Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset haluavat älykkään miehen

Vierailija
08.01.2023 |

Ketjuissa jossa kysytään miesten haluttavampia ominaisuuksia, älykkyys saa aina eniten yläpeukkuja.
Ymmärrättekö että älykkyys jakautuu normaalijakauman mukaan? Suurin osa on keskinkertaisia, pieni osa sitä tyhmempiä ja pieni osa sitä fiksumpia. Silti tuntuu että te kaikki haluatte älykkään miehen. Ymmärrättekö te, että niitä ei riitä teille kaikille? Olette itse todennäköisesti keskinkertaisia, ainakin suurin osa teistä. Vai kirjoitteleeko vauvalle pelkästään Suomen STEM naiset? Miksi te ansaitsisitte älykkään miehen jos olette itse keskinkertaisia? Jos keskinkertaiset naiset haalii itselleen älykkäät miehet, älykkäille naisille ei riitä niitä ja he joutuvat tyytymään keskinkertaisiin miehiin.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs mies on seksikäs!!

Vierailija
2/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teille ikinä riitä keskinkertainen? 176cm ei riitä,mutta 185cm vallan mainiosti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä älykäs OF mies! Tule juttelemaan nainen!

Vierailija
4/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo kaljuuntville ikineitysille tietokonenörteille.

Vierailija
5/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika älykkyys voi tehdä ihmisestä hyvin epämiellyttävän, manipuloivan ja itseriittoisen. Älykkyys ei siis ole välttämättä synonyymi ihanalle. Sopivasti älykäs pitää olla, jotta mies on omalla tasolla.

Vierailija
6/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan älykkään miehen. Mutta se ei meinaa sitä että hänen pitäisi olla joku suomen älykkäin tai edes top 10%: ssa. Kunhan osaa ajatella itse ja on maalaisjärjeä.

Vierailija
7/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla älykäs mutta älykkyys ei saa näkyä mitenkään, koska silloin se on mansplainaamista.

Vierailija
8/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen itse siellä fiksuimmassa 2 %:ssa, on kumppaninkin pakko sijaita jossain siellä kärkipäässä tai suhteesta ei tule mitään. Mieluummin yksin kuin (älyltään) keskinkertaisen miehen kanssa. Onneksi löytyi, eikä tarvitse olla yksin!

Vierailija
9/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. N

Vierailija
10/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei teille ikinä riitä keskinkertainen? 176cm ei riitä,mutta 185cm vallan mainiosti

Koska olet manlet.

Vierailija
11/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen itse siellä fiksuimmassa 2 %:ssa, on kumppaninkin pakko sijaita jossain siellä kärkipäässä tai suhteesta ei tule mitään. Mieluummin yksin kuin (älyltään) keskinkertaisen miehen kanssa. Onneksi löytyi, eikä tarvitse olla yksin!

Hyvä että löysit yhtä tyhmän kun itse olet.

Vierailija
12/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat yliedustettuna älykkyyden kummassakin ääripäässä. Siksi älykkäille miehille ei riitä älykästä naista.

Vierailija
13/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen haluaa älykkään miehen, niin onko se jotenkin väärin, että nainen on ja elää mieluummin sinkkuna, kuin haluaisi tai olisi valmis parisuhteeseen miehen kanssa, joka ei ole hänestä kyllin älykäs. - Minusta ei. -  Vai miksi olisi, mitä pahaa on elää sinkkuna, ellei löydä ja kohtaa mieluistaan kumppania?

Uskovainen mies

Vierailija
14/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen itse yliopistossa, joten odotan mieheltä älykkyyttä. STEM viittaa matemaattiseen älykkyyteen, itse en ole siitä kiinnostunut vaan "pehmeiden" tieteenalojen miehistä.

Vierailija
15/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on miehen pituus jokseenkin merkityksetön seikka. Jokseenkin, koska ehkä lyhytkasvuisuus voisi jo häiritä (vaikea sanoa, ei ole kokemusta). Sen sijaan älykkään miehen haluan, tarkemmin mietittynä kuitenkin ehkä fiksun. Ei siis tarvitse olla Mensan jäsen tai poikkeuksellisen älykäs esimerkiksi matemaattisesti, mutta tyhmyyttä en vaan kestä. Minulla on ollut monennäköisiä miehiä, mutta kaikkia on yhdistänyt se että ovat olleet ainakin jollakin osa-alueella todella fiksuja. Eli se taitaa loppujen lopuksi itselläni olla merkittävin tekijä parinvalinnassa.

Ja aloitukseen viitaten tietenkään kaikille ei riitä keskimääräistä älykkäämpiä kumppaneita. Kuten ei keskimääräistä kauniimpiakaan. En nyt ihan ymmärtänyt pointtia?

Vierailija
16/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti pariskuntien älykkyysosamäärä on suurin piirtein samaa luokkaa. Sitä ei ole tutkittu, mutta todennäköisesti sama pätee ystäväpiiriin eli ihmiset luontaisesti hakeutuvat samankaltaiseen seuraan. 

Harvan ÄO on tutkittu (sillä virallisella testillä, ei Mensa), joten kaikki voivat sujuvasti pitää itseään todellista älykkäämpänä. Useinhan myös väitetään, että älykkyystestit ovat täyttä huuhaata, jolloin kyse on siitä, etteivät nämä ihmiset ole tavanneet oikeasti älykästä ihmistä, ns. neroa, joka on hyvä kaikessa. Sen nimittäin todella huomaa, ja tällainen ihminen erottuu muista jo lapsesta asti.

Minun isäni on tällainen ja yksi miespuolisista sukulaisista sekä oma mieheni. Heillä on rankkaa, koska käytännössä kaikki ovat tyhmempiä. Heidän ÄO:taan ei ole mitattu, minun on (sattumalta, lapsena), mistä tiedän, että he ovat ns. neroja, kun itsekään en ole sieltä keskinkertaisesta kohdasta, ja olen koko ikäni tuntenut itseni lähes tyhmäksi, koska isäni aina osasi haastaa ajatteluni tavalla, jota en itse olisi millään hokannut. Siinä on hyvät ja huonot puolensa, mutta en mene nyt siihen. 

Älykkään ihmisen ongelma on se, että luultavasti melkein kaikki muut, myös oma puoliso, ovat välillä pitkäveteisiä, koska ovat niin hitaita tajuamaan asioita, jolloin keskustelu ei ole samalla tavalla säkenöivää ja kiinnostavaa kuin se parhaimmillaan on. Tästä tuottaa lievennystä se, jos he eivät jostain asiasta sattuisi niin kovin paljon tietämään, mikä tosin on harvinaista. Koska älykäs on useimmiten kiinnostunut ihan kaikesta ja hänen muistinsa sekä kykynsä yhdistellä asioita uudella tavalla on ilmiömäinen.

Nämä kaikki tuntemani "nerot" ovat tehneet merkittävän työuran tai ovat keskellä sitä. He ovat hyviä myös sosiaalisesti eli pariutuminen ei tuota ongelmia, koska he ovat niin älykkäitä. Älykäs voi tietty olla myös paha, mutta sellaisia neroja en tunne. Käsitykseni älykkyydestä on siis melko positiivinen. Näen pahuuden pitkälti itsekeskeisyytenä, mikä useimmiten johtuu tyhmyydestä. Tyhmä ei näe itseään realistisesti eikä ymmärrä, että parhaiten kyvyt kehittyvät muiden kanssa yhteistyössä. 

Pariutuminen ei loppupeleissä kuitenkaan ole kovin yksinkertaista tai sitä, että yksi ominaisuus (kuten ÄO) ratkaisisi.

Vierailija
17/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla älykäs mutta älykkyys ei saa näkyä mitenkään, koska silloin se on mansplainaamista.

Ei, vaan on suositeltavaa olla älykäs, mutta myös sosiaalisesti älykäs.

Vierailija
18/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä toive tarkoittaa todellisuudessa "yhtä älykäs kuin itse olen". Ei "selvästi keskimääräistä älykkäämpi" tai muuta vastaavaa. Ei sellaisen löytäminen ainakaan tilastollisesti katsoen ole ongelma suurimmalle osalle naisista. Skaalan yläpäässä toki tulee haastavammaksi löytää omaa älykkyystasoa vastaavia ihmisiä, olipa sitten mies tai nainen.

Itse en ole kokenut tätä varsinaisesti ongelmaksi, koska kun tällaisen henkilön tapaaminen on harvinaista, niin sitä osaa sitten myös arvostaa asiaankuuluvalla tavalla. Koen olevani melko hyvin suojassa siltä ilmiöltä, mistä nykyään usein valitetaan, että moni ajattelee vaihtoehtoja olevan loputtomasti ja haluaa aina vain katsoa olisiko seuraava tapailukumppani vielä nykyistäkin parempi. Minun tapauksessani on lähes varmaa, että ei todellakaan ole! :D

Vierailija
19/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti pariskuntien älykkyysosamäärä on suurin piirtein samaa luokkaa. Sitä ei ole tutkittu, mutta todennäköisesti sama pätee ystäväpiiriin eli ihmiset luontaisesti hakeutuvat samankaltaiseen seuraan. 

Harvan ÄO on tutkittu (sillä virallisella testillä, ei Mensa), joten kaikki voivat sujuvasti pitää itseään todellista älykkäämpänä. Useinhan myös väitetään, että älykkyystestit ovat täyttä huuhaata, jolloin kyse on siitä, etteivät nämä ihmiset ole tavanneet oikeasti älykästä ihmistä, ns. neroa, joka on hyvä kaikessa. Sen nimittäin todella huomaa, ja tällainen ihminen erottuu muista jo lapsesta asti.

Minun isäni on tällainen ja yksi miespuolisista sukulaisista sekä oma mieheni. Heillä on rankkaa, koska käytännössä kaikki ovat tyhmempiä. Heidän ÄO:taan ei ole mitattu, minun on (sattumalta, lapsena), mistä tiedän, että he ovat ns. neroja, kun itsekään en ole sieltä keskinkertaisesta kohdasta, ja olen koko ikäni tuntenut itseni lähes tyhmäksi, koska isäni aina osasi haastaa ajatteluni tavalla, jota en itse olisi millään hokannut. Siinä on hyvät ja huonot puolensa, mutta en mene nyt siihen. 

Älykkään ihmisen ongelma on se, että luultavasti melkein kaikki muut, myös oma puoliso, ovat välillä pitkäveteisiä, koska ovat niin hitaita tajuamaan asioita, jolloin keskustelu ei ole samalla tavalla säkenöivää ja kiinnostavaa kuin se parhaimmillaan on. Tästä tuottaa lievennystä se, jos he eivät jostain asiasta sattuisi niin kovin paljon tietämään, mikä tosin on harvinaista. Koska älykäs on useimmiten kiinnostunut ihan kaikesta ja hänen muistinsa sekä kykynsä yhdistellä asioita uudella tavalla on ilmiömäinen.

Nämä kaikki tuntemani "nerot" ovat tehneet merkittävän työuran tai ovat keskellä sitä. He ovat hyviä myös sosiaalisesti eli pariutuminen ei tuota ongelmia, koska he ovat niin älykkäitä. Älykäs voi tietty olla myös paha, mutta sellaisia neroja en tunne. Käsitykseni älykkyydestä on siis melko positiivinen. Näen pahuuden pitkälti itsekeskeisyytenä, mikä useimmiten johtuu tyhmyydestä. Tyhmä ei näe itseään realistisesti eikä ymmärrä, että parhaiten kyvyt kehittyvät muiden kanssa yhteistyössä. 

Pariutuminen ei loppupeleissä kuitenkaan ole kovin yksinkertaista tai sitä, että yksi ominaisuus (kuten ÄO) ratkaisisi.

*Ehkäpä tuo ap:n asia voisi kääntyä siten, että naiset etsinevät hiukan itseään älykkäämpää miestä, jolloin kyse ei ole siitä, että he etsivät niitä kaikkein älykkäimpiä eli neroja. Siitä ei nimittäin tule mitään. Missä he tällaisia miehiä edes tapaisivat niin että seurustelusuhde syntyisi? 

Vierailija
20/101 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen haluaa älykkään miehen, niin onko se jotenkin väärin, että nainen on ja elää mieluummin sinkkuna, kuin haluaisi tai olisi valmis parisuhteeseen miehen kanssa, joka ei ole hänestä kyllin älykäs. - Minusta ei. -  Vai miksi olisi, mitä pahaa on elää sinkkuna, ellei löydä ja kohtaa mieluistaan kumppania?

Uskovainen mies

Kerrankin järkipuhetta mieheltä - jos tämä nyt sitten ylipäätään on mies.

Itselleni älykkyys on hyvin tärkeä ominaisuus, ja siitä pidän kiinni.  

En ole miehen tarpeessa joten jos älykästä ei löydy, en ota ketään.

Mies voi olla bonusta mutta ei elämän sisältö eikä tärkeimmästä päästä elämässäni.  Muutkin ominaisuudet tietysti mukaan lukien, pelkkä älykkyys ei riitä jos muuten on kelvoton.

Toki on mukavaa jos saa järjellistä seuraa, jonkun jonka kanssa voi keskustella ja vaikka väitelläkin. Jonkun jolla on kykyä  antaa itsestään myös älyn tasolla.  Ja jonka voi haastaa ja jonka voi kokea haasteena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan