Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aihe vapaa puolella

15.11.2006 |

on juttu yliluonnollisista ilmiöistä joita ihmisille on tapahtunut. Ovatko ne kuvittelua vai paholaisen töitä. Mä pelkäisin jos omalle kohdalle sattuisi tuollaisia.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme vaan aina keksi sitä, niinpä alamme (jotkut alkavat) pitää asiaa yliluonnollisena.

Vierailija
2/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä kuin rosello. Kun ihmisiltä loppuu tieto ja ymmärrys, he alkavat kertomaan " kummitusjuttuja" . En kuitenkaan kiellä kaikkea yliluonnollista, mutta suurimmassa osassa yliluonnollisista kokemuksista kokemukset johtuvat siitä, että tietoa ei ole riittävästi.

Entisvanhaan mm. epilepsiakohtaukset tulkittiin pirun riivamiksi. Epileptikot suljettiin mielisairaaloihin. Oli kyse vain ja ainoastaan tiedon puutteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta otan kuitenkin osaa keskusteluun. Ilmeisesti pahan voimat ovat kyseessä.. Vastaan Raamatun pohjalta, yhdellä ainoalla Raamatun paikalla.

" Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan." Ef 6:12

Oletko sepekka muuten kristitty? En jatka enempää ennen vastaustasi:)

sepekka:

on juttu yliluonnollisista ilmiöistä joita ihmisille on tapahtunut. Ovatko ne kuvittelua vai paholaisen töitä. Mä pelkäisin jos omalle kohdalle sattuisi tuollaisia.

Vierailija
4/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Afrikassa henkien riivaamat ihmiset ovat ihan normaaleja juttuja. Jos siellä joku sairastuu kuumeeseen, kuumeen henki yritetään ajaa ihmisestä pois. Ts. melkeen joka tapauksessa sairauden takana on henkivalta.

Mun ystäväni parani joku aika sitten epilepsiasta. Hän sairasti parantumatonta epilepsiaa, johon ei löytynyt sopivaa lääkitystä ja lääkärit sanoivat sen olevan lähes toivoton tapaus. Ystäväni oli hengellisessä kokouksessa, hänen puolestaan rukoiltiin ja epilepsi ajettiin hänestä Jeesuksen nimessä ulos. Hän parantui täysin. Tiedän myös monta muuta tapausta, jossa sairaasta tai jollain tapaa vihollisen siteissä olevasta (anoreksia, huumeet..) ihmisestä on ajettu sairaus pois Jeesuksen nimessä ja se on lähtenyt.

Kyllä meillä on olemassa myös näkymätön maailma, jossa tapahtuu. Meillä on myös yliluonnollinen Jumala, joka parantaa, pelastaa, eheyttää, vapauttaa.. Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.

rock:

Entisvanhaan mm. epilepsiakohtaukset tulkittiin pirun riivamiksi. Epileptikot suljettiin mielisairaaloihin. Oli kyse vain ja ainoastaan tiedon puutteesta.

Vierailija
5/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä Jeesus teki ristillä? Hän vapautti meidät vihollisen kahleista. Vihollisella ei ole laillisesti mitään valtaa sinuun, koska SINÄ KUULUT JEESUKSELLE:) Puhun nyt sinulle Jumalan Sanaa, koska siinä on se voima! Ei minun sanoissani. Ja aina kun julistat Raamatun totuuksia elämääsi, usko sinussa kasvaa:)

" Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten Hän kykeni kuolemallaan ristämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta." Hepr 2:14

Sano siis.. Vihollisella ei ole mitään valtaa minuun Jeesuksen nimessä:)

Luuk 10:19 " Niin, minä olen antanut teille vallan; te voitte polkea käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä se vahingoita teitä." Näin sanoo Jeesus!

Älä pelkää.

Vierailija
6/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

" Esim. Afrikassa henkien riivaamat ihmiset ovat ihan normaaleja juttuja. Jos siellä joku sairastuu kuumeeseen, kuumeen henki yritetään ajaa ihmisestä pois. Ts. melkeen joka tapauksessa sairauden takana on henkivalta.

Mun ystäväni parani joku aika sitten epilepsiasta. Hän sairasti parantumatonta epilepsiaa, johon ei löytynyt sopivaa lääkitystä ja lääkärit sanoivat sen olevan lähes toivoton tapaus. Ystäväni oli hengellisessä kokouksessa, hänen puolestaan rukoiltiin ja epilepsi ajettiin hänestä Jeesuksen nimessä ulos. Hän parantui täysin. Tiedän myös monta muuta tapausta, jossa sairaasta tai jollain tapaa vihollisen siteissä olevasta (anoreksia, huumeet..) ihmisestä on ajettu sairaus pois Jeesuksen nimessä ja se on lähtenyt."

Anteeksi nyt Sonya, mutta minulla aina hieman kiehahtaa, kun tulee puhe sairauksista ja paholaisesta. Tiedän, että usein taustalla on puhtaasti hyvä ajatus, mutta tällä asialla voidaan aiheuttaa todella paljon myös pahaa.

Uskon minäkin, että Jeesus voi parantaa ihmisiä. Mutta aina näin ei käy. Jotkut uskovaisetkin ihmiset ovat ja pysyvät sairaina lukuisista ja taas lukuisista rukouksista huolimatta. Sairaita ihmisiä ei riivaa perkele yhtään sen enempää kuin terveitäkään.

Olen törmännyt useasti psyykkisesti sairaisiin uskovaisiin kristittyihin (yleensä Helluntaiseurakuntalaisiin), joita on pyritty rukouksen avulla parantamaan, mutta parantumista ei ole tullut. Psyykkisille sairauksille on tyypillistä, että niissä on parempia ja huonompia vaiheita. Sitten jonkun paremman vaiheen aikana toiset uskovaiset riemuitsevat: " Ihanaa, Jeesus paransi sinut, Halleluuja!" Kunnes tulee taas uusi masennusjakso tai psykoosi. Kuvitelkaapa, mitä tämä " tyhjän" lupaaminen tekee sairaan uskolle. Sen lisäksi, että hän sairastuu TAAS, hän joutuu pettymään Jeesukseen, uskoonsa ja uskon sisariin/veljiin.

Minusta näiden " Jeesus paransi sinut" asioiden kanssa pitäisi olla hyvin, hyvin varovainen. Aina (itseasiassa hyvin usein) Jeesus ei paranna sairasta. Sillä sairaudella on silloin jokin tarkoitus, jota me ihmiset emme ymmärrä. Liiallisella hurmoksella saa aikaan enemmän vahinkoa kuin hyvää.

Vierailija
7/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni oli sellainen tilanne, että minua uhkasi eräs vamma. Kymmenet ihmiset rukoilivat puolestani, että tämä uhka ei toteutuisi, ja rukoilin itsekin palavasti. Jumalan tahto kuitenkin oli, että tämä vamma tuli minulle. Sen takia tuntuu pahalta, jos sanotaan, että kun vain uskot, Jeesus parantaa sinut. Sillä mittapuullahan esim. minulle ei olisi uskoa.

Vierailija
8/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa halunnut näin käyvän. Haluan ihan ensiksi sanoa, että perustan kaiken kirjoittamani Jumalan Sanaan, Raamattuun. Yritän selittää..

Kaiken pohjana on tämä: " Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." Jes 53:4-5

Katsotaan ihan aluksi muutama kohta Raamatusta, koskien Jumalan luonnetta.

Matt 8:3 " Jeesus ojensi kätensä, kosketti miestä ja sanoi: " Minä tahdon. Tule puhtaaksi." Heti mies parani taudistaan."

Matt 8:16" Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja Hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat Hän paransi."

Jumalan tahto on parantaa. Missään kohtaa Raamatussa ei sanota, etteikö Jeesus olisi parantanut. Ikinä ei Hän sanonut, etten nyt paranna. Hän paransi kaikkialla kaikki. Yks saarnamies kerran sanoikin, että Jeesus oli aina joko tulossa parantamasta, parantamassa tai menossa parantamaan:)

Mä olen tosi pahoillani, etten tarkemmin ja laajemmin selittänyt tuota aikaisempaa. Mun uskonelämäni perusta on Raamatussa, siinä mitä siinä sanotaan. Tuntui musta miltä tahansa. Ja vaikka näyttäis miltä tahansa, Raamattu on absoluuttinen totuus ja siihen minä uskon.

Missään Raamatussa ei sanota, että sairaudet tulisivast Jumalalta, tai että Hän niillä meitä koettelisi. Ei. Kaikki paha tulee Saatanalta, ja kaikki hyvä Jumalalta. Näin sanoo Sana.

Anteeksi, etten osaa olla varovainen " Jeesus paransi minut" -asioiden kanssa. Se on vaan mun mielestä jotain niin hienoa ja mahtavaa, että haluan kertoa siitä muillekin. En minä kenellekään lupaa terveyttä- enkä sano, että kun uskot niin paranet.

Mm. Nokiamission sivuilla on pitkät litaniat ihmeparanemisista.

Ei paranemista saa aikaan kenenkään suurempi tai pienempi usko, paasto tai rukous. Sen saa aikaan Jeesus.

Jatkan myöhemmin. Jos herää joitain kysymyksiä, vastaan mielelläni. En oikeesti halua mitään kärhämää tämän asian tiimoilta.

Lapset härnää tässä koko ajan jaloissa.. :)

rock:

Uskon minäkin, että Jeesus voi parantaa ihmisiä. Mutta aina näin ei käy. Jotkut uskovaisetkin ihmiset ovat ja pysyvät sairaina lukuisista ja taas lukuisista rukouksista huolimatta. Sairaita ihmisiä ei riivaa perkele yhtään sen enempää kuin terveitäkään.

Olen törmännyt useasti psyykkisesti sairaisiin uskovaisiin kristittyihin (yleensä Helluntaiseurakuntalaisiin), joita on pyritty rukouksen avulla parantamaan, mutta parantumista ei ole tullut. Psyykkisille sairauksille on tyypillistä, että niissä on parempia ja huonompia vaiheita. Sitten jonkun paremman vaiheen aikana toiset uskovaiset riemuitsevat: " Ihanaa, Jeesus paransi sinut, Halleluuja!" Kunnes tulee taas uusi masennusjakso tai psykoosi. Kuvitelkaapa, mitä tämä " tyhjän" lupaaminen tekee sairaan uskolle. Sen lisäksi, että hän sairastuu TAAS, hän joutuu pettymään Jeesukseen, uskoonsa ja uskon sisariin/veljiin.

Minusta näiden " Jeesus paransi sinut" asioiden kanssa pitäisi olla hyvin, hyvin varovainen. Aina (itseasiassa hyvin usein) Jeesus ei paranna sairasta. Sillä sairaudella on silloin jokin tarkoitus, jota me ihmiset emme ymmärrä. Liiallisella hurmoksella saa aikaan enemmän vahinkoa kuin hyvää.

Vierailija
9/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tämän asian tiimoilta, että miten te muut kristityt yleensä suhtaudutte ns. " hurmoshenkisyyteen" ? Huono sana, mutta parempaakaan en keksinyt. Tarkoitan tällä juuri em. ihmeparantumisia, kaatumisia Pyhän Hengen voimasta yms.

Minä itse suhtaudun näihin aika skeptisesti. Olen kai luonteeltani aika jalat maassa-tyyppiä :) Kyse ei ole siitä, ettenkö uskoisi Jumalalla olevan voima tehdä tällaisia ihmetekoja, mutta ajattelen, ettei Jumalan tarkoitus ole että perustamme uskomme näkyihin ja ihmeisiin - paitsi tietysti niihin, joita Jeesus teki eläessään. Enkä nyt sitten tarkoita, että joku muu perustaisi uskonsa niihin, kunhan pohdiskelen.

Vierailija
10/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

En missään tapauksessa halunnut näin käyvän. Haluan ihan ensiksi sanoa, että perustan kaiken kirjoittamani Jumalan Sanaan, Raamattuun. Yritän selittää..

Kaiken pohjana on tämä: " Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." Jes 53:4-5

Katsotaan ihan aluksi muutama kohta Raamatusta, koskien Jumalan luonnetta.

Matt 8:3 " Jeesus ojensi kätensä, kosketti miestä ja sanoi: " Minä tahdon. Tule puhtaaksi." Heti mies parani taudistaan."

Matt 8:16" Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja Hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat Hän paransi."

Jumalan tahto on parantaa. Missään kohtaa Raamatussa ei sanota, etteikö Jeesus olisi parantanut. Ikinä ei Hän sanonut, etten nyt paranna. Hän paransi kaikkialla kaikki. Yks saarnamies kerran sanoikin, että Jeesus oli aina joko tulossa parantamasta, parantamassa tai menossa parantamaan:)

Mä olen tosi pahoillani, etten tarkemmin ja laajemmin selittänyt tuota aikaisempaa. Mun uskonelämäni perusta on Raamatussa, siinä mitä siinä sanotaan. Tuntui musta miltä tahansa. Ja vaikka näyttäis miltä tahansa, Raamattu on absoluuttinen totuus ja siihen minä uskon.

Missään Raamatussa ei sanota, että sairaudet tulisivast Jumalalta, tai että Hän niillä meitä koettelisi. Ei. Kaikki paha tulee Saatanalta, ja kaikki hyvä Jumalalta. Näin sanoo Sana.

Anteeksi, etten osaa olla varovainen " Jeesus paransi minut" -asioiden kanssa. Se on vaan mun mielestä jotain niin hienoa ja mahtavaa, että haluan kertoa siitä muillekin. En minä kenellekään lupaa terveyttä- enkä sano, että kun uskot niin paranet.

Mm. Nokiamission sivuilla on pitkät litaniat ihmeparanemisista.

Ei paranemista saa aikaan kenenkään suurempi tai pienempi usko, paasto tai rukous. Sen saa aikaan Jeesus.

Jatkan myöhemmin. Jos herää joitain kysymyksiä, vastaan mielelläni. En oikeesti halua mitään kärhämää tämän asian tiimoilta.

Lapset härnää tässä koko ajan jaloissa.. :)

Tuskin kukaan kiehahti tässä mietenkään SINULLE henkilökohtaisesti, vaan tämä asiayhteys saattaa herättää tunteita. Ainakin itselläni.

Minä olen tästä vähän eri mieltä kanssasi - tai ehkäpä olen taas samaa mieltä, kun asiaa selvitellään :) Se jääköön nähtäväksi.

Joka tapauksessa minä ajattelen, että noilla Raamatun kohdilla tarkoitetaan nimenomaan hengellistä parantumista - parantumista synnistä ja vihollisen vallasta. Jeesus ei tullut antamaan meille maallista hyvää, eikä helppoa elämää ilman vastoinkäymisiä. Hän tuli antamaan meille niiden kärsimystenkin keskellä sisällisen rauhan ja ennen kaikkea pelastuksen.

Sairaudet ja muutkin vastoinkäymiset ovat seuraamusta syntiinlankeemuksesta, eli siinä mielessä ne ovat lähtöisin saatanasta. Kuitenkin kaikki kärsimys, minkä ihminen joutuu kokemaan, on Jumalan sallimaa. Samoin kun Jumala salli saatanan kiusata Jobia, samalla tavalla hän antaa saatanan välillä kiusata meitäkin. Tätä emme voi järjellämme ymmärtää, mutta Jumala ei tee virheitä. Tästä kaikesta huolimatta hän on rakastava Isä, ja olen varma, että nuo vastoinkäymisetkin kääntyvät lopulta ihmisen parhaaksi.

Jeesus toki eläessään paransi ihan konkreettisiakin sairauksia, mutta se ei ollut hänen pääasiallinen tehtävänsä. Minun käsitykseni mukaan hän näillä ihmeteoilla halusi osoittaa olevansa Jumalan poika, että ihmiset uskoisivat häneen ja sitä kautta pelastuisivat - ei niinkään maallisilta vaivoilta, vaan iankaikkiselta.

Tässä minun ajatuksiani. Minäkin haluan korostaa, että en halua olla kiistelemässä tai riitelemässä. Näitä on minusta mielenkiintoista pohtia!

Vierailija
11/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonya_78:

Esim. Afrikassa henkien riivaamat ihmiset ovat ihan normaaleja juttuja. Jos siellä joku sairastuu kuumeeseen, kuumeen henki yritetään ajaa ihmisestä pois. Ts. melkeen joka tapauksessa sairauden takana on henkivalta.

***Näin uskotaan siis Afrikassa. Itse en ajattele näin. Jos olen eilen ollut ulkona ilman pipoa ja tänään kuumeessa, ei ole varmaan henkivalta kyseessä:) Tosin uskon, että joissain tapauksissa on. Kuurous saattaa olla yksi sellainen. Eräs saarnaaja kertoi rukoilleensa kerran kahden kuuron puolesta. Toinen parani rukouksella, toisesta ajettiin kuurouden henki pois.

Mun ystäväni parani joku aika sitten epilepsiasta. Hän sairasti parantumatonta epilepsiaa, johon ei löytynyt sopivaa lääkitystä ja lääkärit sanoivat sen olevan lähes toivoton tapaus. Ystäväni oli hengellisessä kokouksessa, hänen puolestaan rukoiltiin ja epilepsi ajettiin hänestä Jeesuksen nimessä ulos. Hän parantui täysin. Tiedän myös monta muuta tapausta, jossa sairaasta tai jollain tapaa vihollisen siteissä olevasta (anoreksia, huumeet..) ihmisestä on ajettu sairaus pois Jeesuksen nimessä ja se on lähtenyt.

***En todellakaan tarkoita että kaikissa sairaissa ihmisissä olisi jokin riivaajahenki. Vihollisella on ihmisiä otteessaan ilmankin henkivaltoja juuri esim. mielenterveys- ja syömisongelmien ja vaikkapa päihderiippuvuuksien välityksellä. Mihin näistä sitten liittyy henkivalta ja mihin ei, sitä ei aina tiedä. Joillain uskovilla on henkien erottamisen armolahja, ja siksi Jumala on sen meille antanutkin, että voisimme sillä auttaa ja palvella muita.

Kyllä meillä on olemassa myös näkymätön maailma, jossa tapahtuu. Meillä on myös yliluonnollinen Jumala, joka parantaa, pelastaa, eheyttää, vapauttaa.. Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.

***Ajattele esim. jotain saatananpalvontamusiikkia..? Eikö siitä välity tietynlainen " henki" ? Tai joku psykedeelinen rock´n roll.. Mikä saa ihmisen riistämään toiselta hengen..?

rock:

Vierailija
12/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikämami:

Tuskin kukaan kiehahti tässä mietenkään SINULLE henkilökohtaisesti, vaan tämä asiayhteys saattaa herättää tunteita. Ainakin itselläni.

***Totta puhut. Kyseisen asian kanssa pitäs olla tosi varovainen. Mä oon ennenkin sen todennut. Herra auta mua siinä..

Minä olen tästä vähän eri mieltä kanssasi - tai ehkäpä olen taas samaa mieltä, kun asiaa selvitellään :) Se jääköön nähtäväksi.

Joka tapauksessa minä ajattelen, että noilla Raamatun kohdilla tarkoitetaan nimenomaan hengellistä parantumista - parantumista synnistä ja vihollisen vallasta. Jeesus ei tullut antamaan meille maallista hyvää, eikä helppoa elämää ilman vastoinkäymisiä. Hän tuli antamaan meille niiden kärsimystenkin keskellä sisällisen rauhan ja ennen kaikkea pelastuksen.

***Raamatussa on kyllä oikeesti ihan mieletön määrä nimenomaan (ja myöskin hengellisten parantumien lisäksi) ruumiillisia parantumisia.. En mäkään usko, että meille on mikään helppo elämä luvattu. Tosin vihollisella ei ole elämäämme mitään valtaa, koska Jeesus riisti viholliselta vallan. Kaikki valta mitä hän käyttää meihin on ensinnäkin laitonta ja toisekseen valhetta. " ...Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä." Joh 8:44

***Ja kyllä mä uskon että Isä haluaa siunata meitä niin hengellisesti, ruumiillisesti, taloudellisesti jne. Luukaksen evankeliumissa Jeesus sanoo: " Etsikää Hänen valtakuntaansa, niin te saatte myös kaiken tämän." Eli ajattelen sen niin, että kun Jeesus on meillä joka asiassa nro 1, kaikki muukin järjestyy:) Jumala oikeesti haluaa, että meillä olis kaikkea. Ei pelkästään itsellemme, vaan että voitais jakaa sitä hyvää myös muille.

Sairaudet ja muutkin vastoinkäymiset ovat seuraamusta syntiinlankeemuksesta, eli siinä mielessä ne ovat lähtöisin saatanasta. Kuitenkin kaikki kärsimys, minkä ihminen joutuu kokemaan, on Jumalan sallimaa.

***Mutta se on eri asia kuin Jumalan tahto. Jumalan tahto on että olemme terveet. Ei missään tapaksessa se että me olisimme sairaita. Jumala ei salli meille sairauksia siksi että saisi jotenkin kouluttaa meitä.

***" Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, taivaan tähtien Isältä, jonka luona ei mikään muutu, ei valo vaihdu varjoksi." Jaak 1:17

***Tässäkin tapauksessa, jonka jo aiemmin laitoin- Jeesuksen luo tulee pitalinen mies ja hän kysyy Jeesukselta, " Jos vain tahdot, sinä voit puhdistaa minut." Matt 8:2-3 Jeesus olisi voinut sanoa etten nyt jaksa, tai Hän olisi voinut kysyä Isän tahtoa, tai sanoa ettei minun tahtoni nyt sinun kohdallasi ole sama kuin kaikkien muiden... Mutta Hän sanoi, MINÄ TAHDON.

Samoin kun Jumala salli saatanan kiusata Jobia, samalla tavalla hän antaa saatanan välillä kiusata meitäkin.

***" Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä Hän itse kiusaa ketään. Jokaista kiusaa hänen oma himonsa, se häntä vetää ja houkuttelee" Jaak 1:13-14

Tätä emme voi järjellämme ymmärtää, mutta Jumala ei tee virheitä. Tästä kaikesta huolimatta hän on rakastava Isä, ja olen varma, että nuo vastoinkäymisetkin kääntyvät lopulta ihmisen parhaaksi.

***Sehän se onkin niin mahtavaa! Tuli mitä tahansa, aina saa jännityksellä odottaa, että mitähän valtavan hyvää tästäkin vastoinkäymisestä seuraa:) " Mutta kaikissa näissä ahdistuksissa meille antaa riemuvoiton Hän, joka on meitä rakastanut!" Room 8:37. Mahtava Jumala! Vaikka mä itse sössisin ja möhlisin kuinka pahasti, Hän kääntää kaiken minun parhaakseni!!! Wau:)

Jeesus toki eläessään paransi ihan konkreettisiakin sairauksia, mutta se ei ollut hänen pääasiallinen tehtävänsä. Minun käsitykseni mukaan hän näillä ihmeteoilla halusi osoittaa olevansa Jumalan poika, että ihmiset uskoisivat häneen ja sitä kautta pelastuisivat - ei niinkään maallisilta vaivoilta, vaan iankaikkiselta.

***Samaa mieltä ja eri mieltä:) Alussahan kaikki oli hyvin. Siis ihan alussa, kun Eeva ja Aadam luotiin. Ei ollut sairauksia, synnytyskin oli kivuton:) Sitten tuli syntiinlankeemus ja pilasi kaikki. Tuli sairaus, kivut jne. Jeesus kuitenkin tuli ja palautti kaiken ennalleen, koska se oli Jumalan tahto meille ihmisille. Että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys.

Tässä minun ajatuksiani. Minäkin haluan korostaa, että en halua olla kiistelemässä tai riitelemässä. Näitä on minusta mielenkiintoista pohtia!

***Samat sanat. Anteeksi jos kirjoitukseni on töksähtelevää. Ensinnäkin mie oon ihan rättipoikki, toisekseen meillä on uus näppis ja tää ei voi olla ihan normaali:/ Sieltä täältä puuttuu kirjaimia..

Vierailija
13/82 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikahan siis ei ole minussa;)

Sonya_78:

Sieltä täältä puuttuu kirjaimia..

Vierailija
14/82 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikämami:

" Sairaudet ja muutkin vastoinkäymiset ovat seuraamusta syntiinlankeemuksesta, eli siinä mielessä ne ovat lähtöisin saatanasta. Kuitenkin kaikki kärsimys, minkä ihminen joutuu kokemaan, on Jumalan sallimaa. Samoin kun Jumala salli saatanan kiusata Jobia, samalla tavalla hän antaa saatanan välillä kiusata meitäkin. Tätä emme voi järjellämme ymmärtää, mutta Jumala ei tee virheitä. Tästä kaikesta huolimatta hän on rakastava Isä, ja olen varma, että nuo vastoinkäymisetkin kääntyvät lopulta ihmisen parhaaksi."

Vierailija
15/82 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle Sonya kiehahtanut. Mielenkiintoista lukea kirjoituksiasi, mutta täytyy sanoa, että en ymmärrä aivan kaikkea kirjoittamaasi. Esimerkiksi tätä:

" ***En todellakaan tarkoita että kaikissa sairaissa ihmisissä olisi jokin riivaajahenki. Vihollisella on ihmisiä otteessaan ilmankin henkivaltoja juuri esim. mielenterveys- ja syömisongelmien ja vaikkapa päihderiippuvuuksien välityksellä. Mihin näistä sitten liittyy henkivalta ja mihin ei, sitä ei aina tiedä. Joillain uskovilla on henkien erottamisen armolahja, ja siksi Jumala on sen meille antanutkin, että voisimme sillä auttaa ja palvella muita."

Siis, mitä tarkoitat tuolla, että vihollisella on ihmisiä otteessaan ilmankin henkivaltoja esim. mielenterveysongelmissa?

Me kaikki ollaan syntisiä eikä joku psyykkisesti sairas ole yhtään sen enempää tai vähempää vihollisen otteessa kuin tervekkään. Tuollaisessa ajattelussa piilee se vaara, että sairaita pidetään huonompina kuin terveitä. Heitä muka riivaa joku tai he ovat perkeleen vallassa. Miksi? He ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin terveetkin, omine synteineen ja hyvinepuolineen.

Vierailija
16/82 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samoilla linjoilla meikämamin kanssa noiden " hurmoksellisten" asioiden suhteen. Olen myöskin aika jalat maassa oleva tyyppi ja lisäksi melko kriittinen.

En kiellä ettei armolahjoja olisi nykypäivänä, mutta niiden liika painottaminen menee usein överiksi. Itse työskentelen sosiaali- ja terveysalalla ja olen nähnyt paljon juuri näiden asioiden sekoittamia ihmisiä. Lisäksi liika " henkimaailma keskeisyys" karahtaa minulla ikävästi korvaan ja tuo mieleen keski-ajan noitaroviot.

Minustakaan uskovaisen elämän ei ole tarkoitus olla helppoa ja maallista hyvää täynnä. " Tapahtukoon Sinun tahtosi myös maanpäällä niinkuin Taivaassa" . Joudun itsellenikin aina muistuttamaan tuota. Meidän ihmisten tahto ei ole aina sama kuin Jumalan tahto, vaikka se itseä välillä suututtaakin.

Onko muilla vapaiden suuntien edustajilla, mitä kommenttia tähän ketjuun?

Vierailija
17/82 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin liikutaan vaarallisilla vesillä, jos aletaan uskonnon nimissä antamaan " hoitoa" sairaille ihmisille. Silloin joku heikompi tai jopa syyntakeeton henkilö voidaan manipuloida pois lääketieteellisen avun piiristä ja häntä yritetään " parantaa" ties millaisten hurmoshoitajien toimesta.

Sitten tapahtuu turhia kuolemia ja myös itsemurhia.

Vierailija
18/82 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa tarkoita, että sairaat olisivat huonompia ihmisiä kuin terveet! Tai että he olisivat jotenkin enemmän perkeleen vallassa..

Tarkoitin tuolla kirjoittamallani sitä, että usein mielenterveys- ja päihdeongelmiin liittyy tosi syvästi halua vahingoittaa itseään. Masentunut haluaa välttää ihmiskontakteja, vetäytyä yksinäisyyteen. Päihdeongelmainen tietämättään avaa jokaisella tabulla tai piikillä oven viholliselle- ole hyvä, toimi kauttani. Siitähän vihollinen nauttii. Sehän hänen pääasiallinen tarkoituksensa onkin. Tappaa ja tuhota.

Minä työskentelen myös paljon mielenterveysongelmaisten ja päihderiippuvaisten parissa. Olenhan itse pelastunut sieltä ja haluan auttaa muita. Ja mitä Jeesus sanoi: " Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä." Mark 2:17 Näin haluan minäkin ajatella.

rock:

Siis, mitä tarkoitat tuolla, että vihollisella on ihmisiä otteessaan ilmankin henkivaltoja esim. mielenterveysongelmissa?

Me kaikki ollaan syntisiä eikä joku psyykkisesti sairas ole yhtään sen enempää tai vähempää vihollisen otteessa kuin tervekkään. Tuollaisessa ajattelussa piilee se vaara, että sairaita pidetään huonompina kuin terveitä. Heitä muka riivaa joku tai he ovat perkeleen vallassa. Miksi? He ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin terveetkin, omine synteineen ja hyvinepuolineen.

Vierailija
19/82 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun Sonya tarkensit.

Vierailija
20/82 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu aika vieraalta ajatukselta, että sairaukset ym. vastoinkäymiset eivät olisi Jumalan tahto. Uskon, että niilä kyllä on jokin merkitys Jumalan suunnitelmassa. Muutenhan olisi niin, että saatana täällä mellastaisi vapaasti, ja Jumala yrittäisi parhaansa mukaan parantaa hänen jälkiään, mutta ei ihan kaikessa onnistuisi (viittaan tällä siihen, että kristittyjä on ihan yhtälailla sairaita kuin ei-kristittyjäkin).

Minusta oli Rockilta hyvin sanottu tuo, että Jumalan tahto ei aina vastaa meidän tahtoamme, hänen ajatuksensa ovat kaukana meidän ajatuksistamme. Eikö Jeesuskin rukoillut Getsemanessa, että " ota tämä malja pois jos mahdollista" , tai jotenkin sinnepäin. Mutta koska se ei sopinut Jumalan suunnitelmiin, hän ei toteuttanut Poikansa pyyntöä.

Minusta on turvallista ajatella, että kaikki kaaoskin elämässä on kuitenkin Jumalan hallinnassa, ja turvallisin mielin luottaa häneen myös kärsimyksen keskellä. Ei tarvitse ajatella, että nyt olen saatanan hallussa, jos minua vaivaa vaikkapa epäilykset tai muut kiusaukset. Voin luottaa, että niistä huolimatta olen Jumalan sylissä, ja hän kuljettaa minut niiden läpi armossaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä