UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Robin tai PB viisuihin. Varmat esiintyjät ja laulajat!
Viro on todellakin uskollisin meille suomalaisille. Ei ole meitä jättänyt pisteittä. Suomalaisia asuu paljon ruotsissa onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Robin tai PB viisuihin. Varmat esiintyjät ja laulajat!
Robinin biisi ei ole tarpeeksi vahva. Benkku voisi pärjätäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tunnelman nostattaja pörrää täysillä livenä esiintymisessä. Hänen roolinsa on käsittääkseni ratkaiseva koko esiintymisessä ja ylipäätään koko kisan onnistumisessa? Tosin en kuulu kohderyhmään eikä tulisi ko bändiä mieleen mennä katsomaan mutta somekohusta päätellen kyseessä on suuri taiteilija.
Siihen nähden miten paljon heistä kirjotat vaikutat vähintään rakastuneelta. Ja se on ihan OK.
'
Tuon teille faktaa tästä bändistä, koska niin monilla tiedonjanoa tai oletuksia.
Kuumaa on hyvä. Siinä ei ole mitään yliyritystä. Kulkee varmasti kuin pikajuna. Jos Käärijä ei voita niin toivon että Kuumaa voittaa. Noissa muissa kappaleissa on kliseisyyttä sun muuta. Kuumaa on aito.
Toivottavasti Käärijäkin tekee rikosilmoituksia. Hänen on epäilty olevan kehitystasoltaan epänormaali, päihdemyönteinen ja muutenkin sekaisin. Lisäksi hänen ulkonäköään on ruodittu rumasti ja haukuttu häntä mm. pituudestaan. Eihän se ole mies eikä mikään, jos ei ole tarpeeksi pitkä. Säälinkerjääjäksikin on taidettu sanoa?
Tai sitten Kärtsä vaan antaa tyylikkäästi länkyttäjien olla ja tekee rohkeasti omaa juttuansa, koska se selvästi vetoaa porukkaan. 👍
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Käärijäkin tekee rikosilmoituksia. Hänen on epäilty olevan kehitystasoltaan epänormaali, päihdemyönteinen ja muutenkin sekaisin. Lisäksi hänen ulkonäköään on ruodittu rumasti ja haukuttu häntä mm. pituudestaan. Eihän se ole mies eikä mikään, jos ei ole tarpeeksi pitkä. Säälinkerjääjäksikin on taidettu sanoa?
Tai sitten Kärtsä vaan antaa tyylikkäästi länkyttäjien olla ja tekee rohkeasti omaa juttuansa, koska se selvästi vetoaa porukkaan. 👍
Onko saanut tuollaista palautetta Instaan?
Mua vähän pelottaa tuo Suomen semi. Siinä on enemmän sellaisia maita, jotka tuntuu pääsevän aina varmuudella finaaliin, oli kappale mikä tahansa. 2. semissä olisi ollut enemmän sellaisia maita, jotka Suomen olisi ollut helpompi peitota. Mutta toivotaan parasta.
Te jotka laitatte painoarvoa noille tubettajille, niin kysyisin, että katsotteko koskaan mitä he sanovat muiden maiden ehdokkaista?
Se käy nimittäin melko yksitoikkoiseksi, kun biisi ja tubettaja toisensa jälkeen huokailee, että "amazing song"/"what a banger"/"I hear (tähän joku pääkaupunki) 2024 calling".
Paljonkohan Samu Haberilla on ollut palkkatoive umk-finaalin juontopestistä? Kuinkahan ison osan vei Umk:n budjetista? :D
Saako tänäkin vuonna Yle-tunnuksella äänestää kerran ilmaiseksi UMK-finaalissa? Jos saa, oma ääneni menee Käärijälle.
Vierailija kirjoitti:
Saako tänäkin vuonna Yle-tunnuksella äänestää kerran ilmaiseksi UMK-finaalissa? Jos saa, oma ääneni menee Käärijälle.
Ei oo ainakaan tietoa ettei saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on mun suosikki euroviisuihin, mikä biisi ja karisma. Täytyy silti sanoa, että Portion boysien Aapo Vuorella on ehdottamasti tämän kisan paras ääni. Toivottavasti hän lähtee joskus soolouralle ja saa itselleen laulettavaksi hyviä biisejä.
Aapo on karaokelaulajan tasoinen jollottaja, jolla on huono artikulaatio. Keira ja Lxandra ovat aivan eri tasoa kuin tämä persubändin taustalaulaja.
Ai niin, biisi on myös paska.
Vaikket tykkää bändistä ja biisistä, niin turha kuitenkaan haukkua Aapon ääntä. Hän vaikutti ennen Pb:tä mm. hevibändeissä ja täytyy kyllä sanoa, että kyseisellä miehellä on uskomattoman upea ääni. Se ei vaan pääse oikeuksiinsa tuossa bändissä. Se että hänellä on erittäin hyvä lauluääni ei poissulje sitä, etteikö myös esim. Keiralla ja Lxandralla ole. Lxandra on kyllä tosi lahjakas myös, harmi kun hänen UMK biisissä on aika olematon. Käärijä on silti mun suosikki.
"Erittäin hyvä lauluääni"
Et taida kuunnella mitään musiikkia? Portion Boysia vain.
Juurihan kirjoitin, että olen kuullut Aapon laulavan ennen kuin hän liittyi Pb:n. Portion boys ei vastaa musiikkimakuani, enemminkin Nightwish. Aapo on erittäin lahjakas hevilaulaja. Toivottavasti lähtee joskus soolouralle. En käsitä sun tarvetta dissata häntä, koska Aapo on opiskellut musiikkia pitkään ja on korkeasti koulutettu sen saralla. Sua selvästi rassaa niin paljon kyseinen bändi, ettet vihassasi näe metsää puilta.
Miksi lahjakas ja pitkään musiikkia opiskellut erittäin lahjakas hevilaulaja liittyisi portatiiveihin?
Siksi kun hänet siihen valittiin, Jay Rockan jäätyä kotiin lapsia hoitamaan. A.P. haki paikkaa, ja tuli valituksi.
Bändi on kokonaisuudessaan aivan loistava, erilainen mihin Suomessa ollaan totuttu joten ymmärrän äimistyksen ja ennakkoluulot.
Löysin bändin viime kesänä kun hain hieman erilaista keikkakokemusta. Ja sen todellakin sain. Sen jälkeen. olen käynyt jo lukuisilla heidän keikoillaan ja aina mahtava meno; joka paikka ääriään myöten täynnä ja joulukuussakin Ikaalisissa osa jäi ovien ulkopuolelle kun ei mahtunut porukkaa enempää. Tyhjille saleille he eivät ole esiintyneet. Ei tarvita päihdyttäviä aineita, kun näiden parissa on silti hauskaa.
Tottakai sun täytyy omilla keikoillasi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tunnelman nostattaja pörrää täysillä livenä esiintymisessä. Hänen roolinsa on käsittääkseni ratkaiseva koko esiintymisessä ja ylipäätään koko kisan onnistumisessa? Tosin en kuulu kohderyhmään eikä tulisi ko bändiä mieleen mennä katsomaan mutta somekohusta päätellen kyseessä on suuri taiteilija.
Kenraali Vahvalla on myös vahva osuus. Hyvä esiintyjä, räppääjä, osallistuu biisien sanoittamiseen.
"Yksi yhtyeen perustajajäsenistä. Mies, jonka harva vetää hiljaiseksi, Hieman vinksahtaneen mielikuvituksen omaava todellinen herrasmies. Lumoaa niin naiset kuin miehetkin persoonallisella soundillaan ja tyylillään...jokaisessa sukupolvessa."
Siis onko niitä ns sanoituksia tehnyt useampikin henkilö? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on mun suosikki euroviisuihin, mikä biisi ja karisma. Täytyy silti sanoa, että Portion boysien Aapo Vuorella on ehdottamasti tämän kisan paras ääni. Toivottavasti hän lähtee joskus soolouralle ja saa itselleen laulettavaksi hyviä biisejä.
Aapo on karaokelaulajan tasoinen jollottaja, jolla on huono artikulaatio. Keira ja Lxandra ovat aivan eri tasoa kuin tämä persubändin taustalaulaja.
Vaikket tykkää bändistä ja biisistä, niin turha kuitenkaan haukkua Aapon ääntä. Hän vaikutti ennen Pb:tä mm. hevibändeissä ja täytyy kyllä sanoa, että kyseisellä miehellä on uskomattoman upea ääni. Se ei vaan pääse oikeuksiinsa tuossa bändissä. Se että hänellä on erittäin hyvä lauluääni ei poissulje sitä, etteikö myös esim. Keiralla ja Lxandralla ole. Lxandra on kyllä tosi lahjakas myös, harmi kun hänen UMK biisissä on aika olematon. Käärijä on silti mun suosikki.
Juurihan kirjoitin, että olen kuullut Aapon laulavan ennen kuin hän liittyi Pb:n. Portion boys ei vastaa musiikkimakuani, enemminkin Nightwish. Aapo on erittäin lahjakas hevilaulaja. Toivottavasti lähtee joskus soolouralle. En käsitä sun tarvetta dissata häntä, koska Aapo on opiskellut musiikkia pitkään ja on korkeasti koulutettu sen saralla. Sua selvästi rassaa niin paljon kyseinen bändi, ettet vihassasi näe metsää puilta.
Miksi lahjakas ja pitkään musiikkia opiskellut erittäin lahjakas hevilaulaja liittyisi portatiiveihin?
Siksi kun hänet siihen valittiin, Jay Rockan jäätyä kotiin lapsia hoitamaan. A.P. haki paikkaa, ja tuli valituksi.
Bändi on kokonaisuudessaan aivan loistava, erilainen mihin Suomessa ollaan totuttu joten ymmärrän äimistyksen ja ennakkoluulot.
Löysin bändin viime kesänä kun hain hieman erilaista keikkakokemusta. Ja sen todellakin sain. Sen jälkeen. olen käynyt jo lukuisilla heidän keikoillaan ja aina mahtava meno; joka paikka ääriään myöten täynnä ja joulukuussakin Ikaalisissa osa jäi ovien ulkopuolelle kun ei mahtunut porukkaa enempää. Tyhjille saleille he eivät ole esiintyneet. Ei tarvita päihdyttäviä aineita, kun näiden parissa on silti hauskaa.
Ettei synnyt vääriä käsityksiä - ihan olen toisella alalla työssä.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa te jankutatte Norjasta ja Ruotsista, AINOA luotettava pisteiden antaja meille on aina ollut Viro.
Onks kukaan muka jankuttanut?
Jos kakkossijalle 2015 jäänyt ihana jammailubiisi jonka esitti Satin Circus ois nyt mukana niin vois voittaa. Vieläkin harmittaa kun jäi toiselle sijalle ja PKN voitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei synnyt vääriä käsityksiä - ihan olen toisella alalla työssä.
Juu. Älä jätä päivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Ja pisteenä iin päälle sanoo itse nauraa olevansa vain hullu ukko, joka ei osaa laulaa. Mutta Kärtsäpä onkin alhva .
"Harva vetää hiljaiseksi" Tuppisuulta on vaikuttanut tähän mennessä haastatteluissa.