Mitä olet vienyt epähuomiossa kaupasta kotiin maksamatta?
Tajusin juuri kotiin tullessani etten maksanut kardemummaa.. pidin sitä kassalla vain kädessä kun muut viikonloppuostokset olivat hihnalla ja juttelin myyjän kanssa mukavia. Ajattelematta kuitenkin pakkasin sen kestokassiin muiden ostosten kanssa, siinäkään ei kellot soinut. Myyjä ei myöskään näköjään kiinnittänyt huomiota kun juteltiin niitä näitä.
Nyt olen omantunnontuskissa että pitääkö lähteä kauppaan takaisin maksamaan tuo.. tiedän ettei se kaupan tulosta heilauta mihinkään suuntaan mutta silti, olisi periaattessa oikein mennä takaisin. Mitä jos vartija näki?
Haluaisinkin kuulla mitä itse olet epähuomiossa vienyt kotiin maksamatta?
Kommentit (140)
Moni syyllistää täällä siitä että pistetään tuotteita rattaiden alakoriin mutta esim. vaippapaketti on ostoskorissa hankala ja kulkee kätevämmin rattaiden alakorissa. Sitten kun kassalla on jonot, lapsi kitisee ja haluaa vain kotiin helposti unohtuu se vaippapaketti tai mikä rattaiden korissa onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni syyllistää täällä siitä että pistetään tuotteita rattaiden alakoriin mutta esim. vaippapaketti on ostoskorissa hankala ja kulkee kätevämmin rattaiden alakorissa. Sitten kun kassalla on jonot, lapsi kitisee ja haluaa vain kotiin helposti unohtuu se vaippapaketti tai mikä rattaiden korissa onkaan.
Rattaiden alakori on väärä paikka ostoksille, kun ne monella unohtuu sinne niin helposti. Vaikka ostoskorissa vaippapaketti olisi hankalampi, muistaa sen kassalla maksaa. Mutta ilmeisesti sinusta on ok varastaa kaupoista
Tarrapapiljotin, oli tarttunut kaulahuiviini kun katselin kemikalio-osastolla jotain. Tapahtui 90-luvulla. Purkinavaaja, oli kädessäni kassalla ja tajusin ostokset maksettuani että se oli yhä kädessäni. Sen sitten maksoin, mutta papiljotin huomasin vasta kotona.
Väittäisin, etten mitään, mutta ehken vain ole todellisuudessa huomannut ;)
Ei ollut kärryä, joten laitoin kaksi isohkoa kukkaruukkua sisäkkäin. Sinne keräsin vielä jotain pikkusälää. Kiukutteleva lapsi oli mukana, joten en niin tullut katsottua mitä se kassa tekee. Kuitista katsoin myöhemmin, multa oli veloitettu vain yksi kukkaruukku. En alkanut myyjän mokaa korjaamaan.
Toisella kertaa sanoin kassalle, että minulla kaksi 24-packia Vichyä. Annoin toisen skannattavaksi. Kotona huomasin, että vain yksi oli veloitettu.
En muista onko itselle koskaan käynyt mitään, mutta esikoinen oli varmaan joku reilun vuoden vanha (osasi kävellä), kun käytiin pikaisesti kaupassa ja oli lastenruokahyllyltä napannut vellipurkin mukaan. Huomattiin kun nostettiin hänet autonistuimeen. Siinä sujuvasti oli vaan kävellyt kassan ohi se vellipurkki kädessä 🙈
Olen elämässäni kerran vienyt kengät citymarketin kassan ohi huomaamattani. En ymmärrä miten niin kävi, ei ollut edes tarkoitus ostaa niitä.
Olin reissussa ja huomasin vasta kotona satojen kilometrien päässä.
Postitin kengät kauppaan kaupan osoitteella. Siinä joku myyjä sitten kummastelee erikoista lähetystä.
Selitin tapahtuneen lapulla, mutta en laittanut omia yhteystietojani mukaan, kun nolotti niin paljon.
Kerran huomasin vasta autolla ostoksia takakontiin nostaessa, että lapsella kädessä ollut pillimehu oli jäänyt sinne lasten autokärryn istuinosaan. Yleensä käyn sen läpi, kun tiedän että lapsella on monesti joku tuote siellä kädessään mutta tuolla kertaa se mehu oli tippunut sinne jalkatilaan. Kävin sisällä maksamassa samalla kun palautin ne kärryt paikoilleen.
Minulla meinasi kerran jäädä tomaatit maksamatta. Kävin pikaiseen kaupassa hakemassa pari juttua (en enää muista mitä, mutta tyyliin maitopurkin ja kahvipaketin tmv.) en ottanut koria.
Ostin myös pari tomaattia, laitoin pussin ja pussin ranteesta roikkumaan. Kassalla myyjä ystävällisesti kysyi antaisinko vielä tomaatit kassalle :)
Ohis,
Yksi "ei niin rehellinen" tuttu (lapsuudenystävä) joskus puhui kuinka vaunujen kuomuun usein "unohtuu" tavaroita. Pakkasi ruoka- ja vaatekaupoissa ostokset vaununkuomun päälle, ja hupsistaheijaa kun taas osa "unohtui" maksaa. Osalla varmasti tapahtuu vahingossa, mutta jotkut varmasti käyttävät myös tietoisesti.
Kolme purkkia viherkasvien kastelulannoitetta. Kävin myöhemmin maksamassa ne.
🇺🇦🇮🇱
Taidan olla tasoissa lähikaupan kanssa: minulta on veloitettu -50% sämpyläpussista täysi hinta, ja kerran olin hedelmiä ostaessani painanut viereistä vaakanappulaa niin että tarjoushedelmlstä menikin parsakaalin hinta.
Vastapainoksi olen löytänyt kärryn pohjalta autohallissa reppuni alta paketin lihaliemikuutioita, joita en koskaan käynyt maksamassa. Omatunto ei ihan hirveästi vaivaa kuitenkaan.
Joskus kauan sitten ostin marketista ruoat ja juomat mökkireissulle. Minulla oli olutkori (pullokori) kärryjen alaosassa. Annoin myyjälle yhden pullon ja ilmaisin näitä olevan koko korillisen. Mitään ajattelematta maksoin ostokset ja vasta mökillä ostoskuittia tarkistaessa minulle valkeni, että kassa oli veloittanut hinnan yhdestä keskaripullosta sekä korista pantin - siis 23 pullollista olutta ilmaiseksi. Asiointi jatkui kyseisessä marketissa reissun jälkeen ihan normaalisti.
M 48
Antenniliittimen, jota mentiin varta vasten hakemaan. Kun liitin oli löytynyt, sattui lapsen kanssa joku tilanne, jonka seurauksena olin laittanut liittimen taskuun. Sitten ostin jotain muuta ja liitin unohtui kokonaan, vasta majapaikassa muistui mieleen. Tämä sattui kun ruotsin reissulla.
En mitään tarkoituksells mutta hameeseen tarttuu huomaamatta kaikenlaista esim kello- ja kultasepänliikkeissä, joskus myös tavaratalojen kodin- ja viihde-elektroniikkaosastoilla.
Parit tarjousalushousut. Ne olivat menneet kassan läpi ilman hintaa, ja huomasin vasta kotona kuitista. Aioin maksaa joskus, mutta tekemättä jäi.
Jos olisin kahvilanpitäjä ja vakiasikkaani maksu kahvista ei olisi mennytkään läpi ja sitä ei olisi huomattu silloin, niin en kyllä seuraavalla kerralla sitä maksua enää karhuaisi.