Keskenmeno kokemukseni
Olin rv11+2 kun menin lääkäriin ruskean vuodon ja vatsa/selkä kipujen vuoksi ja siellä hän totesi, että kehitys oli päättynyt jo aikaa sitten ja nyt saisin lähetteen keskussairaalaan,koska kohtu oli saatava tyhjennettyä ja sainkin ajan heti seuraavalle päivälle eli torstaille 2.3. klo.8.
Naisten poliklinikalla tehtiin sisätutkimus ja ultraus. pyysin jos vain tilanne mahdollistaisi, saada lääkkeellisen tyhjennyksen. Jonka myös sain ja sain heti ottaa ensimmäisen tabletin suunkautta ja pääsin labran kautta kotiin, jossa ottivat varmuuden vuoksi verikokeet veriryhmän selvittämiseksi, vaikka se oli jo neuvolassakin selvitetty niin se ei kelvannut keskussairaalalle, vaan niiden piti ottaa vielä itsekin kokeet.
Torstai iltana, alkoi runsas keskenmeno vuoto, joka johti siihen että taju lähti ja jouduin ampparilla sairaalaan. siellä vietin yön ja kokeita otettiin sekä tippaan jouduin jo heti ampparissa. Minulle tuli aaltomaisesti supistuksia ja saatoin mennä kipushokkiin, mutta kun vuoto oli tullut lähes kaikki (reilun tunnin ajan valtoimenaan ryöpsähteli vessan pönttöön, mukana oli n.luumun kokoisia klönttejä useita kappaleita n.4), niin olo alkoi (myös tipan johdosta) helpottaa ja kivut lievittymään. Kipulääkettä en ehtinyt ottamaan vuodon aikana ja kun taju rupes lähtemään en siihen kyennytkään. kaikki tuli siis kotona pois. Perjantai aamuna ultrasivat taas ja tekivät sisätutkimuksen, kaikki oli siis poistunut ja enää tarvitsi tulla ns.kuukautisvuodot, kun kohtuun oli jäänyt ns.paksunnos joka aina ennen kuukautisia kohdussa. Sain siis lisää lääkettä, joka auttaisi kuukautisten runsastumisen ja kohdun supistelut, joka puolestaan aiheutti uudestaan voimakkaat kivut.
Sen ekan lääkkeen minkä sain polilla käydessäni torstaina, olis siis tarkoitus vaan valmistaa kohtua ja kohdun suuta, eikä sillä vuodon olisi pitänyt alkaa, joten se keskenmeno tuli ihan itsestään. Vain vuotoa lisäämään seuraavana päivänä antoivat lisää lääkettä varoilta, että välttäisin kaavinnan.
kaikki on siis nyt hyvin ja sain tämän hoidettua siten kuin halusin eli lääkkeillä ja näyttäisi nyt että se on myöskin onnistunut, myöhemmin jälkitarkastuksessa saan vielä varmuuden asiaan. kipuja on vielä toisinaan ja supistuksiakin, mutta onneksi on hyviä särkylääkkeitä ja olenkin hieman lääkehuuruissa, tuntuu melkein että ois pilvessä, vaikken koskaan ole ollutkaan.
n.3 viikon kuluttua terveyskeskuksessa täytyy käydä raskaustestissä, joka otetaan virtsasta ja tulos kysytään keskusairaalan nasten polilta. Jos tulos positiivinen joutuu vielä kaavintaan, mutta jos negatiivinen, niin kaikki hyvin ja asian voi yrittää unohtaa. Jälkitarkastus on n.4 viikon kuluttua terveyskeskuksessa tai neuvolassa lääkärillä, joka täytyy itse varata.
Nyt lepäilen ja parantelen itseäni ja ajattelen niitä asioita jotka elämässäni ovat kuitenkin hyvin. Onneksi minun mieheni oli kotona tapahtuman hetkellä, sillä muuten olisi voinut käydä hieman heikosti, koska en itse pystynyt soittamaan apuakaan ja muutenkin hän on ollut vahvasti minun tukenani. Nyt keskitytään tulevaisuuteen ja hetkeksi muihin asioihin, sitten kun aika tuntuu kypsältä saamme vielä oman vauvakäärön syliimme. (jos teksti on sekavahko tai sisältää virheitä se johtuu lääketokkuraisesta olostani)
vauva06