Professorit: Ison Omenan rikosepäilyt voivat koventua tai niitä voi tulla lisää
HS:n haastattelemien professorien mukaan Ison Omenan kauppakeskuksessa kuolemantuottamuksesta epäiltyjen syytteet saattavat vielä muuttua ja mahdollisesti koventua. Professorien mukaan myös vartijoiden koulutusaikaa olisi syytä pidentää. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009313854.html
Kommentit (2015)
Vierailija kirjoitti:
Tuttu vartija kertoi näitä reklamoijia tulevan useita viikossa. Jos näitä ei esimerkkinä piestä menettäisi kauppa jopa satoja euroja viikossa.
Mitä minä just luin?😳
Että nainen pahoinpideltiin hengiltä ihan vaan esimerkiksi miten käy jos kehtaa reklamoida (viallisesta, väärän kokoisesta, väärin peritystä hinnasta?)?????
Tässäpä hyvä syy paikallisille kiertää tuo kauppakeskus kaukaa. Konkurssiuutista odotellessa. Pakolla ja pahoinpitelyuhalla ei yksikään kauppa kauan myy epäkuranttia tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti syyttäjältä tulee päätös syyttämättä jättämisestä ja osalliset pääsevät jatkamaan elämäänsä.
Toivottavasti päädyt itse samaan tilanteeseen kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu vartija kertoi näitä reklamoijia tulevan useita viikossa. Jos näitä ei esimerkkinä piestä menettäisi kauppa jopa satoja euroja viikossa.
Osa myymälävarkaista saattaa olla aika röyhkeitä ja ovat heti huutamassa apua, jos vartija tai poliisi vain sattuu saamaan heidät kiinni. Samoin jos joku marketin pitäjä laittaa varkaiden kuvat esille ilmoitustaululle, niin sitä pidetään suunnilleen kunnianloukkauksena.
Ei uusi ilmiö. Viimeksi näin liputtoman matkustajan jonka konduktööri käski poistua. Alkavan huutaa apua ja alkavan riehua kun vartija alkoi taluttaa tätä pois laiturilta. Lopulta riehuja laitettiin maahan odottamaan poliisia.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan näillä vartijoilla kytköksiä odinin sotureihin/äärioikeistoon tjs..?
Huume/steroidihommia ainakin varmasti.
Eivät ole luovuttaneet monessa tapauksessa takavarikoituja päihteitä poliisille.
Aika hälyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan toiminnassa ilmeistä hämärää, jos asiakkaat on tarve piestä eivätkä osaa hoitaa tuotepalautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti syyttäjältä tulee päätös syyttämättä jättämisestä ja osalliset pääsevät jatkamaan elämäänsä.
Ei taida päästä kaikki tapauksessa osallisena olleet henkilöt jatkamaan elämäänsä. Sen uhrin elämä kun sattui päättymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota mitään kantaa ennenkuin tulee lisätietoja. Yksi esimerkiksi sanoo että uhri oli kunnon kansalainen ja toinen että tunnettu häiriköijä ja nisti kaupassa.
Ylilaudalla on ollut kuvakaappaus viestistä jossa nainen kirjoittaa että siskonsa tuntee perheen ja 2 lasta jäi ilman äitiä ja oli raskaana myös.
Raskaana olokin vahvistaisi naisen tarvetta yrittää pysyä pystyssä tai vähintään istumassa kun vartijat riuhtoo uhria vatsalleen.
Ilman raskauttakin aivan hirveä tapahtuma, jossa vartijoiden olisi tosiaan pitänyt kyetä itse rauhoittumaan ja käyttämään voimien sijasta aivojaan, tosin sellaisia ei nyt tuntunut yhdeltäkään heistä löytyneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä vaikuttaa tapaukselta, jossa tuomiot vedetään pakan raskaammasta päästä. Uhri on ollut täysin puolustuskyvytön ja joutunut törkeän väkivallan uhriksi. Siinä on aluksi törkeä pahoinpitely, maksimituomio 10 vuotta. En tiedä onko vartijoilla virka-aseman väärinkäyttö rangaistava teko, mutta onhan tuossa raskauttavaa sekin, että univormuväki törkeästi pahoinpitelee puolustuskyvyttömän vaarattoman uhrin, ja ohikulkijat eivät uskalla univormujen takia mennä väliin.
Suomen rikoshistoriassa ei oo koskaan käytetty mistään rikoksesta maksimirangaistusta.
Tästä tulee varmasti ehdotonta vankeutta, ja varmasti menee syylliseksi katsotulla henkilöllä tai useammalla useampi vuosi kalterien takana. Mammat lähtee kadulle mieltä osoittamaan, jos lastenvaatteita palauttamassa ollut perheenäiti saadaan oikeasti tapp aa siitä, että hormonihuuruissaan vähän kiihtyy kassalla. Ei se kuitenkaan ollut itse kenenkäään kimppuun käynyt.
Lol "hormonihuuruissaan vähän kiihtyy"
Kukapa meistä ei olisi joskus vähän ääntä korottanut kun ei mene asiakaspalvelutilanne ihan taiteen sääntöjen mukaan. Raskaana ollessa aika moni ellei kaikki naiset ovat syyllistyneet pieniin ylireagointeihin. Ei se silti oikeuta tapp amaan heitä.
Minä.
Mut mun tappaminen ois teidän feministien mielestä cähemmän paha asia, ku oon lihaa syövä Jope Ruonansuun näkönen heteromies enkä "kahden lapsen äiti" (ei varmaan ees ollu)Mäkin olen ruma äijä, mutta en sentään pyöri täällä itseäni säälittelemässä.
Koitatko sä saada täältä näiltä Ritvoilta löysää lohenpunaista tolla valkoritaroinnilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai minun pitäisi nyt sanoa, pitäisikö vartijoiden joutua vankilaan, tietämättä paljoakaan tapahtuneesta?
Sinun aivoillesi on normaalia että 5 isoa miestä istuu yhden naisen päällä.
Eivät istuneet naisen päällä.
Saa kai sitä epäillä kaikesta ja poliisin pitääkin tutkinnassa epäillä jostain, mutta sitten kun tutkitaan, niin tutkitaan perinpohjaisesti. Eiköhän lopputulema ole tässä että kaikki toimivat asianmukaisesti ja kuoleman aiheutti sairaskohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä just luin?😳
Että nainen pahoinpideltiin hengiltä ihan vaan esimerkiksi miten käy jos kehtaa reklamoida (viallisesta, väärän kokoisesta, väärin peritystä hinnasta?)?????
Tässäpä hyvä syy paikallisille kiertää tuo kauppakeskus kaukaa. Konkurssiuutista odotellessa. Pakolla ja pahoinpitelyuhalla ei yksikään kauppa kauan myy epäkuranttia tavaraa.
Tai sitten kyse on vain huijareiden uudesta konstista yrittää petosta. On näitä ollut aiemminkin. Yritetään hyvitystä jostain romulavalta haetusta roinaata, vaihdellaan hintalappuja yms. Mitään vaihto oikeutta tuotteilla ei ole. Mutta viallinen tai väärä tuote on aina velvollisuus hyvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisit ampu 2010-luvulla varmaan 15 tyyppiä Suomessa ja mistään niistä ei noussu tämmönen someraivo.
Johtuneeko siitä, että asiakaspalvelutilanteen ongelmat osuvat lähemmäs peruskansalaista kuin pankkiryöstöt yms.
Mä vähän epäilen että ihmisiä ärsyttää että nainen tapetaan.
Jos tuo kuollu ois ollu mies niin ketään ei kiinnostais.Floydin tapaus kyllä kiinnosti varsin laajalti.
Tässä tapauksessa uhri taisi olla valkoinen tai muuten r-kortti olisi jo isketty pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiriköivää Hlöä pyydetty poistumaan> ei poistu > lähdetty poistamaan> alkaa rimpuilu ja vastustelu> kiinniotettu ja raudoitettu.
Kaikki kuin täysin oppikirjasta, jos itselleen saa rimpuiltua sairaskohtauksen se on voi voi
Mutta miksi se nainen piti heittää rajusti maahan? Näin ainakin videon mukaan. Ei kai tuollainen maahan lento voi olla jättämättä jälkiä.
Varmaan eri videon nähnyt kuin minä. Hallitusti vietiin kahden ukon voimin käsivarsista maihin, ihan suoraan poliisikoulun oppikirjasta. Tuosta ei voi kyllä vartijoita syyttää, paljon tuota turvallisemmin ei voi vastustelevaa asiakasta maihin viedä. Syytteet tulee jatkosta jos tulee.
Ei ollut hallittua. Nainen kaadetaan nopeilla otteilla lattiaan. Toinen jalka nousee korkealle ilmaan. Hyvin äkillinen kaato. Ja täysin turha.
Minun mielestäni aika rauhallisesti pyrittiin nainen saamaan lattiaan, Tietenkään ei aivan parhaalla mahdollisella tavalla, koska tappelee vastaan!
Miten itse toimisit naisen tilanteessa? Kiihtyneessä mielentilassa kassalla reklamaatiotilanteen tai palautuksen tai muun myyjän kanssa syntyneen kinan takia. Äänenvoimakkuus ehkä kohonnut tai jotain muuta, myyjä kutsuu paikalle vartijat. Vartijat kehottavat poistumaan paikalta, tarttuvat ehkä käsivarresta. Itse luultavasti kavahtaisin siinä jo taaksepäin ja sanoisin "älä koske". Ja jos käytävällä vielä yritettäisiin taluttaa käsipuolesta, niin todennäköisesti edelleen yrittäisin nykäistä kättä vapaaksi ajatuksella, että minuahan ei taluteta vaan osaan itsekin. Vastaan tappelemista sekin siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä vaikuttaa tapaukselta, jossa tuomiot vedetään pakan raskaammasta päästä. Uhri on ollut täysin puolustuskyvytön ja joutunut törkeän väkivallan uhriksi. Siinä on aluksi törkeä pahoinpitely, maksimituomio 10 vuotta. En tiedä onko vartijoilla virka-aseman väärinkäyttö rangaistava teko, mutta onhan tuossa raskauttavaa sekin, että univormuväki törkeästi pahoinpitelee puolustuskyvyttömän vaarattoman uhrin, ja ohikulkijat eivät uskalla univormujen takia mennä väliin.
Suomen rikoshistoriassa ei oo koskaan käytetty mistään rikoksesta maksimirangaistusta.
Tästä tulee varmasti ehdotonta vankeutta, ja varmasti menee syylliseksi katsotulla henkilöllä tai useammalla useampi vuosi kalterien takana. Mammat lähtee kadulle mieltä osoittamaan, jos lastenvaatteita palauttamassa ollut perheenäiti saadaan oikeasti tapp aa siitä, että hormonihuuruissaan vähän kiihtyy kassalla. Ei se kuitenkaan ollut itse kenenkäään kimppuun käynyt.
Lol "hormonihuuruissaan vähän kiihtyy"
Kukapa meistä ei olisi joskus vähän ääntä korottanut kun ei mene asiakaspalvelutilanne ihan taiteen sääntöjen mukaan. Raskaana ollessa aika moni ellei kaikki naiset ovat syyllistyneet pieniin ylireagointeihin. Ei se silti oikeuta tapp amaan heitä.
Minä.
Mut mun tappaminen ois teidän feministien mielestä cähemmän paha asia, ku oon lihaa syövä Jope Ruonansuun näkönen heteromies enkä "kahden lapsen äiti" (ei varmaan ees ollu)Mäkin olen ruma äijä, mutta en sentään pyöri täällä itseäni säälittelemässä.
Koitatko sä saada täältä näiltä Ritvoilta löysää lohenpunaista tolla valkoritaroinnilla?
Näitä hölmöj valkiritareita riittää. No, itse en ole herrasmies enkä todella puutu jos vartijat ottavat jonkun naikkosen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ei ole koskaan vastuussa? :D Kauheita dramaattisia susia, hyökkäävät nelivoimalla naisen kimppuun. Tehän aina jauhatte miten suurenvoimaisen jumalainen miehen keho on, missä vastuu? Urheilusuoritukset kelpaa ja sitten kehutaan kun mies ta**aa muita ihmisiä. Eikö miehen pitänyt olla rationaalinen? Näkee todellakin millaisia korruptoituneita susia miehet ovat. Ylläri, että miesvaltaisella alalla tulee koko ajan näitä väärinkäyttö-, väkivalta ja kiusaamistapauksia. Mies on susi!
Ja yllättäen kun uhri on nainen tai ulkomaalainen, vängätään vain. Te heterot olette hirveitä väkivallan pesiä. Häpeäisitte.
Vuodatuksesi on todella lapsellinen ja typerä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko nainen raskaana? Selvisikö vauva?
Jos oli niin ei sikiö selviä mikäli äidin sydän on 40min pysähdyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin perussuomalaiset tekevät välikysymyksen vartijaväkivallasta?
Laita viestiä ja kysy?
https://www.perussuomalaiset.fi/yhteystiedot/kansanedustajat/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti turvallisempaa tilata verkkokaupasta siltä varalta, että joutuu reklamoimaan tuotteesta.
Tai sit olla vaan reklamoimatta.
No siinäpä vasta fiksu kommentti! Sekin kun voi johtaa kuolemaan minuuteissa. Tälle liikkeelle tulee myös olemaan pr-katastrofi, kun se epäilemättä joskus vahvistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin perussuomalaiset tekevät välikysymyksen vartijaväkivallasta?
Oon nähny tän superhauskan vitsin tänään kolme kertaa täällä. En pystyny melkein hengittää (pun intended) ku nauroin joka kerta niin paljon
Etkä ole pystynyt vastaamaan. Siksi on varmaan syytä kysyä neljännen kerran. Milloin perussuomalaiset tekevät välikysymyksen vartijaväkivallasta?
Mä en sulle osaa vastata ku en oo perussuomalaiset r.p. mut hyvä et säki oot tajunnu että tää hallitus on perseestä ja syvältä siellä.
Mäkin olen ruma äijä, mutta en sentään pyöri täällä itseäni säälittelemässä.