Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
13941/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä on ikoninen! 

Vierailija
13942/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan liian vakava kun itselle lyriikoista välittyvät asenteet vaikuttaa paljon biisistä tykkäämiseen? Käärijän biisissä on kiinnostava tarttuva meininki, mutta en pysty fanittamaan täysillä biletyksestä kertovaa biisiä. Sama oli Blind Channelin kanssa: tunnelma oli hyvä mutta kyseenalaistin sanoituksen, jonka näin väkivaltaisena. Olin silti iloinen molempien voitosta, koska he olivat ennakkosuosikkeja. Toivon Käärijälle sitä menestystä, mitä on povattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13943/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoja kirjoitti:

Olen hyvin yllättynyt, että Käärijä voitti. Hän ei juurikaan laulanut vaan huusi mikkiin. Alun sanoista ei saanut mitään selvää ja show sai aikaan myötähäpeän tunteita. Yllätyin siitä, että tämä esitys oli Suomen kansan mielestä paras ja Euroviisuihin sopivin esitys. Järkyttävää kuraa. Mutta ilmeisesti kansa tätä rakasti. Ei kai siinä sitten mitään, mutta eipähän tartte Euroviisuja katsoa tänä vuonna..

Aika erilaiselta olisi tuokin biisi kuulostanut, jos olisi kauniisti kirkkolaulanut alussa :D Juu ei, tuohon biisiin kuului mikkiin huuto alussa. Jos et sitä ymmärrä, ja että ylipäänsä on eri tyylejä, niin ei voi mitään. Vai olisiko Lordinkin pitänyt laulaa nätisti?

Toki ymmärrän, että on erilaisia musiikkityylejä ja tapoja "laulaa". Mutta itse pidän tätä laulukilpailuna eikä huutaminen ole laulamista minun mielestäni. Jonkun toisen mielestä voi olla ja se on ihan fine.

No sinä voit tietenkin pitää viisuja vaikka yleisurheilukilpailuna, mutta kyseessä on Eurovison Song Contest, ei Eurovision Singing Contest

Vierailija
13944/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä 539

Portion Boys 152

Keira 133

Robin Packalen 109

Kuumaa 107

Lxandra 70

Benjamin 66

---

Kaikki niin s k e i d a a kun olla voi.

Vierailija
13945/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä varmasti erottuu ja ehkä menestyykin.

Mutta Loreen voittaa. Esittää geneerisemmän anthemin, joka radioystävällisempi sekä tiedostava olematta liian masentava.

Ei ei ei.

Ei menesty,usko pois.

Vierailija
13946/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas joku katkerana kirjoittelee, kun Porttarit pärjäsivät. He saivat kansalta ääniä, koska heidän kappaleestaan, energiastaan ja karismasta tykättiin. Kuumaa oli mun suosikki. Robinin show taas oli paras ja hän on hyvä esiintyjä, mutta kappale tosiaan oli tylsä, ensi vuonna sitten uudestaan. Toivottavasti Käärijän esitystä saadaan muutettua, jotta siitä sadaan räjähtävän hyvä. Kappale on parasta euroviisujen historiassa, mutta kokonaisuus ei lavalla toiminut.

Robin tuskin suostuu lähtemään enää uudelleen. Häntä on sinne monta vuotta pyydetty ja toivottu ja kun hän viimein suostuu mukaan niin viisuihin äänestetäänkin ihan hirveä biisi nololla esityksellä. Siinä meni Suomen ainut mahis saada viisuihin kerrankin komea nuori mies laadukkaalla biisillä ja esityksellä, vaikkei biisi ollut ehkä ihan paras mahdollinen niin laadukas se silti oli ja paljon parempi viisuihin kuin käärijän biisi.

No voi nyt. Eikä Robinin metroseksuaali jenkkiläisyys uponnutkaan paikallisiin persejuntteihin?

Vierailija
13947/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän kroppa on just hyvä noin.

Tämä! Siis mun unelmamiehen kroppa <3

Vierailija
13948/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ihmettele, että Pb sai yleisöltä ääniä. Energinen ja vauhdikas esitys. Sillä toisella laulajalla taisi olla koko kisan paras ääni tai ainakin jakaa pystin Johanneksen kanssa. Ihmettelin Kuumaan huonoja yleisöpisteitä, minusta se oli nappiesitys ja kappale on tosi kaunis. Myös Robinin huonot pisteet ihmetyttävät, esiintyminen oli varmaan illan paras, mutta oliko kappale sitten liian mitäänsanomaton ja tylsä.

Portion Boysilla oli illan paras ja viihdyttävin esitys. He osaavat esittää ja laulu tuli vakuuttavasti. Biisi ei ollut hyvä.

Lavashow oli omaa luokkaansa, päätöntä juoksentelua ja pyörimistä pitkin poikin lavaa ja lopuksi lavan ulkopuolella. Ei ihme, että kv-raaditkin kauhistuivat menoa.

Vierailija
13949/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumaan esitys oli pettymys. Miksi näytti intoa vailla olevalta läpilauletulta, eikä laulaja avannut suutaan kunnolla, että sanat erottuisivat? Toisella asenteella olisin voinut äänestää nimenomaan sitä.

No vähän joo laimea. Videolla puhuu bändin energiasta ja miten haluavat välittää sitä esityksessä. Olin pettynyt kun en nähnyt energiaa lavalla.

Videolla oli hyvät energiat ja biisistä tykkään tosi paljon, oli mun umk-suosikki.

Joo, se video oli yksissä laulun sanoman kanssa, tuki sitä. Uusi biisi seuraavaan UMK:hon, toivoo edellinen. Melodian rakentamisen taju on näillä hallussa.

Vierailija
13950/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä 539

Portion Boys 152

Keira 133

Robin Packalen 109

Kuumaa 107

Lxandra 70

Benjamin 66

---

Jaksoit kuitenkin seurata.

Vierailija
13951/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän esityksestä puuttu raivo ja into. Ja ne hemmetin tanssijat oli siinä liikaa esillä. Robin ei ollut hyvä vaan lapsellinen esitys temppuiluineen. Benjamin parempi.

Benjaminista on kehittymässä ihan kelpo esiintyjä, mutta valitettavasti ei osaa laulaa livenä, ei yhtään.

Vierailija
13952/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juma kirjoitti:

Syödään sieniä ja juodaan alkohoolia ja ollaan sekaisin, jee! Se on tän ajan henki, satanismi joka edustaa Suomea! Biisissä sanotaan että kiskotaan juomaa kaksin käsin ja cha cha cha chaa! Ja Suomen kansa hurraa, että ihanaa!

Hulluus lisääntyy 👆🏻

Totta. Tässäkin ketjussa on pari kommentoijaa, joille traumaterapia tekisi hyvää.

Vierailija
13953/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumaan esitys oli pettymys. Miksi näytti intoa vailla olevalta läpilauletulta, eikä laulaja avannut suutaan kunnolla, että sanat erottuisivat? Toisella asenteella olisin voinut äänestää nimenomaan sitä.

No vähän joo laimea. Videolla puhuu bändin energiasta ja miten haluavat välittää sitä esityksessä. Olin pettynyt kun en nähnyt energiaa lavalla.

Videolla oli hyvät energiat ja biisistä tykkään tosi paljon, oli mun umk-suosikki.

Joo, se video oli yksissä laulun sanoman kanssa, tuki sitä. Uusi biisi seuraavaan UMK:hon, toivoo edellinen. Melodian rakentamisen taju on näillä hallussa.

Kyllä! Lisää biisejä muutenkin tulemaan. Tykkään Kuumasta tosi paljon.

Vierailija
13954/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on uskoa ettei Euroviisut ole enää mikään musiikkikilpailu.

Vierailija
13955/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä 539

Portion Boys 152

Keira 133

Robin Packalen 109

Kuumaa 107

Lxandra 70

Benjamin 66

---

Jaksoit kuitenkin seurata.

Johonkin se ketutus pitää purkaa niin ettei joudu vastuuseen.

Vierailija
13956/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko se on uskoa ettei Euroviisut ole enää mikään musiikkikilpailu.

Onko se ollut sitä 40 vuoteen?

Vierailija
13957/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon musiikillisesti aika lahjaton enkä osaa arvioida kauheen tarkasti itse laulussa onnistumista, mutta Benjamin kuulosti erilaiselta eikä kauheen hyvältä livenä. Kiva siis että muutkin on sitä mieltä. Robinin ja Kuumaan laulu taas vaikutti onnistuvan myös livenä tosi hyvin. Mutta Käärijän genre ja toi vähän huutava sävy sai aikaan sen, etten osaa arvioida häntä laulajana. Alussa ääni oli muutenkin hiljainen, ehkä teknisiä ongelmia? Mitä te musiikki-ihmiset ootte mieltä: osasiko Käärijä oikeesti laulaa tosi hyvin vai kohdistuuko hypetys enemmän genreen ja tunnelmaan?

Vierailija
13958/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreenin biisistä puuttuu kliimaksi, ei voita. Ruotsalaisten musiikkitajusta kertoo kaiken kun antoivat Benille 12 pistettä, LOL.

Vierailija
13959/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoja kirjoitti:

Olen hyvin yllättynyt, että Käärijä voitti. Hän ei juurikaan laulanut vaan huusi mikkiin. Alun sanoista ei saanut mitään selvää ja show sai aikaan myötähäpeän tunteita. Yllätyin siitä, että tämä esitys oli Suomen kansan mielestä paras ja Euroviisuihin sopivin esitys. Järkyttävää kuraa. Mutta ilmeisesti kansa tätä rakasti. Ei kai siinä sitten mitään, mutta eipähän tartte Euroviisuja katsoa tänä vuonna..

Häpeätkö aina kaikkea ja oletko miettinyt mistä häpeän tunteesi nousevat?

Ellen väärin muista, aikanaan Verkan lähettämistä viisuihin hävettiin Ukrainassa ja Verkasta tulikin sitten Euroviisu-Ikoni numero yksi.

Sama Lordi. Suomalaisia taas tapansa mukaan hävetti kaikki muu paitsi beige tasapaksuus.

Ja niin vaan Eurooppa hullaantui monstereista ja murskavoitto kotiin.

Monikohan söi sen hatullisen paskaa.

Olen äänestänyt vain kaksi kertaa UMKssa. Ensin Lordia ja nyt Käärijää. Toivottavasti historia toistaa itseään.

Vierailija
13960/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä Kuumaa niinku Kuumaa (maa, jossa on kuu) vai Kuumaa (niinku hottista tai tosi lämmintä)?

Ketju on lukittu.