Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette kuulu kirkkoon, oletteko tänään töissä?

Vierailija
06.01.2023 |

Jos ette, niin tuntuuko oudolta että on vapaapäivä ilman varsinaista syytä, kun toiset käyvät esim kirkossa tänään?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin mennä kirkkoon, mutta se oli niin täynnä etten mahtunut. Sama juttu joka sunnuntai tai muina kirkkopyhinä. 

Vierailija
22/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, koska palkallinen vapaapäivä. riistäjä-yrittäjä maksakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on ihan tavallinen peikko kun hassuja kyselee. hän tietää ihan hyvin että surin osa kirkkoon kuuluvista ei käy kirkossa.

Vierailija
24/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä. Olin joulunkin töissä. Viime pääsiäisen olin ja varmaankin tulevankin pääsiäisen tulen olemaan.

Vierailija
25/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus painoin ns. niskalimassa duunia: kaverit eivät vaan kertoneet, et olivat ns. "tehneet sisään"  ja pitempi vapaa. Yksinäni siellä töissä murjotin. Seuraavana Loppiaisena pistin potilla nokkiin! ;)

(se on nyt minä, joka nauran, hähä! :) )

Vierailija
26/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon, menen töihin tänään.

Vierailija
27/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kirkossa vaikka olen eronnut kirkosta. Se on niin että en maksa montaa sataa sinne.

Minä käyn myös kirkossa monta kertaa vuoessa, vaikka en kuulu kirkkoon enkä edes ole käynyt rippikoulua. Kirkko on hyvä paikka rauhoittua ja koota ajatuksiaan. Eikä minun tapauksessani maksa mitään!

Vierailija
28/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viettääkö uskikset juhannusta, vaikka on pakanajuhla? Ei kai sentään?

Juhannusta on alunperin vietetty kristillisissä maissa Johannes kastajan muistoksi eli kyllä sillä on kristillinen alkuperä. Nykyään sen uskonnollinen merkitys ei taida tosin enää kauheasti korostua edes kristittyjen keskuudessa.

Vierailija
29/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittäjä ja teen töitä joka päivä, toisin kuin joku kotona makaava jeesustelija

Vierailija
30/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa voi käydä vaikka ei maksa jäsenmaksua

Vierailija
31/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhannusta on alunperin vietetty kristillisissä maissa Johannes kastajan muistoksi eli kyllä sillä on kristillinen alkuperä. Nykyään sen uskonnollinen merkitys ei taida tosin enää kauheasti korostua edes kristittyjen keskuudessa.

Juhannusta (keskikesää) on juhlittu kauan ennen kuin keksittiin satu Johannes Kastajasta.

Vierailija
32/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se oudolta tunnu ollenkaan. Kirkkohan voisi niin halutessaan siirtää loppiaisen, helluntait ja kaikki mahdolliset muutkin pyhäpäivänsä viikonlopuille.

Jostakin mystisestä syystä tätä ei kirkko halua kuitenkaan tehdä.

Muistaakseni AY-liikkeen vaatimuksesta nämä kirkolliset arkipyhät, loppiainen ja helatorstai siirrettiin takasin entisille paikoilleen. Vuosina 1973-1991 ne olivat siirrettynä lauantaille.

Vierailija
33/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä näsäviisaita uskiksia saapuu krisittyjen juhlapäivien aikaan tekemään näitä mukanokkelia aloituksia. Minulle sopisi paremmin kuin hyvin, että vapaapäivät olisi määritelty jonkun muun kuin kristillisen kalenterin mukaan. Ihan hyvin voisin pitää joulun, loppiaisen, pääsiäisen, juhannuksen yms. vapaapäivät jonakin muuna ajankohtana, mutta koska vapaat on puolestani määritelty, pidän ne silloin kun muutkin.

Vai meinaako Ap, että ei-kristittyjen pitäisi painaa lomatta duunia vuoden ympäri, koska eivät kuulu kirkkoon? Eiköhän meille kaikille vakaumuksesta riippumatta kuulu sama määrä lomapäiviä.

Vierailija
34/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirkkoon kuuluvat ovat kirkossa tai muuten hartautta harjoittavat?

Vierailija
35/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yrittäjä ja teen töitä joka päivä, toisin kuin joku kotona makaava jeesustelija

Mistä sinä tiedät, että Ap makaa vain kotona? Ja kyllä ihmisellä saa olla myös vapaapäiviä, vaikka töissä kävisikin.

Vierailija
36/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhannusta (keskikesää) on juhlittu kauan ennen kuin keksittiin satu Johannes Kastajasta.

Mihin satuun ennen sitä uskottiin? Löytyyköhän niistä pakanallisista juhannus- ja joulujuhlista mitään todisteita, ainakaan täältä pohjolasta?

Vierailija
37/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin avarakatseinen, että minulle kelpaa kaikki vapaapäivät.

Vierailija
38/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon enkä mene töihin tänään koska työpaikka tänään kiinni.

Vierailija
39/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla meni nyt ihon alle, taitaa nolottaa pitää vapaita, joita ei ole kristillisyydellä ansainnut.

Nolottaako "kristittyjä" olla lauantait pois töistä vastoin raamatun ohjeita?

Vierailija
40/89 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On voitu viettääkin, mutta kristillisissä maissa sitä on vietetty alun perin Johannes kastajan muistoksi jo pitkään. Myös sana juhannus suomeksi on väännös Johanneksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä