Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet vienyt epähuomiossa kaupasta kotiin maksamatta?

Vierailija
05.01.2023 |

Tajusin juuri kotiin tullessani etten maksanut kardemummaa.. pidin sitä kassalla vain kädessä kun muut viikonloppuostokset olivat hihnalla ja juttelin myyjän kanssa mukavia. Ajattelematta kuitenkin pakkasin sen kestokassiin muiden ostosten kanssa, siinäkään ei kellot soinut. Myyjä ei myöskään näköjään kiinnittänyt huomiota kun juteltiin niitä näitä.

Nyt olen omantunnontuskissa että pitääkö lähteä kauppaan takaisin maksamaan tuo.. tiedän ettei se kaupan tulosta heilauta mihinkään suuntaan mutta silti, olisi periaattessa oikein mennä takaisin. Mitä jos vartija näki?
Haluaisinkin kuulla mitä itse olet epähuomiossa vienyt kotiin maksamatta?

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että en ole huomannut kaupassa asioidessani, että on joku tuote jäänyt maksamatta. Sen sijaan tiedän, että olen poistunut yksityiseltä hammaslääkäriltä maksamatta. Aikaa tästä on paljon eikä laskua ole näkynyt. Tarkoitus ei ollut tehdä vilppiä.

Vierailija
42/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ottanut jonkun ilmaiseksi reseptilehdeksi luulemani kaupasta ja kotona reseptejä selatessani huomasin, että siinä olikin hinta.

Siinäpä ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasta vaunuissa työntäessä on joskus jäänyt jotain sinne alaritsille. Muistaakseni kerran ainakin vaippapaketti. Käyn pääosin aina samassa kaupassa, niin luonnollisesti seuraavan kerran vaippoja ostaessani selitin tilanteen ja maksoin tuplat. Inhottaisi jäädä varkaaksi.

Tuota moni tekee tahallaan, eteenkin vaippapaketin kanssa. Sitten kassalla maksetaan tyyliin pari purkkaa ja menoksi. Nykyään vartijat osaavat jo seurata näitä. En tosin syytä edellistä kommentoijaa. Just saying

Vierailija
44/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaaneja ja huomasin sen kaupassa. En maksanut sitä.

Vierailija
45/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epähuomiossa laittanut hameen alle mm. moottorisahan, vaatteita ja ruokatarvikkeita. Epähuomiossa kävellyt kassan ohi maksamatta.

Jumala antaa kaltaisellesi ja sielunsiskoillesi synnit anteeksi. Onhan tuo nähty.

Vierailija
46/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni mitään.

Vierailija
47/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen body vaate rattaiden kuomun sisällä. Huomasin sen hetken kuluttua. En mennyt maksamaan sitä.

Vierailija
48/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KALLEIN HIIRIMATTO, sellainen kova ALLSOP-merkkinen jäi jonkun muun alle. 24-pack kaljalootia on jäänyt joskus talouspaperipakkauksen alle huomaamatta. Ja niitä kenkäripustimia on ollut kärriin tarttuneena jonkun muun jäljiltä, jotka olen toki talteen ottanut.

Multatarjouksia on myös haettu ne takakautta ja sitten kauppaan, mutta unohtunut mainita että ne mullat on jo peräkärrissä.

Vierailija
49/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt niin, että joku on kassojen jälkeen sujauttanut kassiini kosmetiikkaa. Eli meidän ruokakaupasta voi kävellä tavaratalon läpi parkkipaikalle. Oli joku värikräämipurkki kalliimmasta päästä mutta valitettavasti minulle väärän värinen. Ajattelin että joku myymälävaras saanut vartijan peräänsä ja sujauttanut kassiini varastetun tavaran. Tai sitten vain yritti lavastaa minut ja katsoa laukeaako hälyttimet. Purkin huomasin vasta kotona kassin pohjalta kun pistin ostoksia jääkaappiin

Vierailija
50/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein vein alelaarista pääsiäismunan. Lapselle luvattiin se, hän piteli sitä kädessä ja unohdettiin maksaa. Palattiin ist maksamaa heti kun huomattiin.

Vierailija
51/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkarin, rattaissa istuva lapsi oli napannut sen jossain kohtaa mukaansa ja huomasin vasta kun oltiin melkein kotona. 

Vierailija
52/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus kauppakeskuksen Glitterissä ja löysin kivan kaulakorumallin missä on yksi kirjain per koru. Aloin siis etsimään oman etunimeni kirjainta. Omalla kirjaimella ei korua löytynyt niin jäin katselemaan muita tuotteita, jos jotain kivaa löytyisi. No ei löytynyt niin lähdin pois.

Vasta kun olin tullut liikkeestä ulos ja kävellyt noin 50 m ja aloin asettelemaan laukkuani paremmin olkapäälleni huomasin, että minulla oli kolme kaulakorua kädessäni!! Ja vielä niin, että pidin niistä kiinni. Ne oli jäänyt käteeni, kun metsästin sitä tiettyä kirjainta. Ihan kamala paniikki iski ja mietin voinko mennä takaisin ja kertoa, että en tarkoituksella ottanut niitä. Olin tuolloin alle 18 -vuotias ja paniikissa en uskaltanut kertoa mitä oli tapahtunut. Ajattelin, että minua ei välttämättä uskottaisi. Kamerasta näkyisi varmasti ihan selkeästi kuinka korut ovat kädessäni. Päätin, että en voi tunnustaa vaikka vahinko olikin. Palasin siis takaisin Glitteriin ja esitin etsiväni lompakkoani ja tungin ne korut äkkiä johonkin lootaan. Myyjä tuli kysymään etsinkö jotain ja sanoin, että lompakkoni on hävinnyt ja onko kukaan tuonut kassalle. No ei tietenkään ollut, koska se oli mulla laukussa. Myyjä vastasi kieltävästi jonka jälkeen kiitin ja sit lähdin hirveällä kiireellä äkkiä pois koko kauppakeskuksesta.

Nykyään naurattaa koko tilanne, mutta siis se tunne silloin oli puhdasta paniikkia. :D

Vierailija
53/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullu legendan kävelykaljoista. Mies pitkän työpäivän jälkeen hakee kaupasta kontin kaljaa, ja juurikin aloituksen esimerkin mukaisesti epähuomioissaan kantaa sen kassan ohi, ilman että kukaan (itsensä mukaanlukien) huomaa.

Vierailija
54/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastaminen on sitä että tahallaan vie.

Kummallisen paljon juurikin noita ns.vahinkoja sattuu ratasväelle, kun ei muisteta, että siellä rattaiden alaosassa on vaippapakettia, juustokönttiä jne. Sen lisäksi kummasti unohtuu maksaa ne välipalat, joita syöttävät ja juottavat lapsilleen. Usein esim.noiden välipalojen pakkaukset kyllä muistetaan nakata johonkin hyllyyn kassalle mennessä..

- myyjä

Vierailija
55/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huomasin vasta kuitista kotoa katsoessa, että kassa oli ottanut vain yhden piltin hinnan vaikka se oli sellainen kuuden monipakkaus. En lähtenyt asiaa oikomaan. Kerran olin ostanut berliininmunkkeja, ja ne olivat vähän omien ostosten alla menneet lyttyyn ennen kassaa. Paikallisessa ässässä oli aivan tosi ystävällinen kassahenkilö, joka sitten huomasi sen ja sanoi, että antaa 30 prosenttia alennusta. En kieltänyt, vaikka omatunto vähän vihlaisi, koska itsehän olin niitä ostoksia koriin vähän miten sattuu heitellyt. Tuossa nuo viimeisimmät, varmasti muitakin on just sellaisia, että jäänyt käteen ja vahingossa maksamatta. Olen kyllä joskus maksanutkin jonkun, jos huomannut heti siinä muita tavaroita pakatessa, kauempaa en ole palannut.

Vierailija
56/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kävin kaupassa silleen, että laitoin mopokypärään pienet ostokset kun ei ihan käsissä menny kantaa. Laitan ne siittä kassalle, maksan ja kassan jälkeen kerään ne takas siihen kypärään. Siinä laittaessa kuitenkin huomaan, että kypärään oli jääny pieni suklaarasia, jota en ollu huomannu laittaa kassalle. Säikähän ja mietin kerronko kassalle, mutta päätän vaan kävellä äkkiä pois. Olin aika ujo ja ruotsissa, joten helpoimman kautta.

Vierailija
57/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan se oli miehen syy. Useita sammakkoaiheisia lasten paitoja samalla kerralla. Laitoin ne roikkumaan hengareistaan kärryyn ja mies ei huomannut laittaa niitä kassalle. Hän nosti ruokaostokset kassalle ja minä latasin ruokaa kasseihin toisessa päässä. En huomioinut, että ei nostanut paitoja hihnalle kärrystä roikkumasta. Vilkaisin kuittia myöhemmin mökillä ja huomasin tilanteen ja mietittiin pitääkö lähteä sinne kauas niitä maksamaan vai mitä tässä tehdään ja tuleeko poliisit perässä. Ei kehdattu käydä siellä pitkään ja ei otettu yhteyttäkään sinne noista. 

Hienosti on siellä syyllinen löydetty. Toivottavasti mies tajuaa häipyä tuollaisesta suhteesta.

Vierailija
58/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ulkomailla ollessani postikortit jäivät maksamatta, vaikka ostin niihin postimerkit. Ilmeisesti kortit olisi pitänyt maksaa eri paikkaan kuin mistä merkit ostettiin. Yhteistä kieltä ei ollut, eikä missään lukenut mitään englanniksi. Olin jo tiputtanut kirjoitetut kortit postilaatikkoon, kun aloin miettimään, että miten ne niin vähän maksoi. En palannut enää selvittämään asiaa.

Vierailija
59/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä pidä palauttaa, eikä maksaa erikseen.

Kauppias lisää sitten hävikin tulevaisuudessa hintoihin, jos haluaa.

Itse olen ainakin ostanut aletuotteita joista ei kuitenkaan ole otettu sitä alehintaa, en myöskään ole viitsinyt mennä korjauttanmaan tilannetta.

Ei siitä myöskään tarvitse tuntea omantunnon tuskia. Varastaahan se kauppias kuitenkin kunnon katteella sinulta aina ja iankaikkisesti, eikä tunne siitä huonoa omaatuntoa.

Vierailija
60/140 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat pieniä niin vaippapaketti rattaiden alakorissa pariinkin kertaan.

Ja kerran olin ajatuksissa pistänyt meikkiosastolla ripsarin kassiin tai joku muu teki jekun ja pisti sen sinne,olin kotona ihmeissäni ettå Enhän minä tätä ostanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä