Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19601/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen musiikin taso laskee jatkuvasti. Toisaalta valinta viisuihin on osuva, koska suomalaiset ovat krapulakansaa. 🤔 Viisuja olen elämäni aikana seurannut vain neljä kertaa, koska kokemani myötähäpeä ylittää kaiken minimaalisen musiikkiesityksistä mahdollisesti saatavan ilon (harvinaista Euroviisujen hörhöesitysten keskellä). En voi käsittää, minkä takia keskitasoa huonompaa musiikkia esittävä kilpailu on nostettu jalustalle. Onhan sieltä hittejä kertynyt matkan varrella, myönnetään, mutta ei tuo kilpa kyllä musiikillisia saavutuksia millään tavalla korosta, on siellä joukossa sen verran paljon shaibaa. Että cha cha cha vaan. 🙄

Vierailija
19602/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyypakkauksenkoko kirjoitti:

Suomalaisen musiikin taso laskee jatkuvasti. Toisaalta valinta viisuihin on osuva, koska suomalaiset ovat krapulakansaa. 🤔 Viisuja olen elämäni aikana seurannut vain neljä kertaa, koska kokemani myötähäpeä ylittää kaiken minimaalisen musiikkiesityksistä mahdollisesti saatavan ilon (harvinaista Euroviisujen hörhöesitysten keskellä). En voi käsittää, minkä takia keskitasoa huonompaa musiikkia esittävä kilpailu on nostettu jalustalle. Onhan sieltä hittejä kertynyt matkan varrella, myönnetään, mutta ei tuo kilpa kyllä musiikillisia saavutuksia millään tavalla korosta, on siellä joukossa sen verran paljon shaibaa. Että cha cha cha vaan. 🙄

Semmonen hapannaama siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19603/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon peukkuja ja tykkäyksiä Käärijän biisi on saanut samoilta "peukuttajilta".

Kaikki on mahdolllista, kun osaa homman.

Onko Käärijä sittenkin kupla? Satoja/tuhansia/miljoonia kertoja samalta "tiimiltä" kerännyt?

Jossain tuolla porukka tekee työtä kolmessa vuorossa pitääkäseen Käärijän pinnalla, lisätäkseen näkyvyyttä Euroopassa.

Älä nyt puhu paskaa. Peukku-temppu toimii vain täällä koska tänne ei kirjauduta. Ei muualla.

Vierailija
19604/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon peukkuja ja tykkäyksiä Käärijän biisi on saanut samoilta "peukuttajilta".

Kaikki on mahdolllista, kun osaa homman.

Onko Käärijä sittenkin kupla? Satoja/tuhansia/miljoonia kertoja samalta "tiimiltä" kerännyt?

Jossain tuolla porukka tekee työtä kolmessa vuorossa pitääkäseen Käärijän pinnalla, lisätäkseen näkyvyyttä Euroopassa.

Luuletko, että muissa viisumaissa ei osata hehkuttaa ja pitää omaa ehdokasta pinnalla? Tykkäykset ja peukut on eri asia kuin striimaukset.

Vierailija
19605/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä, että bändi jota fanitin ihan yli kaiken teininä, teki uransa alkupuolella todella paljon biisejä, joissa laulettiin joko ihan suoraan tai vähän piilotellummin sanankääntein h**meista. No ei tullut minusta niiden käyttäjää kuitenkaan. Bändi on edelleen loistava, itse asiassa paranee vanhetessaan. Lyriikat ovat kehittyneet niiden kirjoittajan mukana. Sinänsä ihan hauskaa näin "aikuisena", kun biisit seurailevat omaakin kehityskaarta. 

Juomalauluja on täällä ja muualla tehty maailman sivu, ja kyllähän ne esim. aikoinaan opiskelijabileissä oli kovaa valuuttaa. Meidän tiedekunnalla oli oma laulukirja, jossa oli melkoinen liuta tuttuja kappaleita väännetty enemmän tai vähemmän viinasta ja sen juomisesta kertovaksi.

Sanottakoon vielä, että ko. bändi on Suede. Varmaan aika monelle tuttu?

Oijoijoi, on tuttu! <3 Oli mun ylivoimainen suosikkibändi ja Brett (huumeista huolimatta) suuri kaukorakkauteni aina siihen asti, kun jäivät pitkälle tauolle. Nyt kun ovat palanneet ja Brettkin karismaattisesti seestynyt, en jaksa enää ihan samalla tavalla fanittaa, mutta 3 ekaa albumia on kovassa kuuntelussa edelleen. En oo edes kokeillut mitään huumeita elämässäni.

Mä olen nyt koronapaussin jälkeen käynyt aika ahkerasti keikoilla, nyt taas menossa loppukuusta. Brett jakoi myös aikoinaan mielipiteitä aika paljon, mutta voi jeesus mikä karisma edelleen. Ne miehet vaan paranee vanhetessaan.

Anteeksi muille OT: Musta ois ihana nähdä Suede livenä taas pitkästä aikaa. Ärsyttää, kun eivät tule tänne ihan omalle keikalleen vaan aina ovat buukattuna jonnekin ihan jäätävän hintaisille festareille, joilla ei enää niin kauheasti edes jaksaisi notkua ja joilla ei yleensä ole juuri mitään muita esiintyjiä, jotka itseä kiinnostaisi. Elämä on epäreilua.

Pahoitteluni ot:n jatkamisesta, mutta samaa olen harmitellut, festarikeikat on aina jotenkin erilaisia. Nostettakin olisi nyt aika lailla AF:n julkaisun jälkeen. No, tulee tänä vuonna Flowkin korkattua... Ja reissattua sitten muualla. BB muuten esiintyy tänä kesänä Kuusamossa (?!) festareilla, en tiedä kärsisikö käväistä :D

Edelleen OT: Siis Bernard Butler? Olisi sekin kiva nähdä, harmi etteivät(?) käyneet täällä The Tearsin aikaan. Kai se täyttyy tuota Flowta vielä miettiä, ne hinnat siellä rannekejonoineen ei vaan oikein inspiroi Lisäksi oon aina ollut sellainen eturiviin änkeäjä noiden keikoilla, enää ei taida jalat kestää sitä odottelua Mut onpa hauskaa, että täällä on muitakin faneja, melkein pitäisi aloittaa ihan ketju aiheesta! Täällä ei oikein kehtaa enää enempää puhua asian vierestä.

Vierailija
19606/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon peukkuja ja tykkäyksiä Käärijän biisi on saanut samoilta "peukuttajilta".

Kaikki on mahdolllista, kun osaa homman.

Onko Käärijä sittenkin kupla? Satoja/tuhansia/miljoonia kertoja samalta "tiimiltä" kerännyt?

Jossain tuolla porukka tekee työtä kolmessa vuorossa pitääkäseen Käärijän pinnalla, lisätäkseen näkyvyyttä Euroopassa.

Älä nyt puhu paskaa. Peukku-temppu toimii vain täällä koska tänne ei kirjauduta. Ei muualla.[/quote, e

Toivottavasti puhun  paskaa. Minulla oli taannoin asiakkaana it-alan ammattilainen. Ohjasin hänet sähköisiin palveluin. Sanoi, ettei luota niihin joten face to face asiat hoidettiin.

Niin, miten luottettavia sähköiset hommelit sun muut äänetystavat, striimausten lukumäärät on. Enpä itsekään ihan täysin luota, enää. Esim.halutessaan Anonyomous osaa asiansa.J a onhan niitä muitakin taitavia persoonia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19607/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Vierailija
19608/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cha Cha Cha on muuten noussut nyt myös Romanian viraallistalle ainakin! Muita uusia maita en huomannut, mutta ihan kaikkia en jaksanut selata läpi.

Ja kyllä me ainakin finaaliin mennään heittämällä! Oon katsellut noita TOP 27/28 -videoita, joissa tekijä on laittanut tähän saakka valitut biisit paremmuusjärjestykseen, ja sielläkin on Suomea ollut ihan ykkösenä. Lisäksi kommenteissa listavideoiden katsojat listaa oman järjestyksensä, ja sielläkin Suomi on monella ykkösenä tai kakkosena ja pääasiassa ainakin TOP 10:ssä. Että hyvältä kyllä näyttää kaikin puolin. Serbia näyttää olevan pieni uhka ATM, ja samoin Norjasta tykkää moni.

Reaktiovideoiden perusteella ei tietenkään voi liikaa johtopäätöksiä tehdä, kun biisin inhoajat tuskin haluavat sitä usein ollenkaan videolla sanoa. Jättävät vaan videon tekemättä, mikä tietenkin vääristää mielikuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19609/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset olis tosiaan valinneet Benjamin. Hyvä biisihän sillä oli. Mielestäni Käärijä on hyvä mutta en osaa arvata miten pärjää Liverpoolissa. Meneekö ihän penkin alle vai räjäyttääkö koko lavan?

Vierailija
19610/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Onhan se nyt jo nähty, että biisillä on faneja ihan ympäri Eurooppaa ja maailmallakin, esim. Filippiineiltä. Näkee ihan vaikka lukemalla videoiden kommentteja YouTubesta, sellaisenkin alta, jotka eivät koske pelkkää Käärijää vaan Euroviisuja yleensä. Eri asia sitten, riittääkö suosio voittoon. Moni sanoo, että ei ole ikinä nähnyt viisuissa mitään vastaavaa (hyvässä mielessä) ja aikoo tänä vuonna äänestää sen vuoksi ensimmäistä kertaa ikinä finaalissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19611/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Jere on kyllin vahva ollakseen antamatta tämän nousta liikaa hattuun. Se on kyllä äärimmäisen vaikeaa kun testosteroni ja dopamiini sun muut hyvän olon kemikaalit ottavat keskushermoston valtaansa... : /

Vierailija
19612/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä, että bändi jota fanitin ihan yli kaiken teininä, teki uransa alkupuolella todella paljon biisejä, joissa laulettiin joko ihan suoraan tai vähän piilotellummin sanankääntein h**meista. No ei tullut minusta niiden käyttäjää kuitenkaan. Bändi on edelleen loistava, itse asiassa paranee vanhetessaan. Lyriikat ovat kehittyneet niiden kirjoittajan mukana. Sinänsä ihan hauskaa näin "aikuisena", kun biisit seurailevat omaakin kehityskaarta. 

Juomalauluja on täällä ja muualla tehty maailman sivu, ja kyllähän ne esim. aikoinaan opiskelijabileissä oli kovaa valuuttaa. Meidän tiedekunnalla oli oma laulukirja, jossa oli melkoinen liuta tuttuja kappaleita väännetty enemmän tai vähemmän viinasta ja sen juomisesta kertovaksi.

Sanottakoon vielä, että ko. bändi on Suede. Varmaan aika monelle tuttu?

Oijoijoi, on tuttu! <3 Oli mun ylivoimainen suosikkibändi ja Brett (huumeista huolimatta) suuri kaukorakkauteni aina siihen asti, kun jäivät pitkälle tauolle. Nyt kun ovat palanneet ja Brettkin karismaattisesti seestynyt, en jaksa enää ihan samalla tavalla fanittaa, mutta 3 ekaa albumia on kovassa kuuntelussa edelleen. En oo edes kokeillut mitään huumeita elämässäni.

Mä olen nyt koronapaussin jälkeen käynyt aika ahkerasti keikoilla, nyt taas menossa loppukuusta. Brett jakoi myös aikoinaan mielipiteitä aika paljon, mutta voi jeesus mikä karisma edelleen. Ne miehet vaan paranee vanhetessaan.

Anteeksi muille OT: Musta ois ihana nähdä Suede livenä taas pitkästä aikaa. Ärsyttää, kun eivät tule tänne ihan omalle keikalleen vaan aina ovat buukattuna jonnekin ihan jäätävän hintaisille festareille, joilla ei enää niin kauheasti edes jaksaisi notkua ja joilla ei yleensä ole juuri mitään muita esiintyjiä, jotka itseä kiinnostaisi. Elämä on epäreilua.

Pahoitteluni ot:n jatkamisesta, mutta samaa olen harmitellut, festarikeikat on aina jotenkin erilaisia. Nostettakin olisi nyt aika lailla AF:n julkaisun jälkeen. No, tulee tänä vuonna Flowkin korkattua... Ja reissattua sitten muualla. BB muuten esiintyy tänä kesänä Kuusamossa (?!) festareilla, en tiedä kärsisikö käväistä :D

Edelleen OT: Siis Bernard Butler? Olisi sekin kiva nähdä, harmi etteivät(?) käyneet täällä The Tearsin aikaan. Kai se täyttyy tuota Flowta vielä miettiä, ne hinnat siellä rannekejonoineen ei vaan oikein inspiroi Lisäksi oon aina ollut sellainen eturiviin änkeäjä noiden keikoilla, enää ei taida jalat kestää sitä odottelua Mut onpa hauskaa, että täällä on muitakin faneja, melkein pitäisi aloittaa ihan ketju aiheesta! Täällä ei oikein kehtaa enää enempää puhua asian vierestä.

(OT jatkuu... Kyllä Bernard, oli aika yllättävä keikkapaikka. Täällä sama, eturivi on eturivi :D)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19613/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikuulemalta  (umk:n finaalilähetys) minusta Cha cha cha vaikutti juomalaululta. Tein johtopäätökseni niistä lyriikoista joista ylipäänsä sain selvää. A-osasta en saanut selvää ollenkaan, Ylen  äänitekniikka petti siinä kohtaa. En siis pitänyt kappaleesta ensin ollenkaan, koska en tykkää kännirenkutuksista.

Muutama päivä myöhemmin katsoin lyriikkavideon, jossa Käärijä-hahmon estradina oli nyrkkeilykehä. Äänentoisto pelasi niin että sain kaikesta selvän, lisäksi seurasin enkunkielistä käännöstä sen minkä siinä ehti. Kuulin koko piisin eri tavalla ja esityksestä välittyi valtava energiavirta, rytmi suorastaan teki invaasion koko kroppaani. Aika jännä tunne muuten. Huomasin tietenkin myös miten tunnelma vaihtui ns vapautuneemmaksi ja hahmon toinen puoli sai tulla esiin.

Tulkitsin nyrkkeilykehän siten, että hahmo varjonyrkkeilee siinä omaa ujouttaan tai arkuuttaan vastaan ja voittaa sen ja pystyy sen jälkeen olemaan oma itsensä ja tykkäämään itsestään. Alun aggressiivisempi hahmo on vähän poissa raiteiltaan. Taistelee urheasti, vaikka kaatuu kanveesiin useamman kerran. 

Viimeiset cha cha chat ovat voittajan tuuletusta.

Vierailija
19614/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19615/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyypakkauksenkoko kirjoitti:

Suomalaisen musiikin taso laskee jatkuvasti. Toisaalta valinta viisuihin on osuva, koska suomalaiset ovat krapulakansaa. 🤔 Viisuja olen elämäni aikana seurannut vain neljä kertaa, koska kokemani myötähäpeä ylittää kaiken minimaalisen musiikkiesityksistä mahdollisesti saatavan ilon (harvinaista Euroviisujen hörhöesitysten keskellä). En voi käsittää, minkä takia keskitasoa huonompaa musiikkia esittävä kilpailu on nostettu jalustalle. Onhan sieltä hittejä kertynyt matkan varrella, myönnetään, mutta ei tuo kilpa kyllä musiikillisia saavutuksia millään tavalla korosta, on siellä joukossa sen verran paljon shaibaa. Että cha cha cha vaan. 🙄

Semmonen hapannaama siellä.

Onhan se totta että puhtaasti musiikillisesta näkökulmasta Cha cha... on melkoinen rimanalitus, mutta silti se sai muutaman kuuntelun jälkeen (varsinkin kuulokkeilla) meikäläisen 60-luvun kvasihipin, Hendrix-fanin ja diletantti "rumpalin" (7/4 on muuan suosikkitahtilaji) ihon hetkeksi kanan lihalle, mitä ei juuri koskaan ennen ole tapahtunut niin kuin niille joille musiikki on henki ja elämä...

Vierailija
19616/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Jere on kyllin vahva ollakseen antamatta tämän nousta liikaa hattuun. Se on kyllä äärimmäisen vaikeaa kun testosteroni ja dopamiini sun muut hyvän olon kemikaalit ottavat keskushermoston valtaansa... : /

Mietin ihan samaa kun saa niin nopeasti paljon! Mutta toivotaan parasta. Ja sitten on niin paljon houkutuksia mihin sitten paeta hetkeksi jos kaikki menee yli.

Vierailija
19617/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin on kaikinpuolin ihana ja umk esitys oli visuaalisesti onnistunein. Robinin biisi hyvä mutta ei tarpeeksi hyvä. Siitä puuttui se koukku. Mutta toivottavasti Robin saa joskus edustaa suomea. Robinin kykyihin voi luottaa. Varma laulaja ja esiintyjä. Nyt monet miettii voiko Käärijään luottaa että onnistuu?

Vierailija
19618/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Jere on kyllin vahva ollakseen antamatta tämän nousta liikaa hattuun. Se on kyllä äärimmäisen vaikeaa kun testosteroni ja dopamiini sun muut hyvän olon kemikaalit ottavat keskushermoston valtaansa... : /

Testosteroni ja dopamiini must vallan saa, aa-aa

Vierailija
19619/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärtsä on kysymysmerkki. Biisi loistava mutta millanen Kärtsä ite on? Sietääkö paineet jne.

Vierailija
19620/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Jere on kyllin vahva ollakseen antamatta tämän nousta liikaa hattuun. Se on kyllä äärimmäisen vaikeaa kun testosteroni ja dopamiini sun muut hyvän olon kemikaalit ottavat keskushermoston valtaansa... : /

Testosteroni ja dopamiini must vallan saa, aa-aa

Nyt lähtee keulimaan.....Cha cha cha cha cha chaa...

Väitän kyllä vakaasti, ettei lähde tässä mediamyllyssä, missä ammus voi tulla millon vaan ja mistä vaan

Ketju on lukittu.