Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään erotaan niin helposti?

Vierailija
15.01.2024 |

Harvasen päivä saa lukea lehdestä miten pari joka vielä hetki sitten hehkutti onneaan, onkin päättänyt erota. Sama ilmiö lähipiirissä, jossa huomaa selkeitä eropiikkejä, kuten nyt vuoden vaihteen jälkeen. Valitettavan usein eron syynä ei ole mikään vakava asia, kuten väkivalta tai pettäminen, vaan se että jompi kumpi osapuoli on alkanut haikailemaan jotain mitä pitkässä suhteessa ei joka päivä voi olla. Ei varsinkaan jos lapset ovat pieniä eli jatkuvaa jännitystä ja intohimoa.

En kannata vanhanaikaista tapaa missä naimisissa ollaan hautaan asti hammasta purren, mutta ihmettelen kyllä suuresti miten monille perhoset vatsan pohjassa ja suhteen alkuhuuma tuntuu olevan kaikkein tärkein asia elämässä. Jopa niin tärkeä, että sen takia ollaan valmiita rikkomaan perhe.

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat tämän ilmiön takana, miehet jätetään.

Vierailija
2/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin kiehuva vesi kattilassa. Se kiehuu herkästi kuiviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin kun kokee, että on onnellisempi sinkkuna, niin tietysti tulee erota. Meillä on vain yksi elämä, turha sitä on kärvistellä huonossa suhteessa.

Vierailija
4/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin mahdollista, että omassa lähipiirissäni kummasteltiin kun perushyvän arjen ja kahden pienen lapsen kanssa koin eron olevan paras vaihtoehto. Suoraan kysyttiin, että lyökö tai juoko lasten isä LIIKAA (vähän lyöminen olisi ilmeisesti ollut ok?), kun halusin erota.

Suhteesta loppui läheisyys, puhuminen ja lopulta kuuntelukin. Mies oli ilmeisesti ajatellut, että kun hääpäivänä sanoi rakastan rakastan, niin sen jälkeen sitä rakkautta ei enää tarvinnut näyttää. 10v yhdessäolostä viimeiset neljä olimme kuin kämppikset. Ei se ollut huono parisuhde - se ei ollut parisuhde, ja minä olin hirviö kun halusin tuntea olevani muutakin kuin äiti.

Vierailija
5/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä voi tietää mitä kenenkin perheessä on.

Olin itse exän kanssa 20 vuotta ja meidän suhteessa oli henkistä ja taloudellista väkivaltaa. Ex saattoi olla viikkoja ettei puhunut. Viimeisten kahden vuoden aikana ei puhuttu oikeastaan ollenkaan. Ei minkäänlaista fyysistä löheisyyttä, ei mitään yhteistä. Kaikki siksi, koska ex näin halusi. Minä en halunnut.

Kävi sitten niin, että ihastuin toiseen, mikä oli erittäin inhimillistä. Ero oli ainut vaihtoehto. Erosta alkoi uusi elämä. 

Vierailija
6/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joillakin on vaan tuota uutuuden viehätyksen hakemista, MUTTA paljon on naiset kyllä edistyneetkin! Miksi jäädä laiskan vetelyksen kanssa? Naiselle jää monesti yksin hoidettavaksi lapset ja koti, koska monilla miehillä nyt sattuu olemaan joku ihmeellinen ajatusmaailma, ettei heidän tarvitse ja voi taantua vaikka yhdeksi lapseksi. Ja ei, ei todellakaan koske kaikkia miehiä, mutta paljon tätä edelleen on, vaikka on vuosi 2024!

Naisilla on nykyään työpaikka ja omaa rahaa, ettei tarvitse jäädä miehen armoille. 

Vierailija
7/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No silloin kun kokee, että on onnellisempi sinkkuna, niin tietysti tulee erota. Meillä on vain yksi elämä, turha sitä on kärvistellä huonossa suhteessa.

Mutta kun usein ei ole kyse siitä, että suhde olisi huono. Monesti kuulee tätä "Miehessäni ei ole mitään vikaa. Hän on aivan mahtava isä ja aviomies, mutta en tunne enää intohimoa häntä kohtaan" minkä seurauksena lähdetään. Enkä tiedä yhtään tapausta missä 10v myöhemmin kyseinen henkilö olisi onnellisessa parisuhteessa. 

Vierailija
8/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Tapaan työssäni eroperheitä ja kyllä se elämä monilla vaikeammaksi menee eron jälkeen. Uusperheet, huoltoriidat, lasten oireilu ym. mitä eroista usein seuraa. On tietenkin hyviä syitä erota ja pitääkin erota vahingollisesta suhteesta. Mutta monet eroaa ns. turhaan ja tekee elämästään vaikeaa ja ennenkaikkea aiheuttaa paljon pahaa lapsille. Arki tulee aina.

Vierailija
9/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää, miksi joku haluaa erota. Toki eron syy on helpompi tajuta, jos jonkun luona käy säännöllisesti poliisi, välillä ambulanssi tai jonkun puoliso on koko ajan humalassa tai ulkoiluttaa näkyvästi muita naisia/miehiä.

Vierailija
10/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hyvä, että ihmiset uskaltavat erota. On ihan luonnollista mennä yhteen väärän ihmisen kanssa. Ei mitään järkeä jäädä sellaiseen, kun tajuaa valinneensa väärin. Itse olen tosirakkauteni kanssa yhdessä, ja tämä suhde on kestänyt läpi vaikeuksien. Ei ihmiset eroa liian helposti jos oikeasti sopivat yhteen.

Vierailija
11/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia ei todellakaan näy muille. Miksi sinä ap kuvittelet tietäväsi muiden suhteista? Harvoin avoimesti puhutaan esim. peli- ja alkoholiongelmasta, joka edelleen varjostaa monia. Se ei näy välttämättä mitenkään päällepäin. Tällaiseen liittyy monesti myös henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa.

Vierailija
12/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuoksu pulla kun mies tuli kotia .naiset eivät ole enään naisia. 

Vierailija
13/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun usein ei ole kyse siitä, että suhde olisi huono. Monesti kuulee tätä "Miehessäni ei ole mitään vikaa. Hän on aivan mahtava isä ja aviomies, mutta en tunne enää intohimoa häntä kohtaan" minkä seurauksena lähdetään. Enkä tiedä yhtään tapausta missä 10v myöhemmin kyseinen henkilö olisi onnellisessa parisuhteessa. 

Minä en ole ikinä kenenkään kuullut sanovan noin. Silti et voi olla varma, etteikö siinä peitellä toisen tekosia, kun toista ei halua mustamaalata toisille.

Vierailija
14/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään erotaan helposti koska nykyään pärjää myös sinkkuna eikä myöskään sinkkuja paheksuta. 

Vierailija
15/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se intohimo on tärkeää. Parisuhteen pitää olla parisuhde, ei kämppissuhde. Ja voin ihan sanoa, että minä olen se sun yksi tapaus, että olen onnellisessa parisuhteessa 15 vuoden avioliiton jälkeen. Nyt jo 7 vuotta yhdessä. 

Vierailija
16/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuoksu, kun naiset kotiutuu töistä miestä myöhemmin. Naisia ei ole vastassa ruuantuoksu vaan äkäinen mies, joka kysyy, milloin ruoka on valmis, kun on niin kova nälkä.

Vierailija
17/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällainen ajatusmaailma saa naiset eroamaan. Et ole enää muka nainen, kun et leivo pullaa! 😂 leivo itse pullasi.

Vierailija
18/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelillä on taas tänään lyyrinen maanantai. Se kuvittelee perhosia vatsanpohjaan jne, kun ei sillä ole todellisuuteen muuta otetta kuin mummon Harlekiini-romaanit.

Myöskin psykoosi oireilee noin: kuvittelee lukevansa muiden ajatukset ja kokevansa niiden tunteet, vaikka oikeasti lukee vain omia ajatuksiaan ja kokee omia tunteitaan. Käsitys elämästä muodostetaan iltapäivälehtien viihdejuttujen perusteella. Oikeita ystäviä ja tuttavia, ihmissuhteita ei ole.

Vierailija
19/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen parin oma asia. Kyllä moni tietää että ei sen eron jälkeenkään mitään helppoa ole. Joskus on vaan tehtävä vaikeita päätöksiä. 

Vierailija
20/141 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh; Itse olen sitä mieltä, että ennen vanhaan jäätiin paskaankin suhteeseen/liittoon liian helposti. Olisi pitänyt erota monen. Kauan sitten. Ja mikä pahinta ennen (ja nykyäänkin); Pysyminen liitossa lasten "edun" nimissä. Kenellekään ei ole eduksi moinen. 

Ilman muuta olen tämän nykymallin kannalla.