Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvätuloinen sinkkunainen - Helsingin deittimarkkinat olemattomat

signumsi201
07.01.2023 |

Otsikko provokatiivinen, sori siitä.

En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta Helsingin miestarjonta akateemisesti koulutetulle, hyvätuloiselle (ylin tulodesiili) ja varakkaalle sinkkunaiselle on luokattoman huonoa mikäli nainen haluaa tasoisensa miehen. Koulutettuja miehiä ei löydy juuri mistään ja ne vähät koulutetut miehet

- ovat kiinnostuneita ennemminkin yksinkertaisista naisista kuin tasoisistaan yliopistokoulutetuista,
- ovat olleet varattuja opiskeluajoistaan asti tai muutoin löytäneet jo puolisonsa tai
- pyörittävät useita naisia samanaikaisesti.

Olen käynyt muutamilla onnettomilla deiteillä, joilla kaikilla miehen kiinnostus on ennemmin tai myöhemmin lopahtanut kertoessani ammattini. Tämä on onnetonta; missä Helsingissä korkeastikoulutettuja miehiä voi tavata?

-kolmeakymmentä lähestyvä nainen Bulevardin eteläpuolelta

Kommentit (1217)

Vierailija
1081/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoskari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa lannistavaa lukea tätä ketjua näin viiskymppisenä eronneena korkeastikoulutettuna ja hyvin toimeentulevana. Reilu vuosi erosta ja nyt on alkanut ajatus uudesta parisuhteesta pikkuhiljaa kiinnostaa. Mutta näitä kun lukee, niin eipä taida toivoa olla. Mä en vaadi akateemisesti koulutettua miestä, vaan yhteiset arvot ja maalaisjärki olisi hakusassa.  Ja se, että mun ei tarttis elättää miestä. Mutta huomaan, että tavalliset miehet jotenkin arastelee itsenäistä, ulkomaillakin uraa tehnyttä naista, vaikka omasta mielestäni olen ihan tavallinen naapurintyttö (tai ehkä naapurintäti tässä iässä). Tinderiin en todellakaan edes uskalla mennä.

1. mitä sä miehellä?

2. miten täällä aina onkaan nämä harvat ainakin 100k vuodessa tienaavat naiset palstailemassa, vieläpä miesvihaketjuissa.

Sata tonttua tienaa jokainen päivystävä erikoislääkäri ja kevyesti tienaakin. Heitä on lisäksi hiton paljon ja voittopuoleisesti naisia.

Palsta on siis täynnä päivystäviä erikoislääkäreitä?

Ei ihme että jonot ovat mitä ovat eikä aikoja tahdo saada...

Vierailija
1082/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoskari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa lannistavaa lukea tätä ketjua näin viiskymppisenä eronneena korkeastikoulutettuna ja hyvin toimeentulevana. Reilu vuosi erosta ja nyt on alkanut ajatus uudesta parisuhteesta pikkuhiljaa kiinnostaa. Mutta näitä kun lukee, niin eipä taida toivoa olla. Mä en vaadi akateemisesti koulutettua miestä, vaan yhteiset arvot ja maalaisjärki olisi hakusassa.  Ja se, että mun ei tarttis elättää miestä. Mutta huomaan, että tavalliset miehet jotenkin arastelee itsenäistä, ulkomaillakin uraa tehnyttä naista, vaikka omasta mielestäni olen ihan tavallinen naapurintyttö (tai ehkä naapurintäti tässä iässä). Tinderiin en todellakaan edes uskalla mennä.

1. mitä sä miehellä?

2. miten täällä aina onkaan nämä harvat ainakin 100k vuodessa tienaavat naiset palstailemassa, vieläpä miesvihaketjuissa.

Sata tonttua tienaa jokainen päivystävä erikoislääkäri ja kevyesti tienaakin. Heitä on lisäksi hiton paljon ja voittopuoleisesti naisia.

Muita vaihtoehtojahan ei ole. Tsemiä sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää statushomma liittynee jämäpaloihin

Nyt viiskymppisenä kun katsoo, niin opiskeluaikojen (yliopisto, stem) aikoihin 20-23v muodostuneista pareista yli 90% on edelleen yhdessä.

Opiskeluaikana tai ylipäätään parikymppisenä käytännössä melkein kaikki ollaan samalla viivalla; aika pe*saukisia, koulut kesken, keskenkasvuisia - siinä kohdassa ei sellaisia hankalia asioita kuin työ, varallisuus tai status ole sekoittamassa pakkaa. Ja siinä ne pitkät parisuhteet muodostetaan, jotka kestää vuosikymmeniä. Ja jotka tästä jaosta jäävät yli, ovat jämäpaloja - joskus myös omasta valinnasta

Kuulostaa erikoiselta, kun ottaa huomioon että tialstollisesti noin 50% pariskunnista eroa tuohon mennessä.

Voi tietysti olla niin että koska STEM-alan miehet ovat keskimäärin hyvätuloisia, parisuhteet kestävät paremmin. Sekin on osoitettu että miehen pienet tulot, tai se jos naisen tulot nousevat miehen tuloja isommiksi, korreloi avioeron todennäköisyyden kanssa.

Mikä on lisätodiste siitä että nainen ei rakastu vain mieheen, vaan elämäpakettiin jonka osa mies on. Miehen on nostettava naisen elintasoa ja sosioekonomista statusta.

Tilastot avioliitosta ei kerro ihmisistä. Eli jos 5 ihmistä on 5 kertaa naimisissa ja eroaa joka kerta se on 25 eroa. Samalla on 25 paria, jotka eivät eroa. Tilastojen mukaan silloin 50 avioliitosta 50% päättyy eroon, ihmisiä tuossa on mukana esim. vain 60 hlöä - edellyttäen että nuo 10 henkilöä on 5 kertaa naimisissa ristiin toisensa kanssa.

Vai kertooko tilasto sen, että 60 ihmistä on 30 liitossa, joista 50% eli 15 päätyy eroon.

Vierailija
1084/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän joillekin miehille naisen korkeampi koulutus ON ongelma. On niitä tapauksia vastaan tullut. Erosin pitkästä liitosta ollessani 35-vuotias. Menin jossain vaiheessa näille deittisaiteille ja usein niissä piti täyttää jonkun verran tietoja itsestään, taustastaan, ulkonäöstään jne. Todella moni mies tarttui niistä tiedoista juuri koulutukseen. "Kuvittelitkos olevasi jotain erityistäkin kun maisteriksi olet lukenut." Nämä oli minusta aina yhtä huvittavia koska ensinnäkään maisteriksi opiskeleminen ei kyllä ole mikään kovin erikoinen saavutus, ei ainakaan itseltäni vaatinut mitään ihmetekoja, ja toiseksi itselleni koulutuksella ei ollut merkitystä. Mutta huonoitsetuntoista miestä en olisi ottanut. Tapasin monia miehiä, osa hyvinkin varakkaita ja menestyksekkäitä, mutta itse olen mielestäni siinä mielessä onnekas ollut että tienaan itsekin aivan riittävästi, ja olen saanut valita kumppanin muuten kuin raha edellä. Jos mies ei mua sytyttänyt, sitä ei mikään määrä menestystä tai rahaa muuttanut.

Vierailija
1085/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoskari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. mitä sä miehellä?

Muita vaihtoehtojahan ei ole. Tsemiä sinulle.

No kerro toki muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
1086/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yllättävän monen korkeastikoulutetun(eli hyvätuloisen) naisen on vaikea löytää kumppania koska heille kelpaa vain korkeastikoulutettu(eli hyvätuloinen) mies kumppaniksi ja suomessa korkeakouluissa on naisenemmistö. Ei korkeastikoulutetulle(eli hyvätuloiselle) naiselle kelpaa se amismies tai duunarimies ja sitten saamme lukea näitä naisten valituksia ettei hyvää kumppania löydy.

Vierailija
1087/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä miehenä arvostan naisissa kaikkia muita ominaisuuksia kuin koulutusta. Katson paljon tiktokkia ja kyllä sellainen iloisuus ja rempseys puree. Hauskuus ja sosiaaliset taidot. Tykkään, että nainen tanssii paljon, meikkaa ja laittautuu. Osaa ommella itse vaatteita, askarrella kaikennäköistä, ja herättää hyvää mieltä ympäröivissä ihmisissä. Sellaisella naisella on paljon annettavaa. Minua miehenä ei kiinnosta, paljonko nainen tienaa (itselleen), koska usein se tarkoittaa, että nainen on kylmä, kuivakka ja väsähtänyt.

Eli siis haluat jonkun teinin.

Jaa, täällä tämäntyyppinen nelikymppinen "teini". Olen myös äiti, opettaja, naimisissa oleva nainen. Miten esim iloisuus ja monipuoliset kädentaidot olisivat vain teinien ominaisuuksia?

Ja postaatko paljonkin videoita itsestäsi tanssimassa tiktokkiin?

Vierailija
1088/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on naispula, kaupungissa on miespula,  joku Kannus ei ole oikea kaupunki. Pula oikeista suomimiehistä äityy rajuksi sukupuuttovaiheessa.

Vierailija
1089/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vika sinussa AP.

Mikä sitten on ammattisi? Pallien murskaaja?

Vierailija
1090/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ammattikoulun käynyt +40 mies, palkka on n. 5500€ /kk, talo ja auto on maksettu ja rahaa löytyy tililtä päälle 200000€.

Harrastan paljon liikuntaa ja en ole mikään kaljamahainen ukko.

Kiinnostaisiko sinua tällainen mies joka pärjää omillaan?

Ai niin, enhän minä puolisoa enää tarvitse koska minulla on jo sellainen, ihan tavallinen, aito, hauska, urheilullinen, hyvätuloinen nainen.

Raha ei ole tuonut elämään mitään muuta kun turvallisuuden tunteen tulevasta, parhaat asiat elämässä ovat kuitenkin niitä jotka eivät maksa mitään, siksi jotenkin vieroksun tuollaista statuksen luomista koska ihminen täytyy nähdä ja arvottaa ihmisenä eikä minkään luokkajaon mukaan, luulisi korkeasti koulutetun ihmisen ymmärtävän tuollainen asia.

Vierailija
1091/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ammattikoulun käynyt +40 mies, palkka on n. 5500€ /kk, talo ja auto on maksettu ja rahaa löytyy tililtä päälle 200000€.

Ai niin, enhän minä puolisoa enää tarvitse koska minulla on jo sellainen, ihan tavallinen, aito, hauska, urheilullinen, hyvätuloinen nainen.

Raha ei ole tuonut elämään mitään muuta kun turvallisuuden tunteen tulevasta, parhaat asiat elämässä ovat kuitenkin niitä jotka eivät maksa mitään, siksi jotenkin vieroksun tuollaista statuksen luomista koska ihminen täytyy nähdä ja arvottaa ihmisenä eikä minkään luokkajaon mukaan, luulisi korkeasti koulutetun ihmisen ymmärtävän tuollainen asia.

Pakko kysyä että mitä töitä sä ammattikoulupohjalla teet kun noin hyvin saat palkkaa? 

Itse olen myös ammattikoulun käynnyt ja palkkaa saan sen 3000-3500 euroa kuukaudessa enkä tiedä ketään duunaria kuka saa noin kovaa liksaa.

Jos ihminen nostaa tasoaan eli kouluttautuu niin se näkyy aika hyvin palkassakin sitten. 

Vierailija
1092/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tärkeämpi kysymys on, miksi kukaan korkeakoulutettu hyvännäköinen ja hyväpalkkainen alle kolmekymppinen mies haluaisi deittailla aloittajaa?

Tapailu seksin merkeissä on taas asia ihan erikseen, mutta se ei taida aloittajalle riittää.

Mutta miksi hyvännäköinen ja hyväpalkkainen alle kolmekymppinen mies sitoutuisi vain yhteen, kun voi tapailla useampaa ja viettää elämänsä parasta aikaa?  Nelikymppisenä on helppo löytää parikymppinen perheorientoitunut nainen, jonka kanssa lapset tehdä ja kasvattaa.

Vierailija
1093/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä miehenä arvostan naisissa kaikkia muita ominaisuuksia kuin koulutusta. Katson paljon tiktokkia ja kyllä sellainen iloisuus ja rempseys puree. Hauskuus ja sosiaaliset taidot. Tykkään, että nainen tanssii paljon, meikkaa ja laittautuu. Osaa ommella itse vaatteita, askarrella kaikennäköistä, ja herättää hyvää mieltä ympäröivissä ihmisissä. Sellaisella naisella on paljon annettavaa. Minua miehenä ei kiinnosta, paljonko nainen tienaa (itselleen), koska usein se tarkoittaa, että nainen on kylmä, kuivakka ja väsähtänyt.

Eli siis haluat jonkun teinin.

Jaa, täällä tämäntyyppinen nelikymppinen "teini". Olen myös äiti, opettaja, naimisissa oleva nainen. Miten esim iloisuus ja monipuoliset kädentaidot olisivat vain teinien ominaisuuksia?

Koska akateemiset kolmekymppiset ja sitä vanhemmat naiset ovat kaikki katkeria ja hyvin tietoisia siitä.  Heidän mielestään vain teini voi olla iloinen, ja vain takapajulassa asuva kotirouva voi tykätä ompelemisesta, kotiaskareista, ja muusta moukkamaisuudesta.  Oikea akateeminen nainen on kitkerä, vaikka käykin oopperassa ja teatterissa säännöllisesti, onhan hän ylempää luokkaa kertakaikkiaan.

Vierailija
1094/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sdp ainakin pyri siihen että 70% suomalaisista kävisi korkeakoulun eli silloin meillä on paljon korkeakoulutettuja suomessa joten silloin tämä korkeakoulutettujen naisten pariutumisongelma poistuu kun luultavasti silloin myös on miehistä valtaosa korkeakoulutettuja? 

Vierailija
1095/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen koulutus ja varallisuus merkitsee miehille todella vähän, kun taas naisille merkitsee miehen koulutus ja varallisuus erittäin paljon.

Koulutettu varakas sinkkunainen saa hyvän miehen samalla tavalla kuin vähän koulutettu vähävarainen nainen, eli ulkonäköön/tyyliin panostamalla ja seksuaalisesti miestä miellyttävän asenteen omaksuminen/hyväksyminen.

Älä yleistä. Luettele minulle vaikka viisi johtavassa asemassa olevaa ("jormaollila"-tasoista) miestä, joilla on kouluttamaton ja pienituloinen puoliso.

En ole aikuisiällä tutustunut kertaakaan (siis mahdollisessa parisuhdemielessä) mieheen, jolle koulutuksellani ja elintasollani/elämäntavallani ei olisi ollut merkitystä. Normaali, koulutettu suomalainen mies etsii elämänkumppania, jonka kanssa yhdessä tavoitellaan yhteistä kotia ja yhteistä elintasoa.

Ja miksi koulutettu varakas sinkkunainen haluaisi miehen, joka etsii näyttelyesinettä? Ainakin itse olisin mieluummin ollut ilman. Mutta fakta: on olemassa edellä kuvaamiani normaaleja miehiä ja he etsivät elämänkumppania ihan eri kriteereillä.

En tiedä, tuutataanko tuota p*skaa Venäjältä vai Jenkeistä, mutta selkeästi sitä tänne tuodaan, jotta lisättäisiin naisten ja miesten välistä eripuraa.

Itse asiassa tiedän montakin. Itsekin olen varmaan sinun mielestä kouluttamaton kun olen sairaanhoitaja ja puolisoni on johtaja kansainvälisessä yhtiössä. Tuttavapiirissä on lääkäreitä jonka puoliso on sairaanhoitaja/terveydenhoitaja. Tämän lisäksi tunnen pariskunnan jossa mies on dippainssi ja johtajatasoa ja vaimo on lastentarhaopettaja. Tunnen juristi/kirjastonhoitaja pariskunnan. Eli kyllä monella korkeastikoulutetulla, johtavassa asemassa olevalla ja varsinkin miehillä on puoliso joka ei ole ammatillisesti samalla viivalla. Hyvin näyttää toimivan.

Akateemisuus ei tuo älykkyyttä tai muuta veemäistä luonnetta mukavaksi. Ikään kuin akateeminen tutkinto olisi jotain ihmeellistä. Lopettakaa jo tästä jauhaminen. Eikö millään muulla voi briljeerata?

Vierailija
1096/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä etsit tasoistasi miestä eli yhtä koulutettua ja saman verran/enemmän tienaavaa. Ongelma on, että ko. Mies ei etsi naista samoilla kriteereillä, vaan hän etsii feminiinistä, mukavaa, NUOREMPAA naista, jolla on jotain koulutusta ja joku työ. Miehelle paljon tärkeämpää on se, että nainen on miellyttävä ihmisenä, hyvännäköinen, seksuaalisesti tyydyttävä, nuorempi ja lapseton. Uraohjusnaiset eivät usein ole mitään näistä.

T. M34, 100k e+ /v. maisteri

Tässä se tuli. Nyt voimme päättää koko keskustelun, ja jättää aloittajan tekemään tykönään uudenlaisen suunnitelman pariutumiselleen tämän uuden informaation voimin.

Mikäli aloittaja oli tosissaan, on hänelle kerrottu jo kaikki tarpeellinen tieto. Laitetaan se tähän vielä kerran:

"Sä etsit tasoistasi miestä eli yhtä koulutettua ja saman verran/enemmän tienaavaa. Ongelma on, että ko. Mies ei etsi naista samoilla kriteereillä, vaan hän etsii feminiinistä, mukavaa, NUOREMPAA naista, jolla on jotain koulutusta ja joku työ. Miehelle paljon tärkeämpää on se, että nainen on miellyttävä ihmisenä, hyvännäköinen, seksuaalisesti tyydyttävä, nuorempi ja lapseton. Uraohjusnaiset eivät usein ole mitään näistä.

T. M34, 100k e+ /v. maisteri"

Mutta se nuorempi nainen EI etsi 34-vuotiasta setämiehen alkua. Joten kyllä ap:n kumppani tilastojen mukaan kuitenkin löytyy omasta ikähaasrukasta, kun markkinoille saapunut mies 30+ on ensin lyönyt pari kuukautta päätään seinään opiskelijatyttöjen kanssa.

Taitaa olla luetun ymmärtäminen sinulle vaikeaa. M olen 34v. naimisissa 5 vuotta, perhe perustettuna, vahva ura ja hyvät tulot. En todellakaan ole kolmekymppisenä etsimässä mistään AP:n kaltaisista ylijäämänaisista itselleni kumppania 😂

No eipä se sinun vaimosi nuorena loputtomasti pysy ja sitten ilmeisesti sinulle menettää arvonsa, kun se nuoruus on niin tärkeää.

Vierailija
1097/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolainen ammattikoulun valmistunut mies ansaitsee 3000 euroa kuussa bruttona, tästä voisi ottaa mallia.

Vierailija
1098/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomaan teidän ei korkeakoulutettujen ajatusmaailma, jossa koulutuksen ainoa tarkoitus on enempi rahaa.

Eikä ymmärrystä esim. että ihmisillä voi olla valtava intohimo johonkin tieteen tai taiteen alaan,

miten joku fil.maisteri euroopan historiasta ja sitten se peruskoulun tai amiksen käynyt, joka ei tiedä edes Suomen itsenäistymisvuotta tai koska on ollut ww2,

niin miten tällaisista lähtökohdista pari saataisiin,

eiväthän he kohtaisi millään tasolla.

Vierailija
1099/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap väittää että miehet ovat kiinnostuneet kouluttautumattomista, eivätkä samalla koulutustasolla olevista naisista. Tykkäyksiä  sataa.

Miehet tekevät saman maininnan, naiset alkavat tinkaamaan vastaan kertoen kuinka tutkimusten mukaan naiset pariutuvat saman tasoisten miesten kanssa. Tykkäyksiä sataa.

Tämä samassa ketjussa.

Eikä palstalla ole miesvihaa?

Vierailija
1100/1217 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen koulutus ja varallisuus merkitsee miehille todella vähän, kun taas naisille merkitsee miehen koulutus ja varallisuus erittäin paljon.

Koulutettu varakas sinkkunainen saa hyvän miehen samalla tavalla kuin vähän koulutettu vähävarainen nainen, eli ulkonäköön/tyyliin panostamalla ja seksuaalisesti miestä miellyttävän asenteen omaksuminen/hyväksyminen.

Älä yleistä. Luettele minulle vaikka viisi johtavassa asemassa olevaa ("jormaollila"-tasoista) miestä, joilla on kouluttamaton ja pienituloinen puoliso.

En ole aikuisiällä tutustunut kertaakaan (siis mahdollisessa parisuhdemielessä) mieheen, jolle koulutuksellani ja elintasollani/elämäntavallani ei olisi ollut merkitystä. Normaali, koulutettu suomalainen mies etsii elämänkumppania, jonka kanssa yhdessä tavoitellaan yhteistä kotia ja yhteistä elintasoa.

Ja miksi koulutettu varakas sinkkunainen haluaisi miehen, joka etsii näyttelyesinettä? Ainakin itse olisin mieluummin ollut ilman. Mutta fakta: on olemassa edellä kuvaamiani normaaleja miehiä ja he etsivät elämänkumppania ihan eri kriteereillä.

En tiedä, tuutataanko tuota p*skaa Venäjältä vai Jenkeistä, mutta selkeästi sitä tänne tuodaan, jotta lisättäisiin naisten ja miesten välistä eripuraa.

Itse asiassa tiedän montakin. Itsekin olen varmaan sinun mielestä kouluttamaton kun olen sairaanhoitaja ja puolisoni on johtaja kansainvälisessä yhtiössä. Tuttavapiirissä on lääkäreitä jonka puoliso on sairaanhoitaja/terveydenhoitaja. Tämän lisäksi tunnen pariskunnan jossa mies on dippainssi ja johtajatasoa ja vaimo on lastentarhaopettaja. Tunnen juristi/kirjastonhoitaja pariskunnan. Eli kyllä monella korkeastikoulutetulla, johtavassa asemassa olevalla ja varsinkin miehillä on puoliso joka ei ole ammatillisesti samalla viivalla. Hyvin näyttää toimivan.

Akateemisuus ei tuo älykkyyttä tai muuta veemäistä luonnetta mukavaksi. Ikään kuin akateeminen tutkinto olisi jotain ihmeellistä. Lopettakaa jo tästä jauhaminen. Eikö millään muulla voi briljeerata?

Niin yleensä sitä älykkyyttä on jo ennen sitä akateemisuutta,

ja sitten toisilla sitä ei ole sen jonkun alemman koulutuksen jälkeenkään.