H&M ja itsepalvelukassat! Mitä helvettiä???
Menin eilen kassalle jonoon maksamaan ostokset, niin myyjä huuteli tympääntyneesti sieltä edestä, että maksanko kortilla vai käteisellä. Sanoin että kortilla niin myyjä vastasi "No sit mene tuohon itsepalvelukassalle". Siis mitä? En mene jos en halua. Ja mulla oli lisäksi tuotteesta kysymys jonka takia halusin asiakaspalvelua. En siirtynyt jonosta mihinkään ja vielä myyjä yritti huudella jotain, saman kohtelun sai myös kaikki muut jonossa taakseni tulleet henkilöt. Tympeästi esitetty kysymys ja käsky itsepalvelukassalle jos et aio maksaa käteisellä. Just.
Nytkö nämä rantautuu vaatekauppoihinkin? Ei itsepalvelukassoissa sinänsä vikaa ole, mutta haluan saada itse päättää käytänkö sitä vai haluanko palvelua myyjältä.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, sama kokemus Triplan henkkamaukasta. Kassalla ei ollut ketään, menin siihen odottelemaan josko myyjä saapuis paikalle niin takaa kuuluu vaan huuto "itsepalvelukassa on siinä vieressä" :D
Mulla kävi kans sama juttu! Olisin halunnut kivan paidan, joka oli viimeinen. Hintaa siinä ei ollut joten en voinut mennä ip kassan kautta. Myyjä huusi että ip kassa on vapaana. Kävin myyjän luona ja hän sanoi "no mulla on kyllä tässä homma kesken, hinta on varmaa tippunu."
Noloa keksiä näitä tarinoita joissa minä sanoin kyllä myyjälle suorat sanat tai jotain vitsikästä tms. ei sinua kukaan usko. Todellisuudessa olit hiljaa ja menit suoraan kotiin itkemään asiasta vauva palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Käytän itse aina itsepalvelu kassaa jos mahdollista. En ole niin avuton, että tarvitse apua maksamisessa ja osaan piipata tuotteen viivakoodin itsekin.
Minä taas haluan edelleen palvelua. Sillä tavoilla myös ylläpidetään työpaikkoja.
Mullakin loppu samasta syystä H&M:ssa käynti. Ja olen muuttanut muutenkin kaikkea kulutusta sellaiseksi, missä on asiakaspalvelua ja ihan oikeita ihmisiä koneiden sijaan.
Meitä ihmisiä halutaan vähentää, ihan määrällisesti ja se näkyy joka paikassa.
Mutta se on meistä itsestä kiinni, annetaanko me tehdä meistä tarpeettomia.
Minulla loppui siihen ekaan ja vikaan kertaan kun kun sain hälärin irti ja paidassa oli reikä! En tiedä mitä tein väärin, mutta myyjä oli myrskynmerkkinä kun sanoin että en voi ostaa tätä kun siinä on reikä. Myyjän ilme huokui että "tyhmät vanhat äm mät saa tana" (olen 49vuotias).
Pitivät Triplan H&M:ssä pitkää jonoa kassalle (vapaana oleva myyjä vieressä toimettomana), yksi huutelee itsepalvelukassalle. Jätin ostokset ensimmäiseen rekkiin ja lähdin pois.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin työpaikat vähenee
Käyttäkää ihmeessä niitä itsepalvelukassoja niin päästään niistä henkkamaukan tympeistä asiakaspalvelijoista eroon. Millä perusteella sinne valitaan työntekijät?
Osaako h&m:ssä itsepalvelukassa veloittaa alennushinnat tuotteista? Ruokakaupassa aletuotteista joutuu maksamaan normihinnan itsepalvelukassalla.
Itsepalvelukassaa käytettäessä pitäisi saada alennusta. Siinä kun asiakas tekee myyjän työn.
Vaikka -10%, niin johan ois itsepalvelukassoille menijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas rakastan itsepalvelukassoja enkä oikein ymmärrä miten jotkut kokee ne niin vastenmielisinä. Ja ihan boomeri olen, 42 v eli en enää mikään nuorikaan enää, joka tosta noin vaan oppisi uusia temppuja. Mutta ip kassat on niin ihanan nopeita. HM:ssä asioin niin harvoin etten ole vielä noihin törmännyt, mutta ihan hyvin voisin kokeilla. Ainoa mikä mietityttää, on hälyn poisto, mutta kaipa siitäkin selviää.
Ahhhh, luulin jo tämän ketjun perusteella olevani ihan omituinen poikkeus, joka rakastaa itsepalvelukassoja :) onneksi oli täällä joku toinenkin. Juuri tuuletin Raision myllyn h&m:ssä että vihdoin tännekin on saatu kassa. Joulun alla taas saman kauppakeskuksen suomalaisessa kirjakaupassa meinasi palaa käpy, kun itsepalvelukassa oli otettu muutostöiden yhteydessä pois.
Parasta itsepalvelukassassa: ei tarvitse (yleensä) jonottaa, ei tarvitse olla
Tulee kyllä ensimmäinenä mieleen, että miten ihmeessä ihmisillä on aina kiire joka paikkaan? Elämä tuntuu olevan yhtä suorittamista.
En oo ikinä käynny itsepalvelukassalla, enkä käy! Ja liikkeet joihin ei raha kelpaa, eivät ansaitse mun korttirahaa, haluan maksaa käteisellä.
En ole pitkään aikaan käynyt hmssä.
Viimeeksi kun kävin, he koittivat ehdottaa klarnaosamaksusopimusta 2 topista... hinta oli muistaakseni vain 7€... kieltäydyin, halusin maksaa kokonaan samantien... en sen jälkeen ole käynyt
Nyt tiedän että en taida enää ehkä mennä sinne. En osaa ottaa vaatehälyttimiä pois enkä todellakaan halua vahingossa maksaa osamaksulla vaatteita vaan kerralla kokonaan. Niitä vaatteita mihin ei ole varaa ei osteta, tai niin minä olen oppinut
Olen kerran itsepalvelukassaa h&m:lla aiemmin käyttänyt kun myyjät käskytti sinne. Oli kuitenkin sen verran ärsyttävää että päätin että toista kertaa en itsepalvelukassalle siellä enää mene.
No tänään menin sinne pitkästä aikaa ja jonotin kassalle. Myyjä huuteli "tänne sitten vain palautukset ja käteismaksut, korttimaksut itsepalvelukassalle". Jäin tästä huolimatta jonoon ja oman vuoron tultua sain kuunnella myyjän kettuilua. Aikaa siihen, että myyjä veloitti maksun meni maksimissaan minuutti, siellä itsepalvelukassalla olisi kestänyt paljon kauemmin. Ihan järkyttävää asiakaspalvelua, uudelleen en enää mene kyseiseen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa tästä pliis palautetta kauppoihin! Myyjänä kans inhoon noita ip-kassoja ja meitä painostetaan siihen että kaikki kortilla maksavat pitää käskeä käyttämään niitä... Oon ilmaissut oman mielipiteeni mutta kuten tavallista niin työntekijän mielipide ohitetaan, mutta uskon että asiakkaita kuunnellaan paremmin.
Nyt johto perustelee tätä sillä, että asiakkaat tykkää ja Ruotsissakin toimii tää juttu, vaikka asiakkaat selvästi täällä ei ainakaan tykkää yhtään kun painostetaan käyttämään niitä.
Suomalainen asiakas on luultavasti harkitsevampi kuin varakkaampi ruotsalainen. Sen vuoksi asiakas haluaa usein vielä varmistaa, että on ymmärtänyt tuotteen merkinnät oikein. Eikö siinä ole jo perustelua? Ei luottokortti tee jokaisesta harkintakyvytöntä.
En tiedä, että miten siellä strategiaosastolla ajatellaan, mutta suututettu suomal
Tämän suomalaisen suututti Instrumentariumin asiakas"palvelija" kesällä 1999. Sen jälkeen olenkin hankkinut silmälasini (sellaiset 1500 euroa yleensä maksavat) ihan muista liikkeistä. Eli on totta, ettei kannata suututtaa. Siitä voi jäädä miinukselle monellakin tapaa.
Joko täällä on totuttu HM:n itsepalvelukassoihin.
Kävin tällä viikolla Henkkamaukassa, eikä muita kassoja kuin itsepalvelukassat ollu auki. Siinä oli kakai myyjää tiskin takana opastamassa asiakkaita ja poistamassa hälyttimiä.
Ei voinut puhua nopeasta palvelutapahtumasta. Itsepalvelukassat on jees, jos asiakas hyötyy siitä jotenkin. Vaikka välttyy jonottamiselta.
Nyt siellä jonotettiin, että pääsee palvelemaan itseään.
Ottaakohan ne edes käteistä enää vastaan? Pitää alkaa maksaa setelillä, niin saa palvelua ehkä.
Muuten ajattelin lopettaa koko liikkeessä kännin.
Pitääkö ne hälytysmagneetitkin itse etsiä ja kaivella pois niistä vaatteista?
En käytä automaattikassoja. Hinnat eivät tipu ja ne vähätkin työpaikat katoavat.
Mä menin itsepalvelukassalle, mutta siinä ei sitten voinut ilman myyjää käyttää alekuponkia (sovelluksen), niin eipä sitten löytynyt vapaata myyjää siihen hätään apuun. Että tosi kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne siellä rättikaupassa sitten tekee, jos eivät enää rahasta eivätkä asiakkaita palvele? Ei sitä vaatteiden viikkausta voi riittää koko työpäivän ajaksi. Jonot tuskin on niin pitkiä tuollaisessa putiikissa, etteikö ihan ihminen voisi siinä kassalla palvella. Itsepalvelun ymmärtää kyllä jotenkin vielä näissä hypermarketeissa.
Kuka purkaa kuormat ja laittaa vaatteet hintoineen esille jos ei myyjät??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa yhtään, pääsee nopsaan ulos. Helppoa ja kätevää. Jos meidän myymälässä olis sama käytäntö, hyppisin ilosta!
Loppuis se kitinä maksullisista pusseista,kanta-asiakkuudesta, hinnoista. Ja osa jää jaarittelemaan kassalle, vaikka jonoa olisi.
T. Vaatemyyjä minäkin
Loppuu se vaatemyyjan tyokin.
Robotit laittavat vaatteet myyntiin?
Käytän itse aina itsepalvelu kassaa jos mahdollista. En ole niin avuton, että tarvitse apua maksamisessa ja osaan piipata tuotteen viivakoodin itsekin.