UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Turhaa te jankutatte Norjasta ja Ruotsista, AINOA luotettava pisteiden antaja meille on aina ollut Viro.
Mutta Suomi ei ole samassa semissä Viron kanssa eli ei saada sieltä ääniä eikä myöskään voida itse äänestää Viron edustajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole edes kuunnellut Portion Boysin umk-viisua. Kaikki muut olen kuullut. Kuumaan kappaleen vain kerran, muut useammin. Luin Viisukuppilasta ensireaktioita heti keskiyön jälkeen PB:n kappaleesta ja ei tehnyt enää mieli kuunnella kappaletta. Sai lähinnä yhtä tähteä, kutsuttiin noloksi muiden viisumaiden kosiskelubiisiksi ja tekemällä tehdyksi euroviisuksi. Huonoksi huumoriksi. Sanoja kuvailtiin junteiksi ja myötähäpeää herättäviksi. Kuulin myöhemmin instassa pienen pätkän kertsistä ja se riitti itselle. Ei vaan ole minkäänlaista mielenkiintoa kyseistä biisiä kohtaan. Annan mahdollisuuden sitten finaalissa kun näen kaikki esitykset livenä.
Lisään vielä, että olisin toivonut Portion Boysilta jotain sellaista Matin ja Tepon Vauhti kiihtyy remix -tyylistä tarttuvaa kappaletta. Mutta valitettavan usein juuri Umk:ssa nämä "isot nimet" unohtaa sen oman tyylinsä ja alkaa jostain syystä tehtailla biisiä ajatellen liikaa Euroviisu-kliseitä. Silloin mennään ihan pieleen. Unohdetaan se oma juttu ja yritetään liikaa miellyttää muita. Samaan sudenkuoppaan putosi myös Darude ja osittain The Rasmuskin.
Mikä hemmetin iso nimi? Niin ja Portion Boysia ei voi edesverrata Darudeen tai The Rasmuksen. :D
PB:n biiseillä on miljoonia näyttökertoja YouTubessa. Että kyllä voi laskea isoksi nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole edes kuunnellut Portion Boysin umk-viisua. Kaikki muut olen kuullut. Kuumaan kappaleen vain kerran, muut useammin. Luin Viisukuppilasta ensireaktioita heti keskiyön jälkeen PB:n kappaleesta ja ei tehnyt enää mieli kuunnella kappaletta. Sai lähinnä yhtä tähteä, kutsuttiin noloksi muiden viisumaiden kosiskelubiisiksi ja tekemällä tehdyksi euroviisuksi. Huonoksi huumoriksi. Sanoja kuvailtiin junteiksi ja myötähäpeää herättäviksi. Kuulin myöhemmin instassa pienen pätkän kertsistä ja se riitti itselle. Ei vaan ole minkäänlaista mielenkiintoa kyseistä biisiä kohtaan. Annan mahdollisuuden sitten finaalissa kun näen kaikki esitykset livenä.
Lisään vielä, että olisin toivonut Portion Boysilta jotain sellaista Matin ja Tepon Vauhti kiihtyy remix -tyylistä tarttuvaa kappaletta. Mutta valitettavan usein juuri Umk:ssa nämä "isot nimet" unohtaa sen oman tyylinsä ja alkaa jostain syystä tehtailla biisiä ajatellen liikaa Euroviisu-kliseitä. Silloin mennään ihan pieleen. Unohdetaan se oma juttu ja yritetään liikaa miellyttää muita. Samaan sudenkuoppaan putosi myös Darude ja osittain The Rasmuskin.
Mikä hemmetin iso nimi? Niin ja Portion Boysia ei voi edesverrata Darudeen tai The Rasmuksen. :D
PB:n biiseillä on miljoonia näyttökertoja YouTubessa. Että kyllä voi laskea isoksi nimeksi.
Marginaalinen ryhmä tuota pelleilyä kuuntelee. Moni ei ole aiemmin edes kuullut tästä porukasta.
Anna-lehdessä juttu UMK:sta:
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julkkikset/nakokulma-kaarija-taitaa-…
Käärijä on suosikki 83 %:lla vastaajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas pidin "vauhti kiihtyy" jotenkin tylsänä.
Mua huvittaa ne sanoilla leikittelyt "oot liian kaukana hellasta, ei oo sovittu sellaista, hei rakas, tuo mun Karjala takas"..Mutta euroviisuissa jos laulaa suomeksi ei noilla riimeillä ole niin väliä.
Ja joo.. olen feministi, mutta osaan nauraa noille sanoille.. samoin kun joillekin Petrin sanoituksille.
Eri asia ehkä maissa,joissa tasa-arvo ei ole ihan just niin..
Mutta suomeksi riimittely ei toimi viisuissa; siis sillä ei kerätä pisteitä.
(Maat eivät tekstitä niitä,eikä käännökset vain toimi samalla tavalla).
Sanoitukset ovat herkullisia.
Kun katsoin muiden maiden reactiota, vaikka eivät ymmärtäneet sanosta kuin Eurooppa, Kimi Räikkönen, Ich liebe.., mozartin coolat jtn - kuunnellessaan biisiä alkoivat hymyillä. Kertoivat millaisia huomioita esityksestä tekivät. Ja mikä tärkeintä - ymmärsivät mistä siinä on kyse. Ei pelkistä sanoista, vaan myös hauskanpidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PB on kova live-esiintyjä, joten voi kivuta korkealle. Osaa ottaa yleisön haltuun.
Kyllä, me ollaan nähty se. Sama "ilmiö" tapahtuu joka keikka. Kaikki mukana.
Menkää vaikka treenaamaan sitä finaalia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas pidin "vauhti kiihtyy" jotenkin tylsänä.
Mua huvittaa ne sanoilla leikittelyt "oot liian kaukana hellasta, ei oo sovittu sellaista, hei rakas, tuo mun Karjala takas"..Mutta euroviisuissa jos laulaa suomeksi ei noilla riimeillä ole niin väliä.
Ja joo.. olen feministi, mutta osaan nauraa noille sanoille.. samoin kun joillekin Petrin sanoituksille.
Eri asia ehkä maissa,joissa tasa-arvo ei ole ihan just niin..
Mutta suomeksi riimittely ei toimi viisuissa; siis sillä ei kerätä pisteitä.
(Maat eivät tekstitä niitä,eikä käännökset vain toimi samalla tavalla).Sanoitukset ovat herkullisia.
Kun katsoin muiden maiden reactiota, vaikka eivät ymmärtäneet sanosta kuin Eurooppa, Kimi Räikkönen, Ich liebe.., mozartin coolat jtn - kuunnellessaan biisiä alkoivat hymyillä. Kertoivat millaisia huomioita esityksestä tekivät. Ja mikä tärkeintä - ymmärsivät mistä siinä on kyse. Ei pelkistä sanoista, vaan myös hauskanpidosta.
Lisään vielä omaa alimpaan kommenttiini, että reactioissa pari sellaistakin jolla näytti apina soittavan rumpuja esityksen aikana - oisko ollut kreikka (?) ja toinen taisi olla joku suomalainen (mies ja nainen) mies näytti kuunnellessaan siltä että jos ei kohta ala hengittämään, niin pökertyy. Nainenkin oli kivettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarpeeksi hyvä biisi niin ei ne ajattele minkä maan biisi. En tiedä onko meillä tarpeeksi hyvä vai tarvittaisko naapurin pisteitä. Mut kyllä luotan Käärijään. Onhan se melkoinen jymähdyspositiivisella tavalla.
Ei ehkä tietoisesti, mutta kulttuuriset yhtäläisyydet, kuten musiikkimaku ja kieli sekä naapurisympatiat vaikuttavat kyllä, siksihän tuolla on eroteltu arvonnassa klikit toisistaan. Lordinkin jätti pisteittä jotkut maat
Joo, mut voittajan kohdalla tuo on epäolennaista, kuten Lordinkin kohdalla tuli todistettua.
On laskettu miljoona kertaa, että voittajat ovat voittaneet täysin naapuriäänistä riippumatta, saamalla ääniä lähes kaikkialta. Eli naapuriäänet ehkä vaikuttavat kärkikymmenikköön, kyllä, mutta top kolmoseen eivät.
Juu. Mutta mä puhuin ylipäätään äänestämisestä, en voittamisesta, kun puheenaiheena nimenomaan semifinaalit ja niissä pärjääminen.
Niin, ja jos puhutaan Lordista, niin voiton takuuna oli se, että silloin ei ollut finaalissakaan juryja muilla kuin Albanialla ja Monacolla, kun niillä oli jotain hämminkiä teleäänestyksen kanssa. Sattumoisin Albania ja Monaco olivat ne maat, joilta Lordi ei saanut yhtään pistettä. Armenia oli vielä kolmas maa, jolta ei tullut pistettäkään. 12 pistettä tuli kaikilta Pohjoismailta, Virolta, UK:lta, Puolalta ja Kreikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään pidä PB:n biisistä, mutta tää lynkkausmieliala ketjussa keittää omaan makuuni hiukan yli.
Musta pilaa koko ketjun.
Ihan tarpeeksi haukuttu jo.
Jatkossa parempi vain ignoorata nämä.
Ei kai nyt sentään? Voi tehdä taas yhden uhriutumisavautumisen ja päästä otsikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PB on kova live-esiintyjä, joten voi kivuta korkealle. Osaa ottaa yleisön haltuun.
Kyllä, me ollaan nähty se. Sama "ilmiö" tapahtuu joka keikka. Kaikki mukana.
Niin. Ne ihmiset teidän keikoilla on teidän faneja ja tulleet teitä katsomaan. UMKn katsojat taas eivät ole.
Huomasin parin influensserin somesta, että olivat olleet tänään jossain aamupalatilaisuudessa, jossa Robin heitti keikan. Selvisi, että se oli yhteistyö Vaasan leipomon kanssa. Vaasanin ig-stooreista löytyi lisää Robinin live-laulua aamulta. Mikä tuo suomenkielinen biisi on, jota Robin laulaa? Onko se joku uusi mainosbiisi Vaasan-brändille vai vanha kappale? Esitti toki myös viisubiisinsä. Mutta olipa kiva kuulla vaihteeksi laulua suomeksi Robinilta.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin parin influensserin somesta, että olivat olleet tänään jossain aamupalatilaisuudessa, jossa Robin heitti keikan. Selvisi, että se oli yhteistyö Vaasan leipomon kanssa. Vaasanin ig-stooreista löytyi lisää Robinin live-laulua aamulta. Mikä tuo suomenkielinen biisi on, jota Robin laulaa? Onko se joku uusi mainosbiisi Vaasan-brändille vai vanha kappale? Esitti toki myös viisubiisinsä. Mutta olipa kiva kuulla vaihteeksi laulua suomeksi Robinilta.
Ehdokkaiden yllätysesiintymiset ovat tähän viisuiluun mukava ja positiivinen lisä.
Näin otat somesi haltuun Käärijän tapaan.
Lyhytt johdatus(esimerkit poimittu yllämainitun Instagram-tililtä)
1. Kuvateksti Cha cha cha:-kuvan alla " On tässä kaikkea ollu. Vaikea pukea tätä sanoiksi ja siitä syystä en sano mitään"
2. Kommentoija: " Minkä kappaleen meinasit seuraavaksi kopioida?"
Vastaus: "En ole vielä päättänyt. Onko ehdotuksia?"
3. Kommentoija: "Mee töihin"
Vastaus: "Sä tuut mulle töihin"
😎
Vierailija kirjoitti:
Itse en kuuntele Portionia ja tiedän heiltä vain yhden biisin (siitäkin kunnia Matille ja Tepolle). Mutta sen verran tiedän, että tuntuvat olevan todella soitettu kokoonpano taviskuuntelijoiden suosimilla radiokanavilla ja muutenkin bändin nimi vilahtelee vähän joka puolella. Kyllä he Suomen pienessä musaskenessä on ihan suosittu ja siksi Ylen Umk-tiimin mielestä "iso nimi", kun ovat valinneet finalistikappaleita. Ylellä on arveltu, että PB tuo Umk:lle näkyvyyttä ja finaalille katsojia. Ja huom., kuten sanoin, en itse kuulu PB:n kohderyhmään, mutta ymmärrän, että heidän uppoaa festarikansaan samoin kuin JVG, Teflon Brothers, Arttu Wiskari, Stig, Erika Wikman, Gettomasa, yms.
Vierailija kirjoitti:
... Ja huom., kuten sanoin, en itse kuulu PB:n kohderyhmään, mutta ymmärrän, että heidän * uppoaa festarikansaan samoin kuin JVG, Teflon Brothers, Arttu Wiskari, Stig, Erika Wikman, Gettomasa, yms.
*musa (lisätty puuttuva sana)
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: "En ole vielä päättänyt. Onko ehdotuksia?"3. Kommentoija: "Mee töihin"
Vastaus: "Sä tuut mulle töihin"😎
Heh. Hyvä esimerkki miten rennolla otteella ja samalla trolleja näpäyttäen voi suhtautua kritiikkiin. Voisi muutkin artistit ottaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Näin otat somesi haltuun Käärijän tapaan.
Lyhytt johdatus(esimerkit poimittu yllämainitun Instagram-tililtä)1. Kuvateksti Cha cha cha:-kuvan alla " On tässä kaikkea ollu. Vaikea pukea tätä sanoiksi ja siitä syystä en sano mitään"
Vastaus: "En ole vielä päättänyt. Onko ehdotuksia?"3. Kommentoija: "Mee töihin"
Vastaus: "Sä tuut mulle töihin"😎
Hän on mainio. Ihana tyyppi. Toivottavasti onnistuu livessä. 💚
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan jokin uusi Vaasan leipomon yhteistyöhön liittyvä kappale? On vuoden sponssisopimus ja nyt haetaan osallistujia musiikkivideoonkin. Luultavasti tähän samaan kappaleeseen?
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö se jossakin netissä tai tv-lähetyksessä`?
Vähän tässä keskustelujen aarteita ketjun keskivaiheilta......😚