.

Ei siivota joka päivä. 

Vierailija
114/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virastoissa on paljon turhia työntekijöitä ja vähän töitä, kun viikkoon ei työnjohto huomaa työntekijän puuttumista. Yksityisellä puolella huomataan, jos työt ei etene

Niinkö? Yksityisellä puolella on siis paskantärkeitä pomotyöntekijöitä, joiden suunnilleen ainoa tehtävä on kytätä toisia työntekijöitä, etenevätkö näiden hommat.

Vierailija
115/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helposti tyhjennettävissä koko puljun omaisuus. Vessaan odottamaan sulkemista ja  kantaa tavarat ulos.  Kukaan huomaisi mitään.

Vierailija
116/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiesimiehelle se kuuluu, mutta oliko hän paikallakaan? Vai etätöissä tai työmatkalla?

Vierailija
117/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi helposti tyhjennettävissä koko puljun omaisuus. Vessaan odottamaan sulkemista ja  kantaa tavarat ulos.  Kukaan huomaisi mitään.

Meillä on ihan sellainen keksintö kuin lukko jokaisen työhuoneen ovessa.

Henkilökunnan keittiöstä toki voisit löytää pari kahvipakettia ja vanhoja keksejä, ja vessasta vessapaperirullan tai jopa kaksi. 

Vierailija
118/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä ehkä pari toimistotuolia, muutama kannettava tietokone ja tietokonemonitoreja. Ehkä henkilöstöravintolan tarjottimia tai lautasiakaan ei ole laitettu lukkojen taakse. Sitä ennen pitää päästä jotenkin sisälle ja jaksaa viettää muutamia tunteja vessakopissa.

Todellakin helppo ja tuottoisa kupru.

Vierailija
119/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä omaisuutta luulet käytävillä ja aulassa olevan? Pari tuolia, naulakko ja kuramatto. 

Muut on lukkojen takana.

Vierailija
120/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä ehkä pari toimistotuolia, muutama kannettava tietokone ja tietokonemonitoreja. Ehkä henkilöstöravintolan tarjottimia tai lautasiakaan ei ole laitettu lukkojen taakse. Sitä ennen pitää päästä jotenkin sisälle ja jaksaa viettää muutamia tunteja vessakopissa.

Todellakin helppo ja tuottoisa kupru.

Meillä on tietokoneet lukkojen takana kaikki, paitsi yleisökäyttöön tarkoitettu vanha läppäri, jolla vain yksi spurgu käy jotain pelaamassa. Tuoli on hänen jäljiltään kusella kyllästetty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi