UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Illan sankari oli Miguel Peltomaa, joka ilmeisesti tulkkasi suorana koko lähetyksen alusta loppuun asti
Hän kylläkin tehnyt aivan mielettömän taustatyön noiden biisien kanssa. Käyttänyt aikaa kaksi viikkoa yhtä kappaletta kohti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi livelaulanta on niin heikkoa tasoa? Kuinka paljon noita oikein studiossa fiksataan että saadaan äänestä jotakin irti.
Paljon. Live ja levy eivät kuulosta samalta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas joku katkerana kirjoittelee, kun Porttarit pärjäsivät. He saivat kansalta ääniä, koska heidän kappaleestaan, energiastaan ja karismasta tykättiin. Kuumaa oli mun suosikki. Robinin show taas oli paras ja hän on hyvä esiintyjä, mutta kappale tosiaan oli tylsä, ensi vuonna sitten uudestaan. Toivottavasti Käärijän esitystä saadaan muutettua, jotta siitä sadaan räjähtävän hyvä. Kappale on parasta euroviisujen historiassa, mutta kokonaisuus ei lavalla toiminut.
Robin tuskin suostuu lähtemään enää uudelleen. Häntä on sinne monta vuotta pyydetty ja toivottu ja kun hän viimein suostuu mukaan niin viisuihin äänestetäänkin ihan hirveä biisi nololla esityksellä. Siinä meni Suomen ainut mahis saada viisuihin kerrankin komea nuori mies laadukkaalla biisillä ja esityksellä, vaikkei biisi ollut ehkä ihan paras mahdollinen niin laadukas se silti oli ja paljon parempi viisuihin kuin käärijän biisi.
Vierailija kirjoitti:
Katsoja kirjoitti:
Olen hyvin yllättynyt, että Käärijä voitti. Hän ei juurikaan laulanut vaan huusi mikkiin. Alun sanoista ei saanut mitään selvää ja show sai aikaan myötähäpeän tunteita. Yllätyin siitä, että tämä esitys oli Suomen kansan mielestä paras ja Euroviisuihin sopivin esitys. Järkyttävää kuraa. Mutta ilmeisesti kansa tätä rakasti. Ei kai siinä sitten mitään, mutta eipähän tartte Euroviisuja katsoa tänä vuonna..
Häpeätkö aina kaikkea ja oletko miettinyt mistä häpeän tunteesi nousevat?
Ellen väärin muista, aikanaan Verkan lähettämistä viisuihin hävettiin Ukrainassa ja Verkasta tulikin sitten Euroviisu-Ikoni numero yksi.
Minä taas en ihmettele, että Pb sai yleisöltä ääniä. Energinen ja vauhdikas esitys. Sillä toisella laulajalla taisi olla koko kisan paras ääni tai ainakin jakaa pystin Johanneksen kanssa. Ihmettelin Kuumaan huonoja yleisöpisteitä, minusta se oli nappiesitys ja kappale on tosi kaunis. Myös Robinin huonot pisteet ihmetyttävät, esiintyminen oli varmaan illan paras, mutta oliko kappale sitten liian mitäänsanomaton ja tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Toi käärijä mahoineen niin epäseksikäs. Ton enempää ei saanu treenattua mahaansa pois vaikka tiesi menevänsä telkkariin. Näytti naamasta venäläiseltä ja ilman paitaa jonkun kaulapannan kanssa näytti ihan pervolta!
Siis tuohan on just hyvä. 😁 Paljon sympaattisempi tolleen kun ei ole mitään sixpackia
Portion boys suomalaisten mieleen. Uskomatonta. Onneksi Käärijä voitti kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä oli niin suloinen tossa pressissä :D
Mistä näkee? Mikä pressi?
Umk:n instagramista (uudenmusiikinkilpailu), neljänneksi uusin julkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi halunnut välttämättä tuolla biisillään Robinia viisuihin, mutta hän saa kyllä olla tyytyväinen illan suorituksen ja sijoitukseen. Kukaan muu ei kohottanut kokonaisuutta samalla tavalla vaan suuri osa vaikutti kehnommalta livenä. Olisi niin loistava edustaja paremmalla biisillä. Ainoa joka sijoittui mielestäni turhan korkealla oli PB.
Robin oli UMK:n naurettavin jäbä. Taas koitti olla kaikkine kliseineen niin isoa ämeriikkäläistä tähteä. Juuri tuosta syystä kaikki sitä sen oman fanityttöpiirin ulkopuolelta tarkkailevat ihmiset tulevat pitämään sitä aina naurettavana jäbänä ja siksi mitään läpimurtoa kansainvälisyyteen ei ole ikinä tulossa.
Robin veti hyvin ja varmasti. Biisi ei ollut voittajakappale.
Vierailija kirjoitti:
Kumman 24-vuotiaan valkkaisit, itsellesi tai tyttärellesi (tai lapsenlapsellesi) kumppaniksi?
Robin yläpeukku
Johannes alapeukku
Positiivisia tyyppejä kyllä, eli sanon molemmat!
Ihan kamala negailu täällä jo aamusta.
Onnea Käärijälle! Tuo yleisön mukana laulaminen, voittajan julkistamisen jälkeisessä esityksessä oli ihan maagista. Illan nyt kivoja ja kannustetaan Käärijä ja YLEn tiimiä Kiinaan timanttia entistä kirkkaammaksi toukokuun H-hetkeä varten.
Vierailija kirjoitti:
Katsoja kirjoitti:
Olen hyvin yllättynyt, että Käärijä voitti. Hän ei juurikaan laulanut vaan huusi mikkiin. Alun sanoista ei saanut mitään selvää ja show sai aikaan myötähäpeän tunteita. Yllätyin siitä, että tämä esitys oli Suomen kansan mielestä paras ja Euroviisuihin sopivin esitys. Järkyttävää kuraa. Mutta ilmeisesti kansa tätä rakasti. Ei kai siinä sitten mitään, mutta eipähän tartte Euroviisuja katsoa tänä vuonna..
Aika erilaiselta olisi tuokin biisi kuulostanut, jos olisi kauniisti kirkkolaulanut alussa :D Juu ei, tuohon biisiin kuului mikkiin huuto alussa. Jos et sitä ymmärrä, ja että ylipäänsä on eri tyylejä, niin ei voi mitään. Vai olisiko Lordinkin pitänyt laulaa nätisti?
Niin ja siihen väliin ei mahdu mitään? Lordi on kyllä huono vertaus, koska lauloi.
Ei juma kirjoitti:
Syödään sieniä ja juodaan alkohoolia ja ollaan sekaisin, jee! Se on tän ajan henki, satanismi joka edustaa Suomea! Biisissä sanotaan että kiskotaan juomaa kaksin käsin ja cha cha cha chaa! Ja Suomen kansa hurraa, että ihanaa!
Itse koen ne sanat ihan läppänä. Hyvä tanssibiisi ja poljento, erilainen, siksi niin hyvä!
uskis joka lähtee kohta kirkkoon
Rankka viikko ja paljon pitkii päiviä takan
Mielenkiintona piña colada ja rata
Ilta on vielä nuori ja aikaa kumota
Tää jäinen ulkokuori on aika tuhota
Pidän kaksin käsin kiinni juomista niinku
Cha cha cha cha cha cha cha
Ei, en mieti huomista ku tartun tuopista niinku
Ei Haluun olla sekasin ja vapaa huolista niinku
Cha cha cha cha cha cha cha, ei
Ja mä jatkan kunnes en enää pysy tuolissa niinku
Muutama piña colada on jo takana
Silti mul on vielä naamataulu vakava
Yeah yeah ye ye yeh
Ilta on vielä nuori ja aikaa kumota
Tää jäinen ulkokuori on aika tuhota
Parketti kutsuu mua ku en oo enää lukossa
Niinku cha cha cha mä oon tulossa
Pidän kaksin käsin kiinni juomista niinku
Ei, en mieti huomista ku tartun tuopista niinku
Ei Haluun olla sekasin ja vapaa huolista niinku
Cha cha cha cha cha cha cha, ei
Ja mä jatkan kunnes en enää pysy tuolissa niinku
Nyt lähden tanssimaan niinku cha cha cha cha enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha kun mä kaadan päälleni samppanjaa
Cha cha cha toinen silmä jo karsastaa
Ja puhe sammaltaa ku tää toinen puoli must vallan saa
Cha cha cha en oo arkena tää mies laisinkaan
En oo mut tänään oon se mies, tänään oon se mies
Nyt lähden tanssimaan niinku cha cha cha, enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha, kun mä kaadan päälleni samppanjaa
Niinku cha cha cha
Cha cha cha cha cha cha cha aa-aah
Niinku cha cha cha
Cha cha cha cha cha cha cha""""
Ja tällä edustetaan muidenkin jo tuntemaa juo pp oa kansaa.
Hetkonen...
Käärijän pressitilaisuudess STT:n kysymys.
Millanen mies me saatiin nyt voittajaksi?
- Mä oon kansan mies
Mitä tarkoittaa kansan mies?
- Mä oon kansan puolella
Mielenkiintoista, ottaen huomioon, että Käärijä seuraa Instagramissa portaalia Vapaus Kuuluu Kansalla, päähahmonaan Ano Turtiainen.
Ööööööö...
Kielen näyttäminen ja leipominen pois. Vatsalihastreeni päälle. Sit on ihan täydellistä. Kiitos suomalaiset että homma hoitui ja oikea esitys voitti.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ihmettele, että Pb sai yleisöltä ääniä. Energinen ja vauhdikas esitys. Sillä toisella laulajalla taisi olla koko kisan paras ääni tai ainakin jakaa pystin Johanneksen kanssa. Ihmettelin Kuumaan huonoja yleisöpisteitä, minusta se oli nappiesitys ja kappale on tosi kaunis. Myös Robinin huonot pisteet ihmetyttävät, esiintyminen oli varmaan illan paras, mutta oliko kappale sitten liian mitäänsanomaton ja tylsä.
Robinin sijoitus 4. yleisöäänissä ei ollut siinä mielessä huono, että biisi tippunut listoilta jo hyvän aikaa sitten ja alkuasetelmat vaikutti olevan hännillä 6.-7 sija. Paremmalla biisillä olisi pärjännyt vielä paljon paremmin eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi halunnut välttämättä tuolla biisillään Robinia viisuihin, mutta hän saa kyllä olla tyytyväinen illan suorituksen ja sijoitukseen. Kukaan muu ei kohottanut kokonaisuutta samalla tavalla vaan suuri osa vaikutti kehnommalta livenä. Olisi niin loistava edustaja paremmalla biisillä. Ainoa joka sijoittui mielestäni turhan korkealla oli PB.
Robin oli UMK:n naurettavin jäbä. Taas koitti olla kaikkine kliseineen niin isoa ämeriikkäläistä tähteä. Juuri tuosta syystä kaikki sitä sen oman fanityttöpiirin ulkopuolelta tarkkailevat ihmiset tulevat pitämään sitä aina naurettavana jäbänä ja siksi mitään läpimurtoa kansainvälisyyteen ei ole ikinä tulossa.
Ota se särkylääke ja rauhoittava. Mene takaisin petiin.
Vierailija kirjoitti:
Portion Boysilla oli illan paras ja viihdyttävin esitys. He osaavat esittää ja laulu tuli vakuuttavasti. Biisi ei ollut hyvä.
No vähän joo laimea. Videolla puhuu bändin energiasta ja miten haluavat välittää sitä esityksessä. Olin pettynyt kun en nähnyt energiaa lavalla.
Videolla oli hyvät energiat ja biisistä tykkään tosi paljon, oli mun umk-suosikki.