SYYSKUUN SALAISUUDET Vko 35
Alkuun vielä suuret onnittelut syntyneille salaisuuksille,
saamme varmasti lisää upeita vauva-uutisia tällä viikolla ;)
Ensiviikolla alkaakin jo sitten syyskuu :o
Minnehän se aika on kadonnut....
Kommentit (100)
Mustaverho!
Onneksi olkoon täydellisestä tyttärestä.
Olen niin onnellinen teidän puolesta, että ootte nyt hyvässä hoidossa, kaikkea voidaan kunnolla tarkkailla ja teistä pidetään hyvää huolta. Älä ole huolissasi, vaikka itkettääkin. Kuuluu asiaan! Kuulostaa siltä, kun teillä olisi nyt hyvä suunnitelma, jolla päästään nämä alkupäivät: käyt pari kertaa päivässä tytön luona, ja hän saa ravintoa ja lepoa ja vahvistuu. Ja sinä saat olla kotona, missä on parempi olla kuin sairaalassa. Kyllä tää tästä! Ja sitten tulee se päivä kun tyttö pääsee kotiin ja teidän perhe on kaikki koolla.
Annathan tytölle pienen nenunenu -pusun minultakin?
T. Teidän puolesta Äärettömän onnellinen (ja samalla pikkaisen kateellinen) Arkamamma rv 38+3
Hienoa kuulla, että kaikki meni noin hyvin :) Varmasti on raskasta joutua lähtemään laitokselta ilman nyyttiä, mutta toivotaan että aika menee nopeasti ja kohta olette kaikki onnellisesti kotona.
Norah ja tuplat 37+4
paljon onnea mustaverho :)
nyla miten siellä sairaalareissulla oli mennyt,mitä ne oli siellä sanoneet?
ihana rauha kun ollaan tytön kans kaksin kotona meillä tahtoo olla tuota elämää vähän muidenkin edestä aina välillä kun tälläinen uusperhe ollaan :) mutta kylläpä sitä aina odottaa sitäkin et ollaan kaikki yhtä aikaa kotona :)
hirveän väsynyt ja kärttyinen olen nyt ollut jo varmaan viikon ja tuntuu ettei mitään jaksais tehdä. olis kiva kun tulis oikee energiapiikki... onneksi äiti on viikonloppuna tulossa mua vähän avustamaan kun mieskin taas koko viikonlopun töissä. nyt ois hyvä viikonloppuna lähteä synnyttämään kun valmiiksi ois lapsenvahti paikalla mutta saishan tuo poju tuolla masussa vielä kasvaa :) mulla pelottaa synnytys ihan hirveästi vaikka neljäs synnytys jo,neuvolassakin sanoivat vaan että eiköhän se ihan jo rutiinilla mene. tympäsi vähän. sen jälkeen tullut kammo synnytykseen kun olin siskolle kaverina synnytyksessä. mutta tässäpä tältä päivää,sai vähän tuntoja purkaa :D
Sylin täydeltä onnitteluja tytön syntymästä! On se elämä tosiaan ihmeellistä.
Onneksi teillä kaikki hyvin ja kiva että asutte sairaalaan lähellä niin pääset usein vauvan luokse.
Meilläkin sairaalaa onneksi aika lähellä ehkä joku 3-4kilsaa.
Täällä ei oikeen mitään uutta paitsi että tyttö tuli eilen kipeäksi.On siis kuumeessa ja räkä valuu ja yskii.Itselläkin nenä vähän tukossa joten toivottavasti tässä parantuu ennen synnytystä.
Nyt taas jotenkin tuntuu että mennään yli lasketun ajan.Vaikka oli joku kuukausi sitten ihan varma että näillä viikoilla meillä on jo vauva mutta ei!
Luuletteko että se vaikuttaa kun silloin niskaturvotus ultrassa la oliskin ollut 6.9 mutta sitä ei muutettu koska oli tullut just joku uus sääntö että pitää olla vähintään 7 päivää heittoa ennen kuin muutetaan.Ja meillä oli 6 päivää.
No siis tiedän toki että laskettuaika on viitteellinen kuten olemme saaneet tässäkin pinossa huomata että vauvat tulevat kun tulevat.Mutta silti itseäni vähän tuo mietityttää.Ja kätilöki nsanoi silloin että voi mennä kyllä yli ajalle sitten. Toivottavasti ei kovin paljon yli.Olo alkaa olla aika malttamaton ja joka ilta sitä miettii että jokohan sitä tänä yönä lähdettäisiin mutta aamulla sitä herää taas ihan tavalliseen aamuun.Poika tuntuu hyvin viihtyvän yksiössään.Viime yönäkin piti kunnon potkuttelu bileitä siellä.Ei onneksi yleensä mua liikkeillään hereillä pidä.Viimeiset kolme yötä on tuo tyttö valvottanut kun herää huutamaan äitiä. Muuten en onneksi unettomuudesta kärsi joten jotakin positiivistakin vaikka maha on iso ja tiellä.Ja vauva saisi tosiaan tällä viikolla syntyä.
No joo palailen taas ja tsemmpiä kaikille!
Terv:Sweety rv 39+1
Oikein paljon Onnea teidän perheelle tyttövauvan syntymän johdosta!
Meillä oiskin ollut Mustaverhon kanssa sama la, 12.9.. Kerkesit ensin ;-)
Olipa todellakin hyvä, että seurasivat sinua ja vauvan vointia tarkemmalla silmällä! Kyllä kaikki nyt menee hyvin! Voimia ja tsemppiä!
Mikä lie vatsatauti meikäläiseen iskenyt.. Eilen illalla kipeytyi maha, ravasin vessassa ainakin kolme kertaa puolen tunnin sisällä.. Vatsa aivan sekaisin! No yön kuitenkin nukuin ihan hyvin, ei koskenut mihinkään eikä tarvinnut juosta vessassakaan. Nyt taas alkoi mahdoton kurina ja möyryäminen mahassa.. Voi voi.
Kivaa alkanutta viikkoa kaikille!
Pömppänä 37+3
Onnea kovasti Mamille ja Mustaverholle!!!!
Itku tuli täälläkin kun on noita vauva uutisia lukenut.
Onneksi kaikki on hyvin ja pian se ihana arki vauvojen kanssa alkaa.
Arkamammalle muuten vaan terveiset :) On ollut ihana lukea sinun viestejä täällä. Olet tullut läheiseksi varmaan monille meistä elämänmakuisilla, aidoilla viesteillä.
Omassa navassa kaikki hyvin. Pääsempä minäkin vielä ultraan viikolla 38. Lääkäri epäili vauvaa isoksi. No oli niin tai näin laskettuaika (17.9) lähestyy ja synnytys menee tavalla tai toisella. Eniten jännittää pääseekö mies synnytykseen vai saadaanko just sillä hetkellä esikoiselle hoitaja... Nyt kaipaan vaan omaa rauhaa ja aikaa mietiskellä. Ei kiinnostaisi käydä missään asioilla tms. Pötkötellä ja olla rauhassa vaan ilman että kukaan vaatiin ja koskee. Esikoisen synnyttyä mietin paljon elämän peruskysymyksiä nyt olen pohtinut paljon omaa lapsuutta ja äitiyttä... miettinyt miksi olen sellanen äiti kun olen. Kuulostaapa haikealta tämä viesti. Onnellinen olen kuitenkin:) Mietiskelevä vaan. Kai tämä on jotain henkistä valmistautumista. Vauvalle on kaikki valmiina ja nyt vaan odotellaan. Kiire synnyttämään ei ole. Jaksan kyllä odottaa että tahtoo tulla.
t. maatuska ja se pienempi massussa
Mamille ja mustaverholle! Jäädään odottelemaan lisää vauvauutisia =)
Donna 35+4
Tuolla aiemmassa ketjussakin on jo sanottu paljon, joten ei muuta lisättävää tähän, kuin että Onnea Mustaverholle pienestä tytöstä. =)
Olen itse ihan armottomassa flunssassa ja hirvittävän väsynyt. Ihmettelinkin tuossa aiemmin itsekseni, että kun olen ollut niin kamalan pahalla tuulella ja äksyillyt kaikille, mutta ehkä se tosiaan johtui vain tulossa olevasta flunssasta.
Tähän saumaan en todella synnytystä toivo, vaikka muuten olo masun kanssa alkaa ollakin jo aika tukala. Epäilen todella liekö tässä kunnossa jaksaisin koko synnytyksen läpi.
Mutta hyviä vointeja odottaville ja Onnea vielä jo jakautuneille. =)
tittamarianne ja papu 35+5
Eli isot halit Mustaverholle uuden perheenjäsenen johdosta, kyllä täällä onkin moni odotellut ja päivitellyt kun ei ole mitään kuulunut! Mutta näin me muut olemme täällä veikkailleetkin että sinä olet nyt sitten ilmeisesti toinen onnellinen Mamin lisäksi, joka on saanut pienen salaisuuden syliinsä! Lisää iloisia uutisia odotellaan!
Oma olo alkaakin olla jo niin mukavan muhkea että voisipa sitä tässä jo pikkuhiljaa itsekin alkaa jakautumaan, on jo kieltämättä ikävä omaa kroppaa ja että pääsisi helpommin liikkumaan ja yleensäkin elämään..ja ne yöt...nooh odottelua ! Huomenna meillä on neuvola, laitampas sitten lisää kuulumisia!
Ai niin ihanaa, ulkona paistaa aurinko ! ( on sitä odotettukin) ja pakko lähtee nyt ihan heti ulos...!
Luluzu & Pertti 36+1
Tiedän kyllä, miten pahalta tuntuu kun lapsi on sairaalassa. Meidän pikkumieshän syntyi kanssa keskosena vkot 35+6 ja nyt sen takia nuo bilirubiiniarvot hyppivät ylhäältä alas. JOka toinen vuorokausi menee vierihoidossa,sitten arvot taas koholla :_| .
Syöminen onnistuu pullosta hyvin, tosin väsähtää aika helposti ja viimeiset millit saa suunnilleen pakottaa kurkusta alas. Mutta painonlaskun jälkeen -250g - paino on lähtenyt nousemaan :D ja eilisestä nousua jopa 50 g!!! Syöttövälit on tosi tiukat 3 h välein joutuu/saa syöttäää häntä. Rintaa imisi mielellään, mutta ei kunnolla jaksa imeä - joten lypsän kaiken pulloihin ja sitä sitten annetaan hänelle.
Muuten tosi terhakka miehenalku ja mitään muuta ongelmaa ei onneksi ole ilmennyt kuin tuo vaihteleva keltaisuus.....kauankohan sitä voi kestää??+
Mutta on tää rankkaa...olen keskiviikkkona ollut 2 vkoa sairaalassa. Muut lapset ja mies on ihan ymmällään tilanteesta, itse jotenkuten jaksaa vielä mutta kyllä itku on tosi herkässä.....
Mami + pikkumies 9 vrk :)
juuri tultiin sairaalasta syöttämästä vauvaa. Ei hän paljoa jaksa imeä, tai vaihtelevasti, välillä jaksaa ja välillä taas ei ja siksi on se nenä-mahaletku.
Samaa mietin itsekin, että kauankohan tässä voi kestää? Mutta kun ei kukan osaa sanoa :( Päivä kerrallaan pitää mennä ja toivoa.
Meidän pienellä oli biliarvot ja tulehdusarvot nyt hieman laskeneet, mutta huomenna voi taas olla toinen ääni kellossa. (sahaamista biliarvojen kanssa meilläkin).
Itku täälläkin hyvin herkässä ja ulkoillessa on vaikea selitellä ihmisille, että miksi minäolen tässä ja missäs vauva on. Siinä kertoessa usein tulee itku keskellä katua ihmisten ilmoilla.
Koitetaan pitää mielemme positiivisena ja ajatella, että meidän pienet savaat hyvää hoitoa ja vahvistuvat!
Mutta voi, että se meidän pikkuinen tyttö on muuten suloinen, kuin ruusunnuppu!! Olen aivan täysillä rakastunut :)
Mustaverho + suppusuu tyttö 5 vrk
Lääkärit päättivät sitten pitää meidän tytön yön yli tarkkailussa,koska oksenteli ja kuume ja pulssi olivat korkealla. Reppanan lepopulssi lähenteli 200. Menin sitten sairaalaan kl.2 aikaan viettään yötä siellä.
Kotiin päästiin aamulla, vaikka kuume ja pulssi vielä korkealla,mutta muuten vointi on hyvä. Lapset osaavat sitten säikyttää :)
Omaa napaa ei ole ehtinyt edes kauheasti pohtia tässä,ihan hyvin se tuossanäyttää roikkuvan mukana. :D
Nyt keittoa tekemään, ja iloista maanantaita kaikille.
Nyla ja Peanut 37 tasan edelleen :D
Me koitetaan kovasti toivoa tää saatte nyytit kuntoon ja pian kotiin!
Kai tässä vielä pitää malttaa odottaa ja kannattaa toivoa että vaavi pysyy vielä parisenviikkoa sisällä, niin ei tulisi sen vuoksi ainakaan ongelmia,vaikka mistä sitä ikinä tietää mitensittenkään menee!
Rasina...minä se niitä kestoja, hain kankaita paikallisesta pikku käsityö/lahjatavaraliikkeestä, ja imuja oon leikannut vanhoista tai rumista :) froteepyyhkeistä. kivaa touhuamista...näin loppumetreillä!
Nyla...hui! Toivottavasti tyttö tokenee pian siitä myrkytyksestä!!!
Vähän jänskättää mitä keskiviikkona sanotaan siitä lapsivedenmäärästä kun menen äippäpolilla käymään!
Tuutski ja 36+6
Toivottelen jaksamista teille, joilla vauvat ovat hoidossa vielä laitoksella (ainakin Mami ja Mustaverho) sekä Nylalle, jolla huoli lapsesta on varmasti kova. Toivottavasti saatte lapset pian kotiin!
Huh hah hei, uusi viikko lähti tosiaan käyntiin. Tasan viikon päästä on meidän esikoinen täysiaikainen tapaus :D Kokoarvion saamme tosiaan torstaina ja nyt jo jännittää...keskiviikkona synnärille tutustumaan, olen miettinyt kysymyksiä valmiiksi ja näin ensikertalaisena niitä on suhteellisen paljon.
Jotenkin en ole ollut oma itseni muutamaan viikkoon, johtuneeko hormoneista. Olen väsynyt, kyllästynyt ja ärsyyntynyt, enkä millään ole pystynyt piristymään. Tosin yöt ovat muuttuneet niin risaisiksi, että silläkin on vaikutuksensa mielialaan. Minulla on reilun viikon verran jalat särkeneet joka yö niin, että pakko on nousta jalkeille. Onneksi ei aamulla tarvitse lähteä töihin, että eiköhän nämä loppuajan harmit tässä kestetä..
Vauva on uskoakseni rt:ssa ja voi olla kiinnittynytkin, ainakin toivon asian olevan niin. Alkuraskauden jälkeen ajattelin, että voisin vihdoin ruveta nauttimaan tästä, mutta nyt tajuan murehtineeni mitä milloinkin. Ihaninta aikaa oli ihan rv 30 tuntumassa, nyt alkaa olo olla jo lähinnä tukala. Vauva on laskeutunut alas ja kävelykin on sellaista lyllertämistä. En silti sano, että olisin totaalisen kyllästynyt odotukseen, koska ei tämä nyt vielä mikään maanpäällinen helvetti ole. Uskon, että mielenrauhaa on luvassa jahka nämä synnäri- ja arviokäynnit saadaan hoidettua pois alta.
Mukavaa viikon jatkoa! Jäämme odottelemaan lisää jänniä vauvauutisia!
Miaea ja masukki 36+0
Rv 35+1 painoa 3105g ja pituutta 49,5cm.
Eli to-pe välisenä yönä meni lapsivedet ja aamulla 9 jälkeen olimme sairaalassa. Supistuksia ei ollut. Lääkäri tutki minut, kohdunkaulaa jäljellä 3cm, kohdun suuta ei tuntenut sormilla, kun kohtu oli vielä niin ylhäällä. Vauva onneksi raivotarjonnassa ja painoksi arvioitiin 2,5kg, lapsiveden vähyyden vuoksi arvio oli vaikeata. Sairaalassa aloin saamaan välittömästi 4 tunnin välein antibioottia suojaamaan vauvaa. Lääkäri ilmoitti, ellei synnytys käynnisty itsestään, niin seuraavana aamuna käynnistetään! HUI !! Ja osastolle siirryin seurantaan. Yö meni lapsivesiä valutellessa ja ihmetellessä ajatusta, että huomenna vauva varmaankin jo sylissä!
Aamulla sitten klo 10 aloitettin antamalla oksitosiinia suoneen. 12.30 alkoivat säännölliset supistukset, jotka aluksi sellaisia harjoitussuppareita, pikkuhiljaa supistukset voimistuivat. Tosi hidasta oli avautuminen, vauva oli vielä kovin ylhäällä ja ajattelin, että tuskin synnytän tänään. Klo 18 kohdunsuu auki 4cm ja kohtu edelleen takana (=ylhäällä). Sisätutkimuksen jälkeen alkoivat supistukset tuntua ja synnytys lähti kunnolla käyntiin. Sain pcb-puudutuksen, joka auttoi hyvin. Vauva syntyi 20.22. Kun lopulta lähti käyntiin, niin synnytys oli nopea; 2 tuntia 20 min ja ponnistusvaihe kesti 2min. Vauva oli syntyessään erittäin pirteä 9 pisteen poika!
Minulla kaikki ei mennytkään sitten ihan hyvin! :( Istukka jäi kalvoihin kiinni ja sitä ei saatu millään irti. Jouduin käsi-irroitukseen eli leikkaussaliin. Tunnin olin nukuksissa ja menetin 2 litraa verta ja hb laski 76! Onneksi olin sairaalassa ja osaavissa käsissä!
Poika vietiin lasten teholle, kaikki oli hänellä loistavasti. Lämpökaapissa vietti ensimmäisen yönsä. Minä menin osastolle ja täytyy sanoa, että ikinä en ole tuntenut sellaista kropan väsymystä kun silloin yöllä tunsin, sormeanikaan en jaksanut liikuttaa!
Tänään pääsin kotiin ja poika jäi vielä vastasyntyneiden teholle, koska on vasta 35 viikkoinen. Kaikki hänellä erittäin hyvin. Oli "sokeritipassa" pari päivää, mutta pääsi siitä tänään pois. Tänään sain imettää ensimmäisen kerran ja toivon, että maito alkaisi nousta. Syö hyvin ja jos olisin ollut vielä sairaalassa, luultavasti olisin saanut hänet huomenna vierihoitoon tavalliselle osastolle!
Päätin kuitenkin tulla kotiin, koska vauva on erittäin hyvässä hoidossa ja minulta ei vielä tule maitoa. Huomenna menen heti aamulla häntä katsomaan ja vietän siellä sitten päivän ja tulen taas yöksi kotiin. Kotona vielä kaikenlaista pientä laittamista vauvaa varten, kun päätti tulla näin varoittamatta 5 viikkoa aiemmin! Jos kaikki menee hyvin, niin luultavasti poika kotiutuu loppuviikolla! =D
MUSTAVERHO sydämelliset onnittelut sinulle pienen prinsessan syntymän johdosta! Ymmärrän niin hyvin tuon rakastumisen tunteen, minäkin olen rakastunut :)
Minulla myös itku todella herkässä. Sairaalan ovien sulkeuduttua se alkoi, välitön ikävä vauvaa ja itkua on tullut siitä lähtien. Nytkin näppis aivan märkänä!
Mami1974 ja Mustaverho pidetään mieli positiivisena, voimme olla varmoja, että vauvamme saavat parasta mahdollista hoitoa ja huolenpitoa. Voimahalit!
Tulipas paljon juttua...
Kaikille muille vielä voimia odotukseen! Täytyy sanoa, että teitä kaikkia oli ikävä ja kyselin sairaalassa, että olisko nettiyhteyttä =D Koukussa siis ollaan!
Pakko lähteä lypsylle...
M@MIx2 + poika 2 vrk
ps. täytyy varmaan vaihtaa nimimerkki M@MIx3
Suuren suuret onnittelut Mustaverholle pienestä prinsessasta ja Mamixille pienestä prinssistä!
Kiitos, että olette jaksaneet tulla jakamaan synnytystarinat kanssamme. Näin sitä jaksaa itsekin vielä odottaa.
Mamixin kanssa mentiin aivan samoilla viikoilla, joten hurjalta tuntuu. Oli kyllä varmaan melkoinen yllätys, kun lapsivedet menivät.
Tsemppiä teille kaikille ja jaksamista pienokaisten kanssa. On se sitten ihanaa saada pienet nyytit kotiin.
mamaj 35+3
Juu eli otsikon mukaisesti onnittelut kaikille kolmelle äidille :-)
Ihana lueskella vauvauutisia ja elää niiden mukana. Vaikka pienet tulleet etuajassa, voivat kaikki onneksi hyvin ja hyvässä hoidossahan ne pienet ovat. Erotuskaa en voi kuin kuvitella, koska esikkoa odottelen...
Mulla oli tänään surkea päivä. Käytiin läpi äitini haalimat vaatteet (pikkusiskon, joka nyt 11) läpi ja valikoitiin sieltä unisex-värit. Mahassa oli outo tunne heti aamusta alkaen ja pikkuhiljaa se paheni. Olin lähdössä luennolle ja läksin käppäilemään kotiin (matkaa 200m). Jaksoin lähes perille, kunnes menivät jalat alta ja itkuhan siinä tuli. Ukko ihan hädissään, kun en päässyt omin avuin ylös ja soittelinkin sitten SVO:lle. Kehottivat syömään panadolia ja lepäämään. Liikelaskentaa illalla ja jos tilanne ei parane, sitten näytille. Nyt jo parempi, mutta kipukohta on vieläkin arka ja tunnen sen... Sijoittuu vasemmalle alavistoon navasta ja olinkin jo ihan varma, että istukka on revennyt.
Vuotoa ei onneksi ole. Jossain vaiheessa jo surin sitäkin, että nyyhkin moisen takia enkä ole vielä saanut kokea synnytyskipujakaan... Mihinköhän tästä vielä joutuu...?
Tulipa taas omaa, mutta säikähdin niin lujaa, kun tosiaan ensimmäinen tulossa, etten tiennyt miten päin olisin tai mihin soittaisin. Onneksi täällä saa purkaa vähän tuntojaan... :-)
Hyviä vointeja syyskuulaisille. Ihanaa, kun linjat käyvät kuumina!!
T:Mirrel ja Pähkinä (ei pysty muistaan viikkoja juuri nyt...)
Niin sitä vaan vauvoja alkaa syntymään. Onneksi kaikilla syntyneillä on vointi hyvä, viikkoja kun on ollut vielä vähän. Mutta voimia teille kaikille, joiden vauvat ovat vielä sairaalahoidossa. Hyvässä hoidossa ovat ja kotiutuvat sitten terhakkoina pikkuihmisinä. Toivottavasti M@mix itse voit jo paremmin. Muistan itse esikoisesta, kun minullakin verenhukka oli suuri, niin olo oli todella väsynyt ja voimaton. Minullakin silloin hb laski alle 80 ja punasoluja sain 2 pussia.
Omat neuvolakuulumiset ei tunnu juuri nyt miltään, kun on lukenut näitä pienten vauvojen syntymätarinoita. Tänään kuitenkin neuvolassa olin, hbhyvä 136, verenpaine hyvä ja vauvan sydänääniä oli taas mukava kuunella. Esikoinen oli mukana ja selitti illalla isälle, kun äidin masussa on juna. Sen verran nuo sydänäänet taitaa junaa muistuttaa. Painoa oli tullut nyt 200g / vko ja kaikkiaan 11kg. Vauva on terkkarin mukaan jo vähän laskeutunut ja samaa olen ajatellut itsekin. Mutta varmaan tarvitsee henkisesti valmistautua siihen, että ei tämä ennen laskettua aikaa ulos tule. Itse olen tosi ärtynyt ja kärsimätön. Yhtään en sietäisi esikoisen oikkuilua, eikä tilannetta helpota yhtään se, että meneillään on voimakas "mää itse" vaihe ja kova uhma.
Nyla toivottavasti tyttö voi jo parmmin. Todella harmittavaisia nuo tumpit. Meidän 2v on sellainen tumppimagneetti, että kaikki löytää maasta. Aina saa pelätä ja silmät pitäisi olla selässäkin. Hän hyvin tietää että niitä ei suuhun saa laittaa, mutta sehän on paljon kivempaa kun äiti ja isi kieltää.
Nyt sitten odotellaan kuka kertoo vauvauutisia seuraavana. Minä se tuskin olen, vaikka täysin valmis olisin siihenkin.
Elohelmi ja Pirkko rv 38 + 1
Huh.. onpas täällä tapahtunut.. sairaalareissuja, synnytyksiä.. Tosiaan ollaan sitä aktiivista sakkia.
JA PALJON ONNEA VAUVAN SYLIIN SAANEILLE!! <3 Hyvän kokoisia viikkoihin nähden teidän nyytit ollu, ja parempi niin niin on aina helpompi jatkon kannalta.
Täällä on kans yks muksuista kuumeessa, pojalle (-04) eilen nous kuume, vähä nenä vuotaa mutta ei paljon. Nyt oli aamulla viel yön jäljiltä 37,5c, että oottaa voi että nousee päivästä korkeemmalle. Että sisähommilla mennään..
Eskarilaisen kanssa tuntuu välillä että kiristää urakalla. Siitä on tullu niin hajamielinen, millon on hattu hävinny/hanskat, penaalia ei muistanu toiko eilen kotiin jne. pieniä juttuja mutta kun ei vaan jaksais joka päivä jotain ettiä ja muistutella samoista asioista moneen kertaan.. en tiiä kuuluuko se tuohon alkuhäslinkiin koulun aloittamisen kanssa? Kertokaa joilla kokemusta.. Ja kun jaksais omaa pinnaa venyttää niin ois well..
Omaan napaan ei oikein ihmeitä. Välillä supistelee ja eilen illalla tuntui että vauva tippuu, tuntuo jossain toooosi alhaalla, aattelin jo kun supisteli et joko mentäis, mut nukkumatti oli ainut joka kaappas mukaansa :) Huomenna ois nla, pitää sanoa et kattoo kohdunsuun tilanteen, mulla nimittäin on viimeksi katsottu rv 29. En tiiä miks viimeks eivät katottonu lääkärissä rv35.. outoa, en muuta sano. Mutta olis helpottavaa tietää mikä tilanne, kun nuorikki synyti nopsaan 3h, mut taas kaks vanhempaa 15h ja 16h.. tiiä sit tehdäänkö nyt viikkko vaiko kaks tuntia :)
Yöt on aika vaihtelevia, toisinaan nukutaan toisinaan ei.. ja päivisin tahtoo uuvuttaa. Hb on kylläkin aika matala 103-108, silläkin osansa.
Paino-arvioon vauvan koosta en luota kyllä pätkän vertaa, heittelee 3200g-3800g väillä.. ja siihen 3800g kun ottaa sen mahd.+500g huomioon niin, huh huh.. mut pitää koittaa muistaa, ne on vaan arvioita..
Mutta nyt on mentävä pyykin pesuun ja puita hakee että saa paistin yöksi uuniin.
Jaksamisia kaikille <3
kmk-83 ja poitsu 39+0 :)
Nyt teillä on tytär! Olipa hyvä, että teidän vointia jne tarkkailtiin ja huomattiin tilanne.
Varmasti vauva toipuu ihan hyvin, mutta keskosuus vaatii erityishoitoa. Kotona kannattanee olla, että saa vähän muuta ajateltavaa. Jaksamista!
Wilhelmiina 37+6