Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19641/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipahan vain somessa ja netissä hypetus Itävallan Edgar Allan Poe-biisistä, mutta eipä se Kärtsäriä voittanut.

Joo, melkoinen hypetys, "vuoden bangeri", kenen lienee masinoima, mutta itse biisi oli pettymys. Mieleen jäi lähinnä vanhojen miesten tanssiminen.

Tuntuu että euroviisufanit haluaisi löytää uutta hypetettävää, sen uuden bängerin niin mielusti, että ennakkohypet menee ihan yli laidan. Hupaisaa miten jotkut näkee tuossa tekeleessä jonkun mestariteoksen. Aika mitäänsanomaton. Siis ihan kiva mutta meh.

On kiinnostavaa nähdä, millä tavalla videon toimistojuttu siirretään viisulavalle tai miten sitten ikinä aikovatkaan toteuttaa livenä. Jääkö jäljelle mitään muuta kuin laulajat + muutama tanssija?

Vierailija
19642/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19643/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Käärijä vielä vedonlyönneissä hyvällä sijalla? En ole oikeen törmännyt vielä hyvään euroviisuun. Loreen on hyvä laulaja mutta biisi on sitä taattua samaa ruotsalaista euroviisukamaa. Suomi taitaa saada hyvän sijoituksen.

Toisena, mutta aika lailla tasoissa Ukrainan kanssa. Ruotsi selvästi kärjessä.

Ruotsi on käsittämättömän korkealla vedonlyönnissä. Lähes puolella maista voittomahdollisuus on käytännössä 0, puolella noin 1 prosentin luokkaa ja Ruotsilla 31 prosenttia! Suomen ja Ukrainan voittomahdollisuus on puolet tuosta eli 15 prosenttia, onhan sekin toki korkea muuhun joukkoon verrattuna.

Vierailija
19644/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyypakkauksenkoko kirjoitti:

Suomalaisen musiikin taso laskee jatkuvasti. Toisaalta valinta viisuihin on osuva, koska suomalaiset ovat krapulakansaa. 🤔 Viisuja olen elämäni aikana seurannut vain neljä kertaa, koska kokemani myötähäpeä ylittää kaiken minimaalisen musiikkiesityksistä mahdollisesti saatavan ilon (harvinaista Euroviisujen hörhöesitysten keskellä). En voi käsittää, minkä takia keskitasoa huonompaa musiikkia esittävä kilpailu on nostettu jalustalle. Onhan sieltä hittejä kertynyt matkan varrella, myönnetään, mutta ei tuo kilpa kyllä musiikillisia saavutuksia millään tavalla korosta, on siellä joukossa sen verran paljon shaibaa. Että cha cha cha vaan. 🙄

Semmonen hapannaama siellä.

Onhan se totta että puhtaasti musiikillisesta näkökulmasta Cha cha... on melkoinen rimanalitus, mutta silti se sai muutaman kuuntelun jälkeen (varsinkin kuulokkeilla) meikäläisen 60-luvun kvasihipin, Hendrix-fanin ja diletantti "rumpalin" (7/4 on muuan suosikkitahtilaji) ihon hetkeksi kanan lihalle, mitä ei juuri koskaan ennen ole tapahtunut niin kuin niille joille musiikki on henki ja elämä...

Mulla ei on kertakaan mennyt iho kananlihalle Käärijän musiikista, vaikka on itsellä todella yleinen ilmiö. No eipä siinä onnistunut kyllä Loreenkaan, vaikka moni hänen faninsa kommentoi kuinka näin on tapahtunut ihan jo biisin alkumetreillä. En nyt rimanalituksena kutsuisi tuota biisiä, se on vaan erilainen eikä eikä niin kovin vakavissaan tehty. En tykkää suomiräpistä, mutta tässä on sen verran muitakin elementtejä, että toimii mulle kaikesta huolimatta. Parhaimmillaan on videon tai liveshow kera, tuovat lisää iloa peliin.

Haluan uskoa, että suuri yleisö ei halua mitään surullista balladia tms. Tänä vuonna, koska sotaväsymys painaa päälle. Käärijän esitys saa ihmisille hymyn kasvoille! Esim. Loreen laulaa itkevistä enkeleistä yms. Ja hänen faninsa kommentoivat, kuinka ovat itsekin alkaneet itkeä kuunnellessaan sitä. Kuka haluaa äänestää biisiä, joka saa itkemään? Varmaan aika moni lopulta, mutta jospa ihmiset kuitenkin enemmän haluavat tähän hetkeen jotain sellaista, jonka tahdissa voi tanssia ja hetkeksi unohtaa sodat yms.

Jos juntista ja junttimusiikista puhutaan, niin Käärijä Vantaalta ja biisi on juuri sitä täältä Lapista katsoen. Olis hyvä poromies jantteri.

Vierailija
19645/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummassako semissä Ukraina esiintyy? Sehän syö pisteitä muilta mailta. Toivottavasti ei ole samassa kun Käärijä. Loreen siis jos voittaa esiintyy viimeisenä ekassa semissä.

Lopullista esiintymisjärjestystä ei ole vielä päätetty. Semifinaaliarvonnassa Ruotsi päätyi ekan semin jälkimmäiselle puoliskolle kuten myös Suomi.

Vierailija
19646/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreeninkappaleesta tulee mieleen monta eri kappaletta jopa sen oma euroviisujoka voitti. Ei ole makuuni.Kuka tai mikä Kärtsän biisistä tulee mieleen? Ei kukaan. Uniikki hyvä biisi. Suomi ei toistakaan itseään kuten ruotsi.

Olen kuullut muutaman vertauksen Eskimo Callboyhyn, Rammsteinin johonkin biisiin, Little bigiin ja PSY:hyn syyttäen Kärtsää kopioinnista. Myöskin Turmion Kätilöt mainittu🙄😄

Niin ollaan me kaikki muutkin, nuo oma mainittu palstallakin sataan kertaan jo. Käärijä ei ole edes yrittänyt kiistää, että on saanut inspiraatiota mm. RAmmasteinin musiikista. Moni on todennut että alun kitarariffin on kuin Rammsteinin biiseistään Tattoo. Hauskinta musta on, että Käärijällä on Rammsteinin tattoo ihan oikeasti rinnassa!

Loreenin pahin moka on se, että biisi on kuin Euphoria 2.0, niin paljon muistuttaa sitä omaa vanhaa voittobiisiään ja erityisesti se saa monissa viisufaneissakin vastareaktion aikaan. Ei edes yritetä tehdä jotain uutta, vaan samalla tutulla voittoformaatilla tuodaan vanha voittaja uudelleen voittamaan viisut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19647/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Rasmuksen rumpalilla oli UMK-väliaikaesityksessä ja sittemmin ollut kuvissa musta yläosa, jossa vastaavia piikkejä kuin Käärijän housuissa. Lisäksi paita on edestä avoin ilman aluspaitaa. Olisikohan sitä asua alunperin ajateltu Käärijälle niiden housujen pariksi?

Vierailija
19648/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empussa on jotain tuhmaa, nam

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19649/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vierailija
19650/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perheenäiti, jonka makuuhuoneessa on viime aikoina pelkästään hoidettu nukkuminen. Kun kuulin Benjaminin "Hoida mut" biisin ekaa kertaa, niin samantien kuuntelin tätä salaa repeatilla kuulokkeet päässä non-stoppina koko illan. Tää biisi sai mut heräämään ja haluamaan uudelleen muutakin hoitoa makuukammarin puolella kuin nukkuminen. Nauroin (ja ehkä vähän myös itkin), kun mietin missä jamassa oon ja miltä tää mun toiminta näyttäis ulkoapäin tarkasteltuna. 😅 Nyt riittää pelkkä nukkuminen, täytyy alkaa herättelemään kipinää uusiks. Kiitos Benjamin! 🙏

Mulla toimii Cha Cha Chaa tuohon tarkotukseen.....kiitos vaan, UMK🙏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19651/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Loreen voittaisi niin mulle todellinen voittaja on Käärijä.

Vierailija
19652/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Käärijän cha cha on niin hyvä,että siitä tulee jo pisteitä vaikkei live-esitys menisiihan nappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19653/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

l

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Millainen aidon Robinin esitys olisi sitten mielestäsi ollut? Normaali keikkaesityskö ilman mitään lavastusta ja koreografiaa?

Vierailija
19654/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreeninkappaleesta tulee mieleen monta eri kappaletta jopa sen oma euroviisujoka voitti. Ei ole makuuni.Kuka tai mikä Kärtsän biisistä tulee mieleen? Ei kukaan. Uniikki hyvä biisi. Suomi ei toistakaan itseään kuten ruotsi.

Olen kuullut muutaman vertauksen Eskimo Callboyhyn, Rammsteinin johonkin biisiin, Little bigiin ja PSY:hyn syyttäen Kärtsää kopioinnista. Myöskin Turmion Kätilöt mainittu🙄😄

Minä oikeasti pelkään, että Turmiön Kätilöt vielä joku päivä lähetetään euroviisuihin. Voi kuvotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19655/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin uudestaan suomen viisut. Robin onnistui parhaiten. Teki kivöja akropaattitemppuja ja lauloi hyvin. Mutta se kappale oli vaan ihan kiva. Benkulla oli parempi kappale mutta Benkulla ei ole niin hyvä ääni. Parhaita laulajia olivat myös Keira ja se Baban tyttö jonka nimeä en osaa oikein kirjoittaa. Kuumaa on hyvä radiobiisi.Käärijän biisi ehdottomasti paras mutta esitys ei ollut paras.

Vierailija
19656/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin sanoi itse, että jos pitäisi valita joku biisi, joka kuvaa eniten häntä itseään, se olisi juuri hänen UMK-biisinsä, joten vaikuttaa siltä, että hän on löytänyt oman itsensä. En myöskään allekirjoita, että hän näyttelisi poptähteä. Hän yksinkertaisesti oli suosionsa huipulla Suomen mittapuussa poptähti. Hän vain koki, että se tie oli kuljettu loppuun, kaikki koettu sillä saralla, eikä ollut enää mitään annettavaa. Sehän se olisikin ollut keinotekoista, jos hän olisi jatkanut samalla suomipop-linjalla, kun koki, ettei se ollut sitä, mitä hän oikeasti halusi tehdä. En oikein ymmärrä sitäkään, miksi hänen UMK-esitys olisi keinotekoinen. Alun "jutustelussa" oli sama biisin fiilistä tukeva tunnelma kuin videolla. Kaiken kaikkiaan esitys oli huikea taidonnäyte, jota oli vangitseva katsoa ja kuunnella. Tuntuu, että täällä taidokkaasti ja virheettömästi tehty on yhtä kuin keinotekoinen. Vasta rosoinen ja kotikutoinen on mukamas aitoa.

Näyttelemisestä tarkoitetaan siis tässä yhteydessä sitä, että Robin ja ilmeilyntä ei näytä aidolta siinä lavalla, vaan jotenkin tosi laskelmoidulta ja ikään kuin käsikirjoitetulta (mitä se toki onkin, koska koreografia), vähän kuin esittäisi jotain Robin-nimistä poptähteä. Vaikea selittää tarkemmin. Vähän kuin olisi katsonut jotain musikaalia eikä aidon Robinin esitystä.

Vrt. esim. ylempänä mainittu Ruotsin Theoz,  joka esittää omaa kevyttä poppistaan niin luontevasti, aidosti ja läsnäolevasti, että siihen fiilikseen uskoo automaattisesti. Benjaminkin on hyvä luomaan illuusion läsnäolosta. Käärijähän on tässä ihan omaa luokkaansa, oma aito itsensä vaikka huutaisi suoraa huutoa, ja ehkä erityisesti silloin.

Vierailija
19657/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreeninkappaleesta tulee mieleen monta eri kappaletta jopa sen oma euroviisujoka voitti. Ei ole makuuni.Kuka tai mikä Kärtsän biisistä tulee mieleen? Ei kukaan. Uniikki hyvä biisi. Suomi ei toistakaan itseään kuten ruotsi.

Olen kuullut muutaman vertauksen Eskimo Callboyhyn, Rammsteinin johonkin biisiin, Little bigiin ja PSY:hyn syyttäen Kärtsää kopioinnista. Myöskin Turmion Kätilöt mainittu🙄😄

Niin ollaan me kaikki muutkin, nuo oma mainittu palstallakin sataan kertaan jo. Käärijä ei ole edes yrittänyt kiistää, että on saanut inspiraatiota mm. RAmmasteinin musiikista. Moni on todennut että alun kitarariffin on kuin Rammsteinin biiseistään Tattoo. Hauskinta musta on, että Käärijällä on Rammsteinin tattoo ihan oikeasti rinnassa!

Loreenin pahin moka on se, että biisi on kuin Euphoria 2.0, niin paljon muistuttaa sitä omaa vanhaa voittobiisiään ja erityisesti se saa monissa viisufaneissakin vastareaktion aikaan. Ei edes yritetä tehdä jotain uutta, vaan samalla tutulla voittoformaatilla tuodaan vanha voittaja uudelleen voittamaan viisut.

Miksi Ruotsin pitäisi tehdä jotain uutta väkisin, kun he menestyvät joka tapauksessa omalla tyylillään?

Vierailija
19658/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelemisestä sanoisin vielä sen, etä kun Robin laulaa Girls liike you Ari just what I like niin ei siitä välity katsojalle kyllä yhtään sellaista tunnetta, että se on oikeasti totta, vaan ne ilmeet yms. näyttää päälleliimatulta ja pelkältä teatterilta., vähän kuin Käärijän tanssijoiden tekohymyt. Vielä parempi esiintyjä ja katsojan tuntemaan, että artisti on läsnä ja laulaa juuri hänelle. Noin niin kuin kärjistettynä.

Vierailija
19659/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka te Käärijän vihaajat kuinka manaatte tappiota ja epäonnea Käärijä-kullalle, hän on jo saavuttanut tavoitteensa. Te sössöttätte jostain enkun taidoista, haastatteluista ja partyistä joilla oli jotain merkitystä jollekin blind channelille, muttei Käärijälle koska hän esittää Suomi räppiä. Isot keikat, Vuoden tulokkaan emma sun muut jo takuuvarma!

Vierailija
19660/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka te Käärijän vihaajat kuinka manaatte tappiota ja epäonnea Käärijä-kullalle, hän on jo saavuttanut tavoitteensa. Te sössöttätte jostain enkun taidoista, haastatteluista ja partyistä joilla oli jotain merkitystä jollekin blind channelille, muttei Käärijälle koska hän esittää Suomi räppiä. Isot keikat, Vuoden tulokkaan emma sun muut jo takuuvarma!

Saat pitää Käärijä-kultasi ja luulosi.

Ketju on lukittu.