Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen joulu teillä oli?

Vierailija
07.01.2023 |

Vieläkö on herkkuja jäljellä? Joko kuusi on viety pois? :-)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kuusta ollutkaan.

Joulu meni ja paska tuli.

Vierailija
2/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kysyit, meillä oli kiva joulu. Vietettiin oman perheen kesken, oli rauhallista. Töissä oltiin kun tässä on tämä maatila mutta jäi aikaa myös joulun viettoon. Kuusi ja koristeet siivottiin eilen pois, muutamia pipareita on vielä jäljellä, samoin pari suklaarasiaa. Enää reilu 11 kuukautta seuraavaan jouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkomailla kuten aina. En halua mitään jouluista, jos vain pääsen siitä jotenkin eroon.

Vierailija
4/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin kotona enkä viettänyt joulua. Joulun jälkeen ostin luuttoman juhlakinkun 2 €/kg sekä suklaakonvehteja ja amarylliksen puoleen hintaan. Amaryllis availee nyt nuppuaan ja on päivä päivältä kauniimpi. Suklaata on vielä jäljellä ja kinkkuakin paloina pakastimessa.

5/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kanssa yhteinen aatto peruttiin koska olin sairaana.

Jokainen vietti omissa oloissaan.

Vierailija
6/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yksin kotona enkä viettänyt joulua. Joulun jälkeen ostin luuttoman juhlakinkun 2 €/kg sekä suklaakonvehteja ja amarylliksen puoleen hintaan. Amaryllis availee nyt nuppuaan ja on päivä päivältä kauniimpi. Suklaata on vielä jäljellä ja kinkkuakin paloina pakastimessa.

Sinäpä olet ollut aikaisin kaupoilla!

Vierailija
7/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu sujui rauhallisesti puolisoni kanssa. Söimme, joimme, saunoimme ja nukuimme hyvin. Kävin joulupäivänä äitini luona. Hautuumaalla kävimme vasta tapaninpäivänä, jolloin on kiva viedä silloinkin kynttilöitä aattoryysiksen jälkeen.

Olen niin monet joulut järjestänyt, ettei ruokaa jää yli. Lasken ne kolmelle päivälle ja sitten se saa riittää. On kiva palata taas muihin pöperöihin. 

Kuusi on yhä olkkarissa. Se on niin kauniin mallinen kotimainen kuusi, että hävitetään  vasta Nuutinpäivänä.

Vierailija
8/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen. Vietin jouluni kissani sekä videopelien kanssa. Herkut on jo syöty, niitä en edes paljoa ostanut. Kuusi on pakattu pois(muovikuusi).

Vierailija
9/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin aattona kipeäksi ja olen edelleen. Mitään joulua en tänä vuonna olisi laittanutkaan ,koska ero juuri joulun alla.

Vierailija
10/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

O!en könnssä viäläki ja kuusi on tuvas

Vierailija
11/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen että av:lla ei saanut siitä keskustella. Oli kuulemma provo.

Kuitenkin jos uutisia luki niin oli paljon mainintoja turvakodeista, 247 puhelinnumeroista joihin voi soittaa yms.

Eli ehkä jotkut täällä eivät vain kestä meidän monien todellisuutta.

Vierailija
12/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikein kiva joulu. Sukulaiset kävi syömässä. Kaikki sai mieluisia lahjoja ja relattiin. Puretaan kuusi pois tänään.

Herkuista on jäljellä vielä pari glögipulloa ja yksi pussi käsintehtyä suklaata. Yksi perunalaatikko on myös pakkasessa.

Vierailija
13/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu oli ihana ja monikulttuurinen. Meitä oli koolla kuusi ihmistä...neljää eri kansallisuutta.

Uusi vuosi vaihtui taas suuremmalla porukalla.

Mieheni sukua kokoontui suurella porukalla pitkien pöytien ääreen...

Nuorin kokoontujista on vain muutaman kuukauden vanha; iäkkäin taas- vanharouva 98v. Ko vanharouva on nyt vuoden päivät asunut senior- kodissa; lapset/ lapsenlapset hakevat hänet kuitenkin aina yhteisiin tapahtumiin tms.

Hän onkin todella pirteä; uutta vuotta vartenkin hän oli käynyt kampaalla (paksut, vahvat hiukset) ja kynnetkin oli hoidettu ja laitettu. Liikkuminenkin sujuu edelleen vaivatta.

Tarjolla oli mm. erilaisia mereneläviä, (mustekalaa, eril.rapuja, simpukoita jne.)

Oli jotenkin ihana nähdä, kuinka tämä iäkäs vanharouva nautti kaikesta; sukulaistensa tapaamisesta/ yhdessä olosta ja myöskin tarjoilusta ; kertoi mm. pitävänsä tarjotun valkoviinin mausta ja jälkiruokakin kuulemma "ihan suli suussa."

Kaikesta näki, että tämä lähes 100 vuotias suvun jäsen, on ollut/ on edelleen erittäin pidetty/ tykätty; niin kauniisti nuoremmatkin suvunjäsenet häntä kohtelivat. ( ulkomailta)

Vierailija
14/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vietetty joulua ja syötiin ihan arkiruokaa. Pari konvehtirasiaa tosin oli. Hyvin rauhallista ja stressitöntä.

Vierailija
15/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen että av:lla ei saanut siitä keskustella. Oli kuulemma provo.

Kuitenkin jos uutisia luki niin oli paljon mainintoja turvakodeista, 247 puhelinnumeroista joihin voi soittaa yms.

Eli ehkä jotkut täällä eivät vain kestä meidän monien todellisuutta.

Voit itse vaikuttaa tulevaisuuteesi. Jos olet lapsi, olet yhteydessä sossuun ja kerrot mitä perheessäsi tapahtuu suljettujen ovien takana. Jos olet aikuinen, ryhdistäydyt ja suljet väkivallan pois elämästäsi. Jos se on mies joka hakkaa kännissä, niin jätät sen sian. Otat tarvittaessa lapset kainaloon ja suuntaat turvakodin kautta parempaan elämään.

Ei väkivaltaa tarvi sietää.

Vierailija
16/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin onnistunut, ei tullut yhtään kiloa lisää. 

Vierailija
17/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaatto oli tosi kiva, ensin sukulaisilla päivällä syömässä ja ilta oman perheen kesken. Pelattiin pitkästä aikaa lautapeliä ja naurettiin niin että mahasta otti. Joulupäivä on mun koko vuoden suosikkipäivä, hissutellaan kauniisti koristellussa kodissa, syödään hyvin ja vaan ollaan.

Harmi vain, että sukulaistapaamisessa oli yksi, joka onnistui tartuttamaan flunssaansa kaikkiin joten Tapaninpäivä ja välipäivät menivätkin sairastellessa.

Tänään puretaan kuusi ja suurinosa joulukoristeista. Jotain ei niin jouluisia valoja jätän vielä.

Vierailija
18/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva joulu oli.  Sen vietimme kaksistaan miesystävän kanssa.  Välipäivinä vieraili sukulaisia yökylässä

ja lapsivieras nukkui vieressäni.  Jouluruokien rippeitä syötiin vielä uudenvuoden päivänä ja tänään

syödään viimeiset joulutortut.

Vierailija
19/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä olet ollut aikaisin kaupoilla!

Me täällä Suomessa vietämme joulua 24. - 26. joulukuuta. Teillä siellä on toisenlaiset tulitauot.

Vierailija
20/20 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä koko joulun, hyvä niin. Yhtään lahjaa en saanut mutta eläimet sai monta :). Konvehteja oli vähän, mutta kyllä tavallinen levysuklaa on parempaa.

Tontut on jo kaapissa odottamassa ensi joulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi