Muiden 50-vuotiaiden elämä?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 38v ja tuntuu, että olen 50v.
Jatkuvasti mietin,kuin olisi ihanaa olla taas 20v ja elämä edessä.
Eli sinulla olisi maks. 18 vuotta elämää edessä. Ei kovin pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v mies ja elämä eletty. Valmis poistumaan täältä.
Ei ihme, että 50+ naisilla on vaikea löytää miesystävää, jos ikäluokan miehet ovat tuollaisia. Naiset alkavat 50+ elää uutta nuoruutta, kun lapset muuttavat pois kotoa ja on vihdoin aikaa itselle ja mahdollisuus harrastaa ja matkustaa ja nauttia elämästä.
N52
Samaa mietin. Tosin tunnen paljon 50+ ikäisiä aivan upeita miehiä, joilla elämä on oikein kelpoa ja hyvää.
Tunnen myös muutaman saman ikäisen raaskun miehen ja heillä elämä ei ole ilmeisesti koskaan ollut hyvää. Tuskinpa se siitä siis paremmaksi muuttuukaan, kun turpa on ollut rutussa kakarasta lähtien.
Minulla taitaa olla keski-iän kriisi. En ole hankkinut perhettä ja sinkkuna on mennyt vuosikaudet jo. Saan kyllä esim Tinderissä mätchejä vähän liikaakin mutta mitään aitoa ei löydy. Vaatimukset korkealla. Elämä on oikein hyvää näinkin, on harrastuksia ja ystäviä, kiva työ. Terveys kohdillaan. Monesta asiasta saan olla kiitollinen mutta silti mietin nyt että mitäs seuraavaksi. Ei ole lapsia joista huolehtia, eikä vanhempiakaan enää. Voisin tehdä mitä haluan. Ehkä muutan jonnekin Costa Ricaan tekemään vapaaehtoistyötä sademetsien hyväksi ja löydän sieltä jonkun komean lattarimiehen... Eläkettä tai vanhuutta en halua vielä ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hektistä ainakin mulla. Kolme lasta kotona, mies ja karvaiset kaverit. Aamulla herätessä alkaa juoksu aikaa vastaan, joka päättyy illalla kun menee nukkumaan. Viikot ja kuukaudet juoksee alta pois.
Mitäs juokset, omaa tyhmyyttähän se vain on, jos otat elämän tuolla tavoin. Anna muille vastuuta ja lopeta turhuudet. Nauti välillä ja älä valita.
Miksi te yli 50 v paahdatte vielä töissä ja samaan aikaan valitatte kauheaa kiirettä? Miks ette jää eläkkeelle kun teillä on kerran omaisuutta kerätty ja asuntokin maksettu? Taidatte vaan olla niin ahneita ettette halua!
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka ja hyvässä kunnossa. Urheilen joka päivä. Minulla on oma yritys. Rouva 51v.
Olipas positiivinen viesti tässä ketjussa, hienoa!
Olen 50, eronnut, ei lapsia. Mulla on mielenkiintoinen työ eikä rahahuolia (ei omistusasuntoa, mutta mitä siitä). Joitain hyviä ystäviä. Harrastan kivoja asioita joista saan iloa, kuten kulttuurijuttuja, ulkoilua ja retkeilyä, ja suhtaudun elämään myönteisesti ja uteliaasti. Ei siis valittamista. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 50-vuotiaita edes on? Ei mitään hyötyä kenellekään. Työelämässä saikuttavat ja haukkuvat nuorempiaan, lapsistaan ja iäkkäistä vanhemmistaan eivät välitä. Pois tästä maailmasta kustannuksia aiheuttamasta niin kaikki hyötyvät.
Ikärasismia parhaimmillaan
Totuus kuitenkin on että yli 50-vuotiaista on pelkkiä kustannuksia yhteiskunnalle.
Ja varsinkin jos ovat töissä julkisella, palkka maksetaan ja tuottavuus 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v mies ja elämä eletty. Valmis poistumaan täältä.
Samoin valmis poistumaan ja olem myöskin 51 vuotias mies.
Lapset tehty, ex luovutettu kiertoon, ihan säpäkässä kunnossa, velkainen asunto, vakiduuni, terveys semiok, kaukosuhde.
Olen valmis poistumaan. Koska kaikkea kurjistetaan nyt, mitään älä tee eikä mistään voi haaveilla, tulevaisuus ei todella ole parempi koska sääntely mitä voit tai saat tehdä, vapaus on poistettu.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 50-vuotiaita edes on? Ei mitään hyötyä kenellekään. Työelämässä saikuttavat ja haukkuvat nuorempiaan, lapsistaan ja iäkkäistä vanhemmistaan eivät välitä. Pois tästä maailmasta kustannuksia aiheuttamasta niin kaikki hyötyvät.
Ikärasismia parhaimmillaan
Totuus kuitenkin on että yli 50-vuotiaista on pelkkiä kustannuksia yhteiskunnalle.
Huvittava ajatus. Minä olen 50-vuotias yritysjohtaja. Tekemästäni työstä maksetaan esimerkiksi monet sinun ja lastesi lapsilisät, lääkärikäynnit ja ne lukuisat lääkkeet, joita tarvitset.
Kohta 60v ja työtön mutta en enää edes kaipaa töihin, vajaa 2 vuotta ja voin hakea OVE:tä miksi siis enää haluaisin edes töihin? Parasta tällä hetkellä on vapaa-aika, tekemistä kyllä riittää. Ja siitä pitää olla kiitollinen, että ei ole velkaa ja toinen ehkä vielä tärkeämpi asia on terveys, en käytä tällä hetkellä mitään lääkitystä. Vähän seurailen mitä syön ja muutaman kerran kk mittaan verenpaineen, näillä tarkoitus pärjätä mah. pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te yli 50 v paahdatte vielä töissä ja samaan aikaan valitatte kauheaa kiirettä? Miks ette jää eläkkeelle kun teillä on kerran omaisuutta kerätty ja asuntokin maksettu? Taidatte vaan olla niin ahneita ettette halua!
No hei.. mitä kuvittelet, että millä elää sen ajan kunnes eläke koittaa kymmenen vuoden päästä? Ja sitten se eläke on aika surkea, kun viimeiset kymmenen vuotta on ollut kotona tienaamatta. Luuletko, että yhteiskunta maksaa sen, että haluan pois töistä muuten vaan?
Ihan omituisia juttuja jotkut kyselee.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun te nuoret edes tietäisitte, mitä puuttuvalla kokemuksellanne työelämässä ette tiedä. Siksi me kehäraakit saamme tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei.. mitä kuvittelet, että millä elää sen ajan kunnes eläke koittaa kymmenen vuoden päästä? Ja sitten se eläke on aika surkea, kun viimeiset kymmenen vuotta on ollut kotona tienaamatta. Luuletko, että yhteiskunta maksaa sen, että haluan pois töistä muuten vaan?
Ihan omituisia juttuja jotkut kyselee.
Ihan on relevantti kysymys näille joilla noin on.
Itselle ei vanhemmat jättäneet kuin velkaa joten työssäkäyntini ei ole valinta vaan pakko.
N52
Olen N54 ja sairaslomalla olen ollut alle 10pv koko elämäni aikana-paiskin töitä täysillä ja maksan verot, en koe olevani rasite yhteiskunnalle. Olen kiitollinen terveydestäni, monet ikätoverit ovat sairastuneet ja kuolleet, se ei ole ollut helppoa sivustakaan katsella. Lapset aikuisia ja aikaa tehdä omiakin juttuja, siitä nautin nyt ku on sen aika.
Vierailija kirjoitti:
Voin jäädä eläkkeelle 67-vuotiaana. Nyt jos jään pois työelämästä, minulla ei ole mitään tuloja. Asun myös vuokralla, eikä omaisuutta ole kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika nuori, kun et tiedä, että nykyisten 50 v eläkeikä on 68 v. Sinulla nuorempana se on vielä korkeampi. Eläkkeelle ei voi jäädä ihan vaan omalla päätöksellä, kun pitäisi saada eläkettäkin elääkseen...
Täällä haukun nuorempia naisia. Se on mun elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, jo sukupolvi sitten valmistui meitä ensimmäisiä akateemisia pätkätyöläisiä, suoraan lamaan. Eteenpäin on menty, mutta nämä varmat säästöt, eläkkeet ja omaisuus on meitä 20v vanhemmilla. Siispä töitä painetaan, että ei jäädä riesaksi lapsillemme. Onko parempia ehdotuksia?
Silti elämä on ihanaa ja kohdallaan ja nautin siitä sinusta huolimatta. Sori siitä.
Tosi hektistä ainakin mulla. Kolme lasta kotona, mies ja karvaiset kaverit. Aamulla herätessä alkaa juoksu aikaa vastaan, joka päättyy illalla kun menee nukkumaan. Viikot ja kuukaudet juoksee alta pois.