Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19621/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan vain somessa ja netissä hypetus Itävallan Edgar Allan Poe-biisistä, mutta eipä se Kärtsäriä voittanut.

Vierailija
19622/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks se totta että Käärijä on syksyllä mukana salkkareissa? Jos, niin pitää alkaa sitäkin katsoa reilun vuosikymmenen jälkeen. Katsoin jo huomenta suomea ja putousta. Kohtahan tässä juuttuu töllön eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19623/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyypakkauksenkoko kirjoitti:

Suomalaisen musiikin taso laskee jatkuvasti. Toisaalta valinta viisuihin on osuva, koska suomalaiset ovat krapulakansaa. 🤔 Viisuja olen elämäni aikana seurannut vain neljä kertaa, koska kokemani myötähäpeä ylittää kaiken minimaalisen musiikkiesityksistä mahdollisesti saatavan ilon (harvinaista Euroviisujen hörhöesitysten keskellä). En voi käsittää, minkä takia keskitasoa huonompaa musiikkia esittävä kilpailu on nostettu jalustalle. Onhan sieltä hittejä kertynyt matkan varrella, myönnetään, mutta ei tuo kilpa kyllä musiikillisia saavutuksia millään tavalla korosta, on siellä joukossa sen verran paljon shaibaa. Että cha cha cha vaan. 🙄

Semmonen hapannaama siellä.

Onhan se totta että puhtaasti musiikillisesta näkökulmasta Cha cha... on melkoinen rimanalitus, mutta silti se sai muutaman kuuntelun jälkeen (varsinkin kuulokkeilla) meikäläisen 60-luvun kvasihipin, Hendrix-fanin ja diletantti "rumpalin" (7/4 on muuan suosikkitahtilaji) ihon hetkeksi kanan lihalle, mitä ei juuri koskaan ennen ole tapahtunut niin kuin niille joille musiikki on henki ja elämä...

Mulla ei on kertakaan mennyt iho kananlihalle Käärijän musiikista, vaikka on itsellä todella yleinen ilmiö. No eipä siinä onnistunut kyllä Loreenkaan, vaikka moni hänen faninsa kommentoi kuinka näin on tapahtunut ihan jo biisin alkumetreillä. En nyt rimanalituksena kutsuisi tuota biisiä, se on vaan erilainen eikä eikä niin kovin vakavissaan tehty. En tykkää suomiräpistä, mutta tässä on sen verran muitakin elementtejä, että toimii mulle kaikesta huolimatta. Parhaimmillaan on videon tai liveshow kera, tuovat lisää iloa peliin.

Haluan uskoa, että suuri yleisö ei halua mitään surullista balladia tms. Tänä vuonna, koska sotaväsymys painaa päälle. Käärijän esitys saa ihmisille hymyn kasvoille! Esim. Loreen laulaa itkevistä enkeleistä yms. Ja hänen faninsa kommentoivat, kuinka ovat itsekin alkaneet itkeä kuunnellessaan sitä. Kuka haluaa äänestää biisiä, joka saa itkemään? Varmaan aika moni lopulta, mutta jospa ihmiset kuitenkin enemmän haluavat tähän hetkeen jotain sellaista, jonka tahdissa voi tanssia ja hetkeksi unohtaa sodat yms.

Vierailija
19624/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipahan vain somessa ja netissä hypetus Itävallan Edgar Allan Poe-biisistä, mutta eipä se Kärtsäriä voittanut.

Miten nää jotka nillittää että CCC on kamala kännibiisi Hyi hyiii kannattaa biisiä joka on oodi viinaan kuolleelle ukkelille? Ja joka piti orjia syvässä etelässä?

Vierailija
19625/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipahan vain somessa ja netissä hypetus Itävallan Edgar Allan Poe-biisistä, mutta eipä se Kärtsäriä voittanut.

Joo, melkoinen hypetys, "vuoden bangeri", kenen lienee masinoima, mutta itse biisi oli pettymys. Mieleen jäi lähinnä vanhojen miesten tanssiminen.

Vierailija
19626/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuketju on joo asiallinen muttei siellä laiteta nuolia samaan tapaan kuin täällä. Siellä ei kannusteta tai innostuta toisten mielipiteistä samalla tavalla kuin täällä. Tulee mieleen,että siel on vanhempia ihmisiä enemmän. Hyiä ketjuja kuitenkin molemmat.Olen lukenut euroviisuketjua välillä.

Täällä kyllä savustetaan ulos, jos on väärät mielipiteet. Miten muuten niitä peukkuja ja alapeukkuja löytyy jonkun tietyn asian yhteydessä paljonkin, mutta muutoin ei? Kuin ihmisten määrä yllättäen lisääntyisi ja laskisi.

Siihen on kuule konsti miten yksi voi lisätä peukkuja niin paljon kuin tahtoo mutta sitä en sulle kerro.

Ai VPN? Menee IP-osoitteen mukaan, että peukutus lasketaan aina uudeksi.

Ei nyt mikään maailmanhistorian suurin salaisuus kuitenkaan...

Ai sä säädät jonkun vpn:n kanssa? En kyllä itse viitsi kun helpompikin konsti on käden käänteessä. Heh.

No kerropas.

EN! 😝

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19627/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Vierailija
19628/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassako semissä Ukraina esiintyy? Sehän syö pisteitä muilta mailta. Toivottavasti ei ole samassa kun Käärijä. Loreen siis jos voittaa esiintyy viimeisenä ekassa semissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19629/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukraina voitti joten on jo mukana eikä vie muilta pisteitä.

Vierailija
19630/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Käärijä vielä vedonlyönneissä hyvällä sijalla? En ole oikeen törmännyt vielä hyvään euroviisuun. Loreen on hyvä laulaja mutta biisi on sitä taattua samaa ruotsalaista euroviisukamaa. Suomi taitaa saada hyvän sijoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19631/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autraliassa asuneet ruotsinsuomalaiset ystäväni katsoivat suomen viisut vasta nyt ja olivat sitä mieltä,että Benjaminin olisi pitänyt voittaa. Tosin pitivät Käärijästäkin ja jopa Robinista.PB oli heidän mielestään riman alitus. Katsotaan nyt miten suomi pärjää. Onko Käärijä sittenkin enemmän vaan suomalaisten makuun. Pitäiskö meidän pyytää ruotsia valitsemaan euroviisu. Ne kun hallitsee nää paremmin.

Minusta ei ole mikään ihme, että Australiassa pidettiin Robinistakin. Kurjaa, että hänen musiikkiaan mollataan niin paljon Suomessa. Muualla suuri yleisö tykkää tuontyylisestä musiikista paljonkin.

Ehkä Robinin pitäisi pyrkiä Ruotsin markkinoille, siellä saattaisi upota paremmin nykytyylillään, kun tykkäävät selvästi popista ja näköjään varman päälle tuotetusta sellaisesta siellä. Minulla ei ole mitään Robinia vastaan, hänellä on lahjoja vaikka mihin, mutta eivät vaan saa kokonaisuutta toimimaan. Esim. UMK:ssa Robinilla oli kiva esitys, mutta Robin itse vaikutti siinä kovin etäiseltä ja kuten joku aiemmin asuvasta sanoi, siltä että näyttelee poptähteä. Jotenkin kovin keinotekoiselta vaikutti kaikki sitä esityksen alun jutustelua myöten. Robinin pitäisi löytää todellinen itsensä.

Robin melloihin😄

Vierailija
19632/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä on rakkauteni! En koskaan hyppää mukaan mihinkään julkkishuumaan, konstaan (muistaako kukaan?) tai måneskiniin (ketä inhosin alusta asti) jne., eli nyt Käärijä saa kaiken patoutuneen rakkauteni! 💘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19633/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Käärijä vielä vedonlyönneissä hyvällä sijalla? En ole oikeen törmännyt vielä hyvään euroviisuun. Loreen on hyvä laulaja mutta biisi on sitä taattua samaa ruotsalaista euroviisukamaa. Suomi taitaa saada hyvän sijoituksen.

Kakkosena on mutta ei näistä vedoista voi vielä oikein sannoo varmaksi mitään. Pari kk viisuihin viel

Vierailija
19634/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreeninkappaleesta tulee mieleen monta eri kappaletta jopa sen oma euroviisujoka voitti. Ei ole makuuni.Kuka tai mikä Kärtsän biisistä tulee mieleen? Ei kukaan. Uniikki hyvä biisi. Suomi ei toistakaan itseään kuten ruotsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19635/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robin on kaikinpuolin ihana ja umk esitys oli visuaalisesti onnistunein. Robinin biisi hyvä mutta ei tarpeeksi hyvä. Siitä puuttui se koukku. Mutta toivottavasti Robin saa joskus edustaa suomea. Robinin kykyihin voi luottaa. Varma laulaja ja esiintyjä. Nyt monet miettii voiko Käärijään luottaa että onnistuu?

Tämä. Robin on tosiaan luotettava kokenut esiintyjä, mutta Käärijästä ei voi sanoa samaa. Isommilta lavoilta hänellä ei ole UMK:n lisäksi kai muuta kokemusta, ja on aika eri asia vetää keikkoja pienissä yökerhoissa, joissa laulun laatuunkaan ei katsoja todennäköisesti niin paljon huomiota kiinnitä. Tykkään kyllä Käärijästä ja biisistä, mutta esitystä katsoessa oli sellainen jännittynyt olo, että sujuuko laulu vai meneekö mönkään. Oli helpompi katsoa uudestaan myöhemmin, esityksen katsominen suoraan ei ollut niin nautinnollista, kun jännitti onnistumista. Laulutaitohan hänellä ei ole parhaasta päästä ja yleensä kärkipään sijoitukseen tai voittoon on vaadittu myös hyvää laulutaitoa, vaikka olisi enemmän huumoribiisi. Karismaa sitten onneksi löytyy ja vaikuttaa laulajan persoonallisuuskin siihen, mistä tykätään.

Vierailija
19636/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipahan vain somessa ja netissä hypetus Itävallan Edgar Allan Poe-biisistä, mutta eipä se Kärtsäriä voittanut.

Joo, melkoinen hypetys, "vuoden bangeri", kenen lienee masinoima, mutta itse biisi oli pettymys. Mieleen jäi lähinnä vanhojen miesten tanssiminen.

Tuntuu että euroviisufanit haluaisi löytää uutta hypetettävää, sen uuden bängerin niin mielusti, että ennakkohypet menee ihan yli laidan. Hupaisaa miten jotkut näkee tuossa tekeleessä jonkun mestariteoksen. Aika mitäänsanomaton. Siis ihan kiva mutta meh.

Vierailija
19637/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreeninkappaleesta tulee mieleen monta eri kappaletta jopa sen oma euroviisujoka voitti. Ei ole makuuni.Kuka tai mikä Kärtsän biisistä tulee mieleen? Ei kukaan. Uniikki hyvä biisi. Suomi ei toistakaan itseään kuten ruotsi.

Olen kuullut muutaman vertauksen Eskimo Callboyhyn, Rammsteinin johonkin biisiin, Little bigiin ja PSY:hyn syyttäen Kärtsää kopioinnista. Myöskin Turmion Kätilöt mainittu🙄😄

Vierailija
19638/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheenäiti, jonka makuuhuoneessa on viime aikoina pelkästään hoidettu nukkuminen. Kun kuulin Benjaminin "Hoida mut" biisin ekaa kertaa, niin samantien kuuntelin tätä salaa repeatilla kuulokkeet päässä non-stoppina koko illan. Tää biisi sai mut heräämään ja haluamaan uudelleen muutakin hoitoa makuukammarin puolella kuin nukkuminen. Nauroin (ja ehkä vähän myös itkin), kun mietin missä jamassa oon ja miltä tää mun toiminta näyttäis ulkoapäin tarkasteltuna. 😅 Nyt riittää pelkkä nukkuminen, täytyy alkaa herättelemään kipinää uusiks. Kiitos Benjamin! 🙏

Vierailija
19639/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietävätkö jotkut euroviisufanit mitkä mahtavat olla nämä Suomen keikat, jotka ovat vaarassa peruuntua niiden joidenkin partyjen takia mitä järjestetään ennen Euroviisuja?

Riippuu, mihin pre-partyihin Käärijä osallistuu, mutta tässä pre-partyt ja suluissa samanaikaiset keikat:

25.3. Barcelona (Kuusamo)

1.4. Varsova (Lahti)

8.4. Madrid (Kajaani)

15.4. Amsterdam (Ähtäri)

16.4. Lontoo

Matkustuspäivien vuoksi saattavat peruuntua myös:

31.3 Seinäjoki

7.4. Jyväskylä

14.4. Nilsiä[/quote

Tuskinpa Käärijä omia keikkojaan peruu noiden ennakkobileiden takia. Ei niihin ole mikään pakko osallistua ja varmaan useimmat edustajat jättää ne kaikki tai ainakin osan niistä väliin.

On helvetinmoinen moka olla käymättä prepartyissa!

Ei ole. Ainakaan kilpailun kannalta niillä ei ole mitään merkitystä lopputulokseen.

Vierailija
19640/34469 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Käärijä vielä vedonlyönneissä hyvällä sijalla? En ole oikeen törmännyt vielä hyvään euroviisuun. Loreen on hyvä laulaja mutta biisi on sitä taattua samaa ruotsalaista euroviisukamaa. Suomi taitaa saada hyvän sijoituksen.

Toisena, mutta aika lailla tasoissa Ukrainan kanssa. Ruotsi selvästi kärjessä.

Ketju on lukittu.