Muiden 50-vuotiaiden elämä?
Kommentit (134)
Olen yli 50 enkä ole koskaan ollut onnellisempi. Nuoruuden kipuilut, pikkulapsiajat, huono avioliitto kaikki takana. Mieleltäni olen nuori ja kropaltani terve työssäkäyvä ja aktiivinen ihminen. Kaukana taakasta, koska palkkatasoni on korkeimmillaan ja maksan veroja ap:nkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 50-vuotiaita edes on? Ei mitään hyötyä kenellekään. Työelämässä saikuttavat ja haukkuvat nuorempiaan, lapsistaan ja iäkkäistä vanhemmistaan eivät välitä. Pois tästä maailmasta kustannuksia aiheuttamasta niin kaikki hyötyvät.
Tilastojen mukaan nimenomaan nuoret ovat sairauslomalla huomattavasti enemmän.
Todella tylsää ja masentavaa. Asun yksin. Yhtä kaveria näen kerran kk ja toista parin vko välein. Tämä jälkimmäinen ei tosin yleensä juurikaan juttele oma-alotteisesti ja saan itse keksiä puheenaiheet,
vähän alkanut tuntumaan raskaalta hänen seura .
Isä sairas ja hänen asioita hoidan välillä. Parina iltana viikossa käyn salilla että pääsen vähän kotoa pois. Deittisivuilla roikun, mutta tosi harvoin tulee mitään mätsejä, teffeille olen päässyt kerran puolessa vuodessa. Ei niistäkään ole tullut mitään.
Viikonloput ja lomat usein yksinäisiä, ahdistaa taas tuleva kesälomakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 50-vuotiaita edes on? Ei mitään hyötyä kenellekään. Työelämässä saikuttavat ja haukkuvat nuorempiaan, lapsistaan ja iäkkäistä vanhemmistaan eivät välitä. Pois tästä maailmasta kustannuksia aiheuttamasta niin kaikki hyötyvät.
Päin vastoin, tilastojen mukaan, ja myös oman (yli 50v) elämänkokemukseni mukaan juuri nuoremmat ovat eniten sairaslomalla.
Olen pian 49 vuotias ja tykkään. Elämä on oikein mukavaa ja olen onnellinen. Mieheni on ollut paras ystäväni jo 25 vuotta ja lapsista kaksi on aikuisia, nuorin lukiossa. Perhe-elämä on mukavaa ja nauravaista.
Vanhempani ovat hyvin pärjääviä liikunnallisia 80 vuotiaita ja samoin appivanhemmat. Olen ollut yrittäjänä jo liki 15 vuotta ja tykkään työstäni paljon. Velkaa ei ole ollut enää vuosikausiin ja terveys on priimaa.
Olen itse vasta 39-vuotias, mutta samaistun kyllä ap:hen. Varmasti jostakin viisikymppisestäkin menisin. Olen aina identifioinut itseni keski-ikäiseksi, siis jo teininäkin. Olen köyhä työtön ja kärsin kovasta ahdistuksesta ja olen autismikirjolla. Elämä on todella kuormittavaa ja rajoitteistani huolimatta joudun asumaan vanhan ja sairaan sukulaiseni luona ja toimimaan käytännössä jonkinlaisena omaishoitajana ja avustajana. Sitten on niitä ainaisia kotitöitä, jotka jäävät vastuulleni. Omalle elämälle ei oikein ole tilaa. Ahdistukseni ja kuormitukseni kasvavat koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en. Mulla on perhe ympärillä, hyvä työpaikka ja elämä mallillaan.
Nämä ovat todella viehättäviä, nämä "ei mulla vaan -ihmiset".
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 50 enkä ole koskaan ollut onnellisempi. Nuoruuden kipuilut, pikkulapsiajat, huono avioliitto kaikki takana. Mieleltäni olen nuori ja kropaltani terve työssäkäyvä ja aktiivinen ihminen. Kaukana taakasta, koska palkkatasoni on korkeimmillaan ja maksan veroja ap:nkin edestä.
Kiitos ilkimys sivalluksestasi. Et maksa veroja puolestani. Käyn töissä, tosin jaksamisen äärirajoilla. Voi hyvn, inhotus
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 38v ja tuntuu, että olen 50v.
Perhe(4lasta ja mies) ja työ on, mutta ei ystäviä,ei kroppaa, naama vaan vanhenee. Jatkuvasti mietin,kuin olisi ihanaa olla taas 20v ja elämä edessä.
Nyt mietin vain päivien päättämistä
Mitä enää naamalla ja kropalla tekisit, sulla on jo mies.
Elämä on melko tylsää.
20...35 veenä oli hauskaa ja menevää.
50 v on jo aika wanha.
Kroppa heikkenee ja hidastuu.
Palautuminen heikkenee.
Tosin edelleen olen hoikka ja tyylini 30 v tasoa.
Sellainen haluisinkin olla.
Aika menee järkyttävän nopeaa.
Kaikki uudet kikat, trendit, appit ja softat suunnitellaan 13...29 v porukoille. Mm tik tok ja kaikki muut uudet somet.
Heille siis markkinoidaan nuo, keski ikäiset ei ole cool tai in. Ollaan perässähiihtäjiä.
Nuoret hallitsevat katukuvaa energiallaan.
Terkuin 49 vee mies
58-v.
Sain lapset aika vanhana, joten he ovat juuri muuttaneet omilleen.
Lainat maksettu pois, nyt on aikaa ja rahaa tehdä miehen kanssa mitä halutaan.
Olen erittäin hyvässä kunnossa ja terve, urheilen oikeastaan joka päivä. Ulkonäön puolesta menen 10 vuotta nuoremmasta.
Ei valittamista.
Sama täällä. Paino alkanut nousta, terveys reistata, liikkumisongelmia, taloushuolia ja mieletön yksinäisyys, masennus ja lisäksi taloushuolien myötä yleistynyt ahdistuneisuus ja paniikkikohtaukset. Kukaan ei kaipaa, ei soita, ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on melko tylsää.
20...35 veenä oli hauskaa ja menevää.
50 v on jo aika wanha.
Kroppa heikkenee ja hidastuu.
Palautuminen heikkenee.Tosin edelleen olen hoikka ja tyylini 30 v tasoa.
Sellainen haluisinkin olla.
Aika menee järkyttävän nopeaa.Kaikki uudet kikat, trendit, appit ja softat suunnitellaan 13...29 v porukoille. Mm tik tok ja kaikki muut uudet somet.
Heille siis markkinoidaan nuo, keski ikäiset ei ole cool tai in. Ollaan perässähiihtäjiä.
Nuoret hallitsevat katukuvaa energiallaan.Terkuin 49 vee mies
No ei tiktokin käyttäminen nyt ihan niin vaikeaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v mies ja elämä eletty. Valmis poistumaan täältä.
Ei ihme, että 50+ naisilla on vaikea löytää miesystävää, jos ikäluokan miehet ovat tuollaisia. Naiset alkavat 50+ elää uutta nuoruutta, kun lapset muuttavat pois kotoa ja on vihdoin aikaa itselle ja mahdollisuus harrastaa ja matkustaa ja nauttia elämästä.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jotenkin kiellettyä olla tyytyväinen elämäänsä yli viisikymppisenä ja kertoa se?
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 38v ja tuntuu, että olen 50v.
Perhe(4lasta ja mies) ja työ on, mutta ei ystäviä,ei kroppaa, naama vaan vanhenee. Jatkuvasti mietin,kuin olisi ihanaa olla taas 20v ja elämä edessä.
Nyt mietin vain päivien päättämistä
Tuohon auttaa vaimon vaihtaminen nuoreen ja timmiin!
Leppoisaa aikaa tämä on, asunto on maksettu, työhommat sujuu vuosikymmenien rutiinilla.
On rahaa ja sijoituksia. On varaa syödä terveellisesti, ruokakaupassa ei tarvitse seurata
hintalappuja. Kuntokin on hyvä kun tulee liikuttua päivittäin. M 58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Valitetaan vain yhdessä miten elämällä ei ole enää tarkoitusta kun ollaan jo niin vanhoja, väsyneitä ja yksinäisiä. Ihmeellinen ankeusketju.
Olen 55v. Elämä on aika kiireistä. Töissä painan, usein ylitöitä. Lapset 19v ja 16v vielä kotona. Aviomies vielä muutaman vuoden töissä ja sitten eläkkeelle. Elämä on kaikin puolin ihan hyvää ja avioliitto suorastaan oikein hyvä, rakkautta on puolin ja toisin mieheni kanssa. Odotan itsekin eläkkeelle pääsyä joka tosin vasta 10 v päästä, olisi sitten mahdollisuus siirtyä enemmän mökille asumaan ja matkustelemaan ulkomaille. Fyysiseltä kunnoltani olen ok, käyn salilla ja lenkillä, eikä ylipainoa ole. Verenpaineeseen on silti lääkitys ollut jo useamman vuoden.
Tällä hetkellä on pienesti alakuloinen olo, ehkä vaihdevuodetkin vaikuttavat asiaan. Kaipaisin valoa, aurinkoa ja kesää. Rakastan mökkeilyä ja ulkona puuhastelua sekä oman mieheni seuraa. Toivon, että saan lapset saatettua turvallisesti opiskelemaan ja elämään omaa elämäänsä.