Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
8061/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä sanoi Radiorockin haastattelussa, että hänen laulutaitoaan on epäilty. Totesi omaan tyyliinsä, että eihän hän herranjestas mikään laulaja ole, vaan tällainen hullu ukkeli. Harjoittelee paljon lauluosuuksia.

Luulisi että kilpailuun hakiessakin pitäisi jotain laulunäytteitä olla? Vai valitaanko muka pelkän biisin perusteella?

Kyllä laulutaito kisassa on kyllä se vähimmäisvaatimus.

Ei isolle lavalle mennä harjoittelemaan. Siellä pitää olla kaikinpuolin valmis paketti.

Kyllä Käärijä esiintyä osaa. Minusta on kiva jos Euroviisujen genret laajenisi siitä perushumpasta vähän tällaiseen sekoittelevampaan tyyliin. Lasken myös rap-elementit musiikiksi vaikka ne olisi laulun sijaan lähempänä huutamista/puhumista. Pelkällä äänellä ei myöskään pärjää, vrt. Saara Aalto.

Saara oli jotenkin kireä, rentous puuttui. Esitys oli muutenkin surkea ja ponneton, vaikka ääni oli virheetön.

Yllätyin ettei osannut ottaa suurta lavaa haltuun.

Suuren lavan haltuun ottamisen taito on myös yksi tärkeimmistä ominaisuuksista, joka esiintyjällä pitää olla. En tiedä voiko sitä opettaa tai opetella ?

Se saattaa tulla ihmisen sisältä; kun tulet lavalle, syttyykö valot vai jääkö näkymättömäksi.

Saaran viisuesityksen lavaylöspano oli sekava temppurata, joka vei huomion kaikelta muulta. Lissaboniin olisi pitänyt valita Domino ihan samanlaisena esityksenö kuin UMK:ssa. Siinä oli kaikki kohdallaan.

Vierailija
8062/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvät juontajat tossa seremoniassa. Sen miehen jutut tuntu välillä kiusalliselta kun hehkutetaan jonkun maan muinaista menestystä kun ei tuorempaa ole (Irlanti) :D Ensivaikutelma tän vuoden viisuista jäi loistavaksi, taitavat ylittää viimevuotisen sähellyksen vaivatta.

Huumori on vaikea laji :D

Sitä kun ei läheskään kaikki ymmärrä.

Näköjään tän lausahduksen voi läntätä mihin vaan riippumatta kontekstista jos on vaan sillä tuulella että haluaa vattuilla muille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8063/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvät juontajat tossa seremoniassa. Sen miehen jutut tuntu välillä kiusalliselta kun hehkutetaan jonkun maan muinaista menestystä kun ei tuorempaa ole (Irlanti) :D Ensivaikutelma tän vuoden viisuista jäi loistavaksi, taitavat ylittää viimevuotisen sähellyksen vaivatta.

Näköjään tän lausahduksen voi läntätä mihin vaan riippumatta kontekstista jos on vaan sillä tuulella että haluaa vattuilla muille

Tarkoitukseni ei ollut vattuilla, vaan kevyesti todeta ettei kaikki ymmärrä huu-moria. Tottahan se on.

Kommenttisi oli siitä oiva esimerkki.

Vierailija
8064/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saksa on semissä äänestämässä. Saksasta suomi saa pisteitä. Käärijästä tykätään siellä. Mulla on saksassa sukua joten tiedän asiasta. Saksalaisilla on hieman samantyyppinen musiikkimaku kun meillä. Olen siis varma,että Käärijä on meidän edustaja.

Vierailija
8065/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi saksa on semissä äänestämässä. Saksasta suomi saa pisteitä. Käärijästä tykätään siellä. Mulla on saksassa sukua joten tiedän asiasta. Saksalaisilla on hieman samantyyppinen musiikkimaku kun meillä. Olen siis varma,että Käärijä on meidän edustaja.

Yksi saksalainen Instaystäväni sanoi: Er sieht retarded aus"

Vierailija
8066/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mukana jotakin ns. oikeita laulajia, jotka ovat jo entuudestaan tuttuja ja laulajana menestyneitä. Hyvin vähän tällaiset kuitenkaan haluavat mukaan. Suurin osa esityksistä on kuitenkin taas täysin tuntemattomuuksien amatöörilaulajien tekeleitä ja kiusallisen huonoja.

Robin oli joskus laulaja

Miten niin oli joskus? Kyllä hän on vieläkin laulaja.

Noita dissaajia löytyy joka lähtöön. Ovat ottaneet elämäntehtäväkseen haukkua ehdokkaiden äänet, ulkonäön jne. Robinilla on hyvä ja persoonallinen saundi. Tämän vuoden ehdokkaissa on poikkeuksellisen hyviä laulajia mukana.

Minä olen nyt päässyt Robinin laulujen makuun kun olen tajunnut, että hän on aikuinen, ja englanninkieliset laulunsa ovatkin hyviä. Olen joskus kuullut vain pätkää jostakin ja myönnän olleeni ennakkoasenteinen, enkä kuunnellut edes loppuun "sitä tavallista discojumputusta". Mutta ai kauheeta, jokainen biisi onkin yksilöllinen ja hyvä ja sisältää tarttuvia elementtejä. Sen lisäksi huomaan, että Robinilla on myös matalalla äänellä laulettuna biisejä, ja Robinin miehistynyt ääni miellyttää naiskuuntelijaa.

Vaikeaahan tuo on pyristellä ulos teini-imagostaan. Miley Cyrus onnistui siinä.

Vierailija
8067/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä on mun suosikki euroviisuihin, mikä biisi ja karisma. Täytyy silti sanoa, että Portion boysien Aapo Vuorella on ehdottamasti tämän kisan paras ääni. Toivottavasti hän lähtee joskus soolouralle ja saa itselleen laulettavaksi hyviä biisejä.

Aapo on karaokelaulajan tasoinen jollottaja, jolla on huono artikulaatio. Keira ja Lxandra ovat aivan eri tasoa kuin tämä persubändin taustalaulaja.

Ai niin, biisi on myös paska.

Vaikket tykkää bändistä ja biisistä, niin turha kuitenkaan haukkua Aapon ääntä. Hän vaikutti ennen Pb:tä mm. hevibändeissä ja täytyy kyllä sanoa, että kyseisellä miehellä on uskomattoman upea ääni. Se ei vaan pääse oikeuksiinsa tuossa bändissä. Se että hänellä on erittäin hyvä lauluääni ei poissulje sitä, etteikö myös esim. Keiralla ja Lxandralla ole. Lxandra on kyllä tosi lahjakas myös, harmi kun hänen UMK biisissä on aika olematon. Käärijä on silti mun suosikki.

"Erittäin hyvä lauluääni"

Et taida kuunnella mitään musiikkia? Portion Boysia vain.

Juurihan kirjoitin, että olen kuullut Aapon laulavan ennen kuin hän liittyi Pb:n. Portion boys ei vastaa musiikkimakuani, enemminkin Nightwish. Aapo on erittäin lahjakas hevilaulaja. Toivottavasti lähtee joskus soolouralle. En käsitä sun tarvetta dissata häntä, koska Aapo on opiskellut musiikkia pitkään ja on korkeasti koulutettu sen saralla. Sua selvästi rassaa niin paljon kyseinen bändi, ettet vihassasi näe metsää puilta.

Miksi lahjakas ja pitkään musiikkia opiskellut erittäin lahjakas hevilaulaja liittyisi portatiiveihin? 

Vierailija
8068/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis 1. semissä kilpailevat maat:

Serbia, Ruotsi, Latvia, Irlanti, Moldova, Sveitsi, Norja, Israel, Portugali, Alankomaat, Kroatia, Suomi, Azerbaidžan, Malta sekä Tšekki.

Isoista rahoittajamaista 1. semifinaalissa äänestävät Saksa, Ranska ja Italia.

Vierailija
8069/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko se Portatiivien laulajan t-kirjaimen salaisuus on selvinnyt? Kun samaa taivasta "katsotjhaan" .

Ehkä sun pitää soittaa CIA:hin, jotta tämä sinua suuresti vaivaava mysteeri ratkeaa.

Vierailija
8070/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä on mun suosikki euroviisuihin, mikä biisi ja karisma. Täytyy silti sanoa, että Portion boysien Aapo Vuorella on ehdottamasti tämän kisan paras ääni. Toivottavasti hän lähtee joskus soolouralle ja saa itselleen laulettavaksi hyviä biisejä.

Aapo on karaokelaulajan tasoinen jollottaja, jolla on huono artikulaatio. Keira ja Lxandra ovat aivan eri tasoa kuin tämä persubändin taustalaulaja.

Vaikket tykkää bändistä ja biisistä, niin turha kuitenkaan haukkua Aapon ääntä. Hän vaikutti ennen Pb:tä mm. hevibändeissä ja täytyy kyllä sanoa, että kyseisellä miehellä on uskomattoman upea ääni. Se ei vaan pääse oikeuksiinsa tuossa bändissä. Se että hänellä on erittäin hyvä lauluääni ei poissulje sitä, etteikö myös esim. Keiralla ja Lxandralla ole. Lxandra on kyllä tosi lahjakas myös, harmi kun hänen UMK biisissä on aika olematon. Käärijä on silti mun suosikki.

Juurihan kirjoitin, että olen kuullut Aapon laulavan ennen kuin hän liittyi Pb:n. Portion boys ei vastaa musiikkimakuani, enemminkin Nightwish. Aapo on erittäin lahjakas hevilaulaja. Toivottavasti lähtee joskus soolouralle. En käsitä sun tarvetta dissata häntä, koska Aapo on opiskellut musiikkia pitkään ja on korkeasti koulutettu sen saralla. Sua selvästi rassaa niin paljon kyseinen bändi, ettet vihassasi näe metsää puilta.

Miksi lahjakas ja pitkään musiikkia opiskellut erittäin lahjakas hevilaulaja liittyisi portatiiveihin? 

Googlaamalla löydät tiedon hyvin, mutta sen sijaan haluat vaan päästä öyhöttämään tähän ketjuun. Tässä kisassa on mukana erityisen hyviä laulajia ja kappaleita. Ei se muuksi muutu, vaikka kuinka yrität dissata heitä. Käärijä.🥇

Vierailija
8071/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ollut vattuilla, vaan kevyesti todeta ettei kaikki ymmärrä huu-moria. Tottahan se on.

Kommenttisi oli siitä oiva esimerkki.

Joo, ja mä kevyesti totean, että onneksi kaikilla ei ole kuviteltua ylemmyyttä omasta huumorintajusta.

Kiitos kun vieraannutat täältä keskustelijat. Taitaa jäädä vaan vänkääjät, trollit ja riitelijät jäljelle

Vierailija
8072/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan takia? Pillurallijunteilla taitaa olla ostovoimaa ja "bändillä" menee taloudellisesti lujaa.

Vierailija
8073/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusi kokeilla välillä muuta. Vaikutti pitkään hevibändissä.

Vierailija
8074/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, tuo on kyllä pahasti sanottu.

Vierailija
8075/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko se Portatiivien laulajan t-kirjaimen salaisuus on selvinnyt? Kun samaa taivasta "katsotjhaan" .

Tuolla asialla ei ole merkitystä.

Ulkomaalaiset ei kiinnitä asiaan huomioita, koska eivät ymmärrä kieltämme.

Ei varmasti vaikutakaan viisumenestykseen, mutten ihan tajua tätä tulokulmaa, etteikö asia silti voisi kiinnostaa muista näkökulmista.

Minua myös kiehtoo tämä mysteeri ja se, tietääkö laulaja itse tekevänsä noin, onko se jotain humoristista itseironiaa. Vai tekeekö ihan oikeasti tuota vahingossa. Sillä jollain täällä jaetulla livevideolla ei ollut niin korostunutta, mutta oli silti läsnä.

Vierailija
8076/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

(en nyt löytäny täältä toista osuvampaa ketjua niin sori offtopic)

Ihan huikeeta että saatiin kerrankin tokan puoliskon paikka. Ei ainakaan tarvii stressata että jouduttaisi esiintymään tokana. Olin itse myös jostain syystä innoissani että ollaan kolmisteen Ruotsin ja Norjan kanssa samassa semissä. Eka ajatus oli että jee, helpot 12 pistettä, etenkin Norjalta, joka on omissa muistikuvissa tuntunut luotettavammalta kaverilta. Meninpä sitten käymään läpi tän vuosituhannen Ruotsin ja Norjan euroviisufinaalien äänestystilastot (joo mulla ei ole elämää) ja ou boi olinpa väärässä.

Ruotsi ja Norja on tosi tiivis pariskunta. Norja on 2000-luvulla antanut Suomelle enemmän pisteitä kuin Ruotsille tottakai 2006 Lordille ja yllättäen 2011 Paradise Oskarille, täydet 12 pistettä, eli VAIN KAKSI KERTAA. Siinä mielessä jännä, että Ruotsi kilpaili samana vuonna Eric Saaden biisillä, joka sijoittui kolmanneksi eikä se uponnut norjalaisiin.

Ruotsi on antanut Suomelle kolme kertaa enemmän pisteitä kuin Norjalle, Lordin lisäksi 2014 Soft Enginelle ja 2021 Blind Channellille.

Suomi on monesti jäänyt finaalin ulkopuolelle, ja joskus myös Norja, joten vertailukelpoisia vuosia ei ole paljon enkä jaksanut käydä semifinaaleja läpi kuin viime vuosilta, joina tosiaan oltiin kaikki eri semeissä. Lisäksi Suomi ja Norja ovat vuosituhannen alkuvuosina jääneet kisoista pois silloisten sääntöjen takia. Suomi on kuitenkin usein saanut Ruotsilta ihan kivojakin pisteitä, esim. Hanna Pakariselle... ja Laura Voutilaiselle... :D

Joo ja eihän meillä vielä ole keneltäkään biisiä, mutta tilastollisesti mielenkiintoista. Jos ollaan tasaväkisiä, niin Norja ja Ruotsi äänestänevät toisiaan ja Suomi jää kolmanneksi pyöräksi, Ruotsille tullaan ehkä hopea- tai pronssisijalle. Ellei tehdä taas Lordeja... :---)

(jos Käärijän onnistunut live valitaan niin meille on jo tipahtaneet automaattiset 12 pistettä Saksalta)

Vierailija
8077/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan näytä siltä mitä joku saksalainen sanoi. Käärijä näyttää ihan fiksulta kaverilta ja on ihan kivan näköinen.

Vierailija
8078/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun hänet siihen valittiin, Jay Rockan jäätyä kotiin lapsia hoitamaan. A.P. haki paikkaa, ja tuli valituksi.

Bändi on kokonaisuudessaan aivan loistava, erilainen mihin Suomessa ollaan totuttu joten ymmärrän äimistyksen ja ennakkoluulot.

Löysin bändin viime kesänä kun hain hieman erilaista keikkakokemusta. Ja sen todellakin sain. Sen jälkeen. olen käynyt jo lukuisilla heidän keikoillaan ja aina mahtava meno; joka paikka ääriään myöten täynnä ja joulukuussakin Ikaalisissa osa jäi ovien ulkopuolelle kun ei mahtunut porukkaa enempää. Tyhjille saleille he eivät ole esiintyneet.  Ei tarvita päihdyttäviä aineita, kun näiden parissa on silti hauskaa.

Vierailija
8079/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, tuo on kyllä pahasti sanottu.

Näytin hänelle tosin tätä kuvaa 😃

https://www.instagram.com/p/CnU3qu6o5k2/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Vierailija
8080/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla asialla ei ole merkitystä.

Ulkomaalaiset ei kiinnitä asiaan huomioita, koska eivät ymmärrä kieltämme.

Ei varmasti vaikutakaan viisumenestykseen, mutten ihan tajua tätä tulokulmaa, etteikö asia silti voisi kiinnostaa muista näkökulmista.

Minua myös kiehtoo tämä mysteeri ja se, tietääkö laulaja itse tekevänsä noin, onko se jotain humoristista itseironiaa. Vai tekeekö ihan oikeasti tuota vahingossa. Sillä jollain täällä jaetulla livevideolla ei ollut niin korostunutta, mutta oli silti läsnä.

Voi olla että kyseessä on joku äänenmuodostuksen rakennejuttu, että T-korostuu joissain kohtaa kun ääntään käyttää voimallisesti. Ei kaikissa biiseissä kuitenkaan kuulu.

Ketju on lukittu.