Mitä olet vienyt epähuomiossa kaupasta kotiin maksamatta?
Tajusin juuri kotiin tullessani etten maksanut kardemummaa.. pidin sitä kassalla vain kädessä kun muut viikonloppuostokset olivat hihnalla ja juttelin myyjän kanssa mukavia. Ajattelematta kuitenkin pakkasin sen kestokassiin muiden ostosten kanssa, siinäkään ei kellot soinut. Myyjä ei myöskään näköjään kiinnittänyt huomiota kun juteltiin niitä näitä.
Nyt olen omantunnontuskissa että pitääkö lähteä kauppaan takaisin maksamaan tuo.. tiedän ettei se kaupan tulosta heilauta mihinkään suuntaan mutta silti, olisi periaattessa oikein mennä takaisin. Mitä jos vartija näki?
Haluaisinkin kuulla mitä itse olet epähuomiossa vienyt kotiin maksamatta?
Kommentit (140)
Finnfoam-levyjä 4 kpl, sellaisia n. 60 cm x 2,5 m kokoisia.
Rak.tarvikeliikkeessä asioidessa pihapoikia ei näkynyt missään (kuten tavallista), joten lastasin itse levyt pakun takakonttiin. Pihapojilta saa lapun, johon tuotteet on kirjattu ja sen lapun kera mennään myyjän luo, joka kirjaa ne yrityksen tilille.
No nyt sitä lappua ei saanut. Kiertelin liikkeessä sisällä ostaen myös sieltä tarvikkeita ja tietty nuo levyt unohtui ilmoittamatta kun myyjän luo menin.
Voi olla, että joskus on jäänyt jokin pieni tuote vahingossa maksamatta. En kylläkään muista. Sen kylläkin muistan, että Citymarket-kauppiailla on jäänyt "epähuomiossa" vanhoja tarjoushintoja hyllyn reunaan, tai tarjoustuotteiden hyllpypaikalle on vaihtunut "vahingossa" normihintaisia tuotteita. Siitä tulisi jo useampi sataa euroa, jos näitä lähdettäisiin kolmen vuosikymmenen ajalta perkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperia (oli paljon ennen koronaa) samalla tavalla eli se oli mulla koko ajan kädessä, kun nostelin muut tavarat korista kassalle. Selitin kassalle vielä jotain ja heiluttelin rullapakettia. Pakkasin kamani ja menin autolle. Kotona tajusin, että taisi paperit jäädä maksamatta. En mennyt takaisin ja olen ollut tarkempi sen jälkeen.
Mä olen myös vahingossa pöllinyt vessapaperia. Kori ja kädet ihan täynnä ostoksia, niin laitoin sen paketin siitä kantohihnasta käsivarrelle. Myyjä ei huomannut tai sitten luuli minun jo maksaneen sen aiemmin kun niin itsevarmasti sitä kannoin :D Tajusin asian vasta puolivälissä matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että joskus on jäänyt jokin pieni tuote vahingossa maksamatta. En kylläkään muista. Sen kylläkin muistan, että Citymarket-kauppiailla on jäänyt "epähuomiossa" vanhoja tarjoushintoja hyllyn reunaan, tai tarjoustuotteiden hyllpypaikalle on vaihtunut "vahingossa" normihintaisia tuotteita. Siitä tulisi jo useampi sataa euroa, jos näitä lähdettäisiin kolmen vuosikymmenen ajalta perkaamaan.
Cittari kyllä myös korjaa tilanteen asiakkaalle, kun vain tietävät siitä. Sun mielestä on oikein varastaa, koska kassalla jonkin tuotteen hinta tuleekin väärin? Outo logiikka, mikä tosin ei tällä palstalla ees yllätä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olen epähuomiossa laittanut hameen alle mm. moottorisahan, vaatteita ja ruokatarvikkeita. Epähuomiossa kävellyt kassan ohi maksamatta.
Nooh, kaikillehan käy joskus noin. Mäkin unohdin kerran mikroaaltouunin hameen alle. Huomasin vasta kotona, kun vaihdoin vaatteita ja en kyllä todellakaan enää siinä vaiheessa viitsinyt mennä takaisin kauppaan maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittari kyllä myös korjaa tilanteen asiakkaalle, kun vain tietävät siitä. Sun mielestä on oikein varastaa, koska kassalla jonkin tuotteen hinta tuleekin väärin? Outo logiikka, mikä tosin ei tällä palstalla ees yllätä 🙄
Ite en löytänyt tuosta viestistä oikeutusta varastamiselle. Tulkitsin sen enemmänkin tyyliin vahinkoja sattuu puolin ja toisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräässä liikkeessä epähuomiossa lähti ostoskori ja jotain pikkusälää siinä. Odottelin, kun mies maksoi omat ostoksensa. Myyjä sanoi arasti minulle että on täällä näitä ostos kassejakin. Totesin, ettemme tarvitse. Vasta kävelykadulla havahduin siihen, että mulla oli se kori ostoksineen siinä kädessä.
En ymmärrä, miksi myyjä ei estänyt lähtemistäni maksamatta?! Kori on ollut kyllä tosi kätevä kauppakorina ja mökille ruokien viemisessä.
Menikö maksamaan? En kerta kaikkiaan kehdannut. Välttelin kauppaa hyvän aikaa.Tää oli hieno :DD aina ei vihjailu vaan toimi.. Onnea kätevästä korista!
Kiitos! Tämän jälkeen ostoskoreihin tuli hälytyslätkät.
Lapsella kädessä ollut sosepussi on muutaman kerran jäänyt maksamatta, kun en ole täyttä ostoskärryä kassahihnalle tyhjätessä enää muistanut, että sekin oli vielä. Joskus myös joku pieni lelu on jäänyt maksamatta, mutta karma kosti, kun se olikin sitten valmiiksi rikki. Tällaisia pieniä sattumuksia on käynyt. En ole kokenut huonoa omaatuntoa, vahinkoja ne ovat olleet.
Kerran myös aiottiin ostaa monta pussia tarjousspagettia, mutta ei sitten haluttukaan niitä, kun kassa antoi sille kalliimman hinnan. Kassapoika poisti ne kuitilta ja tarvitsi siinä esimiehen apua. Ne spagetit jäi siihen maksupäätteen viereen ja pakkasin kaiken muun olettaen, että kassapoika ne siitä huolehtii pois. Oli vissiin myyjällekin hämmentävä tilanne, kun minun lähtiessä hän vielä huikkasi hei spagetit jäi. Hämmentyneenä otin ne matkaan ja niin sain ilmaiseksi monta kiloa spagettia.
Joskus ollaan oltu rattailla kaupassa ja kori käynyt niin painavaksi että kahva alkanut notkottaa. Olen sitten laittanut painavimpia esim maitotölkin vaunujen alaosaan että nostan sitten kassalla siitä. No kassalla tietysti hirveä ruuhka, vihaisia ihmisiä ja yrittänyt mahdollisimman äkkiä siinä hoitaa oman osuutensa ja eipä se maitotölkki ole enää muistanut siinä mieleen. Kotona sitten huomannut... Eikö mikään laite oikeasti ole piipannut kaupassa.
Liikuttavan rehellisiä kyllä ootte, kun jotain 50 sentin suklaapatukoita kiikutatte kaupalle takaisin, tai ainakin harkitsette kiikuttavanne :D Itse en miettisi koko asiaa ollenkaan jos noin kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen epähuomiossa laittanut hameen alle mm. moottorisahan, vaatteita ja ruokatarvikkeita. Epähuomiossa kävellyt kassan ohi maksamatta.
Mutta tätähän kuuluu teidän kulttuuriinne! Jotkut rasistiset kauppiaat ovat vain yrittäneet rajoittaa oikeuksianne "asioida", missä haluatte.
Ikean laatikon muovikantta. Aiemmin olen ostanut laatikoita kaupoista joissa se kansi kuuluu siihen laatikkoon mukaan, en tajunnut että ikeassa maksaa kansi ja laatikko erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Valmissalaatin. Kaupassa ei ollut sillä kertaa semmosia kärryjä mihin olisi vauvan saanut, niin nostin vauvan kaukalossa sinne kärryihin ja ostokset sitten siihen kärryyn kanssa. Salaattipurkki oli siellä kaukalon ja ostoskärryn keulan välissä, enkä huomannut sitä kassalla. En mennyt takaisin maksamaan, kun huomasin tämän siinä vaiheessa, kun olin purkanut ostokset autoon, laittanut isomman lapsen kiinni turvaistuimeen ja olin laittamassa vauvaan kaukalossa autoon. Aattelin, että ei se Prisma siihen kaadu, että yksi punajuurisalaatti jää maksamatta.
Mulla jäi kärpäslätkä samalla tavalla kärryyn piiloon ja maksamatta.
Toisella kerralla olin epähuomiossa ottanut kaksi pientä leivosvuokaa Ikeassa, olivat siis tarttuneet toisiinsa kiinni, ja itsepalvelukassalla maksoin vain yhden.
Ei näitä ikinä unohda, ei olisi uskonut että tällainen kunnollinen ihminen varkaaksi taantuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä, että naispummien keskustelupalsta on täynnä varkaita.
Jo viisi varasta on ilmoittautunut.
En tietääkseni ole varastanut muuta, kuin lapsena tikkarin. Nyt vanhana on monta kertaa unohtunut ostoksia kassan liukuhihnan päähän.
Hauskin tapaus: Ostin vappujuomia alkosta, maksoin, mutta unohdin ne! Myyjä onneksi huuteli perään. Yritin selitellä, kuinka mietin vain ruokakaupan ostoslistaa, naureskeltiin yhdessä.
Kotona huomasin, että olut sixpackista oli veloitettu vain yhden tölkin hinta. Muista kyllä täysi hinta
Tuumasin ettei Alko tähän kaadu.
Nahkahansikkaat.
Ostin Prismasta ja laitoin kassahihnalle muiden ostosten kanssa.
Kotona sitten huomasin kassakuitista ettei niistä oltu veloitettu mitään.
Kengät. Laitoin muut ostokset hihnalle, kengät oli toisessa kädessä. Maksoin ja keräsin pienet ostokset. Autoon mennessä tajusin että kengät oli koko ajan toisessa kädessä. En kehdannut mennä maksamaan. Sori citymarket mutta rikos on vanhentunut.
Paidan lindexistä. Kävin sovittamassa ja menin kassalle. Epähuomiossa en vienyt toista kokoa paikalleen vaan roikotin kädessä. Maksoin ja kävelin pihalle jossa huomasin henkarin olevan edelleen kädessä. Tuloksena 2 samanlaista, erikokoista paitaa jossa toisessa kiinni hälytin. En kehdannut viedä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko romaani?
En, olen pelkkä novelli.
Cittarissa olen niin monta kertaa maksanut täyden hinnan tuotteesta, jonka piti olla tarjouksessa, etten edes koe huonoa omaatuntoa, vaikka jotain on joskus vahingossa jäänyt maksamatta.