Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko uusi mies liian mustasukkainen?

Vierailija
07.01.2023 |

Olen seurustellut jonkin aikaa miehen kanssa. Normaalisti mies on ihana, mutta aina välillä tulee erikoisia kysymyksiä jne.

Jos lähden baariin ystävien kanssa, hän laittelee koko ajan viestiä. Kyselee missä olen ja ketä on paikalla. Jos lapseni ovat muualla, hän muistuttaa että nythän koti on tyhjänä, ajatuksena kai että voisin kutsua jonkun sinne.

Joskus hän on pyytänyt että laitan kännykän seurannan päälle että näkee että pääsen turvallisesti kotiin.

Jos lähden jumppaan tai hiihtämään, hän saattaa kysyä oliko siellä hyvännäköisiä miehiä.

Olen hieman ymmälläni tästä kaikesta, sillä mies on muuten rauhallinen ja luotettava. Pitäisikö asiasta huolestua?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan näistä aloituksista aina tietää että ap on erittäin sopiva uhri. Hän kyselee täällä. Ihminen joka osaa vetää terveellä tavalla rajat, vetää ne jo noissa tilanteissa ihan automaattisesti. Nauraa paskaisesti kun joku kysyy oliko hiihtoladulla komeita miehiä ja sanoo että no en helvetissä laita mitään seurantaa päälle, oletko tosissasi? Tässä vaiheessa mustasukkainen osapuoli tajuaa että toista ei saa alistettua ja suhde kokee äkkikuoleman. Sitten on niitä jotka loukkaantuu kysymyksistä hiljaa itsekseen, eivät sano mitään ja jäävät ansaan.

Tulee muistaa, että mustasukkaisuus ei ole vain toisen vahtimista ja pahaa, vaan se voi olla myös toisen erittäin suurta epävarmuutta ja todellista pelkoa toisen menettämisestä. On hyvä siis tutkailla mitkä syyt ovat mustasukkaisuuden takana.

Jos toinen vahtii suutuspäissään toista ja haluaa omia tämän täysin, niin se ei ole hyvä millään tavalla, mutta jos toinen on epävarma itsestään ja pelkää, että toinen jättää vaikka hänet ja lapset, niin silloin on tilanteeseen voi riittää kunnon juttelu ja asioista sopiminen.

Mustasukkaista voi yrittää siis ymmärtää, mutta raja se on ymmärtämiselläkin. Ei ole mukavaa kummallekaan, jos tuntee olonsa koko ajan epävarmaksi, sillä sellainen ei ole hyvä parisuhde.

Jutelkaa siis asiat selviksi. Nöyristelyjä ei tarvita ja mihinkään sellaiseen ei kannata lähteä, että itsestä tuntuu epäilyttävältä heti. Toiselle ei myöskään voi antaa mitää ikuisia lupauksia, että ei petä ja jätä ikinä, koska kukaan ei tiedä tulevasta. Voi luvata, että jos on jotain ajatuksia vaikka suhteen lopettamisesta, niin siitä tulee heti jutella, jertoa huolensa ja ajatuksensa, mutta muita lupauksia ei tarvitse antaa.

Mustasukkainen voi hakeutua myös ammattilaiselle juttelemaan, sillä usein tuokin asia on jostain lapsuudesta tullut ja kumppani ei ole sen parantaja.

Tämä on usein parisuhteiden ongelma, halutaan, että toinen parantaisi ja uskotaan, että toisen pystyy parantamaan.

Niin, mutta toisaalta rakkaus myös voi parantaa. Sen kun tietäisi etukäteen.

Eri

Ei kuitenkaan paranna mustasukkaisuutta. Mulla tuli mieleen, että olisko piilohomo ja siksi itse kiinnostunut niistä hyvännäköisistä miehistä.

Vierailija
62/64 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex saattoi suuttua jos joku tuntematon mies kävi kysymässä minulta jotain pikkuasiaa. Sitten kun olin työkavereiden kanssa viettämässä iltaa, tuli samaan paikkaan.

Miettikää, istumaan viereiseen pöytään baarissa! Sanoi että tarkkailee ettei kukaan koske minuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuutta ehdottomasti, mutta ei mielestäni ole väärin myöskään asettaa parisuhteessa rajoja. Pikku hiljaa luottamus kasvaa kun kaikki menee hyvin. Reaktion takana voi olla draumaattisia kokemuksia historiasta.

Vierailija
64/64 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saakeli kun tulee mieleen ex. Jos minä sen kerran lähdin ulos ilman häntä, niin tämä soitteli vähän väliä naristen "mulla on huoli". Olisi pitänyt lopettaa siihen paikkaan. Se kyttäys kävi nopeasti ihan sairaaksi. Minua mm.seurattiin.