Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset haluavat älykkään miehen

Vierailija
08.01.2023 |

Ketjuissa jossa kysytään miesten haluttavampia ominaisuuksia, älykkyys saa aina eniten yläpeukkuja.
Ymmärrättekö että älykkyys jakautuu normaalijakauman mukaan? Suurin osa on keskinkertaisia, pieni osa sitä tyhmempiä ja pieni osa sitä fiksumpia. Silti tuntuu että te kaikki haluatte älykkään miehen. Ymmärrättekö te, että niitä ei riitä teille kaikille? Olette itse todennäköisesti keskinkertaisia, ainakin suurin osa teistä. Vai kirjoitteleeko vauvalle pelkästään Suomen STEM naiset? Miksi te ansaitsisitte älykkään miehen jos olette itse keskinkertaisia? Jos keskinkertaiset naiset haalii itselleen älykkäät miehet, älykkäille naisille ei riitä niitä ja he joutuvat tyytymään keskinkertaisiin miehiin.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyttä on monenlaista. Mielestäni tunneäly ja ihmistuntemus ovat puoleensavetävämpiä ominaisuuksia kuin ÄO-älykkyys. Absoluuttisilla älyköillä ei välttämättä ole kummoisia sosiaalisia taitoja.

Vierailija
22/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tämä toive tarkoittaa todellisuudessa "yhtä älykäs kuin itse olen". Ei "selvästi keskimääräistä älykkäämpi" tai muuta vastaavaa. Ei sellaisen löytäminen ainakaan tilastollisesti katsoen ole ongelma suurimmalle osalle naisista. Skaalan yläpäässä toki tulee haastavammaksi löytää omaa älykkyystasoa vastaavia ihmisiä, olipa sitten mies tai nainen.

Itse en ole kokenut tätä varsinaisesti ongelmaksi, koska kun tällaisen henkilön tapaaminen on harvinaista, niin sitä osaa sitten myös arvostaa asiaankuuluvalla tavalla. Koen olevani melko hyvin suojassa siltä ilmiöltä, mistä nykyään usein valitetaan, että moni ajattelee vaihtoehtoja olevan loputtomasti ja haluaa aina vain katsoa olisiko seuraava tapailukumppani vielä nykyistäkin parempi. Minun tapauksessani on lähes varmaa, että ei todellakaan ole! :D

Eli koitat sanoa että suurin osa naisista kärsii Dunning Krugerista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaivaa, ap, eikö naiset kiinnostu huippuälykkyydestäsi.

Vierailija
24/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tämä toive tarkoittaa todellisuudessa "yhtä älykäs kuin itse olen". Ei "selvästi keskimääräistä älykkäämpi" tai muuta vastaavaa. Ei sellaisen löytäminen ainakaan tilastollisesti katsoen ole ongelma suurimmalle osalle naisista. Skaalan yläpäässä toki tulee haastavammaksi löytää omaa älykkyystasoa vastaavia ihmisiä, olipa sitten mies tai nainen.

Itse en ole kokenut tätä varsinaisesti ongelmaksi, koska kun tällaisen henkilön tapaaminen on harvinaista, niin sitä osaa sitten myös arvostaa asiaankuuluvalla tavalla. Koen olevani melko hyvin suojassa siltä ilmiöltä, mistä nykyään usein valitetaan, että moni ajattelee vaihtoehtoja olevan loputtomasti ja haluaa aina vain katsoa olisiko seuraava tapailukumppani vielä nykyistäkin parempi. Minun tapauksessani on lähes varmaa, että ei todellakaan ole! :D

Fiksu viesti, mutta kyllä minä naisena tunnistan sen, että halusin itseäni älykkäämmän miehen. Se voi pitää paikkansa monen kohdalla, sillä rakastuminen edellyttää, että kumppania ihailee ja katsoo ylöspäin. Omalla kohdalla syynä varmasti myös isäsuhde eli olen tottunut asetelmaan, missä olen se "tyhmempi". 

Vierailija
25/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyttä on monenlaista. Mielestäni tunneäly ja ihmistuntemus ovat puoleensavetävämpiä ominaisuuksia kuin ÄO-älykkyys. Absoluuttisilla älyköillä ei välttämättä ole kummoisia sosiaalisia taitoja.

Tunneälykkyys suun muut on huuhaata, jonka tarkoitus on lohduttaa keskinkertaisia tyyliin "Kyllä tekin voitte olla älykkäitä vaikkei se derivointi onnistukkaan".

Älykkyys on ongelmanratkaisutaitoa joka on mitattavissa. Siihen liittyy myös mm. kyky ymmärtää monimutkaisia ja abstrakteja käsitteitä (kuten esimerkiksi korkeaa matematiikkaa ja fysikaalisia ilmiöitä).

Vierailija
26/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen itse yliopistossa, joten odotan mieheltä älykkyyttä. STEM viittaa matemaattiseen älykkyyteen, itse en ole siitä kiinnostunut vaan "pehmeiden" tieteenalojen miehistä.

Mitä tämä pehmeiden tieteiden älykkyys on?

Vierailija
27/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunneälykkyys suun muut on huuhaata, jonka tarkoitus on lohduttaa keskinkertaisia tyyliin "Kyllä tekin voitte olla älykkäitä vaikkei se derivointi onnistukkaan".

Älykkyys on ongelmanratkaisutaitoa joka on mitattavissa. Siihen liittyy myös mm. kyky ymmärtää monimutkaisia ja abstrakteja käsitteitä (kuten esimerkiksi korkeaa matematiikkaa ja fysikaalisia ilmiöitä).

Tämä on totta. Älykkyyden määritelmä häiritsee monia sen vuoksi, että he kokevat alemmuudentunnetta.

Älykkyys on ennen kaikkea nopeutta, selkeyttä, kykyä ymmärtää ja tulkita kaikkia asioita muita nopeammin ja täsmällisemmin. Korkea älykkyysosamäärä ilmenee myös käytännön asioissa kuten ihmissuhteissa ja teknisessä osaamisessa (koneiden korjaaminen, niiden toimintatavan ymmärtäminen jne.).

Toisaalta ymmärrettävästi korkea ÄO ei ole monille tuttu käytännössä, koska tällaisia ihmisiä on vähän (niin kuin ap aivan oikein kirjoittaa).

Vierailija
28/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse Mensan jäsen, joten jos mies on älykkyydeltään vaikka keskiverto tai keskiarvon alapuolella niin ero on jo liian iso.

Sama kuin jos keskiverto yrittäisi tasaveroista suhdetta heikkolahjaisen tai jopa kehitysvammaisen tasolla olevan kanssa.

Vierailija
29/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs mies on seksikäs!!

Kerro tuo kaljuuntville ikineitysille tietokonenörteille.

Nämä pariutuvat ensimmäisten joukossa. On ihan harha, ettei nörttipojat löytäisi parisuhdetta.

Vierailija
30/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo "älykäs" ihminen, jolla on putkinäkö.

Vierailija
31/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunneäly on yhtä harvinaista kuin matemaattis-looginen älykkyys. Miehissä vielä äärimmäisen harvinaista ja yhdistettynä mat.log.-älykkyyteen lähes olematon yhdistelmä miehissä.

Vierailija
32/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä pariutuvat ensimmäisten joukossa. On ihan harha, ettei nörttipojat löytäisi parisuhdetta.

Opiskelin nörttipoikien kanssa phuksista dippainssiksi eikä komeinta tapausta lukuun ottamatta kenelläkään ollut naiskokemuksia opiskelun alkaessa eikä sen päättyessä. Miesvaltaisilta työpaikoiltakaan tuskin löytyy ketään sinkkunaista.

eri

Vierailija
33/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti pariskuntien älykkyysosamäärä on suurin piirtein samaa luokkaa. Sitä ei ole tutkittu, mutta todennäköisesti sama pätee ystäväpiiriin eli ihmiset luontaisesti hakeutuvat samankaltaiseen seuraan. 

Harvan ÄO on tutkittu (sillä virallisella testillä, ei Mensa), joten kaikki voivat sujuvasti pitää itseään todellista älykkäämpänä. Useinhan myös väitetään, että älykkyystestit ovat täyttä huuhaata, jolloin kyse on siitä, etteivät nämä ihmiset ole tavanneet oikeasti älykästä ihmistä, ns. neroa, joka on hyvä kaikessa. Sen nimittäin todella huomaa, ja tällainen ihminen erottuu muista jo lapsesta asti.

Minun isäni on tällainen ja yksi miespuolisista sukulaisista sekä oma mieheni. Heillä on rankkaa, koska käytännössä kaikki ovat tyhmempiä. Heidän ÄO:taan ei ole mitattu, minun on (sattumalta, lapsena), mistä tiedän, että he ovat ns. neroja, kun itsekään en ole sieltä keskinkertaisesta kohdasta, ja olen koko ikäni tuntenut itseni lähes tyhmäksi, koska isäni aina osasi haastaa ajatteluni tavalla, jota en itse olisi millään hokannut. Siinä on hyvät ja huonot puolensa, mutta en mene nyt siihen. 

Älykkään ihmisen ongelma on se, että luultavasti melkein kaikki muut, myös oma puoliso, ovat välillä pitkäveteisiä, koska ovat niin hitaita tajuamaan asioita, jolloin keskustelu ei ole samalla tavalla säkenöivää ja kiinnostavaa kuin se parhaimmillaan on. Tästä tuottaa lievennystä se, jos he eivät jostain asiasta sattuisi niin kovin paljon tietämään, mikä tosin on harvinaista. Koska älykäs on useimmiten kiinnostunut ihan kaikesta ja hänen muistinsa sekä kykynsä yhdistellä asioita uudella tavalla on ilmiömäinen.

Nämä kaikki tuntemani "nerot" ovat tehneet merkittävän työuran tai ovat keskellä sitä. He ovat hyviä myös sosiaalisesti eli pariutuminen ei tuota ongelmia, koska he ovat niin älykkäitä. Älykäs voi tietty olla myös paha, mutta sellaisia neroja en tunne. Käsitykseni älykkyydestä on siis melko positiivinen. Näen pahuuden pitkälti itsekeskeisyytenä, mikä useimmiten johtuu tyhmyydestä. Tyhmä ei näe itseään realistisesti eikä ymmärrä, että parhaiten kyvyt kehittyvät muiden kanssa yhteistyössä. 

Pariutuminen ei loppupeleissä kuitenkaan ole kovin yksinkertaista tai sitä, että yksi ominaisuus (kuten ÄO) ratkaisisi.

Ei ole noin yksinkertaista. Älykäs voi olla kyyninen, itsekäs ja laiska. Useimmiten myös hyvin ylimielinen ja voi pitää itseään muita parempana. Usein nämä myös uskovat omiin mielipiteisiinsä itsepäisesti, eivätkä suostu kuuntelemaan muiden neuvoja.

Vierailija
34/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin nörttipoikien kanssa phuksista dippainssiksi eikä komeinta tapausta lukuun ottamatta kenelläkään ollut naiskokemuksia opiskelun alkaessa eikä sen päättyessä. Miesvaltaisilta työpaikoiltakaan tuskin löytyy ketään sinkkunaista.

eri

Itselläni kokemus Aallon tietotekniikasta. Kaikki pariutuivat ennemmin tai myöhemmin, viimeistään kolmekymppisenä ja aktiivisemman naisen kanssa eli heidät iskettiin.

Vierailija
35/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Itselläni kokemus Aallon tietotekniikasta. Kaikki pariutuivat ennemmin tai myöhemmin, viimeistään kolmekymppisenä ja aktiivisemman naisen kanssa eli heidät iskettiin.

Hehhehheh.... Olen tehnyt aiheesta jo monta ketjua tänne mutta kaikki poistettu. Aina kun otan tämän esille, kiistätte ja haukutte naisvihaajaksi.

Nuoruusvuodet (noin 16-27) te vietätte vain huippukomeiden ja pitkien ja jännien -yleensä lätkäpelaajien- seurassa useimmiten irtoseksin muodossa. Te ette kuitenkaan saa näitä kesytettyä itsellenne, koska ovat kaikkein suosituimpia ja pelimiehiä (itse olette keskinkertaisia mutta ette kaltaistanne huoli vielä tässä vaiheessa). Näinä vuosina tylsät ja vaatimattoman näköiset nörttimiehet ovat teille pelkkää ilmaa, te keskitytte vain elämästä nauttimiseen pitkien ja huippukomeiden panomiesten kanssa.

Kuitenkin kun ikä lähestyy kolmeakymmentä ja halutaan asettua aloilleen ja "juoksut on juostu", SITTEN ruvetaan antamaan näille vaatimattomamman näköisille nörteille mahdollisuus, kunhan TULOT ON KUNNOSSA (mikä aallon insinööreillä epäilemättä on). Eli nörttimiehet kelpaavat laskujen ja lainanlyhennysten maksamiseen ja vaippojen vaihtoon, mutta EI nuoruudesta nauttimiseen. Tässä kohtaa näillä naisilla on usein niin monia entisiä miehiä ollut ettei edes sormet riitä laskemaan. Toivon että miesten voimaantumisen myötä nämä nörttimiehet valitsevat yhä useammin nuoremman ja 'puhtoisemman' vaimon -jota niin moni mies ei ole vielä käyttänyt-, vaikka ulkomailta jos ei muuten

Vierailija
36/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiasia on se, että matemaattis-loogisesti lahjakas, ehkä hivenen autistisen oloinen, ei-neurotyypillinen mies on naisten silmissä ilmaa. 

Vierailija
37/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut kuinka moni silti on parisuhteessa, miehistä ja naisista. Älyä voi olla eri osa-alueilla, ei yhdessä samassa asiassa. Naisissakin on älykkäitä, sydämellisiä, kun kehittää itseään. 

Vierailija
38/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika älykkyys voi tehdä ihmisestä hyvin epämiellyttävän, manipuloivan ja itseriittoisen. Älykkyys ei siis ole välttämättä synonyymi ihanalle. Sopivasti älykäs pitää olla, jotta mies on omalla tasolla.

Liika älykkyys voi tehdä ihmisestä myös hyvin miellyttävän, ymmärtävän ja rakastavan. Älykkyys ei siis välttämättä ole synonyymi kamalalle. Sopivasti älykäs ei aina riitä.

Yritän vain sanoa, että olipas sulta tyhmänpuoleinen kommentti.

Vierailija
39/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamäärällä mitattava älykkyys ei kerro, millainen ihminen on. Hän voi olla älykkyytensä lisäksi epäsosiaalinen, narsistinen, itsekäs ja tasapainoton.

Elämänkokemuksen tuoma viisaus on tärkeämpää ja siihen kun liittyy kyky kyseenalaistaa asioita luovasti, niin ihminen on kiinnostava.

Vierailija
40/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse olikin siitä, mikä on viehättävää. Mielestäni sellainen ihminen, joka ymmärtää ihmistä ja tunteita, on viehättävämpi kuin sellainen, joka ymmärtää kaavoja.

Tai jos vielä otetaan kommentista pois muunlainen älykkyys (jota edellinen ei tunnista), niin ei, en pidä viehättävänä ominaisuutena absoluuttista älykkyyttä, jota voi mitata älykkyysosamäärällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi