UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuon Baptisten käsittelyssä Käärijän lavashow ei mene ihan uusiksi ja piloille. Tuli nimittäin mieleen se Saara Aallon X Factor UK:sta mukaansa ottama kuuluisa koreografi-stylisti, vai mikä olikaan, jonka visio ei sitten ollutkaan ihan niin hienoa, mitä odotettin...
No siis arvostan tätä koreografia suuresti, koska hän on mm. tehnyt koreografioita Britneyn videoihin. Ne näytti maailmanluokan koreografioilta. Mistä sitä tietää jos siitä esityksestä tuli sellainen sekamelska kun oli liikaa tyyppejä , ties mitä kaikkea artistikin halusi ja kokonaisuus sitten vain oli liian sekava ja kusi.
Toivottavasti Kärtsällä on arvostelukykyä niin, että toppuuttelee jos ideoita tulee liikaa niin että esityksestä tulee liian ahdas tai sekava. Simppeli monesti parempi.
Siinähän kaikki halusivat jotain ja Yle vielä kysyi lomakkeella sivuillaan, että mitä ihmiset haluavat Saara Aallon esityksessä lavalle. No, sitä saatiin sitten koko rahan edestä. Mielestäni tavallisia pulliaisia ei pitäisi päästää säätämään asioita, joita varten menee neljästä viiteen vuoteen kouluttautua ja sen jälkeen työkokemuksella oppii vasta suureksi mestariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan olisi loistava uutinen. Hän on kyllä rautainen ammattilainen. Toivottavasti tämä huhu muuttuu todeksi.
Jos Baptistesta pitää maksaa extraa, en usko, että Ylen budjetti siihen taipuu, vaan mielummin säästetään ja tehdään itse.
Aalto-vuonna oli laitettu varmaan ihan törkeän paljon lavasteisiin ja tekijöihin. Toisaalta ei ollut kuin kolme biisiä, nyt on ollut enemmän artisteja. Kai siinä joku budjettiraja tulee vastaan. Se se olisikin, kun yhtäkkiä Käärijällä olisi joku Loreen kakkonen esitys, jossa tuulikone heiluttelisi hänen hiuksiaan juuri oikeaan asentoon ja eurolava olisi muuttunut joksikin törkeän kalliiksi isoksi marmorista tehdyksi möhkäleeksi unohtamatta loppuunhiottuja audiovisuaalisia tehosteita jossa Käärijän videon valmentaja kävelisi hologrammina lavalle. :-D Koreografina vähintäänkin Saara Aallon vuoden koreografi, vähempi ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuon Baptisten käsittelyssä Käärijän lavashow ei mene ihan uusiksi ja piloille. Tuli nimittäin mieleen se Saara Aallon X Factor UK:sta mukaansa ottama kuuluisa koreografi-stylisti, vai mikä olikaan, jonka visio ei sitten ollutkaan ihan niin hienoa, mitä odotettin...
No siis arvostan tätä koreografia suuresti, koska hän on mm. tehnyt koreografioita Britneyn videoihin. Ne näytti maailmanluokan koreografioilta. Mistä sitä tietää jos siitä esityksestä tuli sellainen sekamelska kun oli liikaa tyyppejä , ties mitä kaikkea artistikin halusi ja kokonaisuus sitten vain oli liian sekava ja kusi.
Toivottavasti Kärtsällä on arvostelukykyä niin, että toppuuttelee jos ideoita tulee liikaa niin että esityksestä tulee liian ahdas tai sekava. Simppeli monesti parempi.
Siinähän kaikki halusivat jotain ja Yle vielä kysyi lomakkeella sivuillaan, että mitä ihmiset haluavat Saara Aallon esityksessä lavalle. No, sitä saatiin sitten koko rahan edestä. Mielestäni tavallisia pulliaisia ei pitäisi päästää säätämään asioita, joita varten menee neljästä viiteen vuoteen kouluttautua ja sen jälkeen työkokemuksella oppii vasta suureksi mestariksi.
Ei kyllä. Ei kaikkia voi muutenkaan miellyttää. Jos liikaa ideoita tungetaan niin tottakai siitä tulee sekava. Mielummin pysyä siinä omassa visiossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin näin Käärijän live-esityksen niin ajattelin,että se ei sittenkään voita kun esitys oli musta varsinainen sirkus.Ajattelin jo,et oispa Benjamin vähän parempi laulaja tai Robinilla koukuttavampi biisi. No onneksi voitti mutta kai ne parantaa ja selkeyttää esitystä Liverpooliin.
Sellaistakin huhua on liikkeellä, etä ruotsalainen Sascha-Jean Baptiste voisi kenties suunnitella Käärijän lavashow'n. Se on jo varmistettu, että Sveitsin lavashow tulee olemaan hänen käsialaansa ja Käärijähän oli eilen Tukholmassa yhteiskuvissa Sveitsin edustajan kanssa. Baptiste on tosi arvostettu Euroviisu- ja Mellokuvioissa. Hän on tehnyt tosi monien maiden euroviisulavashow't vuosien varrella ja tänäkin vuonna tekee monelle maalle. Myös Loreenin Tattoon lavaylöspano on hänen käsialaansa samoin kuin Eupforiankin oli. Tässä videolla tukku muita hänen tekeleitään:
Tuohan olisi loistava uutinen. Hän on kyllä rautainen ammattilainen. Toivottavasti tämä huhu muuttuu todeksi.
Mutta ymmärtääkö Baptiste Käärijän persoonan niin että esitys ei mene jonnekin liian laskelmoidut ja yliviilatut esitykset-Loreenin Tattoo-kategoriaan. Mä rakastan Käärijän esityksessä jotain rentoa meininkiä joka ei viimeisen päälle hiotussa esityksessä näkyisi. Ja jotain vapautunutta rentoa huumoria.
Ammattilainen ottaa aina artistin persoonan huomioon. Haluaa tuoda hänen vahvuutensa esiin. Ei tarkoita sitä, että yrittää muuttaa Käärijää Justin Bieberiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäänsä pitää syynätä jokainen vartalon mutka ja kasvon yksityiskohta niin pirun tarkkaan suurennuslasilla? Antakaa Käärijän olla sellainen kuin on. Minusta ainakin olisi tosi kiusallista ja ahdistavaa, jos ulkonäköäni analysoitaisiin yhtä kovalla innolla kuin Käärijän.
Mietin miksi ihmisen pitäisi olla joidenkin mielestä täydellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuon Baptisten käsittelyssä Käärijän lavashow ei mene ihan uusiksi ja piloille. Tuli nimittäin mieleen se Saara Aallon X Factor UK:sta mukaansa ottama kuuluisa koreografi-stylisti, vai mikä olikaan, jonka visio ei sitten ollutkaan ihan niin hienoa, mitä odotettin...
No siis arvostan tätä koreografia suuresti, koska hän on mm. tehnyt koreografioita Britneyn videoihin. Ne näytti maailmanluokan koreografioilta. Mistä sitä tietää jos siitä esityksestä tuli sellainen sekamelska kun oli liikaa tyyppejä , ties mitä kaikkea artistikin halusi ja kokonaisuus sitten vain oli liian sekava ja kusi.
Toivottavasti Kärtsällä on arvostelukykyä niin, että toppuuttelee jos ideoita tulee liikaa niin että esityksestä tulee liian ahdas tai sekava. Simppeli monesti parempi.
Siinähän kaikki halusivat jotain ja Yle vielä kysyi lomakkeella sivuillaan, että mitä ihmiset haluavat Saara Aallon esityksessä lavalle. No, sitä saatiin sitten koko rahan edestä. Mielestäni tavallisia pulliaisia ei pitäisi päästää säätämään asioita, joita varten menee neljästä viiteen vuoteen kouluttautua ja sen jälkeen työkokemuksella oppii vasta suureksi mestariksi.
Ei kyllä. Ei kaikkia voi muutenkaan miellyttää. Jos liikaa ideoita tungetaan niin tottakai siitä tulee sekava. Mielummin pysyä siinä omassa visiossa
Jokainen varmaan ymmärtää, että pizza, johon laitetaan kaikkea mahdollista täytteeksi, on pahaa. Sama juttu esityksessä.
Ehkä Ylellä ei ole taitajia siihen, että Liverpoolin lavalla saa maksimihyvän esityksen? Sitten on loogista ostaa apua naapurista. Kalliimmaksi tulee esiintyä Liverpoolissa puolivillaisella lavastuksella kun se jää ikuisesti harmittamaan, ettei älytty hankkia parasta osaajaa.
Tänä vuonna Ylellä ei ole muita tavallisesta kalliimpia produktioita meneillään. Joku eduskuntavaalilähetys ei mitään rekvisiittaa tarvi.
Euroviisu ketju on paljon asiallisempi kuin tämä ketju. Siirrynpä siis sinne keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuon Baptisten käsittelyssä Käärijän lavashow ei mene ihan uusiksi ja piloille. Tuli nimittäin mieleen se Saara Aallon X Factor UK:sta mukaansa ottama kuuluisa koreografi-stylisti, vai mikä olikaan, jonka visio ei sitten ollutkaan ihan niin hienoa, mitä odotettin...
No siis arvostan tätä koreografia suuresti, koska hän on mm. tehnyt koreografioita Britneyn videoihin. Ne näytti maailmanluokan koreografioilta. Mistä sitä tietää jos siitä esityksestä tuli sellainen sekamelska kun oli liikaa tyyppejä , ties mitä kaikkea artistikin halusi ja kokonaisuus sitten vain oli liian sekava ja kusi.
Toivottavasti Kärtsällä on arvostelukykyä niin, että toppuuttelee jos ideoita tulee liikaa niin että esityksestä tulee liian ahdas tai sekava. Simppeli monesti parempi.
Siinähän kaikki halusivat jotain ja Yle vielä kysyi lomakkeella sivuillaan, että mitä ihmiset haluavat Saara Aallon esityksessä lavalle. No, sitä saatiin sitten koko rahan edestä. Mielestäni tavallisia pulliaisia ei pitäisi päästää säätämään asioita, joita varten menee neljästä viiteen vuoteen kouluttautua ja sen jälkeen työkokemuksella oppii vasta suureksi mestariksi.
Ei kyllä. Ei kaikkia voi muutenkaan miellyttää. Jos liikaa ideoita tungetaan niin tottakai siitä tulee sekava. Mielummin pysyä siinä omassa visiossa
Jokainen varmaan ymmärtää, että pizza, johon laitetaan kaikkea mahdollista täytteeksi, on pahaa. Sama juttu esityksessä.
Ehkä Ylellä ei ole taitajia siihen, että Liverpoolin lavalla saa maksimihyvän esityksen? Sitten on loogista ostaa apua naapurista. Kalliimmaksi tulee esiintyä Liverpoolissa puolivillaisella lavastuksella kun se jää ikuisesti harmittamaan, ettei älytty hankkia parasta osaajaa.
Tänä vuonna Ylellä ei ole muita tavallisesta kalliimpia produktioita meneillään. Joku eduskuntavaalilähetys ei mitään rekvisiittaa tarvi.
tuo voi olla hyväkin idea, jos siis se uusi tekijä ymmärtää mikä artisti on ja mikä esityksen ydin on. Esitykseen voidaan saada uutta näkökulmaa, jos ollaan jotenkin jumissa esityksen kanssa eikä tiedä miten sitä voisi vielä kehittää. Joku toinen voi nähdä sen paremmin.
[/quote]
En minäkääm ole ihan varma siitä lipomisesta esityksessä tai ylipäätään, mutta se tämänpäiväinen video oli kyllä aika...kuuma...[/quote]
Onhan tuo tuhmempi versio Käärijästä kyllä aika kuuma, höpsömpi puoli korostaa sitä oikein 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä, että bändi jota fanitin ihan yli kaiken teininä, teki uransa alkupuolella todella paljon biisejä, joissa laulettiin joko ihan suoraan tai vähän piilotellummin sanankääntein h**meista. No ei tullut minusta niiden käyttäjää kuitenkaan. Bändi on edelleen loistava, itse asiassa paranee vanhetessaan. Lyriikat ovat kehittyneet niiden kirjoittajan mukana. Sinänsä ihan hauskaa näin "aikuisena", kun biisit seurailevat omaakin kehityskaarta.
Juomalauluja on täällä ja muualla tehty maailman sivu, ja kyllähän ne esim. aikoinaan opiskelijabileissä oli kovaa valuuttaa. Meidän tiedekunnalla oli oma laulukirja, jossa oli melkoinen liuta tuttuja kappaleita väännetty enemmän tai vähemmän viinasta ja sen juomisesta kertovaksi.
Sanottakoon vielä, että ko. bändi on Suede. Varmaan aika monelle tuttu?
Oijoijoi, on tuttu! <3 Oli mun ylivoimainen suosikkibändi ja Brett (huumeista huolimatta) suuri kaukorakkauteni aina siihen asti, kun jäivät pitkälle tauolle. Nyt kun ovat palanneet ja Brettkin karismaattisesti seestynyt, en jaksa enää ihan samalla tavalla fanittaa, mutta 3 ekaa albumia on kovassa kuuntelussa edelleen. En oo edes kokeillut mitään huumeita elämässäni.
Mä olen nyt koronapaussin jälkeen käynyt aika ahkerasti keikoilla, nyt taas menossa loppukuusta. Brett jakoi myös aikoinaan mielipiteitä aika paljon, mutta voi jeesus mikä karisma edelleen. Ne miehet vaan paranee vanhetessaan.
Anteeksi muille OT: Musta ois ihana nähdä Suede livenä taas pitkästä aikaa. Ärsyttää, kun eivät tule tänne ihan omalle keikalleen vaan aina ovat buukattuna jonnekin ihan jäätävän hintaisille festareille, joilla ei enää niin kauheasti edes jaksaisi notkua ja joilla ei yleensä ole juuri mitään muita esiintyjiä, jotka itseä kiinnostaisi. Elämä on epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan vähemmistössä täällä mutta toivottavasti Käärijällä ei mene instassa överiksi nuo kielenlipomiset ja seksikkäänä esiintyminen. Lavalle/keikoille se sopii. Kun sen viehätyksestä niin suuri osa tulee siitä mukavan äijän roolista. On sillä ihan hyvännäköisiä kuvia ennestäänkin instassa ollut mutta.. en tiiä, kuten sanottu olen varmaan vähemmistössä/väärässä/ihan vaan tiukkapipo.
Et ole vähemmístössä yksin. Minusta ne kielenlipomiset näyttävät sekä päälleliimatulta että myös teinin teeskentelemiseltä sekä jälkijunassa olemiselta. Miley Curys näytti kieltä kuusi vuotta sitten. Kannattaa unohtaa sellainen touhu, joka ei tue sanomaa ja esitystä. Mielestäni kieltään roikottava aikuinen näyttää hölmöltä. Eihän hän mikään koira ole!
Uskoisin että Kärtsä hakee näillä jotain provosoivuutta esitykseen suuren idolinsa Till Lindemannin mukaisesti
Lavalle ne tosiaan sopii jos ei nyt koko ajan tee. Instastoreissa ehkä ei niin kivannäköistä.. mut tekee mitä haluaa.
Toivottavasti Kärtsälle on muitakin asuja esitykseen kuin tuo vihreä "bolero" ettei ole ihan puhkikulutettu viisuihin mennessä :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Kärtsälle on muitakin asuja esitykseen kuin tuo vihreä "bolero" ettei ole ihan puhkikulutettu viisuihin mennessä :)
Mä kuvittelen et Ylen puvustamossa ommellaan kuin tonttupajassa konsanaan tälläkin hetkellä uusia boleroita ;)
PS. Pitäskö vaan jatkaa niitä Käärijän fanitus-/ihasteluketjuja, ja jättää vaan pina coladat nenukkiin vetäneet mörrimöykyt huomiotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan vähemmistössä täällä mutta toivottavasti Käärijällä ei mene instassa överiksi nuo kielenlipomiset ja seksikkäänä esiintyminen. Lavalle/keikoille se sopii. Kun sen viehätyksestä niin suuri osa tulee siitä mukavan äijän roolista. On sillä ihan hyvännäköisiä kuvia ennestäänkin instassa ollut mutta.. en tiiä, kuten sanottu olen varmaan vähemmistössä/väärässä/ihan vaan tiukkapipo.
Et ole vähemmístössä yksin. Minusta ne kielenlipomiset näyttävät sekä päälleliimatulta että myös teinin teeskentelemiseltä sekä jälkijunassa olemiselta. Miley Curys näytti kieltä kuusi vuotta sitten. Kannattaa unohtaa sellainen touhu, joka ei tue sanomaa ja esitystä. Mielestäni kieltään roikottava aikuinen näyttää hölmöltä. Eihän hän mikään koira ole!
Uskoisin että Kärtsä hakee näillä jotain provosoivuutta esitykseen suuren idolinsa Till Lindemannin mukaisesti
Lavalle ne tosiaan sopii jos ei nyt koko ajan tee. Instastoreissa ehkä ei niin kivannäköistä.. mut tekee mitä haluaa.
En tunne artistia, onko kyseessä pakkoliike vai pelkkä teatraalisuus. Kyllähän jollain kieli työntyy ulos pakkoliikkeenä esim stressin takia. Kalle Palanderin kilpailu-uran aikana näkyi monissa haastatteluissa ettei kieli pysynyt suussa millään. Sitä silloin ihmeteltiin, että mitä se pelleilee
Onko Damiano Davidin ihastelukeskustelun fanaattisimmat jäsenet siirtyneet tänne?
Euroviisuketju on joo asiallinen muttei siellä laiteta nuolia samaan tapaan kuin täällä. Siellä ei kannusteta tai innostuta toisten mielipiteistä samalla tavalla kuin täällä. Tulee mieleen,että siel on vanhempia ihmisiä enemmän. Hyiä ketjuja kuitenkin molemmat.Olen lukenut euroviisuketjua välillä.
Onko tietoa miksi Käärijä kävi Ruotsissa?
Vierailija kirjoitti:
Onko Damiano Davidin ihastelukeskustelun fanaattisimmat jäsenet siirtyneet tänne?
Vähän alkanut olla samoja epäterveitä piirteitä jutuissa, kieltämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä, että bändi jota fanitin ihan yli kaiken teininä, teki uransa alkupuolella todella paljon biisejä, joissa laulettiin joko ihan suoraan tai vähän piilotellummin sanankääntein h**meista. No ei tullut minusta niiden käyttäjää kuitenkaan. Bändi on edelleen loistava, itse asiassa paranee vanhetessaan. Lyriikat ovat kehittyneet niiden kirjoittajan mukana. Sinänsä ihan hauskaa näin "aikuisena", kun biisit seurailevat omaakin kehityskaarta.
Juomalauluja on täällä ja muualla tehty maailman sivu, ja kyllähän ne esim. aikoinaan opiskelijabileissä oli kovaa valuuttaa. Meidän tiedekunnalla oli oma laulukirja, jossa oli melkoinen liuta tuttuja kappaleita väännetty enemmän tai vähemmän viinasta ja sen juomisesta kertovaksi.
Sanottakoon vielä, että ko. bändi on Suede. Varmaan aika monelle tuttu?
Oijoijoi, on tuttu! <3 Oli mun ylivoimainen suosikkibändi ja Brett (huumeista huolimatta) suuri kaukorakkauteni aina siihen asti, kun jäivät pitkälle tauolle. Nyt kun ovat palanneet ja Brettkin karismaattisesti seestynyt, en jaksa enää ihan samalla tavalla fanittaa, mutta 3 ekaa albumia on kovassa kuuntelussa edelleen. En oo edes kokeillut mitään huumeita elämässäni.
Mä olen nyt koronapaussin jälkeen käynyt aika ahkerasti keikoilla, nyt taas menossa loppukuusta. Brett jakoi myös aikoinaan mielipiteitä aika paljon, mutta voi jeesus mikä karisma edelleen. Ne miehet vaan paranee vanhetessaan.
Anteeksi muille OT: Musta ois ihana nähdä Suede livenä taas pitkästä aikaa. Ärsyttää, kun eivät tule tänne ihan omalle keikalleen vaan aina ovat buukattuna jonnekin ihan jäätävän hintaisille festareille, joilla ei enää niin kauheasti edes jaksaisi notkua ja joilla ei yleensä ole juuri mitään muita esiintyjiä, jotka itseä kiinnostaisi. Elämä on epäreilua.
Pahoitteluni ot:n jatkamisesta, mutta samaa olen harmitellut, festarikeikat on aina jotenkin erilaisia. Nostettakin olisi nyt aika lailla AF:n julkaisun jälkeen. No, tulee tänä vuonna Flowkin korkattua... Ja reissattua sitten muualla. BB muuten esiintyy tänä kesänä Kuusamossa (?!) festareilla, en tiedä kärsisikö käväistä :D
Miksi ylipäänsä pitää syynätä jokainen vartalon mutka ja kasvon yksityiskohta niin pirun tarkkaan suurennuslasilla? Antakaa Käärijän olla sellainen kuin on. Minusta ainakin olisi tosi kiusallista ja ahdistavaa, jos ulkonäköäni analysoitaisiin yhtä kovalla innolla kuin Käärijän.