Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin WC-vainaja: Eikö kaupungin virastojen vessoja siivota edes kerran viikossa?

Vierailija
11.01.2023 |

Kuollut oli arvelujen mukaan ollut viraston ruokalan vessassa jopa viikon.

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta syyttää siivoojaa!

Vierailija
142/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyseessä olisi vain etäisempi työkaveri  niin huolestuisin kyllä jos valittaisi pahaa oloa, menisi vessaan eikä tulisi takaisin ja soitettaessa  kuuluisi vain jotain epämääräistä korinaa. 

Miten tuossa voi puolustautua "Me luulimme että meni sairaalaan!"  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kyseessä olisi vain etäisempi työkaveri  niin huolestuisin kyllä jos valittaisi pahaa oloa, menisi vessaan eikä tulisi takaisin ja soitettaessa  kuuluisi vain jotain epämääräistä korinaa. 

Miten tuossa voi puolustautua "Me luulimme että meni sairaalaan!"  

Tuo korinahan on ihan huhupuhetta, ja ovat voineet luulla että lähti sairaalaan tai siis lääkäriin, kun hävisi eikä tullut seuraavana aamuna töihin.

Mutta miksi esimies ei kiinnittänyt asiaan huomiota seuraavana päivänä?

Vierailija
144/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai sairaskohtaus tai tukehtuminen ole kenenkään syy. Itse ainakin vain ihmettelen ja spekuloin miten voi jäädä niin monelta taholta huomaamatta. Ei ole siivoojan vika jos vessoja ei siivota viikoittain, mutta onhan se omituista kuitenkin. Kyseessä ilmeisesti suosittu ja vilkas ravintola ja luulisi jonkun tarkistavan tilat sulkemisen aikaan. Ja tosiaan kertoo paikan hygieniasta ja turvallisuusjärjestelyistä. Puhumattakaan jos työntekijää ei töissä kaivata.

Vierailija
145/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on saatu kyllä kansalaiset syyttelemään toisiaan ja eri ammattiryhmiä...

Samalla ei haluta nähdä ympärille, ottaa lappuja silmiltä ja kyseenalaistaa, miksi meillä tapahtuu näitä yhtäkkisiä outoja kuolemia?

Mitä suurimpaan osaan ihmisistä on viime vuosina tuikittu urakalla, toisiin enemmän ja toisiin vähemmän??

Nyt alkaa näkyä maailmanlaajuisesti ikävä "sato":

- nuoria kovakuntoisia pelaajia kuolee ennätysmäärä kesken urheiluottelun

- artisteja kuolee kesken konserttiesiintymisen

- lentäjät saa sairaskohtauksia -ihmettelen, ettei ole vielä isoja lentokoneita alkanut putoilemaan...

- kolareita ja auto-onnettomuuksia on enenevästi, "mystisistä" sairaskohtauksista johtuen

- vanhuksia kuolee ennätysmäärä vanhainkodeissa

- julkkiksia ja tavallisia ihmisiä kuolee moni nyt "supersyöpään" tai aortan repeämään (on ennenkin kuollut näin, mutta nyt lisääntyvästi?)

- kiinniotettuja kuolee ykskaks vartijoiden käsiin

- vessoista ja joulukuusien alta löytyy kuolleita

Mutta ei, jatketaan toistemme syyttelyä ja ei ajatella yhdessä sitä, mitä minä ajattelen.

Koskahan minä olen vain hullu ja seonnut...

Korona alkaa näkyä jälkijunassa. Niin uusi virus, ettei kukaan ole vielä tajunnut tämän johtuvan siitä. Ylikuolemat yhtäkkiä nousussa JOKAISESSA ikäluokassa. Mutta koronahan on vain nuhakuume, terveisin THL.

Ylikuolleisuus ei johdu koronasta vaan, niistä piikeistä.

Vierailija
146/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus pormestaripuolueena ja meno näyttää tältä Helsingin kaupungin osalta. Pistää mietteliääksi.

Sattuu olemaan vihreiden Sinnemäen vastuulla. Häntä ei ole saatu kiinni kommentoimaan, kuinkas muuten. No, hänhän hoitelee vain fillaristien asioita, oli kesä tai talvi, kaikki vaan fillarin selkään ja autot pois. Ei ole aikaa kommentoida näin järkyttävää laiminlyöntiä.

Vierailija
147/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla keski-iän ylittäneillä pitäisi olla turvaranneke, sydärit näillä elintavoilla tänäpäivänä on melko yleistä.

Vierailija
148/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on ko.paikan omistajalla. Oliko ko. wc.tilat lounasruokalan omistuksessa? Jos olivat, lounasruokala vastaa tapauksesta. Eli kuka vastasi ko.vessoista? Turha taas hutkia ennen tutkintaa.

Vierailija
149/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kyseessä ollut nimenomaan ravintolan wc? Jos lounasravintola on auki esim 7-15 niin luulisi siivouksen tapahtuvan sen ajan ulkopuolella myös tai henkilökunnan tarkastavan tilat sulkemisen aikaan. Jos vessat oli käytössä aukiolon ulkopuolellakin niin ymmärrän paremmin.

Kauhistuttaa ajatellakin, että millaisissa oloissa siellä ravintolassa ruokia tehdään ja säilytetään kun ei vessojakaan siivota kunnolla.

Onhan sekin tosiaan omituista, että kukaan ei selvästi ole käynyt tarkistamassa, ettei wc-tiloissa ole asiakkaita ennen kuin ravintola suljetaan.

Pätevyystaso näyttää tässä maassa laskevan ihan joka paikassa. Mitähän tästä vielä seuraa?

Vierailija
150/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on ko.paikan omistajalla. Oliko ko. wc.tilat lounasruokalan omistuksessa? Jos olivat, lounasruokala vastaa tapauksesta. Eli kuka vastasi ko.vessoista? Turha taas hutkia ennen tutkintaa.

Eiköhän se lounaspaikka vuokralla ole.

Vessoista nyt ei tiedä, oliko ne lounaspaikan hallinnassa vai ei.

Vierailija
151/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on saatu kyllä kansalaiset syyttelemään toisiaan ja eri ammattiryhmiä...

Samalla ei haluta nähdä ympärille, ottaa lappuja silmiltä ja kyseenalaistaa, miksi meillä tapahtuu näitä yhtäkkisiä outoja kuolemia?

Mitä suurimpaan osaan ihmisistä on viime vuosina tuikittu urakalla, toisiin enemmän ja toisiin vähemmän??

Nyt alkaa näkyä maailmanlaajuisesti ikävä "sato":

- nuoria kovakuntoisia pelaajia kuolee ennätysmäärä kesken urheiluottelun

- artisteja kuolee kesken konserttiesiintymisen

- lentäjät saa sairaskohtauksia -ihmettelen, ettei ole vielä isoja lentokoneita alkanut putoilemaan...

- kolareita ja auto-onnettomuuksia on enenevästi, "mystisistä" sairaskohtauksista johtuen

- vanhuksia kuolee ennätysmäärä vanhainkodeissa

- julkkiksia ja tavallisia ihmisiä kuolee moni nyt "supersyöpään" tai aortan repeämään (on ennenkin kuollut näin, mutta nyt lisääntyvästi?)

- kiinniotettuja kuolee ykskaks vartijoiden käsiin

- vessoista ja joulukuusien alta löytyy kuolleita

Mutta ei, jatketaan toistemme syyttelyä ja ei ajatella yhdessä sitä, mitä minä ajattelen.

Koskahan minä olen vain hullu ja seonnut...

Korona alkaa näkyä jälkijunassa. Niin uusi virus, ettei kukaan ole vielä tajunnut tämän johtuvan siitä. Ylikuolemat yhtäkkiä nousussa JOKAISESSA ikäluokassa. Mutta koronahan on vain nuhakuume, terveisin THL.

Ylikuolleisuus ei johdu koronasta vaan, niistä piikeistä.

Kummasti sitä porukkaa kuoli ennen kuin piikkejä olikaan. Ihan itsekseen siellä Italiassakin kuolivat, ei liittynyt koronaan mitenkään?

Vierailija
152/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kyllä että vastaava olisi voinut tapahtua meidän lounasporukassakin. Tosin olisin kyllä itse alkanut varmaan jossain vaiheessa kaipailemaan. Työelämä on vain nykyisin mennyt siihen, että mitään yhteislounaita ei enää ole. Voidaan sopia että nähdään ruokalassa 11.30 maissa. Itse saatan tulla puoleksi, yksi tulee jo 11.20 kun haluaa ehtiä syödä ja valmistua klo 12 alkavaan palaveriin, toinen saapuu vasta 11.45 kun palaveri, jonka piti loppua 11.30 meneekin pitkäksi jne.

Saattaa olla että istutaan ehkä 10 min samassa pöydässä kun meidän kahden muiden pitää jo lähteä ja viimeiseksi tullut sanoo "Menkää vaan, minä jään vielä". Voi olla että tuo kuollut henkilö on käskenyt muiden jo mennä. Perään on voitu soittaa vasta joskus tunnin päästä ja ajateltu että on sairaalassa kun puhelimesta kuuluu kohinaa. Itse olisin varmana kyllä huolestunut jossain vaiheessa, mutta kaikki eivät, kun esim. meidän vakio lounasporukasta kaikki ovat töissä eri puolilla rakennusta.

Ja tosiaan ollaan paljon etänä, töissä välillä puolikkaita tai kokonaisia päiviä, välillä asiakkaiden luona, joten mitään perinteistä konttorityöporukkaa ei edes ole. Ja esimerkiksi oma esimieheni on yli 200 km päässä ja kollegat, joiden kanssa eniten teen työtä ovat ympäri Suomen. Jos noin kävisi itselleni, niin luulen että ensimmäisenä minua kaipaisi 600 km päässä oleva kollega, jonka kanssa on yhteisiä työtehtäviä päivittäin.

Vierailija
153/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin siivoojan välinpitämättömyyttä ihmettelen, jos ei mitenkään reagoi siihen, että useampaan päivään ei pääse tiettyä koppia siivoamaan. Olen itse kauppakeskuksen siivooja, eikä meillä voisi tuollaista tapahtua. Viimeistään toisena päivänä, avaisin oven ulkopuolelta itse tai kutsuisin huoltomiehen avaamaan. Lukitun oven saa apuvälinettä käyttämällä ulkopuolelta auki.

Vierailija
154/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä voi tulla naisille yllätyksenä, mutta käykääpä katsomassa miesten vessoja. niitä ei todellakaan paljon siivota.

Olen siivooja, ja siivoan tasan yhtä tarkkaan miesten kuin naistenkin vessat!

niin varmaan

Näin on. 

Vierailija
155/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan mieti että jos työkaveri lähtee huonovointisena eikä tule takaisin viikkoon, voisi vähän huolestua että missä on?

Tää on tässä se kaikkein surullisin juttu. Olivat yhden kerran soittaneet perään ja puhelimesta oli kuulunut jotain korinaa ennen puhelun katkeamista. Ja silti kukaan ei viikkoon ihmetellyt tai tehnyt asian eteen mitään. Voihan vidu, mikä loppu toisella. Työ"kaverien" keskeltä huonovointisena veskiin ja sinne sit kuolet yksinäsi ja vasta monta päivää myöhemmin sut sieltä löydetään.

Vierailija
156/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus pormestaripuolueena ja meno näyttää tältä Helsingin kaupungin osalta. Pistää mietteliääksi.

Sattuu olemaan vihreiden Sinnemäen vastuulla. Häntä ei ole saatu kiinni kommentoimaan, kuinkas muuten. No, hänhän hoitelee vain fillaristien asioita, oli kesä tai talvi, kaikki vaan fillarin selkään ja autot pois. Ei ole aikaa kommentoida näin järkyttävää laiminlyöntiä.

Miksi eivät haastattelisi rakasta johtajaamme, torkkupeittopeikkoa?

Vierailija
157/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat duunit jos päivien poissaoloa niinvaan huomata toisin kuin yksityisellä?

Vierailija
158/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedetään yhteen koko asia. Henkilö mennyt vessaan valittaen pahoinvointia. Työkaverit unohtanut hänet sinne tarkoituksella koska tarkoituksena oli ryöstää kahvilan kassa. Jokin meni pieleen. ilmeisesti vartijat yllättäneet ja tappaneet. Kukaan uskaltanut ilmoittaa henkilön kadonneen. Olisi jäänyt itse kiinni ryöstöstä. 

Täysin mahdollista. Uhrin hengityshän oli korissut puhelussa. Toivottavasti asia selviää.

Eihän sitä edes tiedetä, mikä ääni se oli.

Vierailija
159/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin siivoojan välinpitämättömyyttä ihmettelen, jos ei mitenkään reagoi siihen, että useampaan päivään ei pääse tiettyä koppia siivoamaan. Olen itse kauppakeskuksen siivooja, eikä meillä voisi tuollaista tapahtua. Viimeistään toisena päivänä, avaisin oven ulkopuolelta itse tai kutsuisin huoltomiehen avaamaan. Lukitun oven saa apuvälinettä käyttämällä ulkopuolelta auki.

Onko kukaan teistä suu auki hengittelijöistä miettinyt, että tuolla ei välttämättä ole mitään vakisiivooja-Mairea, vaan ehkäpä vaihtuva tiimi joka siivoaa useampaa kohdetta?

Vierailija
160/172 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei sitä tilaa vältämättä siivota kuin keran viikossa. Huomattu kun menty seuraavan keran siivoamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi