SYYSKUUN SALAISUUDET Vko 35
Alkuun vielä suuret onnittelut syntyneille salaisuuksille,
saamme varmasti lisää upeita vauva-uutisia tällä viikolla ;)
Ensiviikolla alkaakin jo sitten syyskuu :o
Minnehän se aika on kadonnut....
Kommentit (100)
Mun äskeinen viesti karkasi, ennenkuin pääsin loppuun....:) Piti vielä kirjoittaa muutama asia:
Kimaro: Oli kyllä onni onnettomuudessa. Kyllä tuollainen säikäyttää pahemman kerran!
Vauvansa saaneet: tsemppiä teille kaikille, vaikka varmasti on raskasta, kun pienet vielä sairaalassa. Toivottavasti saatte pian pienokaiset kotiin!
Nyt lähden ystävän kanssa lounaalle ja haen Huuto.netistä tilaamani vaunut matkahuollosta :-) Saan lahjoittaa 10 v vanhat Briot Pelastusarmeijalle tms.
-Wiltsu-
Huomenta !
Josuliini; tsemppiä sektioon, ajattele että kohta saat oman nyytin kainaloosi. Me kaikki täällä ollaan hengessä mukana ja pidetään peukkuja teille!
Kimaro; Onni oli mukana teidän pojan onnettomuudessa, ihana juttu että kuitenkin kaikki on hyvin. Jaksamista kaikiklle mammoille joiden pienet kääröt on vielä sairaalassa, toivotaan että he kaikki pääsisivät mahdollisimman pian kotiin oman äidin ja isän kainaloon ;)
Meillä oli eilen neuvola, eipä oikeastaan mitään uutta, painoa oli vähän tullut ja rautaa suositeltiin edelleen syötäväksi. Keskusteltiin vielä tätin kanssa tämä minun synnytyspelo-asia niin sanotusti loppuun ja kyllä minun mieli onkin nyt jotenkin paljonrauhallisempi tämän koko homman suhteen. Aion vaan antautua tilanteeseen mukaan, mitä ikinä sitten tapahtuukin ( hassu juttu mut kun menin neuvolaan niin meidän täti heti sanoi että minun olemuksesta huokuu sellainen rauhallisuus että ilmeisesti olen kuullut hyviä uutisa äitipkl, ja niihän olinkin eli siis vauva on kääntynyt ja kiinnittynyt mukavasti lähtö-asemiin ja kohdunduu pehmennyt ja lyhentynyt siihen 1,5 cm ). Että olo on nyt ihan rento ja mukava. Päivät kuluu kotosalla vielä kaikkea "hipostellen" ja tänään olisi ohjelmassa isyyspakkauksen sisällön osto itse paketin värkkääminen. Ulkona on vaan pirun ky´lmä että paleltaa jo nyt, hrhh!!
Palataan taas ja vointeja kaikille äideille ja tuleville sellaisille ;)
Luluzu jaPertti 36+3
Onpas täällä tapahtunut!!! ONNEA tosi paljon kaikille uusille äiteille!
...Sen kerran kun pidin muutaman päivän tauon täältä niin kaikkiko te rupeatte synnyttämään... :D Ihana kuulla että kaikki on kuitenkin sujunut hyvin, vauvat on niin vahvoja pienestä koosta huolimatta!
Omaa napaa:
Sunnuntaina vihdoin käytiin siellä Ikeassa hakemassa hoitopöytä valmiiksi ja sainpa miehenkin hiukan innostumaan lasten puolella, joten tuli sitten ostettua vähän enemmänkin kaikenlaista vauvanhuoneeseen...
Nyt sitten onkin viimeiset kolme päivää mennyt touhutessa vauvan huoneen kanssa, ompelin verhoja yms. Kaikki on siis vihdoin valmista!
Selkä kyllä antaa ilmoittaa itsestään että onpa tullut touhuttua taas, mutta kun on tällainen puuhastelija niin ei voi lopettaa kesken vaikka särkeekin selkää... :D
Harjoitussupistuksia edelleen tulee, mutta siinä kaikki. vauva istuu sitkeästi paikoillaan ja jumppaa kovasti edelleen. Lähinnä onneksi se "riehuminen" rajoittuu jo pelkkään potkimiseen ja päällä ja pepulla puskemiseen, mutta voimaa tuntuu olevan sitäkin enemmän..!
Tänään neuvolaan, kirjoittelen sitten lisää...
Nasu_ tasan 37 (enää kaksi viikkoa sektioon!!! APUA!)
Kimaro sun viestiä eilen kun kone takkusi.
Onneksi ei käynyt pahemmin!!!!!
Tsemppiä huomiseen josuliinille!
Mulla on kans ihan "outo" olo kun on vaan vapaata..
muutto on valmis ja vauvalle kaikki valmiina, esikoinen koulussa ja viisivuotiaan kanssa päivät täällä oleskellaan.
Vaatehuone on siivottu ja ikkunat pesty ja en keksi mitään mitä vois alkaa tehdä, siis että kestäisi pidempään kuin 15 min :D
Täytynee lähteä kaupoille tuon pojan kanssa, on jo kuulemma valmiina lähtöön eteisessä ;)
Uusia vauva-uutisia odotellessa;
Marili ja "Onni" 37+1
eilen luin, että ne kasvotkin voi naksua masussa (siis että vauva niitä rutistelee)?! voiko siis tuo pitää paikkaansa? minä kun olen ajatellut, että ne on ne vauvan lonkat kuten esikoisella oli, mutta nyt on kuulunut sellaisesta toisenlaistakin ääntä..
kmk: minäkin pähkäilen täällä kotiintulo vaatteiden kanssa, vaikka olen jo moneen kertaan ne katsonut :) olen laittanut mukaan hatun, tumput, bodyn, kokopotkarin ja villasukat. vielä lisäsin nyt hupputakin ja päällyshousut, mutta kaukalossa tosin on "jääkarhu-makuupussi" joten ei varmaan tarvine niitä päällensä, kun on pussukassa. katsotaan keliä! :) esikoisesta tuskailin samaa, mitä laitan vauvalle ja meidät varmaan nauretaan ulos sieltä, kun otan valitsemani vaatteet esiin.. :( ja silloin oli ne -30 asteen pakkaset vielä.
massussa ei kummempia. klo 5 heräsin taas kun näin levottomia unia ja alavatsaa jomotti ja kuumotti. nousin sitten rappuja ramppaamaan josko tuntemukset lisääntyisi, mutta esikoinen heräsi äänini ja jatkettiin sitten unia viekukkain, kun ei yksin suostunut jäämään ;) ihme kun on ollut sellainen kränäinen esiuhmalainen päivisin ja äiti on kaikessa paha ja yöllä sitten tankkaa läheisyyttä ja lämpöä. ihana lapsi!
hyvin muuten massusta tuntee kantapäät ja pepun, ei tarvitse kummemmin kaivella enää :)
neuvolakin olisi tänään. toiv. on viimein raskauden aikainen!
cec 38+4
Oltiin viikonloppu mökillä satoa korjaamassa (perunaa, porkkanaa, sipulia ja marjoja saatiin saaliiksi :)) ja alkuviikko onkin mennyt flunssan kourissa, nukkumisesta ei tule mitään kun yskittää koko ajan ja hengittäminen on vaikeaa kun on tukossa ja yskittää... Voisi pikkuhiljaa jo loppua tää tauti!
Neuvolassa kävin tänään ja verenpaine oli koholla, 130/86, johtuen varmaan kuitenkin tuosta flunssasta. Lähete lähti sairaalaan, kun maha on edelleen pieni, vaikka olikin kasvanut edellisestä kerrasta, nyt jo 28cm kuitenkin. Vauva oli kuitenkin nyt oikein hienosti rt-tarjonnassa ja laskeutunutkin aika alas. Kohdunsuu oli kuitenkin kiinni ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei vielä viikkoihin synny. No, on tässä vielä kuukauden verran laskettuun aikaankin, tällainen mattimyöhänen syyskuulainen kun olen! Kirjoittelen varmaan itsekseni täällä syyskuun puolenvälin jälkeen, kun muilla on jo nyytit sylissä!
Onnittelut täältäkin kaikille jo vauvan saaneille ja onnea matkaan Josuliinille sektioon!
Pelottavia juttuja on Nylan ja Kimaron lapsille sattunut, mutta onneksi on enkelit olleet matkassa ja mitään pahempaa ei sattunut!
Arkamamma kyseli suonenvedosta ja täällä on samanlaista vaivaa ajoittain, ei juuri liikkuminen huvita, kun ei se tunnu hyvältä. Ja välillä varsinkin oikea jalka on kuin puudutettu, joten ei oikein uskalla sillä lähteä liikkumaan. Painaa tuo pikkuinen jonnekin hermoon ilmeisesti!
Nyt tää mamma lähtee taas lepäämään, ei jaksa tehdä yhtään mitään tän flunssan kourissa! Tuntuu, että paljon voimakkaammat nää lentsu-oireet on tälleen raskaana ollessa kuin muutoin, vai lieneekö vaan mielikuvituksen tuotetta?!
Seuraavia vauvauutisia odotellessa
vihoviimeinen Sanelma 35+3
Kylläpä teitä jo onkin : ) Onneksi kaikilla vauvat voivat hyvin, vaikka sairaalassa vielä ovatkin. Esikko oli aikoinaan kolme viikkoa teholla ja tiedän kyllä, että aika tuntuu tooosiiii pitkältä. Nopeasti se kuitenkin menee. Pitää vaan yrittää ajatella, että vauvan on hyvä olla siellä ja onneksi nykyisin kotiin pääsee heti kun siihen on mahdollisuus.
Oma napa kulkee tiiviisti mukana. Ajatukset on jo kovasti kääntyneet tuohon sektioon. Vanhat muistot ovat tulleet kovasti pintaan. Sain neuvolasta lähetteen äitipolille juttelemaan peloistani. Tuntuu vaan vähän hassulta mennä juttelemaan samojen ihmisten kanssa joiden käsissä esikko vammautui. Sitähän minä pelkään tälläkin kertaa. Juttelin miehen kanssa, että jos pelkäisin esim. kipua niin siihenhän heillä on lääkkeet mutta millä kummalla ne saavat mun pään hoidettua niin, että luottamus heihin palaa? Pelkään myös että muistot edellisestä kerrasta tulevat pintaan ja menen paniikkiin salissa.. No, kuunnellaan asiantuntijoita. Ihan avoimin mielin menen, mutta pelkään kyllä että tämä tulee olemaan ihan tyhjä käynti..
Mulla ei ole ollut supistuksia, mutta omituisia vihlaisuja kyllä. Ne tuntuvat vielä tuolla "alapäässä" ja ovat niin kovia että sattuvat ihan oikeasti. Niitä tulee enemmän jos olen ollut oikein ahkera ja touhunnut koko päivän. Mitähän lienevät...??
Vauvan tavarat ovat kasassa, vaunut odottavat eteisessä ja vaatteita olisi vaikka kolmosille ; ) Sairaalakassiin olen vauvalle pakannut puolipotkarit, bodyn, gollegehaalarin, tumput, kypärämyssyn, hatun, haalarin ja aivan mielettömän ihanat pienet vaaleanpunaiset lenkkarit. Täytyy katsoa sitten lähempänä millainen ilma on, pitääkö vielä varustusta lisätä. Johtuen siitä että en pystynyt esikoista imettämään (hän oli hengityskoneessa reilun viikon ja maito ei noussut siinä stressissä rintoihin) suhtaudun vähän skeptisesti kykyyni imettää. Siksi heitän laukkuun vielä pullon ja purkin tuttelia. Sairaalasta kotiin menee kuitenkin meillä reilu tunti ja eihän noista kirpuista tiedä koska niille iskee nälkä. Tai joku muu tarve, siksi on ne vaipatkin laukussa. Toivotaan kuitenkin ettei tartte millään ABC-llä tartte pysähdellä pyllyä pesemään.
Koetetaan jaksella kaikki syyskuulaiset : )
t.Waller, joka on tasan kolmen viikon päästä kahden tytön äiti, jos kaikki menee hyvin
Täällä yksi kyllästynyt. Toisaalta näin ei pitäisi ajatella, kun tuohon laskettuun aikaankin on vielä aikaa. Eikä varmaankaan tule ennen laskettua aikaa. Veikkaampa, että minäkin täällä vielä tovin kirjoittelen.
Hyvin meni tänäänkin puolentoista tunnin lenkki. Välillä vihloo alapäähän, välillä sitten ei taas mitään. Nyt tässä illalla on tuntunut hassua painetta peräsuoleen, tiedä sitten mistä johtuu. Onneksi viimeisin viikon aikana on yöt mennyt paremmin, ei ole tullut valvottua enää (koputtaa puuta).
Kimaro toivottavasti poika voi jo hyvin. kyllä säikäyttää tuollainen
Josuliini tsemppiä huomiselle. Täällä vähän kateellisena ajattelen, minä kun olisin halunnut synnyttää huomenna. Olisi saanut vauva saman syntymäpäivän kun on isällä.
Tuntuu, että niin monella on jo päivä tiedossa, vaikka todellisuudessa näin ei varmasti ole. Sitä vaan on turhan epätoivonen itse.
Tulipas valitettua taas oikein kunnolla, ehkä nyt sitten jaksaa taas muutaman päivän eteenpäin.
Elohelmi ja Pirkko rv 38 + 3
Morot vaan kaikille!
Ensiksi paaaljion onnea jo nyytin syliin saaneille!! :)
Täälläkin alkaa olla jo "kyllästymistä" ilmassa, sais tuo vaavi jo tulla... Jo kolme viikkoa sitten sanoivat äitipolilla, että kohta tulee kun paikat pehmeinä ja osin auki... No taitaa olla suhteellinen käsitys tuo kohta... :)
Lisäjännitystä tuo se, että miulta löydettiin streptokokki kasvamasta "alakerrasta", joten tarkkana saa olla,että antavat riittävästi ja hyvissä ajoin synnytyksen käynnistyttyä penisiliinit. Ettei pikkuselle vaan tule mitään tulehduksia.. Huolta aiheuttaa, mutta onneksi pidin huolen, että se näyte loppuraskaudesta otettiin, niin osaa valmistautua.
Eipä täällääkään juurikaan merkkejä synnytyksen lähenemisestä ole. Toisinaan supistaa, mutta vaan kertaluontosesti... No mutta ei auta kuin ootella.. voitonpuolellahan tässä jo kevyesti ollaan! :)
Siinäpä oman navan tärkeimmät, paljon tsemppiä ja jaksamisia meille kaikille eteenpäin ja loppusuorahan meillä kaikilla jo häämöttää!! :)
Kathrin79 ja Jahveli 38+1
Terveisiä perhevalmennuksesta (aiheena synnytys ja kivunlievitys) ja synnärin tutustumiskäynniltä! Nyt on mietteet suunnattu synnytykseen ja mieli rauhaisa :D
Kimarolle voimia! Tuntuu, että lapset ovat niin ehtiväisiä. Selkänsä kun kääntää sekunniksi, niin jotain sattuu. Äidillä pitäisi olla lisävarusteena silmät selässäkin!
Josuliinille tsemppiä huomiseen, minuakin alkoi jännittää sinun puolesta!
Omaa napaa: Tänään olimme synnärillä kiertelemässä ja oli oikein positiivinen käynti. Olen päättänyt ottaa synnytyksen vastaan sellaisena kuin tulee ja olen huomannut kannustavani muitakin, joilla pelon aiheita on ilmennyt. Nyt kun on nähnyt synnytyssalin kaikessa kodikkuudessaan ja kaikki apuvälineet (jakkarat, säkkituolit, kauratyynyt, ilokaasupumpun yms.yms.), niin haluaisin jo piakkoin tositoimiin! Toivottavasti teillä muillakin on samanlaiset fiilikset!
Huomenna sitten synnytystapa-arvioon, toivottavasti ei tule takapakkia! Toivon siis, että vauva on rt:ssa ja kooltaan ok. Siitä lisää huomenna....
Ostin vauvalle tänään muutamia pikkuvaatteita, lähinnä ajatellen kotiintuloa, sekä itkuhälyttimet. Enää puuttuu rintapumppu näistä välttämättömistä tarvikkeista, eli sellaisen metsästykseen! Ensi viikolla ompelen vielä ä-pakkauksen laatikkoon reunuksen, niin on vauvan kodikkaampi nukkua :D pitäähän sitä jotain ajanvietettä olla, kun h-hetkeä odotetaan! Myös muutama pokkari odottaa lukijaansa...
Viikon jatkoa! Palataan huomenna asiaan :D
Miaea ja masukki (joka riehuu parhaillaan) 36+2
Huomenta!
Meillä on Sanelma vähän samanlaisia huolia. Minullahan on nyt rv 38+2 ja sf mitta oli viime perjantaina vaan 30. Vaikka vauva on ultrattu (oli sopivan kokoinen eli 2 vkoa sitten n. 2,9), olen silti vähän huolissani. Myös verenpainen on samaa luokkaa kuin sulla. Alapaine noussu 70:stä noin 85:een.
Kun sain esikoisen, minulla oli lievä raskausmyrkytys. Alapaine nousi 60:stä pahimmillaan jopa 95:een, tuli huonvointisuutta ja näköhäiriöitäkin. Istukka olikin todella kalkkeutunut ja pieni (400g). Turvotusta ei ollut ollenkaan, mutta valkuaista varmaan lopussa. Kaipa sitä pelkää, ettei oma elimistö toimi kunnolla, vaikka mullakin tässä välissä yksi täysin normaali raskaus.
Huomenna on taas neuvola ja toivon, että mitta olis kasvanu edes puoli senttiä-ja, että verenpaine ei olisi jatkanut nousuaan...
Wilhelmiina-73
Huomenta vaan kaikki !
Eilen meillä olikin mielenkiintoinen päivä kun touhusin kotona ja kaupungilla kaikenlaista, laitoin ruokaa ja siivoilin, niin yhtä-äkkiä tunsin massun jähmettyvän aivan kivikovaksi ja alaselkää särki n . parin tunnin ajan ihan vimmatusti,paniikki siinä jo iski ja miehellenikin jo hätäpäissäni töihin soitin että apua! Lepäilin sit sohvalla jonkin aikaa ja si onneks helpotti. Myös tuolla alapäässä on nyt jo joidenkin päivien ajan tuntunut voimakkaita vihlaisuja ( aivan kun joku heiluttaisi puukkoa tuolla...) ja aina vihlaisun tullessa joudun pysähtymään....liekö tämä nyt sit enteilee jo jotain? Hui!
Eilen sain meidän iskälle "isyyspakkauksen "kuntoon ja siitä tuli tosi hieno! Mietin et oispas ihan superkiva jos isukki olis mulle salaa väkerrelly jtk samanlaista mutta hänet tuntien turha toive ( ne miehet, ne miehet....)....
Huomenna olis kaupasta haettava vielä hoitoalusta, rintapumppu ja rintakumeja varmuuden vuoksi, sittenpä alkaa Pertsalla olla kamat kasassa!
Tässpä tällaista turhanpäiväistä jorinaa "turhan torstain" ajanvietteeksi, niin ja joku puhui tuolla aiemmin että sit kun meillä muillakin alkaa olla omat nyytit kainalossa niin siirrytään syyskuun salaisuuksien kanssa tuonne "vauva-puolelle", kyllä passaa, me ollaan ainakin mukana, on tämä semmoista terapiaa että ;)
Luluzu & Pertti 36 +4 kait.....
Huomenna taas kontrolliin kun on lapsivesi niin vähänä... käynnistetään jos vedetön tilanne! eilen painoarvo oli 2600....(nyt oli vähän hidastunut kasvu). Maha vähän sekasi ja meinaa sillain niiku jännittää ;D...uskotteko;)
Hui jossuliini tänään ehkä nyytti kainalossa:)...olikohan se sektio vai käynnistys..no jokatapauksessa kohtapuolin;)
Sanelmalle tsemppiä ja paranemisia flunssasta!...mulla on tosi monesti ollut näin loppumetreillä kova flunssa..ja mikä pahinta kun kakkosen synnytin jaoli vielä yskäkin...niin vähänkö oli karua yskiskellä synnytyksen jälkeen! Toivotaan että toivut funssasta ennen sitä!!! Ja kaikki muutkin pysyy terveenä!
Hui lapsosille sattuu kaikenlaista..nyla ja kimaroko ne joutu sairaalareissut tekeen lasten kanssa...vointeja ja toipumisia kummankin kotiin!!!
Onnea synnytyksiin itsekellekkin...ollaan toisten tukena:))
Tuuteliluu ja pikkuruinen 37+2
Ihan ensin: Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja jaksamisia vauvaa vielä odotteleville viimeisiin viikkoihin!!
Olen jo jonkin aikaa lueskellut kuulumisianne, kun varmaan tulette sitten tutuiksi ainakin tuolla vauva-puolella, kunhan sinne asti päästään ja mikäli joukkoonne minut kelpuutatte.
Taustaa sen verran, että olen oikeasti ollu tuolla lokakuisten pinossa, la on 11.10., mutta perussairautena diabetes, minkä johdosta vauva on jo nyt kovin suuri (painoarvio 3600g) ja raskausmyrkytysepäily, niin tämä raskaus ei kuuna päivänä mene lokakuulle asti! Olen menossa ensi viikolla lapsivesipunktioon (jo toiseen, yäk!) ja sen perusteella aletaan suunnitella synnytystä. Lääkäri eilen epäili, että tässä menee korkeintaan kaksi viikkoa siihen, että meillä on nyytti kainalossa. Esikoinen syntyi rv 36+0, mutta tämän kanssa tuskin päästään siihenkään. Toivon kyllä, että saisi vielä kypsytellä keuhkojaan rauhassa tuolla masussa, mutta saapi nähdä..
Erityistsempit teille, joiden vauvat ovat sairaalahoidossa! Tarinanne koskettivat kovasti, meillä kun varmaan on tuo sairaalarumba myös edessä. Erityisesti Mustaverhon tilanne tuntui juuri siltä, mitä itse epäilen seuraavien viikkojen tuovan tullessaan. Toivotaan, että teidän vauvanne kotiutuvat pian!
Voimia ja vointeja kaikille!
Cisse rv 33+5
Ensimmäisenä suuren suuret onnittelut kaikille jo synnyttäneille!
Ihanaa kuulla, että mitään suurempia ongelmia ei ole, vaikka vauvat jo niin varhaisessa vaiheessa syntyivät.
Kimaron pojasta lukiessani pääsi kyllä itku. Toivottavasti poika voi jo hyvin ja on kotona. Mites tämä myrkytyspotilas? En enää muista kenen tytär oli sitä tumppivettä juonut... Onko teillä jo kaikki kunnossa?
Omassa maailmassa kaikki edelleen ennallaan. Esikoinen sairaana (niinkuin monella muullakin kuuluu olevan). Sai leikkikaveriltaan suuhun tosi inhottavan tartunnan. En tiedä suomenkielistä nimeä, mutta saksaksi Mundfäule. Pieniä herpes-rakkuloita suussa ja ovat todella kipeitä. Pariin päivään ei ole mitään syönyt ja itkee vain. Tänään näyttää jo onneks vähän paremmalta.
Eilen oli viimeinen synnytysvalmennus. Jumppailtiin vielä vähän lantionpohjalihaksia ja katottiin imetysvideo. Kyllä ne vastasyntyneet oli vaan pieniä siinä videolla! Hankalaa kuvitella, että kohta sitä on itselläänki taas semmonen nyytti rinnalla:)
Maanantaina lääkärissä kaikki oli ok. Kohdunsuu vielä kiinni, mutta kuulema pehmenemään päin. Pieniä supisteluja tulee päivittäin, mutta ei mitenkään kivuliaita. Vähän alamahasta vaan kipristää. Taitaa kestää vielä pitkään meikäläisellä, ennen kuin pääsen tositoimiin.
Mukavaa loppuviikkoa kaikillen!
Imppi, tänään tasan 39
täällä aletaan olla niin turvoksissa että prinssinakit jää kakkoseksi varpaiden suhteen... :D tosi "paksuna", sekä masusta että muuala, voi pojat! aikamoinen fiilis!
tiedänpä kyllä että kun oon nyt ma-ke touhunnu ihan kauheasti täällä kotona niin siitäpä se johtuu, oma moka... mutta nytpä on kaikki valmiina! voi lepuutella ihan rauhassa itseään...
eilen oltiin neuvolassa ja kaikki oli hyvin, painoa oli tullut +600/vko joka oli hitusen liikaa mutta tiesin jo etukäteen että näin oli tapahtunut koska oli aikamoinen possujen herkutteluviikonloppu... ja terkkarikaan ei ollut kovinkaan huolissaank oska tää mun turvotus on jotain ihan uskomatonta niin se vaan sanoi että muista juoda hulluna vettä... aikamoinen nestetankkaus siis edessä että tää saataisiin laskemaan... sorminäppäryydestä ei voi edes puhuakaan... :D
vauvalla kaikki ok, syke oli 120-130, mikä oli matalampi kuin KOKS:ssa, siellä hän tuntuu riehuvan aina enemmän ja syke on yleensä 150-170. taitaa olla vieraskorea neuvolatädin edessä...
hemppa oli 127 ja terkkari oli tyytyväinen ettei tarvi alkaa syömään rautaa vaikka niin yleensä kuulemma jotuukin tehdä kun on näin turvoksissa. verenpaine 138/77, samaa tasoa kuin tähänkin asti. sf-mitta oli komeat 35, yläkäyrällä mennään mutta se kuulemma on ihan ok, koska meillähän tää vauva istuu ja silloin ei siis juurikaan pääse masukaan laskemaan loppuvaiheessakaan.
eli pallomasuna mennään loppuun asti!
vähän alkoi jänskättää kun todettiin että ens viikolla viimeinen raskauden aikainen neuvola, sen jälkeen siirrytään lastenneuvola-nimikkeen alle! hui.
lämmöllä täällä ajattelen teitä joilla on nyytit vielä sairaalassa, voimia ja jaksamista kovasti!
nyt ratkomaan ristikkoa, nostamaan jalat ylös ja kenties taas tankkaamaan vettä... :D (yäk.)
Nasu_ rv 37+1
Hei kaikille!
Olen jo reilun kuukauden elänyt mukana teidän muiden odotuksissa, ja viimein ajattelin ryhdistäytyä ja liittyä tähän ihanan myötäelävään joukkoon. Olen kolmen tytön äiti jyvässeudulta, tytöt -97, -99, ja -03. Nyt odottelemme neljättä tyttöä syntyväksi, la on 22.9. Olo on ollut ok, öisin vain supistelee jo kovin ja tuntuu, että ne on jo "niitä kunnon" suppareita, jotka jo saavat pikkuhiljaa jotain aikaiseksi. Synnytyksen lähestymisen huomaa myös siitä, että jotenkin kääntyy enemmän itseensä, vaikka perhe hulisee ympärillä. Tyttöjen koulut ja harrastukset on alkaneet, joten paljon kuskailua on joka päivä ohjelmassa. Mies on yrittäjä ja tekee ympäripyöreetä päivää, mutta toivottavasti jonkinlaisen isyysloman pystyisi pitämään. Synnytys jännittää kuten yleensäkin, mutta erityisesti toivon, että tajuan lähteä ajoissa liikkeelle, kun on vähän sellaista "tuulitunneli"- taipumusta. Jos tuo kohdunsuu tuossa viimeisten viikkojen aikana salakavalasti avautuu suppreiden ansiosta kuten viimeksi, voi sitten loppu tulla kauheella rysäyksellä!
Haluan toivottaa paljon onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille, Mustaverhon takia vietin unettomia öitä ja myös teidän muiden tarinat ovat koskettaneet. Tsemppiä kaikille muille vielä masun kanssa hitaasti lipuville mammoille, ja kärsivällisyyttä meille kaikille näille viimeisille viikoille! Ja eritoten onnea tositoimiin pääseville :)
Terveisin,
Trikoo ja "Helvi"
Ainakin siltä tuntuu. Tiistaina oli neuvolalääkäri ja paikat on vielä kiinni, kaulaa 3cm, joten taitaa taas yli mennä. Ja minä kun luulin, että olisi tuolla alhaalla jotain tapahtunut. Omasta mielestä vauvan pää on tosi alhaalla ja häpyluuta vihloo vähän väliä. Myös muut liitoskivut on kovia. Öisin ei saa enää hyvää asentoa. Vaan kaikki tuntuu huonolta. Hassua, mutta olen monena aamuna herännyt ja ihmetellyt, että mihin se maha on kadonnut, oliko tämä kaikki vain unta, kunnes kurkkaan peiton alle. Olo on aina tosi omituinen ja sitten rupeaa naurattamaan. Kyllä se maha on joka aamu ollut tallella. :D
Kysyin lääkäriltä, että onko minulla tarpeeksi lapsivettä, kun maha on kovin pinkeä. Sanoi vaan, että hyvin tuntuu jalat täällä kyljessä. No, niinhän ne tuntuu... ja kylkiluiden päälle potkii niin että sattuu. Kuopusta kun odotin ja synnytys alkoi, niin lapsivettä ei kovin paljon tullut, ihan vain tiputtelemalla. Missään vaiheessa ei kunnolla lorahtanut vaikka synnytys käynnistyi tuolla lapsivesien menolla. Sen vuoksi minua hieman huolestuttaa. Ja tämä pinkeys... Ehkäpä se kuuluu asiaan. Ei tässä vielä näköjään kolmannenkaan kohdalla tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei.
Anteeksi, tuli paljon omaa napaa.
Tervetuloa uudet odottajat. Meitä alkaa olla mukavan paljon!
Minä sitten varmaan siirryn tuonne lokakuisiin, jos kovasti yli menee. ;) No enpä tiedä.. Eihän tätä porukkaa voi jättää. Voi olla, kun opsikelut alkavat, että kirjoittelu jää vähäiseksi. On se jännä nähdä, minkä lainen vauva sitten on. Löytyykö temperamenttia niinkuin sisaruksiltaankin.
Meinasin unohtaa käydä viimeisessä Rh-testissäkin. Onneksi aikasemmat ovat olleet negatiivisia, joten eiköhän tämäkin.
Tuntuu, että kaikki asiat unohtuvat, eikä oikein mitään jaksaisi tehdä.
Tällaista tänään..
Jaksamista kaikille. Kohta alkaa tapahtua monella. :)
mamaj 35+6
Josuliinille kovasti tsemppiä huomista varten!
Wilhelmiina -73, rv 38+1