Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aihe vapaa puolella

15.11.2006 |

on juttu yliluonnollisista ilmiöistä joita ihmisille on tapahtunut. Ovatko ne kuvittelua vai paholaisen töitä. Mä pelkäisin jos omalle kohdalle sattuisi tuollaisia.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. niin kovin vajavainen sisaresi Kristuksessa

Vierailija
42/82 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rock:

Vaikka ihmisessä vaikuttaisikin Pyhä Henki, hänessä vaikuttaa myös syntinen ja vajavainen ihminen. Siksi minusta kukaan ihminen ei voi täysin puhtaasti ja aukottomasti tulkita ja ymmärtää Raamattua. Siksi en myöskään usko, että jonkun tietyn lahkon tai suuntauksen Raamatun tulkinta olisi täysin oikeaa. Koska aina siellä vaikuttaa myös vajavainen ihminen.

***Kyllä mä ajattelen jokseenkin samankaltaisesti. Ehkä? Siksi me tarvitsemmekin Pyhää Henkeä niin paljon. Me olemme täysin riippuvaisia Hänestä. Juuri sen takia, että eri suuntauksiin liittyy niin paljon " lihallisia" , vajavaisia tulkintoja, on kaikista paras että luemme Jumalan Sanaa sellaisenaan kuin se on kirjoitettu, Pyhän Hengen opastuksella. Ei Jumala ole antanut meille sellaista " ohjekirjaa" elämäämme, jossa olisi jotain aukkoa. Mä uskon että Raamatussa on KAIKKI se tieto ja asia mitä me tarvitsemme Jumalan mielen mukaiseen elämään ja Pyhä Henki on meillä siinä avaamassa Jumalan Sanaa.

En vieläkään ymmärrä Sonya, miten selität sen, että uskovainen ihminen kuolee esim. syöpään? Miksi Jumala ei sitten paranna häntä?

***Nämä on sellaisia asioita, jotka nousee aina pinnalle kun paranemisesta puhutaan. Kaikki ei vaan aina parane. Se ei kuitenkaan ole Jumalasta kiinni, vaan meistä ihmisistä.

Sanon Raamatun perusteella, että Jumalan tahto on parantaa. Kaikki. Jumala ei tee eroa ihmisten välillä! Ja kun Jeesus oli siellä ristillä, ja Hänen päällensä laitettiin kaikki kipu ja sairaus, ne laitettiin Hänen päällensä siksi, ettei meidän tarvitsisi niitä kantaa. Jumalan pelastussuunnitelma oli siis kaksiosainen. Jeesus kantoi ristillä meidän syntimme, sekä sairautemme. Miksi Jeesus ois ne kantanut jos ne kuuluisi meille? Itseasiassa Raamattu sanoo, että " Hänen haavainsa kautta me olemme parannetut." Eli siis meidät on jo parannettu, Jeesuksen haavojen hinnalla.

Ja kuinka Jumala voisi parantaa, jos emme tunne Häntä ja Hänen tahtoansa? Jos emme ole varmoja, onko Jumalan tahto parantaa vai ei, kuinka voimme toimia esim. tämän Raamatun paikan mukaisesti:

" Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa Hänen nousta jälleen, ja jos hän on syntejä tehnyt, annetaan ne hänelle anteeksi." Jaak 1:15

Enkä tarkoita ollenkaan, että kyse on meidän ihmisten uskosta ja sen määrästä. Onko sinulla enempi uskoa kun minulla.. Tai onko jollakin nyt tarpeeksi uskoa.. Ei se olekaan kiinni meidän uskosta. Se on Jeesus meissä ja Hänen uskonsa meissä! Kyse ei ole ollenkaan meidän omista ponnisteluistamme vaan kyse on vain ja ainoastaan Jeesuksesta. Hän parantaa kauttamme.

Toivottavasti jotain selkesi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apostolien teoissa, luvussa 2 kerrotaan kuinka Pyhä Henki vuodatettiin.

" Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Herra heille puhuttavaksi antoi."

Tarkoitin siis tätä Pyhällä Hengellä täyttymisellä. Moni voi täyttyä Pyhällä Hengellä heti uskoon tullessaankin. Raamatusta voidaan lukea ja ymmärtää, että kielillä puhuminen on merkki Pyhällä Hengellä täyttymisestä. Tästä ollaan montaa eri mieltä, mutta näin siis Raamatun perusteella.

meikämami:

Ilmeisesti tarkoitat Pyhällä Hengellä täyttymisellä jotain muuta, kuin uskoon tulemista?

Vierailija
44/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi ilmoitetaan mistä sairaudet ovat peräisin ja aiheutuvat.

Kuinka monta kertaa olemme kuulleet lauseen kristittyjen suusta" mitä pahaa tuo on tehnyt kun noin rangaistaan." Perinnöllisistä sairauksista väite menee suurinpiirtein näin. " Rangaistus on isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen." Ikivanhojen tarustojen mukaan sairaudet ovat tervehdys jumalalta/jumalilta.

Itse Jeesus sanoo näin. ¿Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea. Hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: ¿Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?¿ Jeesus vastasi: ¿Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.¿ (Joh.9:1-3)

Vierailija
45/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kysyisin Sinulta, Sonya, ajatteletko todella niin kuin sanoit, että Raamattua pitää tulkita juuri niin kuin se on kirjoitettu - sen enempää pohtimatta asian hengellistä sisältöä. Mitä sitten ajattelet esimerkiksi tästä Raamatun paikasta:

Mark. 9:43

Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen [ [Matt. 5:30]

Mark. 9:45

Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin [

Arvaan, ettet tulkitse tätäkään kohtaa kirjaimellisesti. Muutenhan oisimme kaikki rampoja (heh heh). Eikö se osoita, että Raamatun sanoma tarkoittaa etupäässä hengellisiä, eikä niinkään maallisia asioita? Tietysti Raamatussa on ohjeita myös maallisiin asioihin, mutta kaikki mikä liittyy uskoon ja Jeesuksen sovintotyöhön, ovat hengellistä sanomaa ja niitä ei inhimillinen järki pysty käsittämään.

Vierailija
46/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

Kuulun helluntaiseurakuntaan. Jos sillä on jotain merkitystä:) En tosin ole siellä varmaan reiluun vuoteen käynyt, lähinnä vapaampien suuntien kokouksissa.

Vierailija
47/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ande:

selvästi ilmoitetaan mistä sairaudet ovat peräisin ja aiheutuvat.

***Niin?

Kuinka monta kertaa olemme kuulleet lauseen kristittyjen suusta" mitä pahaa tuo on tehnyt kun noin rangaistaan." Perinnöllisistä sairauksista väite menee suurinpiirtein näin. " Rangaistus on isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen." Ikivanhojen tarustojen mukaan sairaudet ovat tervehdys jumalalta/jumalilta.

***Ikivanhojen tarustojen mukaan sairaudet ovat mistä lie, mutta Raamatun mukaan ne tulevat Saatanalta.

Itse Jeesus sanoo näin. ¿Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea. Hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: ¿Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?¿ Jeesus vastasi: ¿Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.¿ (Joh.9:1-3)

***Aivan. Jumalan tekojen piti tuleman Hänessä julki:) Mikä se teko siis on- no se parantaminen. Jumala siis jälleen kerran halusi osoittaa tahtonsa parantaa. Tämä on muutenkin hyvin tärkeä, valitettavasti vaan myös usein väärinymmärretty kohta. Tästä myös voimme päätellä, että sokeus EI OLLUT hänen (siis tämän sokean) tekemänsä, eikä hänen vanempansa tekemän synnin seurausta. Vaan..

***Pyytäisin sinua Ande perustelemaan Raamatulla, siis Raamatun paikoilla, miksi kirjoitukseni ei mielestäsi ole " Raamatullista" .

Vierailija
48/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikämami:

Eli kysyisin Sinulta, Sonya, ajatteletko todella niin kuin sanoit, että Raamattua pitää tulkita juuri niin kuin se on kirjoitettu - sen enempää pohtimatta asian hengellistä sisältöä.

***Kuten sanoin aikaisemmin, tarvitsemme Pyhän Hengen, jotta ymmärtäisimme Sanaa. Ja kun saamme Pyhän Hengen, sitten vaan luemme sitä , juuri niinkuin se on kirjoitettu, ja Pyhä Henki on meidän " tulkkimme:) Vaikka olisin mikä teologian maisteri tai muu lukenut, ja minulla ei olisi Pyhää Henkeä, en ymmärtäisi sitä. Sanaa ei voi lukea/tulkita järjellisesti.. Ymmärrätköhän?

Mitä sitten ajattelet esimerkiksi tästä Raamatun paikasta:

Mark. 9:43

Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen [ [Matt. 5:30]

Mark. 9:45

Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin [

***Tämä on vanhasta liitosta, nyt me elämme UUDESSA LIITOSSA. Näiden välillä on SUURI ero. Mitä sinä meikämami ajattelet kyseisistä kohdista? Mistä niissä on kyse?

Arvaan, ettet tulkitse tätäkään kohtaa kirjaimellisesti.

Muutenhan oisimme kaikki rampoja (heh heh). Eikö se osoita, että Raamatun sanoma tarkoittaa etupäässä hengellisiä, eikä niinkään maallisia asioita? Tietysti Raamatussa on ohjeita myös maallisiin asioihin, mutta kaikki mikä liittyy uskoon ja Jeesuksen sovintotyöhön, ovat hengellistä sanomaa ja niitä ei inhimillinen järki pysty käsittämään.

***Ei pysty niin. Siksi me on niin Pyhä Henki on niin tärkeä osa elämäämme.

Vierailija
49/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai keskusteluja käydään " oikeassa hengessä" , eihän ne muuten ole hedelmällisiä. Anteeksi, jos sävyni oli tyly viime viestissäni.

Mutta ehkäpä on parempi, että lopetamme tämän keskustelun tähän juuri siksi, ettei se menisi " väärän hengen" puolelle. Olen huomannut, että tulkitsemme Raamattua tässä kohdin eri tavalla, joten silloin keskustelu on aika hyödytöntä. Lisäksi minulle tulee väkisin se tunne, että pidät omaa tulkintaasi ainoana oikeana mahdollisena Raamatun tulkintana. En sano pahalla!

Mutta hei, hyvät jatkot sinulle!!!! :) Ollaan kavereita, eikös?

Vierailija
50/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikämami:

Tottakai keskusteluja käydään " oikeassa hengessä" , eihän ne muuten ole hedelmällisiä. Anteeksi, jos sävyni oli tyly viime viestissäni.

***Saat anteeksi. Ja minä haluan myös omalta kohdaltani pyytää anteeksi. Mulla vaan sappi kiehahtaa jos luen jotain sellaista asiaa Isästämme, joka ei pidä paikkaansa. Jumala on ehdoton rakkaus!

Mutta ehkäpä on parempi, että lopetamme tämän keskustelun tähän juuri siksi, ettei se menisi " väärän hengen" puolelle. Olen huomannut, että tulkitsemme Raamattua tässä kohdin eri tavalla, joten silloin keskustelu on aika hyödytöntä. Lisäksi minulle tulee väkisin se tunne, että pidät omaa tulkintaasi ainoana oikeana mahdollisena Raamatun tulkintana. En sano pahalla!

***En toki pidä omaa tulkintaani ainoana oikeana mahdollisena tulkintana. Olen yrittänyt ihan KAIKEN perustella hyvin yksinkertaisilla ja selkeillä Raamatunpaikoilla juuri siksi, että niissä ei olisi omaa tulkintaa niin paljon kuin tavallisissa" mutu" keskusteluissa. Omalla kohdallani uskon siihen mitä Raamattu sanoo, enkä siihen mitä olen nähnyt tai kokenut tai mitä näen tai mitä milläkin hetkellä tunnen. Ajat menevät ja muuttuvat, tunteet ailahtelevat ja muuttuvat, mutta JUMALAN SANA PYSYY IKUISESTI.

Mutta hei, hyvät jatkot sinulle!!!! :) Ollaan kavereita, eikös?

***Kiitos samoin. Ollaan toki kavereita.

Eihän edes kuolema meitä erota:)

Vierailija
51/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennarimeininkiä?

Vierailija
52/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki anteeksi, Jeesuksen nimessä! Minullakin helposti sappi kiehahtaa, jos kuulen Jumalasta sellaista, mikä ei minun uskoni mukaan ole oikein. Jos uskon väärin, rukoilen, että Jumala totuuden minulle kirkastaisi. Tällä hetkellä kuitenkin uskon näin.

Minäkin uskon, että Jumala on rakkaus, mutta Hän ei välttämättä osoita rakkautaan juuri niin kuin toivoisimme/luulemme. Olet kyllä perustellut kaiken Raamatulla, mutta koska minun uskoni mukaan Raamattua ei voida lukea kirjaimellisesti, vaan Pyhän Hengen ilmoituksen kautta, en ole vakuuttunut perusteluistasi.

Mutta nyt tosiaan lopetan :)

Vierailija
53/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän olen samaa mieltä tästä asiasta:)

Mutta joo-

THE END.

meikämami:

Raamattua ei voida lukea kirjaimellisesti, vaan Pyhän Hengen ilmoituksen kautta.i]

Vierailija
54/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

Mennarimeininkiä?

Vierailija
55/82 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi sanoa sen seurakunnan nimeä, josta olen kodin itselleni löytänyt koska se on tosi pieni yhteisö ja lopun sitten varmaan ymmärrätkin:) Mutta- samoilla linjoilla mennään helluntaiseurakunnan kanssa (esim. kaste, Pyhän Hengen täyteys yms yms) Tuossa pikku srk:ssa on vaan paljon vapaampaa. On enemmän ylistystä, ehtoollinen on eri tavalla arvossa, Jumalan Sanaa julistetaan sellaisenaan kuin se on eikä sellaisena kun se sopii tämän maailman muottiin.. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

Evankeliumi julistetaan joka kerta kun kokoonnutaan, ja JEESUS on siellä kiintopiste!!! Siitä minä nautin!!! Sairaiden puolesta rukoillaan ja heitä siellä myös paraneekin, koska aina missä Jeesusta korotetaan ja julistetaan, siellä tapahtuu valtavia asioita.

Että semmosta:)

Vierailija
56/82 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

En viitsi sanoa sen seurakunnan nimeä, josta olen kodin itselleni löytänyt koska se on tosi pieni yhteisö ja lopun sitten varmaan ymmärrätkin:) Mutta- samoilla linjoilla mennään helluntaiseurakunnan kanssa (esim. kaste, Pyhän Hengen täyteys yms yms) Tuossa pikku srk:ssa on vaan paljon vapaampaa. On enemmän ylistystä, ehtoollinen on eri tavalla arvossa, Jumalan Sanaa julistetaan sellaisenaan kuin se on eikä sellaisena kun se sopii tämän maailman muottiin.. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

Evankeliumi julistetaan joka kerta kun kokoonnutaan, ja JEESUS on siellä kiintopiste!!! Siitä minä nautin!!! Sairaiden puolesta rukoillaan ja heitä siellä myös paraneekin, koska aina missä Jeesusta korotetaan ja julistetaan, siellä tapahtuu valtavia asioita.

Että semmosta:)

**

Itte kuulun Hellareihin ja meillä on tosi vapaata!

Vierailija
57/82 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi sonya_78 ottaa pyyhekumia ja pyyhkiä pois puolet raamatusta. Jumala on kaikkivaltias muuttumaton iankaikkisuuteen ihminen ei sitä asiaa voi muuttaa. Jeesus ei opettanut niin(Vuorisaarana Jeesuksen käskyt)

Ne Jumalan puolet jotka saa sappesi kiehumaan eivät raamatusta häviä.

Jumala on m.m kiivas ankara, tuomitseva, koston Jumala. Hän jopa kirosi ihmisen elämän " koska tämän teit, kirottu olkoon maa sinuntähtesi" ...Sinun näkemyksesi on, että kärsimyksen aiheuttaja on saatana. Ennemmistö kristityistä ei kuitenkaan usko näin. Näin uskottiin keskiajalla ja se aiheutti paljon kärsimystä ihmiskunnalle.

En halua kanssasi kädenvääntöön raamatun kohdista koska näkemyksesi poikkeavat radikaalisti omistani ja yhteistä rakentavaa keskustelua ei synny.

Tuntemani uskovat kristityt eivät koskaan ole sanoneet minulle kärsimystensä kohdatessa, kuolema, vakava sairaus jne... että kun saatana minulle tällaisen taakan antoi kannettavaksi, vaan päinvastoin. Eräät jopa siunaavat sairauden ja sanovat " tämä oli minulle siunaus, olen tullut lähemäksi Jumalaa" Ilman tätä en olisi koskaan oppinut näkemään toisten kärsimystä. Kiitos Jumala tästä vaivasta.

Huomaatko kärsimyksiin ja sairauksiin sisältyy siunaus. Sinun näkemyksesi mukaan Jumalan on käytävä " kytkykauppaa" saatanan

kanssa.

Hiukan raamatusta. Antamani kohta todistaa Jumalan teon ihmiselle. Mies oli sokea koska se oli Jumalan teko, siinä se on eikä muuksi muutu. Kaikki maailman sokeat ovat sokeita Jumalan sallimuksesta.

Muita raamtun kohtia missä Jumala näyttää, että hänellä on kaikkivalta eikä saatanalla.

Masennus on sairaus josta monet kärsivät . Herra masensi heidän sydämensä kärsimyksellä Ps.107:12-> Ps:81:15 Ps.42:6-7 Hep.12:15-11

Vierailija
58/82 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ande:

Et sinä voi sonya_78 ottaa pyyhekumia ja pyyhkiä pois puolet raamatusta. Jumala on kaikkivaltias muuttumaton iankaikkisuuteen ihminen ei sitä asiaa voi muuttaa. Jeesus ei opettanut niin(Vuorisaarana Jeesuksen käskyt)

***Nyt en ymmärrä- puuttuukohan lauseesta jotain?

Enkä VARMASTI ole tehnyt noin!!! Luen Raamattua kokonaisuudessaan, en missään tapauksessa jätä huomioimatta joitain tiettyjä asioita. Fakta vaan on se, että elämme uudessa liitossa ja se poikkeaa hurjasti vanhasta.

Ne Jumalan puolet jotka saa sappesi kiehumaan eivät raamatusta häviä.

Jumala on m.m kiivas ankara, tuomitseva, koston Jumala. Hän jopa kirosi ihmisen elämän " koska tämän teit, kirottu olkoon maa sinuntähtesi" .

***Itseasiasaa juuri ne Jumalan puolet ivat hävinneet, joista on ollut puhetta. Hän sen verran on muuttunut, ettei ole enää vihainen, koska Jeesus teki sen mikä Häntä miellytti... Kaikki Jumalan viha ja rangaistus oli Jeesuksen päällä.

Ei Jumala enää ole ankara ja julma.

..Sinun näkemyksesi on, että kärsimyksen aiheuttaja on saatana. Ennemmistö kristityistä ei kuitenkaan usko näin. Näin uskottiin keskiajalla ja se aiheutti paljon kärsimystä ihmiskunnalle.

***Näkemykseni on vakaasti Raamatusta, uudesta testamentista, uuden liiton pohjalta. Olet siis sitä mieltä, että meidän tulee ennemmin uskoa omia tunteitamme, muita ihmisiä, muttei Raamattua? Mikä arvo muuten Raamatulla on sinulle?

En halua kanssasi kädenvääntöön raamatun kohdista koska näkemyksesi poikkeavat radikaalisti omistani ja yhteistä rakentavaa keskustelua ei synny.

***Haluaisin silti, Ande, että laittaisit minulle selviä Raamatun paikkoja, koska jos minä olen väärässä, haluan että korjaat sen. Mutta en sillä, mitä olet mieltä, tai mitä valtaosa kristityistä on mieltä, vaan mitä RAAMATTU sanoo.

Tuntemani uskovat kristityt eivät koskaan ole sanoneet minulle kärsimystensä kohdatessa, kuolema, vakava sairaus jne... että kun saatana minulle tällaisen taakan antoi kannettavaksi, vaan päinvastoin. Eräät jopa siunaavat sairauden ja sanovat " tämä oli minulle siunaus, olen tullut lähemäksi Jumalaa" Ilman tätä en olisi koskaan oppinut näkemään toisten kärsimystä. Kiitos Jumala tästä vaivasta.

***Raamatussa sanotaan, että Jumala kääntää kaiken voitoksi. Ja jos kerran ollaan sitä mieltä, että sairaudet tulevat Jumalalta, miksi emme sitten ylpeinä kanna sairauttamme? Miksi menemme lääkäriin ja otamme lääkkeitä- eikös se sitten ole Jumalan tahtoa vastaan.

Huomaatko kärsimyksiin ja sairauksiin sisältyy siunaus. Sinun näkemyksesi mukaan Jumalan on käytävä " kytkykauppaa" saatanan

kanssa.

***Minun käsitykseni mukaan, joka perustuu Raamattuun, VIHOLLINEN ON KUKISTETTU. Hän on jalkoemme alla. Hänellä EI OLE meihin laillista valtaa Jeesuksen nimessä.

Hiukan raamatusta. Antamani kohta todistaa Jumalan teon ihmiselle. Mies oli sokea koska se oli Jumalan teko, siinä se on eikä muuksi muutu. Kaikki maailman sokeat ovat sokeita Jumalan sallimuksesta.

***Mutta kun luet kyseistä kohtaa eteenpäin, tulet huomaamaan, että se Jumalan teko tässä asiassa oli se PARANTAMINEN! Ja kuinka monelle tuo parantunut, syntymästään saakka ollut nuorukainen sen jälkeen todisti paranemisestaan? Missä siinä Raamatukohdassa sanotaan, että se sokeus olisi ollut Jumalan teko?

Muita raamtun kohtia missä Jumala näyttää, että hänellä on kaikkivalta eikä saatanalla.

Masennus on sairaus josta monet kärsivät . Herra masensi heidän sydämensä kärsimyksellä Ps.107:12->

***Kohta on vanhasta liitosta.

Ps:81:15

***Tämäkin..

Ps.42:6-7

***kuin myös tämä.

Hep.12:15-11

***Tässä taitaa olla joku virhe..

***Löydätkö yhtään tällaista kohtaa Uudesta Testamentista? Minä en ainakaan ole löytänyt. Sen sijaan siellä on paljon paranemistodistuksia, ihmeitä, joita Jeesus on tehnyt. Kun luemme Uutta Testamenttua, voimme kerta kerran jälkee lukea, että Jumalan tahto on parantaa. Tiedätkö muuten että Jumalan yksi nimistä on Jehovah Rapha, Herra meidän parantajamme? Ja kuinka se sitten pitäisi tulkita jos ei Raamattua voida tulkita " ihan kirjaimellisesti." ?

Kirjoitin tämän äkkiä ja pyydän anteeksi tökeröä kirjoitustani. En halua myöskään riitaa.

Kaikella ystävyydellä, Sonya

Vierailija
59/82 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonyalle tämä.

::

Vierailija
60/82 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohdassa tulee Jumalan ankaruurs ilmi. Kuinka Jumala kurittaa kärsimykseen asti. Ilmestyskirja kuvaa myöskin hyvin Jumalan ankaraa puolta. Sinä et näe tätä puolta Jumalassa. Sinun Jumalasi on muuttanut luonnettaan aikojen kuluessa. Uskovaiset eivät sairasta eivätkä kärsi koska Jumala on vain heidän puolellaan ja parantaa heidät. (Aivan, ei tässä ajassa vaan tuonpuoleisessa heille on suotu tämä autuus.)

Minun on rehellisyyden nimissä sanottava etten usko tähän. En usko että esim. kehitysvammainen vaikeasti sairas lapsi uskovaisille vanhemille on saatanan työtä. Lasta ei voi parantaa yksikään maanpäällä vaikka olisi Pyhä Henki läsnä. Pienten lasten parantumiset ovatkin mahdottomuuksia näissä tilaisuuksissa, koska lapsen psyykeen ei voida vaikuttaa. He katselevat silmät pyöreinä aikuisten touhuja.

Raamattu minulle kertoo paljolti historiaa menneistä ajoista ja ihmisistä. Itse en tunnusta saatanaa. Sitä ei minulle ole. Sain siitä tarpeekseni lapsuudessa kristillisessä kodissa. Siksi keskustelu kanssasi onkin vaikeaa, sinulla on saatana minulla ei. Kun lakkasin näkemästä saatanan jokaisen nurkan takana elämääni tuli valo. Siitä hetkestä näin myöskin ihmisissä valon. Ei ole väliä onko hän maassa makaava laitapuolenkulkija, vai suuri johtaja puhelimen ääressä kiirehtimässä että ehtii ajoissa golfkentälle.

Hyvää jatkoa täytyy nyt mennä...taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi