Muiden 50-vuotiaiden elämä?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Olen N51, laihdutin juuri reilut parikymmentä kiloa, olo on mitä mainioin. Lapset 14 ja 18 asuvat kotona, ja teinien kanssa saa aina olla huolissaan.
Omat vanhemmat ja appivanhemmat sairastelevat, kohta liki omaishoitajana, se on rankkaa. Jatkuva huoli.
Töissä vaativassa keskijohdon tehtävässä, YT:t painavat kun ei tiedä mitä tulossa. Asuntolainaa vielä hirveästi.
Tsemppiä. Asun nyt yksin, ei tällä hetkellä huolta vanhuksista ( niitä on 2 vanhenemassa, mutta tulevat tällä hetkellä toimeen).
Lainaa ei ole hirveästi, mutta maksan sen yksin.
Työssä jouduin siirtymään soteen, mikä on vielä suuri tuntematon. Työpiste käy terveyteni päälle. Yritän neuvotella uuden tai päästä takaisin vanhaan. Pari muutakin takaovea on, mutta ne eivät ole yhtä varmoja.
Kaipaan työelämään taas tasapainoa ja itsemääräämisoikeutta. Korona-aika on ollut kuormittavaa, ja aina tulee jokin kriisi joka sekoittaa pakan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 50-vuotiaita edes on? Ei mitään hyötyä kenellekään. Työelämässä saikuttavat ja haukkuvat nuorempiaan, lapsistaan ja iäkkäistä vanhemmistaan eivät välitä. Pois tästä maailmasta kustannuksia aiheuttamasta niin kaikki hyötyvät.
Mitäs sitten tehdään kun olet itse 50v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v mies ja elämä eletty. Valmis poistumaan täältä.
Samoin valmis poistumaan ja olem myöskin 51 vuotias mies.
Lapset tehty, ex luovutettu kiertoon, ihan säpäkässä kunnossa, velkainen asunto, vakiduuni, terveys semiok, kaukosuhde.
Olen valmis poistumaan. Koska kaikkea kurjistetaan nyt, mitään älä tee eikä mistään voi haaveilla, tulevaisuus ei todella ole parempi koska sääntely mitä voit tai saat tehdä, vapaus on poistettu.
N51
Sähän olet vapaa.
En yksinäinen - toisaalta olenkin...
Perhe on, työ(yrittäjä), masennusta vastaan taistelen.
Rakkaita lapsia.
Puoliso jotenkin etääntynyt, pelaa ja kuuntelee podcasteja, käy oda-aikatyössä. Puolison terveysongelmien takia seksi käynyt todella vähiin.
Ei oikein ole sielunkumppania, ihmistä, joka ajattelisi samalla tavalla asioista.
Lapsilla terveysongelmia, tietämättämme lyötiin 2 geneettistä roskapussia yhteen...
Lähtekää välillä niistä tutuista ympyröistä. Vaikka ostoskeskukseen kiertelemään ilman kiirettä.
Kävin eilen sellaisessa asioilla. Tuli vähän risteilyfiilis: ihmisillä vapaata, perheitä ottamassa keskinäistä aikaa.
Jos se ei kiinnosta, niin muuten ulos tuttujen seinien sisältä. Johonkin missä saa olla rahassa tai näkee muita, mistä nyt ilahtuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te yli 50 v paahdatte vielä töissä ja samaan aikaan valitatte kauheaa kiirettä? Miks ette jää eläkkeelle kun teillä on kerran omaisuutta kerätty ja asuntokin maksettu? Taidatte vaan olla niin ahneita ettette halua!
Kukas sen eläkkeen meille maksaisi?
Mulla on ikää 55 vuotta. Asuntolainaa maksettavana vielä 5 vuotta. Mulla on kiire ja sen kiireen siheutta iäkäs äitini, jonka asioita pitää hoitaa, välillä useita kertoja viikossa. Töitäkin on paljon, mutta työstäni tykkään, se ei isommin aiheuta kiirettä.
Meillä yli 5-kymppisilläkin on oikeus työttömyystukeen ja toimeentulotukeen. Käytännössä kävisi niin, että jos nyt pitäisi jäädä eläkkeelle jota en vielä yli 10 vuoteen saisi, nuorempi sukupolvi pääsisi maksamaan erilaisia tukia minulle, mutta myös kolmelle lapselleni. Esim alle 20-vuotiaani saisi opintotukea (jota ei tällä hetkellä saa lainkaan), 2 kaksikymppistä saisivat isommat opintotuet.
Otin juuri 15 vuoden asuntolainan. Yritän toki maksaa sen nopeammin pois. N,50v.
Vierailija kirjoitti:
Lähtekää välillä niistä tutuista ympyröistä. Vaikka ostoskeskukseen kiertelemään ilman kiirettä.
Kävin eilen sellaisessa asioilla. Tuli vähän risteilyfiilis: ihmisillä vapaata, perheitä ottamassa keskinäistä aikaa.
Jos se ei kiinnosta, niin muuten ulos tuttujen seinien sisältä. Johonkin missä saa olla rahassa tai näkee muita, mistä nyt ilahtuukin.
Tämä ohje oli varmaan takoitettu 80-vuotiaille. 😁
49. Olen myöskin aika valmis hautaan. Yksinäisenä ihmisenä ei vain ole enää kauheasti ilonaiheita.
Mietin mitä tekisin työkseni kun yt ja irtisanominen. Muuten elämä ihan hyvää, naimisissa,2 lasta, ystäviä/kavereita on ja onneksi olen terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset tehty, ex luovutettu kiertoon, ihan säpäkässä kunnossa, velkainen asunto, vakiduuni, terveys semiok, kaukosuhde.
Olen valmis poistumaan. Koska kaikkea kurjistetaan nyt, mitään älä tee eikä mistään voi haaveilla, tulevaisuus ei todella ole parempi koska sääntely mitä voit tai saat tehdä, vapaus on poistettu.
N51Sähän olet vapaa.
Ei ole vapaa vaan hemmetin yksinäinen. Kukaan ei välitä ja tiedossa yksinäinen vanhuus kohti hautaa.
Olipa kerran elämä ja sitten vanhenin.
Lähipiirini 50 täyttäneet ovat vakaassa ja turvallisessa asemassa sekä ammatillisesti että yksityiselämässä. Hyvin monet naiset, valtaosa itse asiassa elävät yksin.
On joku pariskuntakin joka on vakiintunut yhteen vuosien yhteiselon kautta, lapset alkaa olla valmistuneet ja työelämässä.
Itse kuulun noihin yksin eläviin naisiin. En ole koskaan ollut vakavassa parisuhteessa. Työ on ollut aina keskeisessä asemassa ja on edelleen. Olen tyytyväinen ja turvallisella mielellä eläkeiän suhteen, Eläkevakuutus pitää siitä huolen.
Olen sitä mieltä että jokainen on oman onnensa seppä. Jos nuorena syöksyy päättömänä parisuhteisiin ja naimisiin ja hankkii jälkikasvua sen enempää miettimättä saa kyllä kiittää vain itseään kun löytää itsensä yksinhuoltajana ja rahaongelmissa. Miehet taas alkaa juoda ja ränsistyvät. Eletään katkerana ja syytetään elämää ja mitä ja ketä keksitäänkin kulloinkin.
Elämä ei aina ole kivaa ja helppoa ja itse joutuu välillä tekemään hurjastikin töitä onnensa eteen. Se kuitenkin palkitsee myöhemmin ja kun elämä keski-iässä alkaa tasaantua voi nauttia sitten työnsä hedelmistä. Sitä kun vain odotetaan että kaikki lankeaa itsestään kuin Manulle illallinen saa sitten odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se ei kiinnosta, niin muuten ulos tuttujen seinien sisältä. Johonkin missä saa olla rahassa tai näkee muita, mistä nyt ilahtuukin.Tämä ohje oli varmaan takoitettu 80-vuotiaille. 😁
Ei, näin nuorempia pienten lasten vanhempia. En yhtään 80-vuotiasta perheenisää tai -äitiä.
Mitä varten luulet, että kauppakeskukset on suuniteltu ja rakennettu? Tukkumyymälöiksi*
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirini 50 täyttäneet ovat vakaassa ja turvallisessa asemassa sekä ammatillisesti että yksityiselämässä. Hyvin monet naiset, valtaosa itse asiassa elävät yksin.
On joku pariskuntakin joka on vakiintunut yhteen vuosien yhteiselon kautta, lapset alkaa olla valmistuneet ja työelämässä.
Itse kuulun noihin yksin eläviin naisiin. En ole koskaan ollut vakavassa parisuhteessa. Työ on ollut aina keskeisessä asemassa ja on edelleen. Olen tyytyväinen ja turvallisella mielellä eläkeiän suhteen, Eläkevakuutus pitää siitä huolen.
Olen sitä mieltä että jokainen on oman onnensa seppä. Jos nuorena syöksyy päättömänä parisuhteisiin ja naimisiin ja hankkii jälkikasvua sen enempää miettimättä saa kyllä kiittää vain itseään kun löytää itsensä yksinhuoltajana ja rahaongelmissa. Miehet taas alkaa juoda ja ränsistyvät. Eletään katkerana ja syytetään elämää ja mitä ja ketä keksitäänkin kulloinkin.
Elämä ei aina ole kivaa ja helppoa ja itse joutuu välillä tekemään hurjastikin töitä onnensa eteen. Se kuitenkin palkitsee myöhemmin ja kun elämä keski-iässä alkaa tasaantua voi nauttia sitten työnsä hedelmistä. Sitä kun vain odotetaan että kaikki lankeaa itsestään kuin Manulle illallinen saa sitten odottaa.
Aika usein ne rahaongelmat ja yksinhuoltajuus johtuu työttömäksi jäämisestä, keski-iän kriiseistä, perinnöllisistä ja suvun kasautuneista ongelmista ym ym. Työnsä hedelmistä voi silti päästä nauttimaan. Mielestäni olet asemassasi aivan väärä ihminen sanomaan asiasta yhtään mitään.
Todellisuudessa kaikki 50 + säälittäviä jos ovat sinkkuja. Parisuhde poistaa yksinäisyyden ja talouskin on kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51Sähän olet vapaa.
Ei ole vapaa vaan hemmetin yksinäinen. Kukaan ei välitä ja tiedossa yksinäinen vanhuus kohti hautaa.
Sulla on työ, lapset ja suhde. Silti olet tuota mieltä. Miten se on mahdollista??
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa kaikki 50 + säälittäviä jos ovat sinkkuja. Parisuhde poistaa yksinäisyyden ja talouskin on kohdillaan.
On säälittävää, jos kaikki, myös talous, riippuu parisuhteesta.
Asun ensi kertaa yksin, ja tulen toimeen oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
tarkoitettu*
Luontoon pitäisi mennä katsomaan puita, muttei ihmisten ilmoille vaikka kahvilaan?
Hyvä idea... voisi saada hyviä ystäviä vuosiksi eteenpäin. Ja ehkä sen miehenkin.