Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aihe vapaa puolella

15.11.2006 |

on juttu yliluonnollisista ilmiöistä joita ihmisille on tapahtunut. Ovatko ne kuvittelua vai paholaisen töitä. Mä pelkäisin jos omalle kohdalle sattuisi tuollaisia.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko siis että kaikki mitä täällä maailmassa tapahtuu on Jumalan sallimaa, ts. tapahtuuko täällä maailmassa Jumalan tahto?

Vierailija
62/82 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin tuosta Raamatunpaikasta Hebr 12:5-11. Kuritatko sinä omaa lastasi sairaudella? Laitat hänen kätensä kuumalle kiukaalle, tai telkeät tunneiksi pimeään kaappiin, tai tartututat häneen AIDS:in tms.. En usko.

Ande:

Tässä kohdassa tulee Jumalan ankaruurs ilmi. Kuinka Jumala kurittaa kärsimykseen asti. Ilmestyskirja kuvaa myöskin hyvin Jumalan ankaraa puolta. Sinä et näe tätä puolta Jumalassa. Sinun Jumalasi on muuttanut luonnettaan aikojen kuluessa. Uskovaiset eivät sairasta eivätkä kärsi koska Jumala on vain heidän puolellaan ja parantaa heidät. (Aivan, ei tässä ajassa vaan tuonpuoleisessa heille on suotu tämä autuus.)

***Tämän kohdan uskot ja otat Raamatusta niinkuin se on kirjoitettu, mutta sitten kirjoituksesi lopussa kerrot ettet usko Saatanaan, mikä on Raamatussa hyvin yksinkertaisesti kerrottu... Raamattua ei voi lukea niin että otan tuon kohdan tuosta, mutta tuota en halua..

Minun on rehellisyyden nimissä sanottava etten usko tähän. En usko että esim. kehitysvammainen vaikeasti sairas lapsi uskovaisille vanhemille on saatanan työtä. Lasta ei voi parantaa yksikään maanpäällä vaikka olisi Pyhä Henki läsnä. Pienten lasten parantumiset ovatkin mahdottomuuksia näissä tilaisuuksissa, koska lapsen psyykeen ei voida vaikuttaa. He katselevat silmät pyöreinä aikuisten touhuja.

Raamattu minulle kertoo paljolti historiaa menneistä ajoista ja ihmisistä. Itse en tunnusta saatanaa. Sitä ei minulle ole. Sain siitä tarpeekseni lapsuudessa kristillisessä kodissa. Siksi keskustelu kanssasi onkin vaikeaa, sinulla on saatana minulla ei.

***Just. Nyt on meillä niiiiin suuret näkemyserot, että keskustelua on mielestäni mahdotonta jatkaa.

Kun lakkasin näkemästä saatanan jokaisen nurkan takana elämääni tuli valo. Siitä hetkestä näin myöskin ihmisissä valon. Ei ole väliä onko hän maassa makaava laitapuolenkulkija, vai suuri johtaja puhelimen ääressä kiirehtimässä että ehtii ajoissa golfkentälle.

Hyvää jatkoa täytyy nyt mennä...taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin toivon niin :) Lopetimme kyllä jo keskustelun, mutta kuin luin erästä kirjaa, löysin yhtymäkohdan näkemyserollemme. Kenties se ei olekaan niin suuri kuin kuvittelimme! Oli ihan pakko laittaa se tähän, vaikka tämä onkin tosi pitkä kohta. Toivottavasti jaksat lukea. (ja toivottavasti mä jaksan kirjoittaa:)

Eli siis:

Kuollessaan Jumalan vihan sovitusuhrina Jeesus pelasti meidät ennen kaikkea ikuisesta kadotuksesta. Hän vapautti meidät synnistä ja syyllisyydestä, tuomiosta ja Saatanan vallasta.

Mutta sen lisäksi hän vapahti meidät kärsimyksen pakkovallasta. Hän ei ratkaissut vain " kärsimyksen arvoitusta" , vaan hän irrotti sen otteen meistä. Sen hän todella teki. Hän voitti meidän sijastamme muutakin ja enemmän kuin iankaikkisen kuoleman; hän otti kantaakseen myös kaiken, mikä kuuluu kuolemaan; pelon, itkun, sairaudet ja tuskat. Ja hän teki sen sijaisena, otti siis sen kantaakseen. Häntä ei vain surmattu meidän sijastamme, vaan hän myös kärsi ja itki meidän sijastamme.

Hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Jes. 53:4

Mitä hän teki? Eikö Jesajalta jää huomaamatta se seikka, että me todellisuudessa alinomaa kärsimme kipuja ja sairauksia? Miten olisivat Jeesuksen sairaus ja tuska siis sijaiskärsimystä? Miten hän olisi voinut ottaa ne kantaakseen, kun meidän on yhä kärsittävä niistä niin kuin ennenkin?

Jesaja ei tarjoa meille vain hämärää teoriaa tai keskeneräistä päätelmää. Se että Jeesus on todella kantanut sairautemme meidän sijastamme, on avain itse salaisuuteen Jumalasta onnettomuuden luojana. Sillä vaikka meitä jatkuvasti vaivaavat kivut ja sairaudet, tilanne ei ole muuttunut siitä kun Jeesus kantoi syntimme meidän sijastamme - vaikka me omassa elämässämme huomaamme niitä jatkuvasti. Hän ei kantanut syntejämme poistamalla niitä jokapäiväisestä elämästämme; me kärsimme niistä jatkuvasti - mutta SIITÄ HUOLIMATTA HÄN ON RISTINKUOLEMALLAAN POISTANUT KIROUKSEN KÄRSIMYKSISTÄMME. Synti vaivaa meitä jatkuvasti, mutta se ei voi hävittää rauhaamme Jumalan kanssa, eikä toivoamme ikuisesta elämästä ja ilostamme Jeesuksessa. Kuolema on aina viimeinen vihollinen, mutta sen pakkovalta ei enää ulotu meihin. Päinvastoin juuri synti opettaa meidät rakastamaan Jumalan armoa ja kuolema vie meidät iankaikkiseen elämään.

Vaikka me jatkuvasti havaitsemme synnin ja kuoleman olemassaolon, ei silti ole vain hämärää teoriaa, että hän otti ne kantaakseen meidän puolestamme. Ja tämän kirjan sivuilta selviää toivottavasti, ettei todellakaan ole vain hämärää teoriaa, että hän myös kantoi kärsimykssemme - vaikka joudummekin kohtaamaan niitä jatkuvasti. Se on hyvin varma ja kouraantuntuva tieto - paljon kouraantuntuvampi ja arkitodellisuudelle läheisempi, kuin se hempeä haavemaailma, jonka joulukirkossa kohtaamme:

Juuri kun olo alkaa tuntua viihtyisältä, alkaa seurakunta (tai jotkut joukosta) veisata: " ristin, tuskan, vaivan hän poistaa..." eikö totta? - Tuskin kuitenkaan. Elämä on yhä samaa hämmentävää ilon ja epätoivon vaihtelua. Eikö oikeastaan voisi kysyä, olisiko maailman tilanne ollut paljonkaan huonompi, vaikka Jeesus ei koskaan olisikaan tullut tänne. Parhaatkaan yhteydet taivaaseen eivät anna takuita mitään sellaista vastaan, mikä liittyy kärsimykseen. Näin ollen ei ole kummallista, että kristillisyys näyttää ihmisistä täysin epärealistiselta ja mielikuvitukselliselta, kun aikuiset ihmiset ryhtyvät keskenään leikkimään paratiisia: Emmekö me saisi näin joulun tunnelmissa istua ja kuvitelle, että kaikki hätä ja puute on kadonnut...?

Ei. Raamattu on paljon todellisuudentajuisempi kuin parhaatkaan avunjärjestömme; se tietää enemmän ahdingosta kuin katkerinkaan avunpyyntö. Ahdinkomme ei todellakaan ole " kadonnut" , vaan se on " voitettu" , kukistettu, nujerrettu. Hurjimmin raivotessaan kärsimys on menettänyt valtansa; se on kukistettu senkin ihmisen osalta, jonka se on vähällä raastaa hajalle.

Tämä kuulostaa ehkä vieläkin mielikuvituksellisemmalta kuin tuo äskeinen. Mikä käytännön merkitys voisi olla puheella " kukistetusta kärsimyksestä" ? Mitä apua syöpäsairaalle on siitä, että hänen ahdinkonsa on " voitettu" , jos hän ei parane? Jos epämääräiset teoriat kärsimiyksestä ovat tyhjiä ja hyödyttömiä, tämä näyttää vievän voiton kaikista.

Ei. Kärsimys on todella voitettu, ja voitto saavutettiin Jeesuksen ristillä.

Saitko, Sonya, äskeisestä teksistä mitään irti? Tajuatko nyt yhtään paremmin, mitä minä ja moni muut kristitty tässä yritti ajaa takaa?

Suosittelen lämpimästä koko kirjan lukemista! Itse ahmin sitä paraikaa. Kirjoittaja on Leif Andersen ja kirjan nimi on " Miksi nukut, Herra?"

Vierailija
64/82 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos keskustelusta Sonya_78.

Vierailija
65/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

Ajatteletko siis että kaikki mitä täällä maailmassa tapahtuu on Jumalan sallimaa, ts. tapahtuuko täällä maailmassa Jumalan tahto?

Yhä ihmettelen miksi et kerro seukkusi nimeä...onko se salaisuus?

Vierailija
66/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

Nyt kun olen lukenut tuota mahtavaa kirjaa kärsimyksestä ja ehkäpä löytänyt sieltä pointit sinunkin ajattelutapaasi, innostuin taas tästä keskustelusta. Sain kirjasta itsekin paljon selvyyttä tähän asiaan.

Selitän lyhyesti, miten kyseisessä kirjassa asiaa käsiteltiin. Sen mukaan maailmassa tapahtuu paljon muutakin kuin Jumalan tahto. Ihmisistä itsestään lähtee paljon pahaa ja sen vuoksi tapahtuu paljon sellaista, mitä Jumala ei ole ikinä tahtonut.

Esimerkiksi toisen maailmansodan aikaiset kesitysleirit ja kidutuskammiot eivät ole Jumalan tahdosta rakennettuja. Se kaikki on lähtöisin saatanasta. Saatana on kuitenkin Jumalan kahlekoira, kuten Luther sanoo, eikä hän voi toimia yli Jumalan asettamien rajojen. Jumala ei ole jostakin syystä tuhonnut näitä kauheita systeemejä, vaikka valta hänellä siihen olisi ollut, mutta toisaalta ei hän ole niitä rakentanutkaan.

Jumala on antanut ihmisele vapaan tahdon, ja saatanalla on juuri niin paljon valtaa kun ihminen itse sille itse antaa. Kuitenkin Jumala hallitsee tätä kaikkea. Hän alkaa käyttää saatanaa kahlekoiranaan omiin, hyviin tarkoituksiinsa niin, että saatana lopultakin toimii hänen hyväkseen. Lyhyesti referoituna: kaikki paha tulee saatanalta, ei Jumalalta. Mutta kaikki minkä saatana aiheuttaa, on Jumala sallinut LASTENSA HYVÄKSI.

Eli Jumala käyttää saatanaa omiin tarkoituksiinsa. Ja hänen tarkoituksensa ovat aina hyvät ja hänen tavoitteensa on aina suojella meitä, vaikka meidän järkemme ei tähän ylety.

Esimerkkejä tähän löytyy Raamatusta monia. Laitan tähän vielä lyhyen lainauksen kirjastani:

" Kun Paavali oli nähnyt ainutlaatuisen näkynsä, hänelle annettiin ruumiiseensa pistävä piikki. Saatanan enkeli kurittamaan häntä, ettei hän ylpistyisi (2 Kor. 12:7) Jumala lähetti yksinkertaisesti saatanan enkelin tekemään " vieraan työn" - ja vaikka Paavali herkeämättä pyysi päästä siitä vapaaksi, ei Herra suostunut hänen pyyntöönsä. Päivästä päivään (ilmeisesti ainakin 14 vuotta) Saatanan enkeli kurittaa häntä, ja Paavali iloitsee ja kiittää kärsimästään nöyryytyksestä.

Kun Saul luopui Jumalasta, alkoi Herran lähettämä paha henki ahdistaa häntä. (1 Sam. 16:4)

Arvoituksellinen on myös tapa, jolla Jumala pisti Daavidin suorittamaan väestönlaskun, mistä hän sitten rankaisi tätä (2 Sam 24: 1) - merkillinen toimenpide joka kaiken lisäksi mainitaan Aikakirjassa (1 Aikak. 24: 1) Saatanan alullepanemaksi. Tällaista voi luonnollisesti pitää " ristiriitaisena" , mutta mielekkäämpää on varmasti nähdä se keinona, joilla Jumala käyttää Saatanaa omiin tutkimattomiin tarkoituksiinsa.

Ilmestyskirjassa se on suorastaan perusajatuksena. Kaikki turmeluksen voimat sijoitetaan ilman muuta Jumalan pelastussuunnitelmaan; Jumala antaa niille tehtävät ja aikamäärät, vallat ja rajoitukset"

Vierailija
67/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu minulle kertoo paljolti historiaa menneistä ajoista ja ihmisistä. Itse en tunnusta saatanaa. Sitä ei minulle ole. Sain siitä tarpeekseni lapsuudessa kristillisessä kodissa. Siksi keskustelu kanssasi onkin vaikeaa, sinulla on saatana minulla ei. Kun lakkasin näkemästä saatanan jokaisen nurkan takana elämääni tuli valo. Siitä hetkestä näin myöskin ihmisissä valon. Ei ole väliä onko hän maassa makaava laitapuolenkulkija, vai suuri johtaja puhelimen ääressä kiirehtimässä että ehtii ajoissa golfkentälle.

Hyvää jatkoa täytyy nyt mennä...taas.

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta kysyn! Et siis tunnusta saatanan olemassaoloa. Uskotko muuten Raamattuun? Mitä oikeastaan tarkoitit sillä, että näit ennen saatanan jokaisen nurkan takana? Oletko kristitty?

Sori tämä kysymysten tulva :) Mutta tosiaan ihan mielenkiinnosta kysyn, en väitelläkseni.

Vierailija
68/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankeliumi on yksinkertainen totuus joka otetaan vastaan uskon kautta. Raamattu puhuu lapsen kaltaisesta uskosta, joka ei kyseenalaista Isänsä puhetta, eikä yritä selittää sitä vaan pitää sen yksinkertaisena totuutena. Juuri tästä syystä evankeliumia julistettaessa kun ihmiset kuuntelevat, syntyy usko heidän sydämessään.

Mark 16:17-18 " Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat. He puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, jos he juovat jotakin kuollettavaa ei se heitä vahingoita, he panevat kätensä sairasten päälle ja ne tulevat terveeksi."

Mark 16:20 " Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti Sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

Tämä lupaus on edelleen voimassa.

Ap t. 8 kertoo siitä, kuinka Filippus meni Samariaan ja julisti evankeliumia sillä tuloksella, että kansa otti yksimielisesti vaarin siitä mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa, näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki. Sillä monista joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä a moni halvattu ja rampa parani. Ja syntyi SUURI ILO siinä kaupungissa." Tämä on edelleen voimassa. Tänä päivänä kun julistamme evankeliumia, yksinkertaisessa lapsenuskossa, niinkuin kirjoitettu on, että Jeesus kantoi meidän syntimme, otti päällensä meidän sairautemme, rangaistus oli Hänen päällänsä että meillä rauha olisi, ja Hänen haavainsa kautta me olemme parannetut. Kun ihmiset kuulevat julistuksen, ja ottavat sen uskon kautta vastaan, sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, kuurot kuulevat ja jopa kuolleet heräävät henkiin. Room 1:16.... Evankeliumi on Jumalan voima. Tämä voima on pimennossa- ihmiset eivät ole kuullet siitä. Siksi Jeesus sanoo: Matt 10:8 " Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivatut. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." Kristittyjen tehtävä Jeesuksen mielestä on juuri tämä.

Amen.

Vierailija
69/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein nyt ymmärtänyt pointtiasi.

Mutta ilmeisesti yrität sanoa, ettet siis kuitenkaan ole samaa mieltä kanssani? :)

Selvä sitten, en kiusaa enempää. Luulin vain löytäneeni avaimen sinun ajatusmaailmaasi, mutta erehdyin :)

(Tai en kyllä enää lupaa, etten koskaan enää kiusaa sinua tällä asialla koska ne " lupaukset" menee yleensä kankkulan kaivoon:))

Vierailija
70/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitso Jumalle, että tämä asia alkaa aueta:) Haluaisitko meikämami vaihtaa s-postiosoitteita?

meikämami:

Nyt kun olen lukenut tuota mahtavaa kirjaa kärsimyksestä ja ehkäpä löytänyt sieltä pointit sinunkin ajattelutapaasi, innostuin taas tästä keskustelusta. Sain kirjasta itsekin paljon selvyyttä tähän asiaan.

Selitän lyhyesti, miten kyseisessä kirjassa asiaa käsiteltiin. Sen mukaan maailmassa tapahtuu paljon muutakin kuin Jumalan tahto. Ihmisistä itsestään lähtee paljon pahaa ja sen vuoksi tapahtuu paljon sellaista, mitä Jumala ei ole ikinä tahtonut.

Esimerkiksi toisen maailmansodan aikaiset kesitysleirit ja kidutuskammiot eivät ole Jumalan tahdosta rakennettuja. Se kaikki on lähtöisin saatanasta. Saatana on kuitenkin Jumalan kahlekoira, kuten Luther sanoo, eikä hän voi toimia yli Jumalan asettamien rajojen. Jumala ei ole jostakin syystä tuhonnut näitä kauheita systeemejä, vaikka valta hänellä siihen olisi ollut, mutta toisaalta ei hän ole niitä rakentanutkaan.

Jumala on antanut ihmisele vapaan tahdon, ja saatanalla on juuri niin paljon valtaa kun ihminen itse sille itse antaa. Kuitenkin Jumala hallitsee tätä kaikkea. Hän alkaa käyttää saatanaa kahlekoiranaan omiin, hyviin tarkoituksiinsa niin, että saatana lopultakin toimii hänen hyväkseen. Lyhyesti referoituna: kaikki paha tulee saatanalta, ei Jumalalta. Mutta kaikki minkä saatana aiheuttaa, on Jumala sallinut LASTENSA HYVÄKSI.

Eli Jumala käyttää saatanaa omiin tarkoituksiinsa. Ja hänen tarkoituksensa ovat aina hyvät ja hänen tavoitteensa on aina suojella meitä, vaikka meidän järkemme ei tähän ylety.

Esimerkkejä tähän löytyy Raamatusta monia. Laitan tähän vielä lyhyen lainauksen kirjastani:

" Kun Paavali oli nähnyt ainutlaatuisen näkynsä, hänelle annettiin ruumiiseensa pistävä piikki. Saatanan enkeli kurittamaan häntä, ettei hän ylpistyisi (2 Kor. 12:7) Jumala lähetti yksinkertaisesti saatanan enkelin tekemään " vieraan työn" - ja vaikka Paavali herkeämättä pyysi päästä siitä vapaaksi, ei Herra suostunut hänen pyyntöönsä. Päivästä päivään (ilmeisesti ainakin 14 vuotta) Saatanan enkeli kurittaa häntä, ja Paavali iloitsee ja kiittää kärsimästään nöyryytyksestä.

Kun Saul luopui Jumalasta, alkoi Herran lähettämä paha henki ahdistaa häntä. (1 Sam. 16:4)

Arvoituksellinen on myös tapa, jolla Jumala pisti Daavidin suorittamaan väestönlaskun, mistä hän sitten rankaisi tätä (2 Sam 24: 1) - merkillinen toimenpide joka kaiken lisäksi mainitaan Aikakirjassa (1 Aikak. 24: 1) Saatanan alullepanemaksi. Tällaista voi luonnollisesti pitää " ristiriitaisena" , mutta mielekkäämpää on varmasti nähdä se keinona, joilla Jumala käyttää Saatanaa omiin tutkimattomiin tarkoituksiinsa.

Ilmestyskirjassa se on suorastaan perusajatuksena. Kaikki turmeluksen voimat sijoitetaan ilman muuta Jumalan pelastussuunnitelmaan; Jumala antaa niille tehtävät ja aikamäärät, vallat ja rajoitukset"

Vierailija
71/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran tyhmä ihminen:)

Vierailija
72/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa mielenkiintoiselta tuo kirja. Tämä kärsimys asia on varmaan lopultakin niin vaikea asia, että se menee yli ihmisen järjen juoksun. Emme voi ymmärtää Jumalan tarkoituksia, emmekä sitä, miksi Jumala käyttä Saatanaa kärsimyksen luomiseen.

Sonya_78:

" Ajatteletko siis että kaikki mitä täällä maailmassa tapahtuu on Jumalan sallimaa, ts. tapahtuuko täällä maailmassa Jumalan tahto?"

Tästä kuitenkin sen verran, että mielestäni Jumalan tahto ja Jumalan sallimat asiat ovat eri asia. Jumalan tahto on eri kuin ne asiat joita Jumala sallii. Esimerkiksi minä voisin SALLIA isoksi kasvaneen lapseni tupakoinnin, mutta ei se minun TAHTO olisi.

Tuo vertaus lapsen kurittamisesta ei oikein toimi, kuten Andekin sanoi. En minäkään kurittaisi lastani polttamalla sen kättä tai tartuttamalla siihen HIV:in. Mutta vaikka lapsi olisi MILLAINEN HYVÄNSÄ, siis aivan millainen hyvänsä, niin en myöskään heittäisi sitä helvettiin.

Siis me ihmiset emme vain voi ymmärtää näitä asioita.

Vierailija
73/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitteessani näkyy nimeni, joten en halua sitä täällä julkistaa. Mutta tarkoitukseni on kyllä hommata osoite, jossa nimeä ei näy. Onko sinulla osoitetta, jonka voisit tänne laittaa?

Vierailija
74/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että EN tuolla edellisellä kirjoituksellani " Ihminen ei voi näitä asioita ymmärtää" , tarkoittanut, että näistä asioista on turha keskustella. Minusta on mukava pohtia/keskustella myös asioista, joihin ei selviä vastauksia meillä ihmisillä olekkaan.

Vierailija
75/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rock:

Minusta on mukava pohtia/keskustella myös asioista, joihin ei selviä vastauksia meillä ihmisillä olekkaan.

Tuo lukemani kirja valotti hyvin sitä, että me emme voi koskaan löytää vastauksia kysymyksiin " miksi" tai " mitä varten" on kärsimystä. Sen sijaan voimme kyllä löytää vastauksen, keneltä kärsimys tulee. Kun olemme Jumalan lapsia, voimme luottaa siihen, että meitä kohtaavat kärsimykset ovat osa Jumalan pelastussuunnitelmaa ja niillä on tarkoituksensa, vaikka emme sitä voi tässä elämässä ymmärtää.

Kärsimys sinänsä ei ole Jumalan tahto, mutta Jumalan omissa se saa ihan erilaisen merkityksen kuin muutoin.

Tajuaakohan tästä mun tekstistä yhtään mitään :)

Vierailija
76/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rock:

Tästä kuitenkin sen verran, että mielestäni Jumalan tahto ja Jumalan sallimat asiat ovat eri asia. Jumalan tahto on eri kuin ne asiat joita Jumala sallii. Esimerkiksi minä voisin SALLIA isoksi kasvaneen lapseni tupakoinnin, mutta ei se minun TAHTO olisi.

***Juuri näin minäkin ajattelen.

Tuo vertaus lapsen kurittamisesta ei oikein toimi, kuten Andekin sanoi. En minäkään kurittaisi lastani polttamalla sen kättä tai tartuttamalla siihen HIV:in. Mutta vaikka lapsi olisi MILLAINEN HYVÄNSÄ, siis aivan millainen hyvänsä, niin en myöskään heittäisi sitä helvettiin.

***Ei se oikeen ollut hyvä esimerkki, myönnän:) Mutta pointtini oli kuitenkin se Jumalan kurituksen ja koettelemisen motivaatio ..tai siis se kaiken takana on rakkaus. Ymmärrätköhän..

Siis me ihmiset emme vain voi ymmärtää näitä asioita.

***Tässä on paljon tottakin, mutta Pyhä Henki onneksi avaa meille asioita.

Vierailija
77/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle voit laittaa postia osoitteesee sonya_78@jippii.fi.

Kirjoittele ihmeessä:)

Vierailija
78/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikämami:

Kärsimys sinänsä ei ole Jumalan tahto, mutta Jumalan omissa se saa ihan erilaisen merkityksen kuin muutoin.

Tajuaakohan tästä mun tekstistä yhtään mitään :)

***No mä ainakin tajusin:) ..siis miten se on mahdollista? :DDD

Vierailija
79/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mun s-posti ei jostain syystä nyt sitten toimi :/ Koitan tehdä uuden..

Vierailija
80/82 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapahtui siis vain pieni virhe tuossa osoitteessa:) Mun osoite on siis sonya_78@jmail.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän