Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSKUUN SALAISUUDET Vko 35

25.08.2008 |

Alkuun vielä suuret onnittelut syntyneille salaisuuksille,

saamme varmasti lisää upeita vauva-uutisia tällä viikolla ;)

Ensiviikolla alkaakin jo sitten syyskuu :o

Minnehän se aika on kadonnut....

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ihania uutisia M@mix! Onneksi olkoon!

Voimia alkumetreille, pian olette koko perhe kotona!

T. Arkamamma rv 38+4

Vierailija
22/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tosiaan lukea jo noita vauvauutisia, toivottavasti kohta on jo meidän vuoro.

Meillä kuopus on jo paremmassa kunnossa,nyt iski sitten nuha ja kuumetta siis vieläkin,mutta uskoisin että nyt se johtuu vain tosiaan tuosta nuhasta. Meillä esikoinen ei koskaan syönyt mitään ihmeellistä, eikä tarvinnut seurailla ettei mitään mene suuhun,mutta kuopus on ihan toista maata.Kaikki maistuu, raskasta koko ajan juosta perässä, varsinkin kesällä hiekkarannalla, oli tytöllä suu täynnä hiekkaa ihan koko ajan.

Omaan napaan ei uutta,huomenna olisi neuvola, mutta joudun siirtämään sitä kun esikoisella on samaan aikaan syksyn ensimmäinen muskari, joten haluan olla siellä, jos sattuisi alkaa jännittään.

Mutta oloista tiistaita kaikille!!

Nyla ja Peanut 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa tulla kurkkiman tänne, kun on ollut jo näin monet vauvauutiset!

Mulla oli eilen synnytystapa-arvio. Mein pikku onkin yllättäen esikoista selvästi pienempi, nyt 3400, ja mahtuisi näillä näkymin siis syntymään alakautta. Edellisen kiiresektioon päätttyneen synnytyksen jälkeen lupasivat vielä uuden arvion synnytyksen alettua ja nopeaa reagointia, jos synnytyksessä jotain ongelmia ilmenisi. Pyynnöstä sain vielä uuden ajan kahden viikon päähän (silloin 40+3) eli jos menisi yli niin arvioitaisiin tilanne uudelleen. Melko helpottuneet on fiilikset, nyt siis vaan odotellaan.

Mulla supisteli pitkin yötä ja maha on muutenkin jännän tuntuinen, vähän sekaisinkin. Ei kuitenkaan vielä miktään säännöllisiä tai erityisen napakoita suppareita, jännää kuitenkin odotella milloin päästään tositoimiiin.

Ai niin ja siellä arviossa lääkäri vielä kysi halutaanko tietää sukupuoli ja sanottiin että halutaan, vaikka tosi varmana ollaan poikaa odotettukin. Lääkäri sitten näytti että tässä on kivekset ja tässä penis. Pikkuveli siis tulossa, ihan varmasti.

Nopeasti kuluvaa viikkoa kaikille meille malttamattomille, nyt lähden rauhoittelemaan kiukkuista esikoista.

Adalmiina ja Pikku 38+4

Vierailija
24/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla vauvauutisia!!!

Omaan napaan ei mitään uutta tänäänkään. Eilen neuvolassa vain todettiin, että oho, onpas se tiukasti alhaalla kiinni lähtökuopissa. Minä siihen, että oho, niinpä olen oireista jo päätellytkin. Just, odotellaan...

t. massumamma ja poju 37+6.

Vierailija
25/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...poikavauvan johdosta!

Mirrel: toivottavasti kivut vähenee ja lepo auttaa!

Omaan napaan ei ihmeempiä. Vähän aika tulee pitkäksi, kun pojat on koulussa ja itse ei jaksa kauhean paljon liikkua tai touhuta. Aika paljon tulee sohvalla levättyä. Voi, kun mä odotan reippaita kävelylenkkejä! Nyt jo talon yläkertaan kapuaminen ottaa voimille...

-Wilhelmiina, tasan 38 rv-

Vierailija
26/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että kaikilla on hyvä hoito lähellä, voi turvallisin, vaikkakin haikein mielin jättää pienen hyvään hoitoon :)

Kohta neuvolaan, palailen sitten kertomaan kuulumisia :)

Mukavaa tiistaita kaikille!

Marili ja "Onni" 37 tasan (Jee, pari viikkoa vielä.. =P)

Vierailija
27/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites me syyskuiset nyt näin aikaisilla viikoilla olemmekaan synnyttäneet ja ihan samassa tilanteessa nyt me kaikki kolme, vauvat vielä sairaalahoidossa.

Onneksi voimme lohduttaa toisiamme :)

Ihan alkoi kyyneleet vaklumaan näistä vauvajutuista.

Meillä on nyt sellainen tilanne, että tyttö voi hyvin muuten, paitsi syöminen takkuaa, ei jaksa aina syödä ja kuulemma pitäisi kolmen tunnin välein syödä 60ml. EIkä vaan joka kerta jaksa vaan haluaa nukkua.

Jos ei ala tämän viikon aikana syömään paremmin, niin tyttö siirretään Jorviin tai Kättärille (mikä on kurjaa, koska meillä ei ole autoa millä kulkea), koska on "liian hyvä kuntoinen" tuonne osastolle. Jos johohonkin noista joutuu, niin väkisinkin tungen mukaan, vaikka makuupussin kanssa sairalan eteen majoitun, mutta en halua, että vauva on siellä yksin.

Jos syöminen alkaa sujumaan tässä muutaman päivän sisällä, niin vauva pääsee osastolle ja minä sinne mukaan vähän katselemaan ja harjoittelemaan sitä syömistä.

Peukut ja varpaat pystyyn ja paljon toiveita ja rukouksia miedän pikkuisten puolesta!

Mustaverho ja tyttö 6vrk

Vierailija
28/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylin täydeltä onnea M@misille myös meiltä, täälläkin jo kovasti odotellaan että pääsisi tutustumaan ja rakastumaan uuteen perheenjäseneen ;)

Neuvolakuulumisia myöhemmin....

Luluzu ja Pertti 36+2

Vierailija
29/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea M@miX3:lle poikavaavelin johdosta! Hänkin oli ihan potran kokoinen, eli hyvät eväät elämään on :-)

Kävin eilen lyhyellä kävelylenkillä ja jestas kun hengästytti ja supisteli! Tuntui kuin vauvan pää olisi kohta pulpahtanut jalkovälistä esiin! En uskalla kyllä enää yksin lähteä liikkeelle..

Tänä aamuna ei kyllä olo ole muutenkaan paras mahdollinen, vatsa on kipeä kun mikä. Ei oikein toimi toivotunlaisesti, vaikka kuitua yritän kovasti popsia. Viime yön nukuin kyllä hyvin, tällä kertaa jalkasärky ei valvottanut (ihanaa!).

Iltapäivällä perhevalmennusta ja aiheena synnytys ja kivunlievitys.

Seuraavaa jakautujaa odotellaan :D

Miaea ja masukki 36+1

Vierailija
30/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hölmöltä valittaa omaa oloa, kun pieni ihminen joutuu ensimmäiset elinpäivänsä taistelemaan :(

Paljon rukouksia ja haleja Mustaverholle ja pikkuneidille, toivottavasti ruoka alkaa maistumaan! Ja voimia myös Mamille ja Mamixille, toivotaan että vauvat kohta kotiin!

Miaea ja masukki (vielä yhtenä pakettina)

Vierailija
31/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon jo vauvansa saaneille :) kyllä se siitä kohta helpottaa, kun saatte pienokaiset kotiin. tuo istukan käsin irrotusta en kyllä ikinä haluaisi kokea :(

kääkkis, itsellä laskettu aika ensi viikolla! ja norahillakin varmaan alkaa jo jalat tutista maanantaita ajatellen ;) sitten siinä onkin menoa kun on kaksi vauvaa yhden sijaan :) ja eikös arkamammalla alettu 5pv käynnistellä, jos alhaalla tilanteet suosivat?

mitä teidän muiden "tilanteet" muuten on olleet nyt lääkärikäynnillä? itse tässä haaveilen, että olisi jo lisää auennut ja lyhentynyt.. :) limatulpan vuotamistakin on tiuhasti seurailtu..

cec 38+3

Vierailija
32/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä onkin tapahtunut, kovasti paljon onnea jo vauvansa saaneille!!!! Täällä pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin ja pääsette pian kotiutumaan!

Meillä ei niin mukava eilinen ja viime yö menikin sitten tayssissa. Meidän 5 v poika oli isänsä kanssa hommissa ja putosi 4 m kuivurista suoraan betonille...suojelusenkeli oli kyllä mukana sillä pienelle miehelle ei tullut muuta kuin aivotärähdys! Maha ja kuhkot kuvattu eikä missään mitään häikkää, toki pitää seurata ja ottaa tämä viikko rauhassa.

Massussa kaikki tuntuis olevan ok, tulen kuulumisia kertomaan jahka tämä olo tästä helpottuu, semmonen shokki tuo eilinen kyllä oli, sitä kerkes ambulanssissa jo miettimään sen pahimman mahdollisenkin. Nuo lapset on niin kerkeeväisiä, silmät sais olla selässäkin ja siitäkin huolimatta sattuis ja tapahtuis.

Kimaro ja Helmi 36+3

Vierailija
33/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hurja, Kimaro!

Parane pian -terveisiä teidän pojalle. Varmasti säikäytti.

Omaan napaan kuuluu ilmeisesti ihan hyvää, äsken oli neuvola. Painoa on kuitenkin yhtäkkiä tulla tupsahtanut - sitä se kotosalla joutenolo aiheuttaa. Itseasiassa oon huomannut vähän lohtu-herkuttelevani, kun tuntuu että pinna ois muuten ihan liian kireällä kun vaan oottaa ja oottaa ja oottaa... Jospa ne kilot siitä sitten lähteekin kunhan tässä päästään ponnistamaan.

Lenkitkin on vähenemään päin kun lapsi painaa jalan hermoja ja aiheuttaa myös suonenvetoa niin että tuntuu että tipahtaa istualleen. Ei ole mukava tunne, ei. Onko muilla vastaavaa?

Neuvolan täti oli kovin optimistinen että kohta tapahtuu (kohdun suu on lyhentynyt ja on yhdelle sormelle auki) + jouduin pitämään taukoa puhuessani kun tuli supistus, sanoin siihen että nää on näitä kivuttomia harjoitussuppareita, mihin täti, että kyllä tuo lasketaan ihan oikeaksi supistukseksi jos ei pysty puhumaan. Sen siitä saa kun on korkea kipukynnys.. Ei edes tunnista supistuksia. :O Voiko olla että minuu supistaakin ihan kunnolla, mutta en vain tunnista sitä? Että homma eteneekin ihan kivasti?

Toisaalta olen ihan 100% vakuuttunut että vähintäänkin syyskuun puolelle mennään, että turha tässä on toivoa vielä liikoja kun muutenkin olo on kärsimätön. Ainakaan miehelle en uskalla sanoa että supistaa, se kun ei malttais odottaa enää hetkeäkään.

Täällä siis malttamattomissa fiiliksissä, niin kuin varmasti monissa muissakin syyskuulaisten kodeissa näinä päivinä.

Kirjoitellaanhan taas,

T. Arkamamma rv 38+4

Vierailija
34/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonpa kaikille on tapahtunut, jaksamista jokaiselle.

Pystyn samaistumaan siihen, kun vauva on sairaalassa, mun esikoinen oli 3 vkoa. Pääsi kotiin kun rupesi itse syömään,aluksi meilläkin nenämahaletkut ja lämpöpatjat.

Syntyi vkolla 32 ja painoi 1940g , mutta nyt tämä tuleva nuorimies on 150 cm ja 11v. Maasta se pienikin ponnistaa. Me muuten kovasti harrastettiin kenguruhoitoa jne. Kova paikka oli kun se ei osannut ollenkaan imeärintaa, mutta ei se mitään haitannut.Söi tuttipullosta senkin edestä sitten, kun rupesi syömään. Se oli tosi raskasta, mutta hyvässä hoidossa, joten lohdutti hieman...

Menipä muisteluksi.

Nyt tämä kanssamatkustaja mahassa on ollut 36 vkoa ja musta tuntuu et joka kohtaa vatsa nahassa kiristää. Huomenna meillä vika ultra ja synnytyssuunnittelu. Ihana nähä miten kasvanut, ja nähä ultra kuva. Mulla löydettiin polyooppi kohdun ulkopuolelta ja se on vuodellut ja aiheuttanut ylimääräisiä tykytyksiä.

Mulla ei supistele ollenkaan, selkää särkee jatkuvasti ja närästykset vain pahenee...No huomen saa vähä tietää onko tää toveri tulossa ollenkaan vai mennäänkö yli...Laskeutunut hän on jo, pissallakäyntien määrä vuorokaudessa ylittää hurjimmatkin kuvitelmat...No onneksi olen ollut tosi pirteä ja pystynyt liikkumaan ja touhuamaan, kun sit vauvan kans ei niin viuhdota ympäriinsä...

Iloista viikon jatkoa kaikille!

T:Anu Ja Taavetti 36+0

Vierailija
35/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä nyt jakaudutaan vauhdilla :)

Kamala minä säikäys kimaro :O Luojan kiitos ei käynyt pahemmin ja poika toipuu.

Tänään oli se odotettu ultra. Eipä ollut A kääntynyt mihinkään. Siellä istui niinkuin ennenkin. Mutta se tarkoittaa sitä että sektio on siis maanantaina ja kuuden yön päästä meillä on kaksi vauvaa :) Olivat tänään n.2900g eli toiveissa olisi kolmikiloset, niin uskaltaa nostaa ilman että menee rikki...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Norah81 ja tuplat 37+5

Vierailija
36/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin oli alhaalla "Onni" kuulemma lähtökuopissa.

Pissat ja paineet ok.

Viikon päästä maanantaina äippäpolilla st- ja painoarvio.

Onhan tää aikamoista odottamista aina tää loppu :D

Joka kerta yhtä piinaavaa, joko joko joko...

Vaan tulee kun on tullakseen =)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille ja tsemppiä niille joille se lähtö tulee, se voi tapahtua jollekulle jo ensiyönä ;)

Marili ja "Onni" 37+0

Vierailija
37/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kimaro ei käynyt pahemmin ! varmasti säikäytti :(

arkis: minullakin supistelee ihan kohtalaisen napakasti, mutta en ole vielä moksiskaan, kun tiedän miksi ne sitten muuttuvat ;) oikein odottelen niitä kipuaaltoja, minkä ylitse on mentävä että vauva tulee ulos! esikoisesta povattiin, että ei pysy la kun supisteli rv15- lähtien napakasti. höpöhöpöä oli kun ei ne sitten mitään tehneet kohdunsuulle, vaikka neuvolatätikin oikein huolestuneena aina katseli mun menoa ja vakuutteli, että ei mene laskettuun asti..

cec

Vierailija
38/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille onnentoivotuksista! Enpä uskonut olevani ensimmäisten syyskuun salaisuuksien saaja =D

Ellette pahastu, roikun mukana vielä teissä odottajissa. Perustetaan sitten uusi oma tuonne vauvapuolelle, kun meitä on enemmän, jookos??

Olin tänään päivän vauvan kanssa ja maito alkaa nousemaan! Jes! Sain imettää pari kertaa ja se auttaa. Vauva vaikuttaa hieman keltaiselta, bilirubiini 180 ja illalla ja aamulla vielä mitataan, ellei ole noussut vauva pääsee huomenna kotiin!!!! En kyllä usko tuohon ja varaudun siihen, että menee loppuviikkoon, mihin olen asennoitunutkin!

Tänään sain kuulla syyn mahdolliseen vesien menoon! Minulla oli streptokokkibakteeri +++, eli se aiheuttaa ennenaikaisia vesien menoja. On elimistön oma bakteeri, joka voi aktivoitua raskausaikana. Ei tartu muihin. Vauvaan voi tarttua raskauden aikana (en nyt ole ihan varma menikö noin). Lääkäri sanoi, että onneksi heti aloitetiin antibiootin antaminen (suojaamaan vauvaa). Enpä ollut tuollaistakaan ennen kuullut!

Myös olisin toivonut, että vaikka sivulauseessa neuvolassa olisi mainittu, että istukka saattaa jäädä kalvoihin kiinni. Ei kai ole kovinkaan harvinaista, että niin käy!

Voi kauhistus Kimaro, olisin sinun tilanteessasi varmaan synnyttänyt säikähdyksestä! Onneksi pojalla todellakin oli suojelusenkelit mukana.

Norah kohta sinulla tosiaankin on ne pienet kullannuput sylissä! Ihanaa! Kyllä tuo 3 kg:n vauva tuntuu tosi pieneltä, mutta päivä päivältä tulee varmempi olo... 7 vuotta sitten oli hieman isompi vauva (4,2kg).

Mustaverho kurja tilanne sinulla, jos vauva siirretään kauemmaksi, eikä ole autoa millä pääset katsomaan. Minulla sairaalaan lähes 60 km, mutta onneksi oma auto. Tunnen suuresti huonoa omaatuntoa, koska en ole koko ajan pienen poikani vieressä. Ikävä on valtava. Koetan ajatella, että hän on siellä hyvissä käsissä ja saa hyvää hoitoa. Nukkuu niin paljon, eikä osaa kaivata äitiä vielä vierelleen. Kuvittelisin niin, että on tyytyväinen, kun perustarpeet tyydytetään, eikä väliä kuka sen tekee... Toivottavasti asia on näin! Ja kyllä minä kohta olen hänen vierellään 24h! Toivotaan, että tyttö voimistuu pikaisesti ja syö reippaasti!

Arkamamma synnytys saattaa käynnistyä sinulla piankin, juuri kun vähiten odotat! Minulla oli vastaava tilanne esikoista odottaessani, (kohdunsuu lyhentynyt, auki yhdelle sormelle) ja supisteli. Pari päivää meni niin pääsin tosihommiin! Tämä synnytys oli paras synnytykseni; eteni hitaasti ja vähitellen kipu koveni. Kaikki meni vähän niinkuin vaivihkaa! Oma mieli ja kroppa pysyi jutussa hyvin mukana! Kivunlievitykseen en tarvinnut silloin muuta kuin ilokaasua. Tsemppaan sinua mielessäni!

Nyt saunaan ja nukkumaan, aamulla vauvaa katsomaan!

M@MIx2 ja poika 3vrk

Vierailija
39/100 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosiaan Kimaron pojalla ja koskien kaikkia teitä, suojelusenkeli mukana.. voi kun ne sais vahdittua ja suojeltua kaikelta pahalta.. saa tosiaan harvase päivä huokaista.

On ihanan rauhallinen hetki kun lapset nukkuu ja mies yövuorossa. Saunassa sai käydä kaikessa rauhassa ja sain jopa sairaalakassin pakattua :) En oo åitäny kiirettä mutta nyt vaan tuli sellanen olo ettei passaa enää siirtää. Nököttäköönpä vaikka kolme viikkoa, pääasia että on pakattu. Kovin vaan mietitytti ne vauvan kotiutumisvaatteet.. mitä te muut ootte pakannu pienelle? Minä laitoin; Puolipotkarit, sukat, body, pällyshousut ja takin, töppöset, tumput, hatun. Ja haalari on siinä siltä varalta että on kylmä ilma kun lähdetään sairaalasta... oonko ihan sopivasti miettiny tuon vaateasian, aina se vaan mietityttää.. :)

mutta nyt meen, josko vaikka sais unen päästä kiinni.. huomenna nla aamusta, sen reissun kuulumiset sitten!! Hyvät yöt!!

kmk-83 ja poitsu

Vierailija
40/100 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei Kimaron pojalle käynyt sitten pahemmin..Huomenna olisi suunniteltu sektio joten osastolla pitäisi olla 8 aamulla..pikkuhiljaa alkaa jännittää =))