Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvätuloinen sinkkunainen - Helsingin deittimarkkinat olemattomat

signumsi201
07.01.2023 |

Otsikko provokatiivinen, sori siitä.

En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta Helsingin miestarjonta akateemisesti koulutetulle, hyvätuloiselle (ylin tulodesiili) ja varakkaalle sinkkunaiselle on luokattoman huonoa mikäli nainen haluaa tasoisensa miehen. Koulutettuja miehiä ei löydy juuri mistään ja ne vähät koulutetut miehet

- ovat kiinnostuneita ennemminkin yksinkertaisista naisista kuin tasoisistaan yliopistokoulutetuista,
- ovat olleet varattuja opiskeluajoistaan asti tai muutoin löytäneet jo puolisonsa tai
- pyörittävät useita naisia samanaikaisesti.

Olen käynyt muutamilla onnettomilla deiteillä, joilla kaikilla miehen kiinnostus on ennemmin tai myöhemmin lopahtanut kertoessani ammattini. Tämä on onnetonta; missä Helsingissä korkeastikoulutettuja miehiä voi tavata?

-kolmeakymmentä lähestyvä nainen Bulevardin eteläpuolelta

Kommentit (1217)

Vierailija
1101/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ammattikoulun käynyt +40 mies, palkka on n. 5500€ /kk, talo ja auto on maksettu ja rahaa löytyy tililtä päälle 200000€.

Harrastan paljon liikuntaa ja en ole mikään kaljamahainen ukko.

Kiinnostaisiko sinua tällainen mies joka pärjää omillaan?

Ai niin, enhän minä puolisoa enää tarvitse koska minulla on jo sellainen, ihan tavallinen, aito, hauska, urheilullinen, hyvätuloinen nainen.

Raha ei ole tuonut elämään mitään muuta kun turvallisuuden tunteen tulevasta, parhaat asiat elämässä ovat kuitenkin niitä jotka eivät maksa mitään, siksi jotenkin vieroksun tuollaista statuksen luomista koska ihminen täytyy nähdä ja arvottaa ihmisenä eikä minkään luokkajaon mukaan, luulisi korkeasti koulutetun ihmisen ymmärtävän tuollainen asia.

Tässä huomaan teidän ei korkeakoulutettujen ajatusmaailma, jossa koulutuksen ainoa tarkoitus on enempi rahaa.

Eikä ymmärrystä esim. että ihmisillä voi olla valtava intohimo johonkin tieteen tai taiteen alaan,

miten joku fil.maisteri euroopan historiasta ja sitten se peruskoulun tai amiksen käynyt, joka ei tiedä edes Suomen itsenäistymisvuotta tai koska on ollut ww2,

niin miten tällaisista lähtökohdista pari saataisiin,

eiväthän he kohtaisi millään tasolla.

vielä kun saataisiin fil.maisteri johonkin oikeisiin, tuottaviin töihin eivät vain loisimaan noiden persvakomiesten rahoilla...

ai että se olisi hienoa.

Vierailija
1102/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ammattikoulun käynyt +40 mies, palkka on n. 5500€ /kk, talo ja auto on maksettu ja rahaa löytyy tililtä päälle 200000€.

Ai niin, enhän minä puolisoa enää tarvitse koska minulla on jo sellainen, ihan tavallinen, aito, hauska, urheilullinen, hyvätuloinen nainen.

Raha ei ole tuonut elämään mitään muuta kun turvallisuuden tunteen tulevasta, parhaat asiat elämässä ovat kuitenkin niitä jotka eivät maksa mitään, siksi jotenkin vieroksun tuollaista statuksen luomista koska ihminen täytyy nähdä ja arvottaa ihmisenä eikä minkään luokkajaon mukaan, luulisi korkeasti koulutetun ihmisen ymmärtävän tuollainen asia.

Pakko kysyä että mitä töitä sä ammattikoulupohjalla teet kun noin hyvin saat palkkaa? 

Itse olen myös ammattikoulun käynnyt ja palkkaa saan sen 3000-3500 euroa kuukaudessa enkä tiedä ketään duunaria kuka saa noin kovaa liksaa.

Jos ihminen nostaa tasoaan eli kouluttautuu niin se näkyy aika hyvin palkassakin sitten. 

eri, mutta mä olen amispohjalla tietoturvapuolella.

Koko tietoturvaa ei opiskeltu missään silloin kun minä olen kouluni käynyt, mutta niin sitä vain tekemällä oppii.

Niin joo, koko elämähän on jatkuvaa oppimista, paitsi akateemisilla euroopan historian fil.maistereilla. Kaikki mitä niiden tarvii osata on jo tapahtunut kauan sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sdp ainakin pyri siihen että 70% suomalaisista kävisi korkeakoulun eli silloin meillä on paljon korkeakoulutettuja suomessa joten silloin tämä korkeakoulutettujen naisten pariutumisongelma poistuu kun luultavasti silloin myös on miehistä valtaosa korkeakoulutettuja? 

Kaikki naiset tulevat olemaan korkeakoulutettuja, katsos kun kaikista naisten aloista tehdään korkeakoulututkinto.

Ai olet tarjoilija?? Et enää, jatkossa se on ravintola-asiakaspalvelun maisteri.

vrt. varhaiskasvatus. Ennen leikittäjäksi kelpasi se piikatyttönen, sitten piti saada naiset korkeakouluun.

Vierailija
1104/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ei mulla vastaavassa tilanteessa ollut mitään ongelmaa, hyviä miehiä - suurin osa toisella kierroksella - oli tarjolla aivan riittämiin. Muutaman kuukauden deittailun jälkeen kolahti ja nyt sovitellaan jalkoja saman pöydän alle. Että eiköhän vika ole siellä missä yleensäkin, peilissä.

Komppaan tätä! Mulla myös näin.

Toisille niitä hyviä miehiä riittää jonoksi asti. Aloituksesi ei pidä paikkaansa munkaan kokemuksen perusteella. Sinä et ap jostain syystä kuulu tähän kategoriaan.

Vierailija
1105/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sdp ainakin pyri siihen että 70% suomalaisista kävisi korkeakoulun eli silloin meillä on paljon korkeakoulutettuja suomessa joten silloin tämä korkeakoulutettujen naisten pariutumisongelma poistuu kun luultavasti silloin myös on miehistä valtaosa korkeakoulutettuja? 

Varmaan pyrkiikin. Valitettavasti amk ei ole korkeakoulu, vaikka Suomessa sellaisessa itsellemme sanotaan. Amk on ns. valkokaulusduurari, ei enempää, ei vähempää. Amis on kuten aiemminkin sinikaulusduunari.

Tulevaisuudessa työelämä polarisoituu niin, että vain amistason ja ylemmän korkeakoulutason töitä on tarjolla. Tekoäly syö loput siitä välistä.

Vierailija
1106/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pyrkiikin. Valitettavasti amk ei ole korkeakoulu, vaikka Suomessa sellaisessa itsellemme sanotaan. Amk on ns. valkokaulusduurari, ei enempää, ei vähempää. Amis on kuten aiemminkin sinikaulusduunari.

Tulevaisuudessa työelämä polarisoituu niin, että vain amistason ja ylemmän korkeakoulutason töitä on tarjolla. Tekoäly syö loput siitä välistä.

AI on jo legal puolella eli hei hei juristit.

AI saadaan helposti tekemään analyysit sairauksista, ja se pystyy hyödyntää koko maailmanlaajuista big data tietokantaa joten hei hei lääkärit.

Mitäs muuta korkeakoulusta oikeasti valmistuu? niin juu, sukupuolentutkijoita ja muita humanisteja. Ilman niitä me ei pärjätä!

Vierailija
1107/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naiset kun valitteli automaattikassoja (naisten työpaikat vähenee) niin annoin vinkiksi ryhtyä automaatioasentajaksi ja -kunnossapitäjäksi.

Vastaanotto vinkille ei ollut suotuisa, kyllä naisten pitää saada puuhastella omiaan ilman että niiden pitäisi tuottaa mitään!

Vierailija
1108/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AI saadaan helposti tekemään analyysit sairauksista, ja se pystyy hyödyntää koko maailmanlaajuista big data tietokantaa joten hei hei lääkärit.

Mitäs muuta korkeakoulusta oikeasti valmistuu? niin juu, sukupuolentutkijoita ja muita humanisteja. Ilman niitä me ei pärjätä!

Diplomi-insinöörejä. Jonkun täytyy se tekoäly ja digitalisaatio tehdä.

Vierailija
1109/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on jos ei flaksi käy? Sanoohan se sanontakin, että rahalla saa ja hevosella pääsee. Et kai ole nuuka luonteeltasi? Pari tonnia tiskiin, niin puppelipoikia löytyy.

Vierailija
1110/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naiset kun valitteli automaattikassoja (naisten työpaikat vähenee) niin annoin vinkiksi ryhtyä automaatioasentajaksi ja -kunnossapitäjäksi.

Vastaanotto vinkille ei ollut suotuisa, kyllä naisten pitää saada puuhastella omiaan ilman että niiden pitäisi tuottaa mitään!

Mikäli kantti kestää kannattaa ennemmin kouluttautua sähkö ja automaatioinsinöörikdi tai DIksi. Työ on huomattavasti mielenkiintoisempaa kuinkaupankassalla tai asentajallakaan.

Vierailija
1111/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomaan teidän ei korkeakoulutettujen ajatusmaailma, jossa koulutuksen ainoa tarkoitus on enempi rahaa.

Eikä ymmärrystä esim. että ihmisillä voi olla valtava intohimo johonkin tieteen tai taiteen alaan,

miten joku fil.maisteri euroopan historiasta ja sitten se peruskoulun tai amiksen käynyt, joka ei tiedä edes Suomen itsenäistymisvuotta tai koska on ollut ww2,

Tuo nyt on hyvinkin kärjistetysti ja lapsellisesti sanottu, kai sitä nyt Suomen itsenäisyysvuoden tietää ihan amis pohjalta. Arvostan ilman muuta kun jollain on päätä ja intohimoa asioita kohtaan, kaikkia meitä eri ammattiryhmän edustajia siivoojasta johtajaan täällä tarvitaan koska niin se yhteiskunta ainoastaan toimii, arvostan hyvin tehtyä työtä. Koko elämä ei tietenkään saa olla työtä ja rahaa niin kuin aikaisemmin jo totesin. Täytynee kuitenkin sanoa että maailma pyörii rahan ympärillä ja jos olet maailman menoa seurannut niin talous vaikuttaa meidän kaikkien arkeen, se voi maisteriltakin työt loppua jos talous menee kuralle.

Jos kuitenkin tuolle parisuhdetta etsivälle menestyjälle voin vinkata niin avaa hyvänen aika silmät, varmasti löytyy elämän arvoillesi sopiva puoliso. Vaikka olisittekin eri aloilta niin eikös se ole mielenkiintoista kun kotona olisi mukavia keskusteluja ja näkökulmia elämän eri alueilta.

Kaksi erilaista ihmistä täydentää toisensa.

Vierailija
1112/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset tulevat olemaan korkeakoulutettuja, katsos kun kaikista naisten aloista tehdään korkeakoulututkinto.

Ai olet tarjoilija?? Et enää, jatkossa se on ravintola-asiakaspalvelun maisteri.

vrt. varhaiskasvatus. Ennen leikittäjäksi kelpasi se piikatyttönen, sitten piti saada naiset korkeakouluun.

Ei ole ravintola-asiaskaspalvelun maisteria, mutta amkista löytyy restonomin tutkinto . Myös miehet voivat kouluttautua sekä restonomiksi että vaka-alalle.

Vierailija
1113/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on hyvinkin kärjistetysti ja lapsellisesti sanottu, kai sitä nyt Suomen itsenäisyysvuoden tietää ihan amis pohjalta. Arvostan ilman muuta kun jollain on päätä ja intohimoa asioita kohtaan, kaikkia meitä eri ammattiryhmän edustajia siivoojasta johtajaan täällä tarvitaan koska niin se yhteiskunta ainoastaan toimii, arvostan hyvin tehtyä työtä. Koko elämä ei tietenkään saa olla työtä ja rahaa niin kuin aikaisemmin jo totesin. Täytynee kuitenkin sanoa että maailma pyörii rahan ympärillä ja jos olet maailman menoa seurannut niin talous vaikuttaa meidän kaikkien arkeen, se voi maisteriltakin työt loppua jos talous menee kuralle.

Jos kuitenkin tuolle parisuhdetta etsivälle menestyjälle voin vinkata niin avaa hyvänen aika silmät, varmasti löytyy elämän arvoillesi sopiva puoliso. Vaikka olisittekin eri aloilta niin eikös se ole mielenkiintoista kun kotona olisi mukavia keskusteluja ja näkökulmia elämän eri alueilta.

Kaksi erilaista ihmistä ei täydennä toisiaan. Varsinkaan mikäli on erilaiset taustat ja eroa älykkyydestä. Hedelmällisimmät keskustelut syntyy silloin kun ollaan samalla tai toisilleen läheisillä aloilla Tämä ei toki tarkoita sitä etteikö ylipäätään eritadoisis työntekijöitä. Hienoa, että joku viitsii tehdä ne vähemmän mielenkiintoisetkin työt.

Vierailija
1114/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin yllättävän monen korkeastikoulutetun(eli hyvätuloisen) naisen on vaikea löytää kumppania koska heille kelpaa vain korkeastikoulutettu(eli hyvätuloinen) mies kumppaniksi ja suomessa korkeakouluissa on naisenemmistö. Ei korkeastikoulutetulle(eli hyvätuloiselle) naiselle kelpaa se amismies tai duunarimies ja sitten saamme lukea näitä naisten valituksia ettei hyvää kumppania löydy.

Juurihan itsekit totesin, ettei kaikille korkeastikoulutetulle naisille riitä korkeakoulutettua miehiä, joten on ihan turha mussuttas muuta. Amkit ja amikset voivat kukin pariutua ihan keskenään. Miksi ihmeessä ne edes haluaisivat koulutetumpaa kumppania kun eivät edes käsitä niiden työstä mitään. Puhumattakaan että pystyisivät keskustelemaan edes yleisistä asioista fiksusti.

Vierailija
1115/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet karsastavat liian voimakkaita, koulutettuja naisia sillä pelkäävät jäävänsä jalkoihin. He haluavat kainaloisen jolle voi ostaa kukkia ja syntymäpäiväksi harsohepeneitä ja joka ei kysele liikoja vaan tyytyy ihastelemaan menestyvää miestään. Tiedän parikin avioparia jotka erosivat kun samaan perheeseen ei sopinut kahta johtajaa. Tuli liikaa kinaa siitä kumman työ on tärkeämpi, kumpi on paremmassa asemassa, ja kumpi on kiistoissa oikeassa.

Elämme uutta aikakautta jossa koulutetut naiset eivät enää tyydykään olemaan pelkkiä kainaloisia. Siksi olen etsiytynyt tilaisuuksiin ja tilanteisiin, joissa tiedän olevan paljon koulutettuja miehiä. Eikä kannata heti esitellä ansioitaan vaan kuunnella kuinka mies kehuu itseään. Hieman naurattaa mutta hauska niitä juttuja on kuunnella ja jää naama mieleen.

Täyttä roskaa.

Ja kaiken lisäksi ristiriitaista.

Kirjoitat kuinka mies haluaa naisen joka kiltisti ihailee menestyvää miestään.

Ja siten kirjoitat kuinka ratkaisu tähän on etsiä menestyvä mies.

Ratkaisu ei koskaan voi olla se, että etsisit miehen joka ei kaipaa naista ihailemaan uramenestystään, koska ei välitä uramenesyksestä.

Kaiken taustalla on se, mistä tässä on todellisuudessa kyse. Nainen on se jonka pitää päästä tuijottelemaan miestään ylöspäin. Sopivan modernisti ja tasa-arvoisesti toki.

Tämä.

Ongelma ei ole siinä etteivätkö miehet halua voimakkaita ja menestyviä naisia.

Ongelma on se että ainoat miehet joita nämä naiset haluavat, eli menesyvät alfat, eivät halua naista joka sparraa miehensä kanssa. Näillä miehillä on jo voimakkuutta, itsevarmuutta, rahaa ja statusta. He eivät tarvitse sitä samaa naiselta, vaan pehmeää naisellisuutta täydentämään omia puutteitaan.

Naiset ovat tässä konservatiivisempia kuin Taleban-liike. Miehen on aina oltava naista voimakkaampi.

Höpsis. Teillä miesasiamiehillä on aina tämä sama omituinen fiksaatio, että jomman kumman on oltava parisuhteessa voimakkaampi. Se ei pidä paikkaansa. Minun suhteissani ei ole pelattu tällaisia valtapelejä, vaan kumpikin on ollut vahva ja heikko vuorollaan. Mies ja minä emme ole toisillemme vastakohdat, mistä usein seuraa se, että osapuolet eivät pysty ymmärtämään toisiaan. Meissä molemmissa on itsessämme ne vastakohdat, ja liikumme niiden välillä joustavasti tilanteen mukaan.

Tämä 'miehet Marsista naiset Venuksesta' -ajattelu on niin ummehtuneen vanhakantaista, että tulee mietittyä minkä ikäisiä ihmisiä täällä oikein palstailee? Omissa piireissäni tuo on tavallista vanhempieni ikäluokan ihmisillä. Itse olen jo nelikymppinen, eli jos sinä olet vanhempieni ikäinen niin saumat löytää elämänkumppani taitavat olla joka tapauksessa jo melko laihat.

Kotinainen haluaa vastakohdan. "Miehet ovat Marsista naiset Venuksesta".

Uranainen haluaa samanlaisen. "Samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä".

Lopputuloksena molemmat haluavat sen saman vahvan uramiehen.

Ehkä? Vaikea puhua muiden naisten puolesta, joten puhun vain omasta puolestani (vaikka kyllä minulle tulee heti useampiakin sellaisia naisia mieleen, jotka karttavat niitä miehiä joiden kanssa itse tulen hyvin toimeen). Lisäksi voin sanoa omaan kokemukseeni pohjautuen, että ainakin osa uramiehistä (siis ne joiden kanssa itse olen ollut läheisemmissä tekemisissä) haluavat nimenomaan vertaisensa naisen, jotta hekin saavat tarvittaessa olla heikkoja ja tukeutua puolisoon.

Tämä ei mielestäni ole edes sukupuolikysymys, vaan ihan ihmisyyteen liittyvä asia. Kun ura on hyvin haastava ja ala sellainen jossa on kovaa ja raakaa kilpailua, niin eteen voi tulla mitä vain paskamyrskyjä. Henkisen ahdistuksen kohtaamnen ja käsitteleminen yksin tuntuu niissä tilanteissa kovin kolkolta. En voisi elää sellaisen miehen kanssa, josta ei olisi tukemaan minua kun menen läpi jostain tiukasta paikasta, ja aivan samoin ajattelevat myös ne miehet joiden kanssa minulla on ollut suhde. Tasavertainen parisuhde on siis ideaali, ja toiseksi paras vaihtoehto on elää sinkkuna. Parisuhdetta jossa itse on aina se "vahva" osapuoli ei halua kukaan (siis kukaan näistä puheena olevista miehistä ja naisista). Kun kumppani on periaatteessa vierellä, mutta käytännössä tosipaikan tullen ei olekaan, niin yksinäisyys tuntuu pohjattomammalta kuin ilman kumppania ollessa.

Toisenkinlaisia ihmisiä varmasti on, mutta menestyvät ja monimutkaista ajattelua vaativassa työssä olevat ihmiset haluavat kokemukseni mukaan usein nimenomaan tasavertaisen kumppanin. 

Vielä tästä se, että turvallinen kiintymyssuhde, joka mahdollistaa monenlaisena olemisen ja tuen hakemisen molemmille, on ehkä jopa edellytys, että pystyy etenemään urallaan ja pysymään siellä missä on. Tietysti lähtötaso huomioiden sama etu voi olla missä tahansa ammatissa eikä vain ns. statusammateissa. Puolison tarjoama vastakkaisen sukupuolen näkökulma voi olla (ja onkin, omakohtaisesti koettuna) ratkaiseva etu verrattuna niihin, joilta se puuttuu. Koska kaksi päätä on viisaampia kuin yksi.

Ja jos puoliso ei tuollaista tarjoa, tulee hänestä työuralllekin kiviriippa ja suhteesta peli tai taistelu. Ja näinhän tapahtuu suhteissa, joissa toiselta odotetaan toimimista osaobjektina itselle so. projektiona. Siihen ei kukaan pysty (täyttämään odotuksia), koska emme ole toistemme fantasiamaailmassa toimivia osaobjekteja (vaikka tahtoisimme), vaan erillisiä persoonia.

Tässä palstassa on tavallaan kiehtovaa nähdä, miten syvällä arkaaisessa objektisuhteiden fantasiamaailmassa stereotypiat liikkuvat. 

Kiitos tästä (ja siitä toisesta) kommentistasi! Kuvaat todella osuvasti juuri sitä mitä tarkoitin, kun sanoin ettei valta-asetelmaltaan epätasapainoinen suhde ole se toivotuin malli monelle miehellekään, vaikka palstan totuudentorvet muuta väittävät. Tasavertaisuuteen perustuva malli on yksinkertaisesti niin paljon parempi, että muita vaihtoehtoja havittelevat käsittääkseni lähinnä ne, joilla ei ole kokemusta tasavertaisesta suhteesta, eikä siitä ole saatu vanhemmiltakaan mallia.

t. Sama

Kiitos myös itsellesi hyvästä keskustelusta, oletan, että olet se, jonka kanssa keskustelin useamman sivun ajan parisuhdedynamiikasta. 

Vielä keskustelusta, sparrauksesta, ammattiasioista sen verran, että omalla kohdalla kaikkein tärkein ominaisuus miehessä on liittynyt aina siihen, että hän pystyy seuraamaan minua keskustelussa, mikä on melko harvinaista kuitenkin. Voi olla kyse halustakin, siis siitä, että samat asiat kiinnostavat, jolloin pääsee todella pitkälle oman ajattelun kehittämisessä. Olen aina ihastunut tuollaisiin miehiin, jotka osaavat hauskasti myös osoittaa missä olen väärässä, lisätä tai tarkentaa eli ovat hauskalla tavalla sanavalmiita. Samasta sain nauttia tässäkin keskustelussa (esimerkiksi Pekka Haaviston sulhaskommentti). 

Olisi hyvin vaikea kuvitella olevansa parisuhteessa, jossa ei puhuttaisi kuin arkisista asioista, parisuhteesta, lapsista jne. koska olen jo kotonani tottunut tuollaiseen keskusteluun ja nautin siitä suuresti. Ystävien kanssa ei ihan samalla tavalla kuitenkaan voi testata kaikkein epäkorrektimpia ajatuksiaan kuten oman miehen kanssa tai tällä palstalla. Keskustelu aivan erilaisista piireistä tulevien kanssa on usein valaisevaa, kun ymmärtää (tai kuvittelee ymmärtävänsä), mistä aineksista ajatukset ovat syntyneet ja mikä niiden logiikka on. On myös mahdollista kysyä ja kyseenalaistaa pelkäämättä liikaa loukkaamista, kun kaikki ovat anonyymeja.

Vierailija
1116/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi erilaista ihmistä ei täydennä toisiaan. Varsinkaan mikäli on erilaiset taustat ja eroa älykkyydestä. Hedelmällisimmät keskustelut syntyy silloin kun ollaan samalla tai toisilleen läheisillä aloilla Tämä ei toki tarkoita sitä etteikö ylipäätään eritadoisis työntekijöitä. Hienoa, että joku viitsii tehdä ne vähemmän mielenkiintoisetkin työt.

Ai ei täydennä, tottakai ne täydentää toistensa tietämystä eri asioista jos ollaan eri aloilla ja puhutaan työasioita, ellei ne nyt ihan puupäitä ole! Taustoilla ei ole mitään väliä, ainoastaan jos toinen on persaukinen ja jää toisen elätiksi niin sillä on väliä.

Vähemmän mielenkiintoiset työt? Väitän että suurin osa työstä on hyvin pitkälti saman toistoa, samat rutiinit toistuu päivästä toiseen tutkijoillakin. Luulen että sinulla on vielä koulut kesken ja elät jossain haavemaailmassa joita koulussa on luotu tulevaa ammattia kohtaan, olet todella ylimielinen ja luulet jo saavuttaneesi jotain vaikka olet vasta polun alussa.

Vierailija
1117/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diplomi-insinöörejä. Jonkun täytyy se tekoäly ja digitalisaatio tehdä.

Tekoäly on jo tehty, ja se koodaa paremmin kuin ihminen.

Seuraava.

Vierailija
1118/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin yllättävän monen korkeastikoulutetun(eli hyvätuloisen) naisen on vaikea löytää kumppania koska heille kelpaa vain korkeastikoulutettu(eli hyvätuloinen) mies kumppaniksi ja suomessa korkeakouluissa on naisenemmistö. Ei korkeastikoulutetulle(eli hyvätuloiselle) naiselle kelpaa se amismies tai duunarimies ja sitten saamme lukea näitä naisten valituksia ettei hyvää kumppania löydy.

Juurihan itsekit totesin, ettei kaikille korkeastikoulutetulle naisille riitä korkeakoulutettua miehiä, joten on ihan turha mussuttas muuta. Amkit ja amikset voivat kukin pariutua ihan keskenään. Miksi ihmeessä ne edes haluaisivat koulutetumpaa kumppania kun eivät edes käsitä niiden työstä mitään. Puhumattakaan että pystyisivät keskustelemaan edes yleisistä asioista fiksusti.

Selitit hyvin miksi tietotekniikan ammattilaiset ovat mielellään yksin. Eihän naiset edes käsitä niiden työstä mitään.

Hoitajat pariutukoot keskenään!

Vierailija
1119/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ravintola-asiaskaspalvelun maisteria, mutta amkista löytyy restonomin tutkinto . Myös miehet voivat kouluttautua sekä restonomiksi että vaka-alalle.

Ei ole, vielä.

Restonomi ei ole oikeasta korkeakoulusta joten jätetään amikset pois keskustelusta, jookos.

Vierailija
1120/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kantti kestää kannattaa ennemmin kouluttautua sähkö ja automaatioinsinöörikdi tai DIksi. Työ on huomattavasti mielenkiintoisempaa kuinkaupankassalla tai asentajallakaan.

Keinoäly vie jo suunnittelutöitä joten se sähkö- automaatioinssi tai DI on pian työtön kun asentaja ottaa kentällä kuvat kytkennöistä ja saa analyysin mikä on vialla.