Onko uusi mies liian mustasukkainen?
Olen seurustellut jonkin aikaa miehen kanssa. Normaalisti mies on ihana, mutta aina välillä tulee erikoisia kysymyksiä jne.
Jos lähden baariin ystävien kanssa, hän laittelee koko ajan viestiä. Kyselee missä olen ja ketä on paikalla. Jos lapseni ovat muualla, hän muistuttaa että nythän koti on tyhjänä, ajatuksena kai että voisin kutsua jonkun sinne.
Joskus hän on pyytänyt että laitan kännykän seurannan päälle että näkee että pääsen turvallisesti kotiin.
Jos lähden jumppaan tai hiihtämään, hän saattaa kysyä oliko siellä hyvännäköisiä miehiä.
Olen hieman ymmälläni tästä kaikesta, sillä mies on muuten rauhallinen ja luotettava. Pitäisikö asiasta huolestua?
Kommentit (64)
Mulla ei ole kokemusta mustasukkaisista miehistä. Osaako joku kertoa miten liiallinen mustasukkaisuus on alkanut? Toisaalta olemme vasta tavanneet ja mies tuntuu tosi rakastuneelta. Ehkä tämä vähenee ajan myötä?
Pitää huolestua. Mitä hän sanoo kun sanot että hänen käytöksensä kuulostaa kontrolloinnilta, etkä hyväksy sellaista? Vai uskallatko edes sanoa?
Hmmm. En minä vielä tuomitsisi. Luottamus pitää ansaita, etkä ole sitä vielä ansainnut.
Minä olen ollut mieheni kanssa 10 v, ja hän oli alussa tuollainen. On kuinkin osoittautunut, ettei ole mustasukkainen.
Jatko näyttää.
Jos olisin ap, en vastaisi tuollaisiin miehen esittämiin mauttomiin kysymyksiin.
Nainen haluaa huolehtivaisen miehen, mutta huomaa. Huolehtivaisuutta EI ole se, että soittelet aamuyöllä jatkoille siirtyneelle naisellesi ja kyselet onko hän hengissä koska hän ei ole ilmoittanut itsestään mitään! Se on ylisuojelevaisuutta ja luottamuspulaa!
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole kokemusta mustasukkaisista miehistä. Osaako joku kertoa miten liiallinen mustasukkaisuus on alkanut? Toisaalta olemme vasta tavanneet ja mies tuntuu tosi rakastuneelta. Ehkä tämä vähenee ajan myötä?
Nyt ei kyllä tule ihan hirveästi mieleen tarinoita siitä miten joku on ollut ensin mustasukkainen ja sitten mustasukkaisuus on vähentynyt. Päinvastaisia kylläkin.
Jos lapseni ovat muualla, hän muistuttaa että nythän koti on tyhjänä, ajatuksena kai että voisin kutsua jonkun sinne.
Haluaa, että kutsut hänet?!
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa huolehtivaisen miehen, mutta huomaa. Huolehtivaisuutta EI ole se, että soittelet aamuyöllä jatkoille siirtyneelle naisellesi ja kyselet onko hän hengissä koska hän ei ole ilmoittanut itsestään mitään! Se on ylisuojelevaisuutta ja luottamuspulaa!
Voi se olla sitäkin. Se on kokonaisuus mikä ratkaisee. Jos tuon lisäksi pitää kysellä että oliko hiihtoladulla muita miehiä niin se menee vaan yli.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksestani voin kertoa, ettei omalla kohdallani vähentynyt ajan myötä. Päinvastoin.
Se alkoi juuri tuommoisina vaarattomina kysymyksinä, jatkui "vitsailuna" pettämisestä, eteni tappouhkauksiin ja suhteen päättämisen jälkeen seurasi kyttäämistä, häirintää ja lisää tappouhkauksia. Muuten mies oli kyllä ihana, mutta mutta.
Hyi helvetti! Juokse ja lujaa!!!!!!
Toi on aika sairasta ap. Kumma kun noiden hullujen kanssa tuo raja normaalin ja sairaan välillä voi hälventyä todella nopeasti. Tyyppi kuulosta siille että löydyt mustasta säkistä joku päivä.
"Joskus hän on pyytänyt että laitan kännykän seurannan päälle että näkee että pääsen turvallisesti kotiin."
Tämä on ns. Red flag.
Sen turvallisesti kotiin pääsemisen voi hoitaa myös viestillä tms, ei sillä että sinä laitat puhelimessasi seurannan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapseni ovat muualla, hän muistuttaa että nythän koti on tyhjänä, ajatuksena kai että voisin kutsua jonkun sinne.
Haluaa, että kutsut hänet?!
Hän asuu toisessa kaupungissa ja tilanne oli nimenomaan se että olin ystävien kanssa illanvietossa ja siitä puhuttiin. Eli hän vihjaili että voisin tuoda sinne miehen.
Minua tuo ajatuskin pöyristyttää, koska en ole ikinä harrastanut irtosuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa, että kutsut hänet?!Hän asuu toisessa kaupungissa ja tilanne oli nimenomaan se että olin ystävien kanssa illanvietossa ja siitä puhuttiin. Eli hän vihjaili että voisin tuoda sinne miehen.
Minua tuo ajatuskin pöyristyttää, koska en ole ikinä harrastanut irtosuhteita.
No sanoitko että pöyristyit tuosta? Olit vain hiljaa?
Minä neuvon, että tee kaikki toisin, mitä mies pyytää. Älä vastaa viesteihin baarissa, sano, että näit sata hyvännäköistä miestä, olo oli kuin karkkikaupassa yms.
Jää katsomaan, mitä tapahtuu. Jos suuttuu, tai kiristää otettaan, niin varo.
Olin seurustellut jonkin aikaa silloisen miesystäväni kanssa, kun turpaan tuli. Odotin miestä sovitulla tavalla ulkona töistä kotiin ja vieras mies kävi kysymässä minulta neuvoa. Vastasin vieraalle ja tähän kului aikaa noin 30 sekunttia. Kun päästiin kotiin, mies huitaisi siltä istumalta pullon viskiä naamaan ja alkoi hakata. Koska suunnittelin pettämistä sen vieraan miehen kanssa.
Mikään ei viitannut mustasukkaisuuteen tätä ennen. Mies oli kohtelias, komea ja mukava.
Mun muistoissa enää vain ikävä tapahtuma menneisyydessä.
Lapsellista ap, lapsellista. Teidän molempien käytös on lapsellista.
Miten mies käyttäytyy humalassa? Tarvitset sen tiedon
Nyrkkisääntönä voi sanoa, että jos tuota asiaa joutuu edes pohtimaan, kumppani on liian mustasukkainen.